Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

34 minutter siden, Raksha skrev:

Er så kult å sitte å skryte av og vise hvor flink lillemor er til ting, og få i respons fortelling om hvor flink barnebarnet til stefaren min er... av min egen mor. Ikke noe skryt av mi. Bare **** er kjempeflink til blablalba... Og selvsagt den evinnelige sutringa over at hun ikke vil gi klem. Jeg satte foten ned og sa at nei vettuhva, hun bestemmer SELV hvem hun gir klemmer. Så da var det ei furt mormor som dro da. Hvis stefar sine barnebarn er så flink til å gi klemmer så får hun holde seg til dem da. :gaah:  Jada, skal snart avreagere. Kanskje. 

 

Du, det der suger, skikkelig :hug: Vi har hatt våre runder med det i vår familie og, altså, med mine besteforeldre og mine søskenbarn. Nå er begge døde, men tilbake sitter det 6 barnebarn som har veldig ulike opplevelser av hvordan de var, det kom ganske tydelig frem i begravelsen til farfar for noen uker siden. Jeg og min bror er nok de som hadde et relativt normalt forhold til de, men vi oppdaget derfor også tidlig hvor urettferdig det var, og det er ikke alltid like gode minner selv om vi ikke var de som ble rammet. Jeg har ingen gode løsninger, bare at jeg skjønner godt hvor kjipt det er å merke på kroppen :hug: Du har vel prøvd, men det kan jo hjelpe å ta det opp på en ordentlig måte, hvis du er heldig. Jeg vet ikke om mine foreldre prøvde det, tror egentlig ikke det. Det ble jo forsåvidt forverret hos oss av at begge søstrene til pappa døde relativt unge, de forstyrra forholdene ble liksom verre når det ikke var foreldre der til å styre :no: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

55 minutter siden, Raksha skrev:

Er så kult å sitte å skryte av og vise hvor flink lillemor er til ting, og få i respons fortelling om hvor flink barnebarnet til stefaren min er... av min egen mor. Ikke noe skryt av mi. Bare **** er kjempeflink til blablalba... Og selvsagt den evinnelige sutringa over at hun ikke vil gi klem. Jeg satte foten ned og sa at nei vettuhva, hun bestemmer SELV hvem hun gir klemmer. Så da var det ei furt mormor som dro da. Hvis stefar sine barnebarn er så flink til å gi klemmer så får hun holde seg til dem da. :gaah:  Jada, skal snart avreagere. Kanskje. 

 

Helt riktig å sette foten ned der. Jeg er obs på det selv siden jeg ser barnebarnet mitt så sjeldent og selv om det er utrolig koselig å få en klem før jeg drar igjen, så er det ikke det dersom hun må tvinges til det. Heldigvis så husker hun meg nå fra gang til gang og gir hadekos helt frivillig. :wub: Beste klemmene å få det :) 

Jeg traff også 'stesønnen' til sønnen min i påsken, og i går når vi skulle dra så spurte sønnen min om han ville gi hadekos og han ristet på hodet. Da slapp han, så klart, men han fulgte etter oss opp trappen så da spurte gutten min på nytt og da nikket han. Men han turte ikke å gå bort til meg, litt sjenert. Så da gikk jeg bort og ga en forsiktig klem. En herlig og sjarmerende liten gutt. De to barna fant hverandre fort når de traff hverandre også, så veldig godt å se de leke fint sammen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2016 at 10:21 AM, Vimsan skrev:

Sorry, det kommer hver gang, så jeg har egentlig sluttet å sitere :P i barnetråden. 

@Raksha Moren din har vært sånn, hele veien, har hun ikke? Hun er kanskje ikke av de mest fintfølende, men hun mener vel ikke å såre deg. Kanskje de har mer kontakt med hans barnebarn og så blir det hennes respons å snakke om hans barnebarn, når du snakker om Ida. Kanskje hun er som en bestemor for dem? Jeg prøver ikke å unnskylde henne, bare å forstå :) Det er utrolig sårt å ikke føle seg verdsatt av sin egen mor. Jeg hadde det sånn, jeg og. Mamma var vel litt småpsykopat, eller hva det heter. 

