Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

24 minutter siden, Raksha skrev:

Pleier den å være sterk? Dette er den gule nemlig. Må lage den andre posen jeg har i skapet i kveld, bare få barnet iseng først, og teste - mysteriet må oppklares! :o 

 

Ja pleier å være sterk, en av de tingene jeg synes er så godt med å ha den i taco :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

1 time siden, Raksha skrev:

Si meg, skal guaccamole være sterkt? Mente jeg har spist det med ugjevnemellomrom i ørten år, både hjemmelaget og med kryddermix uten at jeg kan huske at det har vært sterkt? Men posen vi brukte i går fra el paso er så sterk at vi klarte nesten ikke spise den, nå har jeg blandet ut med creme fraise så da får vi se om jeg klarer å spise eller om jeg må kaste. :o 

Jeg liker ikke sterk mat, det skal ikke mye til før jeg syntes mat blir for sterkt. Syntes pose-guacamole generelt er for sterkt, spesielt siden jeg bruker det for å døye ned hvor sterk maten er. Jeg bruker ha en ekstra avokado i, og/eller blande i rømme eller liknende. I dag har jeg brukt en pose, to relativt små avokadoer og et beger rømme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Ja pleier å være sterk, en av de tingene jeg synes er så godt med å ha den i taco :D 

 

Akkurat nå, maysofie skrev:

Jeg liker ikke sterk mat, det skal ikke mye til før jeg syntes mat blir for sterkt. Syntes pose-guacamole generelt er for sterkt, spesielt siden jeg bruker det for å døye ned hvor sterk maten er. Jeg bruker ha en ekstra avokado i, og/eller blande i rømme eller liknende. I dag har jeg brukt en pose, to relativt små avokadoer og et beger rømme :) 

Da skal den sikkert være sånn ja. Jeg synes det er best uten rømme i, vil ha mest mulig av avokadokonsistens og smak. Men da kjøper jeg ikke den igjen, mener rema 1000 sin ikke finnes sterk. 

 

Vondt i magen, så mer mat utgår i kveld, men kan prøve i morgen :ahappy: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Si meg, skal guaccamole være sterkt? Mente jeg har spist det med ugjevnemellomrom i ørten år, både hjemmelaget og med kryddermix uten at jeg kan huske at det har vært sterkt? Men posen vi brukte i går fra el paso er så sterk at vi klarte nesten ikke spise den, nå har jeg blandet ut med creme fraise så da får vi se om jeg klarer å spise eller om jeg må kaste. :o 

 

Jeg har ikke smakt pose guachomole men sånn som jeg lager den er den ikke sterk. Men finnes sikkert ørten vatianter da :)

1 time siden, Caroline skrev:

Føler virkelig jeg har en sånn stor, mørk Donaldsky over hodet når det gjelder sheltieoppdrettet mitt, altså. De to siste kullene mine har bestått av enebarn, begge hanner. Første hadde et feilfarget øye, andre hadde bare en stein. Så gikk Silma tom to ganger på rad, og ble for gammel. Fikk lov til å låne niesa hennes til et kull, som ble født natt til tirsdag. Var såååå lykkelig, for selv om to var døde kom det to til, en av hvert kjønn. Nydelig tegnet tispevalp, og en hannhund som var litt overtegnet. Men, tispa var selvsagt bitteliten, og jeg var der fra tirsdag til igår for å hjelpe eieren til tispa. Valpen var kvikk til å begynne med, men så ble hun for svak til å spise. Prøvde å hjelpe henne (selv om det egentlig strider mot alle mine prinsipper), men til ingen nytte. Hun døde i morges :( Så atter en gang har vi et enebarn. Hvis noen vet om valpekull født rundt denne tiden i Gjøvikområdet så hadde det vært fint å vite om, så han kunne fått sosialisert seg med andre valper på egen alder når han blir litt eldre. Nå er ting litt dritt, kjenner jeg :( 

Makan til uflaks! :hug:

 

 

På vei til jobb etter en slapp dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monikawt skrev:

Thea? 

