Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

Vips ny uke, 33+1 nå :frantics: Hadde nok en tur på føden i påsken pga lite liv, skikkelig luremusbaby han her :getlost: Denne gangen var det gradvis mindre og mindre liv over 2-3 dager, og selv om jeg fikk respons på mat og drikke så syns jeg det var veldig svakt, og det kjentes ikke riktig ut å måtte fremprovosere hvert eneste lille livstegn (spiste så mye isbiter at jeg trodde jeg skulle sprekke). Men fikk komme inn med en gang, og tok en CTG. Var lite bevegelser da og, men fosterlyden var helt fin (litt høye pulstopper i starten, så de vurderte legeundersøkelse, men det roet seg heldigvis), så jeg skulle bare følge nøye med videre og ikke være redd for å ringe om han blir så rolig igjen. Siden da har han heldigvis bevegd seg masse, og det syns jeg han skal fortsette med :aww: Har ikke sånn voldsomt stort behov for å henge masse på føden så mye mer før termin nå :lol: Jeg føler meg pittelitt hysterisk da, men samtidig trygg på at det er jo rett å ringe når ting ikke føles riktig. Det er uansett veldig betryggende at de er der disse fine folkene på føden :ahappy: 

Han kan holde seg inne til mai syns jeg, men jeg gleder meg til å bli kjent med ham nå altså :wub: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

27 minutter siden, Aslan skrev:

Vips ny uke, 33+1 nå :frantics: Hadde nok en tur på føden i påsken pga lite liv, skikkelig luremusbaby han her :getlost: Denne gangen var det gradvis mindre og mindre liv over 2-3 dager, og selv om jeg fikk respons på mat og drikke så syns jeg det var veldig svakt, og det kjentes ikke riktig ut å måtte fremprovosere hvert eneste lille livstegn (spiste så mye isbiter at jeg trodde jeg skulle sprekke). Men fikk komme inn med en gang, og tok en CTG. Var lite bevegelser da og, men fosterlyden var helt fin (litt høye pulstopper i starten, så de vurderte legeundersøkelse, men det roet seg heldigvis), så jeg skulle bare følge nøye med videre og ikke være redd for å ringe om han blir så rolig igjen. Siden da har han heldigvis bevegd seg masse, og det syns jeg han skal fortsette med :aww: Har ikke sånn voldsomt stort behov for å henge masse på føden så mye mer før termin nå :lol: Jeg føler meg pittelitt hysterisk da, men samtidig trygg på at det er jo rett å ringe når ting ikke føles riktig. Det er uansett veldig betryggende at de er der disse fine folkene på føden :ahappy: 

Han kan holde seg inne til mai syns jeg, men jeg gleder meg til å bli kjent med ham nå altså :wub: 

 

For en liten latsabb da! Ligge sånn og slappe av så mor blir bekymra! Kanskje han er en baby med sovehjerte, det er jo lov å håpe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Aslan skrev:

Vips ny uke, 33+1 nå :frantics: Hadde nok en tur på føden i påsken pga lite liv, skikkelig luremusbaby han her :getlost: Denne gangen var det gradvis mindre og mindre liv over 2-3 dager, og selv om jeg fikk respons på mat og drikke så syns jeg det var veldig svakt, og det kjentes ikke riktig ut å måtte fremprovosere hvert eneste lille livstegn (spiste så mye isbiter at jeg trodde jeg skulle sprekke). Men fikk komme inn med en gang, og tok en CTG. Var lite bevegelser da og, men fosterlyden var helt fin (litt høye pulstopper i starten, så de vurderte legeundersøkelse, men det roet seg heldigvis), så jeg skulle bare følge nøye med videre og ikke være redd for å ringe om han blir så rolig igjen. Siden da har han heldigvis bevegd seg masse, og det syns jeg han skal fortsette med :aww: Har ikke sånn voldsomt stort behov for å henge masse på føden så mye mer før termin nå :lol: Jeg føler meg pittelitt hysterisk da, men samtidig trygg på at det er jo rett å ringe når ting ikke føles riktig. Det er uansett veldig betryggende at de er der disse fine folkene på føden :ahappy: 

Han kan holde seg inne til mai syns jeg, men jeg gleder meg til å bli kjent med ham nå altså :wub: 

 

 

Forstår godt det der med masing på føden :P Men hver gang blir jeg møtt av snille og forståelsesfulle folk som gjentar og gjentar at "det var bra du kom inn", så jeg trøster meg med det :P Enig med over, for en liten latsabb. Håper det blir en skikkelig sovebaby om ikke annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Symra&Pippin skrev:

For en liten latsabb da! Ligge sånn og slappe av så mor blir bekymra! Kanskje han er en baby med sovehjerte, det er jo lov å håpe! 