Klarer du å si det til henne? Uten å være sur og sutrete, men i en voksen, sympatisk -men bestemt- tone? Du kan igrunnen skrive en liste og si alt. Si at du har en del ting på hjertet. Si alt og be henne tenke seg godt om før hun svarer. Jeg klarte det aldri ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Er så kult å sitte å skryte av og vise hvor flink lillemor er til ting, og få i respons fortelling om hvor flink barnebarnet til stefaren min er... av min egen mor. Ikke noe skryt av mi. Bare **** er kjempeflink til blablalba... Og selvsagt den evinnelige sutringa over at hun ikke vil gi klem. Jeg satte foten ned og sa at nei vettuhva, hun bestemmer SELV hvem hun gir klemmer. Så da var det ei furt mormor som dro da. Hvis stefar sine barnebarn er så flink til å gi klemmer så får hun holde seg til dem da. :gaah:  Jada, skal snart avreagere. Kanskje. 

 

Uff, sånt er så kjipt. Det hjelper liksom ikke å forklare heller, for virkelighetsoppfatningen er ofte ulik. Kanskje moren din ikke mente å stille de to barna opp mot hverandre, hun hadde bare lyst til å skravle om barnebarnet til stefaren din. Mange mennesker lar bare skravla gå uten å tenke så alt for mye over hvordan det de sier blir oppfattet. Men dersom hun ikke oppdaget hvor flink Ida er så er hun jo blind, jeg blir ofte imponert over ordforrådet hennes, for eksempel. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ida skrev:

@Raksha Moren din har vært sånn, hele veien, har hun ikke? Hun er kanskje ikke av de mest fintfølende, men hun mener vel ikke å såre deg. Kanskje de har mer kontakt med hans barnebarn og så blir det hennes respons å snakke om hans barnebarn, når du snakker om Ida. Kanskje hun er som en bestemor for dem? Jeg prøver ikke å unnskylde henne, bare å forstå :) Det er utrolig sårt å ikke føle seg verdsatt av sin egen mor. Jeg hadde det sånn, jeg og. Mamma var vel litt småpsykopat, eller hva det heter. 

Klarer du å si det til henne? Uten å være sur og sutrete, men i en voksen, sympatisk -men bestemt- tone? Du kan igrunnen skrive en liste og si alt. Si at du har en del ting på hjertet. Si alt og be henne tenke seg godt om før hun svarer. Jeg klarte det aldri ...

Jeg vet hun ikke mener det vondt, og jeg vet det er jeg som blir ekstra hårsår. Men jeg så inderlig lei av at vi aldri er bra nok...  Så bedre å fruste her enn å si så veldig mye, for ja hun syns nok det er sårt at jeg ikke løper etter henne med lillemor og reiser "hjem" hver hver eneste anledning, eller presser lillemor på henne osv. For "de andre" er jo sånn.

Jeg tror ikke jeg klarer det nei, ikke på en rettferdig måte :/ 

 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Uff, sånt er så kjipt. Det hjelper liksom ikke å forklare heller, for virkelighetsoppfatningen er ofte ulik. Kanskje moren din ikke mente å stille de to barna opp mot hverandre, hun hadde bare lyst til å skravle om barnebarnet til stefaren din. Mange mennesker lar bare skravla gå uten å tenke så alt for mye over hvordan det de sier blir oppfattet. Men dersom hun ikke oppdaget hvor flink Ida er så er hun jo blind, jeg blir ofte imponert over ordforrådet hennes, for eksempel. :)

 

 

 