Har du fått deg jobb? :) 

Thea er katten :D

Nei, ikke enda. Men jeg tenker at det ordner seg med jobb uansett :P For en uke siden vurderte jeg å flytte hjem og la ut annonse om leilighet, nå sitter jeg plutselig med leilighet og må planlegge når og hvordan. Så jeg har liksom ikke rukket å ofre jobb så veldig mange tanker :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JeanetteH skrev:

:lol: Tror jeg hadde havnet på det bordet som ikke har noen sperrer :lol: 

Tror muligens jeg og kjærstemannen hadde havnet der begge to. Mer enn én gang vi har blitt stoppa under familiemiddager, vi tenker jo ikke over at andre folk synes sånt er appetittdempende :icon_redface:

 

2 timer siden, Caroline skrev:

Føler virkelig jeg har en sånn stor, mørk Donaldsky over hodet når det gjelder sheltieoppdrettet mitt, altså. De to siste kullene mine har bestått av enebarn, begge hanner. Første hadde et feilfarget øye, andre hadde bare en stein. Så gikk Silma tom to ganger på rad, og ble for gammel. Fikk lov til å låne niesa hennes til et kull, som ble født natt til tirsdag. Var såååå lykkelig, for selv om to var døde kom det to til, en av hvert kjønn. Nydelig tegnet tispevalp, og en hannhund som var litt overtegnet. Men, tispa var selvsagt bitteliten, og jeg var der fra tirsdag til igår for å hjelpe eieren til tispa. Valpen var kvikk til å begynne med, men så ble hun for svak til å spise. Prøvde å hjelpe henne (selv om det egentlig strider mot alle mine prinsipper), men til ingen nytte. Hun døde i morges :( Så atter en gang har vi et enebarn. Hvis noen vet om valpekull født rundt denne tiden i Gjøvikområdet så hadde det vært fint å vite om, så han kunne fått sosialisert seg med andre valper på egen alder når han blir litt eldre. Nå er ting litt dritt, kjenner jeg :( 

Så utrolig uflaks! :hug:

men gratulerer med diplomer og utmerkelser :) 

 

-------------

Ringsekretærelevarbeid nr. 2 av 4 godkjent. Nr. 3 er i morgen og nr. 4 på NKK Bergen. Satser på å bli ringsekretær seinest høsten 2016 :)

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sykt mett på vafler. Det er ikke ofte vi lager det når det bare er oss to, men vi hadde melk som måtte brukes opp. Dermed ble det sånn! Det deilige med å spise sammen med samboeren er at da trenger jeg ikke ha noen sperrer og begrense meg siden alle andre er så innmari beskjedne. Så nå har jeg spist 4 plater med rømme og syltetøy eller smør og sukker! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Tror muligens jeg og kjærstemannen hadde havnet der begge to. Mer enn én gang vi har blitt stoppa under familiemiddager, vi tenker jo ikke over at andre folk synes sånt er appetittdempende :icon_redface:

 

Så utrolig uflaks! :hug:

men gratulerer med diplomer og utmerkelser :) 

 

-------------

Ringsekretærelevarbeid nr. 2 av 4 godkjent. Nr. 3 er i morgen og nr. 4 på NKK Bergen. Satser på å bli ringsekretær seinest høsten 2016 :)

 

Takk :)

Og du, siden jeg først har deg her så har jeg et spørsmål kanskje du har svar på? Pleier raseklubben deres å random sende ut rasekompendier til nye dommere uansett rase? Fikk plutselig det i posten, og skjønte ikke så mye, da gr.5 er litt langt fram i tid for meg. 

Lykke til med ringsekretærutdannelsen :) Flott med rekruttering av ringpersonell med erfaring fra ringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"- Så ringte ei kvinne fra Melhus-området som ikke var helt fornøyd. Hun kunne nemlig fortelle at det ikke var brøyta foran brøytebilen på E6. Det oppdaget hun da hun hadde kjørt forbi, sier Nekstad."