Nemlig, kunne da sparket litt på kommando luringen :aww: Men ja, får krysse fingrene for det :yes: 

8 timer siden, soelvd skrev:

 

Forstår godt det der med masing på føden :P Men hver gang blir jeg møtt av snille og forståelsesfulle folk som gjentar og gjentar at "det var bra du kom inn", så jeg trøster meg med det :P Enig med over, for en liten latsabb. Håper det blir en skikkelig sovebaby om ikke annet :P

Hehe, ja, helt rart det der. Samme hvor riktig det er å ringe så er det alltid den lille "jammen, hallo, han har sikkert bare snudd på seg" ellernoe. Helt tåpelig :teehe: Satser og på sovebaby :teehe: 

53 minutter siden, Krilo skrev:

@Aslan tipper han blir så uthvilt i magen din siden han sover og er så rolig at han er sikkelig proppel når han kommer ut :aww: 

Ssssh på deg :aww: Dog frykter jeg hevn for alle gangene han har blitt vekket i magen :lol: Isbitforbruket mitt har gått i været, men stort sett effektivt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, MarieR skrev:

Noen som vet om det finnes MME og barnegrøter (helst fra 4mnd) som ikke inneholder palmeolje? Med tanke på at palmeolje er erstattet i nesten alle andre matvarer syns jeg det er fryktelig rart at det fremdeles er palmeolje både i MME og barnegrøt. Har ikke tenkt over dette før i dag, da jeg tilfeldigvis sjekket innholdsfortegnelsen i melken og grøten hennes.

Semper sine grøter er uten palmeolje mener jeg :) Iallefall den vi bruker nå (fullkorn med pære og banan, I elsker den!), men mener alt fra semper er palmeoljefritt. De har dem på rema :)

Legging er atter en gang et tema i heimen... Gikk så fint før påske. Så ble hun sjuk, og så fikk vi besøk i påska og måtte flytte senga hennes inn på vårt rom. Nå har hun flytta tilbake. Det har blitt gradvis verre og nå føles det ganske håpløst å få lagt henne :( Hadde jeg enda kunnet bysse og bære i søvn hadde det vært litt bedre, men hun vil ikke noe. Slåss med meg om jeg bærer (og nå er hun såpass sterk og kjapp at det er litt skummelt!), og vræler om jeg legger henne i senga. Skikkelig ukoselig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbered dere på langt innlegg om smokk, amming og litt småprat?

Smokk; Babyen min bruker meg som smokk! Han har gått fra bitteliten til en stor storspiser! Over fire kg nå fra 2,2 kg for 6 uker siden... Hs foreslår å prøve å få til smokk, fordi han mye av tiden bare vil suge uten at det er "effektiv spising". Er det noen som har noen tips til å tilvenne smokk? Han tar dem i munnen, men brekker seg fort... Evt type smokker som er lett å begynne med? Vi har prøvd de der fra babyshop for premature med rett og skjev smokk, og de vanlige fra matbutikken... Vet at noen bare ikke tar smokk, men har lyst til å prøve, for jeg er sår etter konstante "økedøgn", og pappan er ingenting verdt så lenge jeg er i rommet, så bare å ta en dusj er umulig, å gå tur med Maja er en sjeldenhet alene... Satser på at dette roer seg uansett, men kan være greit for andre å ha en mammaerstatning av og til...

Påske og amming?; Forøvrig har vi hatt en rolig påske hjemme, og der føltes veldig greit med tanke på ødelagt rygg og begynnende senebetennelse i armer antagelig pga ammeteknikk og bæreteknikk tilpasset en mye mindre baby... Så nå håper jeg veldig jeg klarer å reversere det med minimalt m bæring og endring av teknikk. Da jeg hadde baby sist, hadde jo hun mye mer kontroll over nakke osv selv da hun var 4 kg, jeg kan ikke støtte hele H med en hånd, må bare finne meg i å bruke ammepute osv (tips om teknikker mottas med takk)

Påskeharen har vært på besøk flere ganger, og flytter rundt på påskeeggene og putter godis i dem. Jeg ELSKER å lage sånn "magi" for L, og L er fortsatt så liten at hun er helt inne i historiene? Litt skummelt var det å hente påskeegg på terrassen, så hun måtte kikke seg nøye rundt både når hun åpnet døra, og tok opp egget. Og løp tilbake inn i stua... At det er lov å tro på julenisse og påskeharen har jeg lært av min fantastiske mamma, og hvis det jeg bare fikk ta med en ting fra barndommen i min barneoppdragelse, så må det være det?