Nei, tror ikke jeg kan forklare henne det, for hun ser det jo ikke, hun mener det jo ikke vondt. Hun syns det er kjempekjipt at hun ikke er favorittpersonen til sitt eneste "ordentlige" barnebarn (stefar sine har jo reservebesteforeldre i alle ledd omtrent, så for dem er hun bare "dama til bestefar") . Og ikke minst at hun ikke ser henne mer, noe jeg skjønner, meeen når de kjører forbi her til og fra hytta og ikke gidder å komme innom på veien, så vet jeg liksom ikke hvor stor motivasjonen er heller. Skulle bare ønske hun kunne se Ida for den fantastiske jenta Ida er, ikke bare ungen til den ubrukelige dattera si som ikke vil være med henne... At jeg aldri blir bra nok er greit nok, men skulle jo håpet hun kunne gitt dattern min litt mer cred...  Heldigvis er de andre besteforeldrene litt vel flinke til å skryte av henne :lol: 

Jeg skal avreagere - måtte bare blåse ut litt - dere er fine å ha dere ! :hug: 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

Du, det der suger, skikkelig :hug: Vi har hatt våre runder med det i vår familie og, altså, med mine besteforeldre og mine søskenbarn. Nå er begge døde, men tilbake sitter det 6 barnebarn som har veldig ulike opplevelser av hvordan de var, det kom ganske tydelig frem i begravelsen til farfar for noen uker siden. Jeg og min bror er nok de som hadde et relativt normalt forhold til de, men vi oppdaget derfor også tidlig hvor urettferdig det var, og det er ikke alltid like gode minner selv om vi ikke var de som ble rammet. Jeg har ingen gode løsninger, bare at jeg skjønner godt hvor kjipt det er å merke på kroppen :hug: Du har vel prøvd, men det kan jo hjelpe å ta det opp på en ordentlig måte, hvis du er heldig. Jeg vet ikke om mine foreldre prøvde det, tror egentlig ikke det. Det ble jo forsåvidt forverret hos oss av at begge søstrene til pappa døde relativt unge, de forstyrra forholdene ble liksom verre når det ikke var foreldre der til å styre :no: 

:hug: Takk... Jeg vet vi ikke er de eneste med utfordringer. Men ta det opp vet jeg ikke om jeg klarer, ikke uten å ødelegge mye. 

 

1 time siden, Malinka skrev:

Helt riktig å sette foten ned der. Jeg er obs på det selv siden jeg ser barnebarnet mitt så sjeldent og selv om det er utrolig koselig å få en klem før jeg drar igjen, så er det ikke det dersom hun må tvinges til det. Heldigvis så husker hun meg nå fra gang til gang og gir hadekos helt frivillig. :wub: Beste klemmene å få det :) 

Jeg traff også 'stesønnen' til sønnen min i påsken, og i går når vi skulle dra så spurte sønnen min om han ville gi hadekos og han ristet på hodet. Da slapp han, så klart, men han fulgte etter oss opp trappen så da spurte gutten min på nytt og da nikket han. Men han turte ikke å gå bort til meg, litt sjenert. Så da gikk jeg bort og ga en forsiktig klem. En herlig og sjarmerende liten gutt. De to barna fant hverandre fort når de traff hverandre også, så veldig godt å se de leke fint sammen. 

Ååh! Blir veldig glad når folk respekterer sånt jeg, klem er ganske heftig inngripen på intimsoner for et lite barn. Klart hun bestemmer selv. Set sier jeg uansett hvem det er som maser på henne, hun gir klem om HUN vil. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raksha skrev:

Er så kult å sitte å skryte av og vise hvor flink lillemor er til ting, og få i respons fortelling om hvor flink barnebarnet til stefaren min er... av min egen mor. Ikke noe skryt av mi. Bare **** er kjempeflink til blablalba... Og selvsagt den evinnelige sutringa over at hun ikke vil gi klem. Jeg satte foten ned og sa at nei vettuhva, hun bestemmer SELV hvem hun gir klemmer. Så da var det ei furt mormor som dro da. Hvis stefar sine barnebarn er så flink til å gi klemmer så får hun holde seg til dem da. :gaah:  Jada, skal snart avreagere. Kanskje. 