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/2016/02/06/Melhuskvinne-klaget-på-at-det-ikke-var-brøytet-foran-brøytebilen-12125693.ece

 

Jeg flira meg ihjel når jeg så facebookoppdateringa fra vegtrafikksentralen, og jeg ler ikke mindre av artikkelen som kom ut av det. Det er ikke så lett dette med brøytebiler, gitt :lol: 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Caroline skrev:

Takk :)

Og du, siden jeg først har deg her så har jeg et spørsmål kanskje du har svar på? Pleier raseklubben deres å random sende ut rasekompendier til nye dommere uansett rase? Fikk plutselig det i posten, og skjønte ikke så mye, da gr.5 er litt langt fram i tid for meg. 

Lykke til med ringsekretærutdannelsen :) Flott med rekruttering av ringpersonell med erfaring fra ringen. 

Takk :) 

Pleier og pleier, er 20 år siden forrige dommerkonferanse så de tok kanskje litt av? :lol:  Jeg vet de normalt sett kun sender stoff til de som er dommere eller dommerelever/aspiranter på rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Snøfrost skrev:

Takk :) 

Pleier og pleier, er 20 år siden forrige dommerkonferanse så de tok kanskje litt av? :lol:  Jeg vet de normalt sett kun sender stoff til de som er dommere eller dommerelever/aspiranter på rasen.

Kanskje de blingsa :P Jaja, det er jo kjekt å ha sånt da, det er jo en rase jeg liker og kunne tenke meg å ta på sikt, men ikke før om noen år. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Caroline skrev:

Føler virkelig jeg har en sånn stor, mørk Donaldsky over hodet når det gjelder sheltieoppdrettet mitt, altså. De to siste kullene mine har bestått av enebarn, begge hanner. Første hadde et feilfarget øye, andre hadde bare en stein. Så gikk Silma tom to ganger på rad, og ble for gammel. Fikk lov til å låne niesa hennes til et kull, som ble født natt til tirsdag. Var såååå lykkelig, for selv om to var døde kom det to til, en av hvert kjønn. Nydelig tegnet tispevalp, og en hannhund som var litt overtegnet. Men, tispa var selvsagt bitteliten, og jeg var der fra tirsdag til igår for å hjelpe eieren til tispa. Valpen var kvikk til å begynne med, men så ble hun for svak til å spise. Prøvde å hjelpe henne (selv om det egentlig strider mot alle mine prinsipper), men til ingen nytte. Hun døde i morges :( Så atter en gang har vi et enebarn. Hvis noen vet om valpekull født rundt denne tiden i Gjøvikområdet så hadde det vært fint å vite om, så han kunne fått sosialisert seg med andre valper på egen alder når han blir litt eldre. Nå er ting litt dritt, kjenner jeg :( 

Å nei:icon_cry: Så uheldig du er for tiden på sheltiesiden:no:
Jeg som heiet på en ny Eagermind-stjerne jeg kunne sikle på:hmm:

1 time siden, Caroline skrev:

Jaja. Ukas lyspunkt:
12688239_10156481724210641_8153405076933

Tibra ble også rasevinner i NKK i 2015, så det var da et greit år i forhold til antall utstillinger/konkurranser, må jeg si (hun var på 3 norske og 1 svensk, de 3 beste resultatene gjelder).

Og hurra for flinke og fine jenter:D Gratulerer!

 

1 time siden, Aslan skrev:

"- Så ringte ei kvinne fra Melhus-området som ikke var helt fornøyd. Hun kunne nemlig fortelle at det ikke var brøyta foran brøytebilen på E6. Det oppdaget hun da hun hadde kjørt forbi, sier Nekstad."