 

:console: Det må være så vanskelig å ha et sånn forhold med sin egen mor.

Utrolig bra at du respekterer barnets intimsoner! Jeg husker jeg ble presset på sånt da jeg var liten selv. Det var ikke noe gøy! Ikke rart barn blir forvirret om de bestemmer over egen kropp eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fillerya skrev:

:console: Det må være så vanskelig å ha et sånn forhold med sin egen mor.

Utrolig bra at du respekterer barnets intimsoner! Jeg husker jeg ble presset på sånt da jeg var liten selv. Det var ikke noe gøy! Ikke rart barn blir forvirret om de bestemmer over egen kropp eller ikke.

Ja. Jeg er jo ikke akkurat uskyldig i at ting er som de er jeg heller, men håper inderlig at jeg får et bedre forhold til mi når hun vokser opp...

 

Samme her, jeg blir fysisk uvell når voksne prøver å sutre og spiller på samvittigheten for å få en klem. Helt idiotisk. Men folk tenker bare ikke over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe "klemmeperson" selv og forstår veldig godt at små barn ikke vil gi klem til folk. Synes det er forferdelig mange som "presser" seg på for å få kos. Forstår jo at det er hyggelig for de, men.. Jeg sier bare "Nei, men hvis du ikke vil så trenger du ikke Tuva, da går vi!" og tar henne i hånda. De blir litt snurt..

 

Ny ultralyd i dag. Synes dagene snegler seg avgårde, men ultralyd annenhver uke føler jeg er veldig ofte, så da går det jo fremover :P 30+1 i dag :D

Ellers er den store diskusjonen her i huset om det skal være Anne Sofie, Anne Margrete eller Anne Malene :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Jeg er ikke noe "klemmeperson" selv og forstår veldig godt at små barn ikke vil gi klem til folk. Synes det er forferdelig mange som "presser" seg på for å få kos. Forstår jo at det er hyggelig for de, men.. Jeg sier bare "Nei, men hvis du ikke vil så trenger du ikke Tuva, da går vi!" og tar henne i hånda. De blir litt snurt..

 

Ny ultralyd i dag. Synes dagene snegler seg avgårde, men ultralyd annenhver uke føler jeg er veldig ofte, så da går det jo fremover :P 30+1 i dag :D

Ellers er den store diskusjonen her i huset om det skal være Anne Sofie, Anne Margrete eller Anne Malene :P

Jeg vet om ei som heter Ane Margrete :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg vet om ei som heter Ane Margrete :P 

Er det et hyggelig menneske da? :P Anne er spikret, mellomnavnet noe usikkert. Svigemor heter Margareth og vi vil egentlig gjerne ha oppkalling fra den siden og. Men Anne Margareth klinger veldig dårlig, så Margrete er litt kompromiss. Ellers het oldemoren til mannen Magdele. Det er jo litt spesielt, men jeg har alltid likt det. Anne Magdele kan også gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, soelvd skrev:

Er det et hyggelig menneske da? :P Anne er spikret, mellomnavnet noe usikkert. Svigemor heter Margareth og vi vil egentlig gjerne ha oppkalling fra den siden og. Men Anne Margareth klinger veldig dårlig, så Margrete er litt kompromiss. Ellers het oldemoren til mannen Magdele. Det er jo litt spesielt, men jeg har alltid likt det. Anne Magdele kan også gå.

Ja, kan å feste da.. Men det er vel mer pga etternavnet enn fornavnet :lol: 

ellers har du Anne Magdalene da.. Det litt tungt.. Men jeg liker Magdalene allikevel :P 

hilsen hun som vil kalle barnet sitt Iben, men gubben sier nei :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Krutsi skrev:

Ja, kan å feste da.. Men det er vel mer pga etternavnet enn fornavnet :lol: 

ellers har du Anne Magdalene da.. Det litt tungt.. Men jeg liker Magdalene allikevel :P 

hilsen hun som vil kalle barnet sitt Iben, men gubben sier nei :P 

Da må du spørre oftere :P Ja, Magdalena synes jeg blir litt tungt. Litt i samme kategori som Margareth. :P

Så bra sånt følger etternavn, da blir det sånn passe mye festmenneske ut av ungene våre :P


Synes det er kjempevanskelig med klær i barnegagen for tiden. Tok alt med hjem før påske og hadde med to svære poser med klær tilbake i dag :o Regnklær, tynn dress, tykk dress, pannebånd, tynn lue, tjukk lue, fleece-sett, ullsett, regnvotter, ullvotter, etc :P Men nå er det så mildt og deilig om solen er fremme men så utrolig surt og guffent hvis det blåser og er overskyet. Jaja, bedre med for mye å velge mellom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, soelvd skrev:

Da må du spørre oftere :P Ja, Magdalena synes jeg blir litt tungt. Litt i samme kategori som Margareth. :P

Så bra sånt følger etternavn, da blir det sånn passe mye festmenneske ut av ungene våre :P


Synes det er kjempevanskelig med klær i barnegagen for tiden. Tok alt med hjem før påske og hadde med to svære poser med klær tilbake i dag :o Regnklær, tynn dress, tykk dress, pannebånd, tynn lue, tjukk lue, fleece-sett, ullsett, regnvotter, ullvotter, etc :P Men nå er det så mildt og deilig om solen er fremme men så utrolig surt og guffent hvis det blåser og er overskyet. Jaja, bedre med for mye å velge mellom :P 

Jeg har prøvd å fått viljen min på alle mulige tidspunkt på døgnet :lol: funket dårlig :aww: 

men jeg tror vi er delvis enige om navn nå :P 

og ja, vanskelig med klær nå.. Så vi har også klær for alle mulige årstider :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg har prøvd å fått viljen min på alle mulige tidspunkt på døgnet :lol: funket dårlig :aww: 

men jeg tror vi er delvis enige om navn nå :P 

og ja, vanskelig med klær nå.. Så vi har også klær for alle mulige årstider :lol: 

Prøv under fødsel :lol: Neida. Man skal jo være enige om navn også :P Jeg var veldig opphengt i Tage når vi trodde vi skulle ha gutt denne gangen. Veldig greit det ble jente sånn sett for der var vi utrolig nok enige :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, soelvd skrev:

Er det et hyggelig menneske da? :P Anne er spikret, mellomnavnet noe usikkert. Svigemor heter Margareth og vi vil egentlig gjerne ha oppkalling fra den siden og. Men Anne Margareth klinger veldig dårlig, så Margrete er litt kompromiss. Ellers het oldemoren til mannen Magdele. Det er jo litt spesielt, men jeg har alltid likt det. Anne Magdele kan også gå.

Sjukt fint navn :thumbsup: Jeg digga det hvertfall, akkurat passe sært, og mellomnavn er stedet hvor man kan være sære og ha fine rare navn :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@soelvd Hvordan uttales Magdele? Jeg er så glad i slik type navn, gamle og litt tunge, og om trykket ligger på Magdele, så rykker dette opp som et av mine all time favoritter av jentenavn! Signerer Tekopp, Anne Magdele var kjempefint!

Har alle hatt en fin påske? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Mari skrev:

Har alle hatt en fin påske? :) 

Hatt en kjempe fin påske. Kost oss på hytta, noen turer i pulk og noen turer med bare kos rundt hytta. Utrolig hvordan utviklingen er om dagen. Veldig moro. For min del var det deilig å være med på fjellet og trene fuglehund igjen. To år siden jeg var på vinterfjellet sist. Fint føre for hundene, ungen sov i pulken, bikkjene jobbet bra, ryper fant vi og sola i ansiktet. Da kunne ikke livet blitt bedre.  