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/2016/02/06/Melhuskvinne-klaget-på-at-det-ikke-var-brøytet-foran-brøytebilen-12125693.ece

 

Jeg flira meg ihjel når jeg så facebookoppdateringa fra vegtrafikksentralen, og jeg ler ikke mindre av artikkelen som kom ut av det. Det er ikke så lett dette med brøytebiler, gitt :lol: 

No shit. Sherlock:lol: Noen ganger blir jeg passe imponert over at enkelte overhodet greier å åpne dører:lol:


Nå har jeg og gubben kost oss med tapas, og nå sitter vi på hvert vårt datarom:lol: Jeg syr leker og han prater med "gutta" og nerder flysimulator. Det får da være grenser for hvor sosiale man kan være på en kveld, hilsen to einstøinger:aww::lol:

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, maysofie skrev:

I dag tror jeg at jeg skal lage en real batch enchiladas og guacamole (om avokadoene var fine, kryss fingrene!), lunchladas/rester på utstilling er kjekt. Litt spent på retrieverutstilling, mistenker det kan bli kjedelig i lengden :lol: 

Si meg, hva skal du gjøre der? Feil rase eller? :lol: Du får se om du finner bestefaren min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Å nei:icon_cry: Så uheldig du er for tiden på sheltiesiden:no:
Jeg som heiet på en ny Eagermind-stjerne jeg kunne sikle på:hmm:

Og hurra for flinke og fine jenter:D Gratulerer!

 

No shit. Sherlock:lol: Noen ganger blir jeg passe imponert over at enkelte overhodet greier å åpne dører:lol:


Nå har jeg og gubben kost oss med tapas, og nå sitter vi på hvert vårt datarom:lol: Jeg syr leker og han prater med "gutta" og nerder flysimulator. Det får da være grenser for hvor sosiale man kan være på en kveld, hilsen to einstøinger:aww::lol:

 

Ja, tre kull på rad med én hannhund er litt vel, altså. Heldigvis er det verdens greieste valpekjøper som har denne tispa. Virkelig. Hun var HELT med på å prøve en gang til, og har engasjert seg helt vanvittig mye. Sånne som henne vokser virkelig ikke på trær, altså, og jeg er så takknemlig for det hun gjør. Så er bare problemet å finne hannhund da, igjen. Jeg føler jeg snart har brukt opp de jeg liker godt nok som er røntget :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Caroline skrev:

Ja, tre kull på rad med én hannhund er litt vel, altså. Heldigvis er det verdens greieste valpekjøper som har denne tispa. Virkelig. Hun var HELT med på å prøve en gang til, og har engasjert seg helt vanvittig mye. Sånne som henne vokser virkelig ikke på trær, altså, og jeg er så takknemlig for det hun gjør. Så er bare problemet å finne hannhund da, igjen. Jeg føler jeg snart har brukt opp de jeg liker godt nok som er røntget :P 

Da tar man en man kan og prøver på nytt? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Caroline skrev:

Ja, tre kull på rad med én hannhund er litt vel, altså. Heldigvis er det verdens greieste valpekjøper som har denne tispa. Virkelig. Hun var HELT med på å prøve en gang til, og har engasjert seg helt vanvittig mye. Sånne som henne vokser virkelig ikke på trær, altså, og jeg er så takknemlig for det hun gjør. Så er bare problemet å finne hannhund da, igjen. Jeg føler jeg snart har brukt opp de jeg liker godt nok som er røntget :P 

Åå jeg er så glad for at hun er med på å prøve igjen! Fy søren, du bør få typ 6 tisper neste gang...

Evnt så blir det på Tonks :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BareLinn skrev:

Hvis man har hundegård med husky.. 

Er det da "greit" hvis de får mat tidlig mandag f.eks og sent tirsdag? At de står over 1døgn uten folk innom og mat ? 

Jeg synes ikke det. I Mattilsynets tilsynsveiledning står det et hunder ikke skal være overlatt til seg selv store deler av døgnet og at den ikke skal være alene mer enn en normal arbeidsdag. Står også at de skal ha tilsyn daglig. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...