Enig ang klær, ble mye å sende med i dag. Og så er vel på tide å bytte ut dunposen i bhg kanskje :P 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tekopp skrev:

Sjukt fint navn :thumbsup: Jeg digga det hvertfall, akkurat passe sært, og mellomnavn er stedet hvor man kan være sære og ha fine rare navn :) 

 

53 minutter siden, Mari skrev:

@soelvd Hvordan uttales Magdele? Jeg er så glad i slik type navn, gamle og litt tunge, og om trykket ligger på Magdele, så rykker dette opp som et av mine all time favoritter av jentenavn! Signerer Tekopp, Anne Magdele var kjempefint!

Har alle hatt en fin påske? :) 

 

Så kjekt dere liker Magdele, må visst tenke litt mer på det. Og enig i at litt sånn små"sære" navn er fint som mellomnavn. :)

 

Vi har hatt en fin og rolig påske på østlandet, Tuva har kost seg med bestemor, bestefar og tante til den store gullmedalje :) Hvordan har påsken deres vært, Mari?

 

 

UL så fin ut, ingen tegn til modning, hun vokser mye! Var 1100 g for 13 dager siden, nå var hun 1650 :o Tenk at det går så fort. Det er forøvrig helt innafor, vekstavvik på 5% og det antar jeg er 5% i "plus", det sa han ingenting om. Jeg vet jo de har en uke feil på termin :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Vi har hatt en fin og rolig påske på østlandet, Tuva har kost seg med bestemor, bestefar og tante til den store gullmedalje :) Hvordan har påsken deres vært, Mari?

Kjempefin! To hele uker med fri. Først en tur til Oslo for meg og H, så til svigers på gård, etter det et par dager i byen og til slutt en hyttetur til Glåmos med dagstur inn til Røros. Vi har storkost oss! 
Og vet dere hva folkens? Påskeharen har blitt skikkelig moderne og sendte H og kompis L rundt på rebusløype pr SMS! Han må ha spionert godt altså, for hver gang guttene fant riktig plass så sa det ping! i telefonen min og påskeharen sendte en ny gåte å tygge på. På rim og greier. Til slutt fant de to stappfulle påskeegg i ovnen av alle plasser (kidsa rimer nesten helt på pizza :P). Det var så herlig å se de gnistrende øynene og DET lagarbeidet guttene hadde. Ren magi. :heart: 

 

Og akkurat mens jeg skrev denne meldingen tikket det inn mail om første åpne dag på skolen nå førstkommende mandag. Herregud, jeg gleder meg så ufattelig mye at jeg får nesten ikke sagt det. 

 Mandag 04.04.16   fra 08:30 – 12:00

Elever og foresatte vil da få anledning til å bli kjent med hverandre, klasselærer og elevassistent, samt med skolen. 
Denne gangen skal vi være på skolen hele dagen, og ha en tilnærmet ordinær skoledag.
Men vi skal også være ute, og vi skal hilse på dyrene på gården.
Vi ber om at elever og foresatte tar med matpakke, og har på klær tilpasset været.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det finnes MME og barnegrøter (helst fra 4mnd) som ikke inneholder palmeolje? Med tanke på at palmeolje er erstattet i nesten alle andre matvarer syns jeg det er fryktelig rart at det fremdeles er palmeolje både i MME og barnegrøt. Har ikke tenkt over dette før i dag, da jeg tilfeldigvis sjekket innholdsfortegnelsen i melken og grøten hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Noen som vet om det finnes MME og barnegrøter (helst fra 4mnd) som ikke inneholder palmeolje? Med tanke på at palmeolje er erstattet i nesten alle andre matvarer syns jeg det er fryktelig rart at det fremdeles er palmeolje både i MME og barnegrøt. Har ikke tenkt over dette før i dag, da jeg tilfeldigvis sjekket innholdsfortegnelsen i melken og grøten hennes.

Småfolk sin grøt skal være uten tror jeg. Hipp er med.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det finnes MME og barnegrøter (helst fra 4mnd) som ikke inneholder palmeolje? Med tanke på at palmeolje er erstattet i nesten alle andre matvarer syns jeg det er fryktelig rart at det fremdeles er palmeolje både i MME og barnegrøt. Har ikke tenkt over dette før i dag, da jeg tilfeldigvis sjekket innholdsfortegnelsen i melken og grøten hennes.

Holle sine.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MonicaT skrev:

Hatt en kjempe fin påske. Kost oss på hytta, noen turer i pulk og noen turer med bare kos rundt hytta. Utrolig hvordan utviklingen er om dagen. Veldig moro. For min del var det deilig å være med på fjellet og trene fuglehund igjen. To år siden jeg var på vinterfjellet sist. Fint føre for hundene, ungen sov i pulken, bikkjene jobbet bra, ryper fant vi og sola i ansiktet. Da kunne ikke livet blitt bedre.  

Enig ang klær, ble mye å sende med i dag. Og så er vel på tide å bytte ut dunposen i bhg kanskje :P 

 

Hørtes ut som vår påske nesten, Skau fikk ihvertfall sett sine første ryper og Christoffer fikk testet pulken :)

Han må jo trilles på dagtid, så da ble vogn erstattet med pulk, noe han likte veldig godt ettersom han hadde noen skikkelige gode soveøkter :)

3 timer siden, MarieR skrev:

Noen som vet om det finnes MME og barnegrøter (helst fra 4mnd) som ikke inneholder palmeolje? Med tanke på at palmeolje er erstattet i nesten alle andre matvarer syns jeg det er fryktelig rart at det fremdeles er palmeolje både i MME og barnegrøt. Har ikke tenkt over dette før i dag, da jeg tilfeldigvis sjekket innholdsfortegnelsen i melken og grøten hennes.

Holli mølle sin er jeg ganske sikker på at er uten, men må på helsekost for å få tak i da..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mari skrev:

Kjempefin! To hele uker med fri. Først en tur til Oslo for meg og H, så til svigers på gård, etter det et par dager i byen og til slutt en hyttetur til Glåmos med dagstur inn til Røros. Vi har storkost oss! 
Og vet dere hva folkens? Påskeharen har blitt skikkelig moderne og sendte H og kompis L rundt på rebusløype pr SMS! Han må ha spionert godt altså, for hver gang guttene fant riktig plass så sa det ping! i telefonen min og påskeharen sendte en ny gåte å tygge på. På rim og greier. Til slutt fant de to stappfulle påskeegg i ovnen av alle plasser (kidsa rimer nesten helt på pizza :P). Det var så herlig å se de gnistrende øynene og DET lagarbeidet guttene hadde. Ren magi. :heart: 

 

Og akkurat mens jeg skrev denne meldingen tikket det inn mail om første åpne dag på skolen nå førstkommende mandag. Herregud, jeg gleder meg så ufattelig mye at jeg får nesten ikke sagt det. 

 Mandag 04.04.16   fra 08:30 – 12:00

Elever og foresatte vil da få anledning til å bli kjent med hverandre, klasselærer og elevassistent, samt med skolen. 
Denne gangen skal vi være på skolen hele dagen, og ha en tilnærmet ordinær skoledag.
Men vi skal også være ute, og vi skal hilse på dyrene på gården.
Vi ber om at elever og foresatte tar med matpakke, og har på klær tilpasset været.

Ang navnet forresten så er det med trykk på mag ja. MAGdele :) Jeg tror meningen med livet og å være foreldre er å se barna finen påskeegg sånn som du forteller om, herlighet så fantastisk :D Og det skolegreiene, for en skrekkblandet fryd! *Holde hardt på veslejenta litt til som strengt talt er halvveis til skolestart allerede :o *

 

 

Ja, også glemte jeg å si at hun lå med hodet godt nede  :D Han hadde veldig liten tro på at hun kunne snu seg igjen nå. Det var jo så mye kav med Tuva som lå i seteleie til uke 39, så godt å slippe det maset denne gangen i alle fall :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...