På mandag fikk hun litt godteri for siste gang denne påsken, og påskeharen hadde lagt igjen en lapp med "på gjensyn neste år"... Den var med i senga da hun skulle sove i går?

Naboene har visst plutselig oppdaget det nye tilskuddet i nabolaget; vi er ifølge naboen nabolagets snakkis? ingen har sett at jeg har vært gravid! Syns det er litt morsomt...

Og på fredag har jeg plutselig en fireåring!! Hun gleder seg enormt til første barnebursdag, som hun skal feire med bestevenninnen? og til regnbuekake som vi har forberedt i påsken?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C har hatt noen gummistøvler liggende i skapet sitt i barnehagen, som har rukket å bli to nummer for små i løpet av vinteren. Jeg har ikke tenkt på gummistøvler i det hele tatt enda, men det er såklart på tide. Men barnehagen hadde da i går dytta føttene hans nedi disse støvlene og latt han gå med dem hele dagen. De MÅ da ha sett at de var altfor små! Jeg skal kjøpe nye i dag, men de kunne vel bare ha tatt på han de skoene han kom i sålenge! Jeg er fornøyd med barnehagen stort sett, men det er tydeligvis minst en som er litt i sløveste laget der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

C har hatt noen gummistøvler liggende i skapet sitt i barnehagen, som har rukket å bli to nummer for små i løpet av vinteren. Jeg har ikke tenkt på gummistøvler i det hele tatt enda, men det er såklart på tide. Men barnehagen hadde da i går dytta føttene hans nedi disse støvlene og latt han gå med dem hele dagen. De MÅ da ha sett at de var altfor små! Jeg skal kjøpe nye i dag, men de kunne vel bare ha tatt på han de skoene han kom i sålenge! Jeg er fornøyd med barnehagen stort sett, men det er tydeligvis minst en som er litt i sløveste laget der :(

Jeg spør m jevne mellomrom om de syns at str på sko/dress ol virker greie, bare for at de skal være litt obs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wednesday skrev:

C har hatt noen gummistøvler liggende i skapet sitt i barnehagen, som har rukket å bli to nummer for små i løpet av vinteren. Jeg har ikke tenkt på gummistøvler i det hele tatt enda, men det er såklart på tide. Men barnehagen hadde da i går dytta føttene hans nedi disse støvlene og latt han gå med dem hele dagen. De MÅ da ha sett at de var altfor små! Jeg skal kjøpe nye i dag, men de kunne vel bare ha tatt på han de skoene han kom i sålenge! Jeg er fornøyd med barnehagen stort sett, men det er tydeligvis minst en som er litt i sløveste laget der :(

Oi! Det der syns jeg er ganske drøyt. Her titta de på gummistøvlene, så størrelen, putta dem i en pose og skrev "for små!" på og gav den til pappaen. 

 

 Var ei som var veldig glad for å komme i barnehagen i går. Pappaen måtte kle av henne i fart og hun løp inn, ene ansatte hadde spurt om hun ikke skulle si hade til pappa? Da hadde hun løpt ut igjen, gitt han en klem og løpt tilbake :lol: 

 

Nesteår skal vi ha påskehare og påskeegg, ble lite sånt i år pga sykdom og travel mamma. Men nesteår! :lol: Dere må bare fortelle masse om påskeharen, for jeg har aldri vært borti påskehare. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marianne: Her har kun MAM smokk fungert. De har en variant som jeg mener jeg kun fant på apoteket som er for små babyer (0-2mnd). Kan være verdt et forsøk? Brukte ammepute hele tiden her og veldig fornøyd med Cozy sin (Kjøpt på Jollyrom). Den formet seg etter kroppen min og baby, enkel i bruk.

Wedenday: Det var dårlig oppfølgning med sko.

Her fikk frøkna påskeegg for første gang. Tror ikke hun skjønte så mye, men hun fikk en sånn liten sjokoladeplate fra Freia (de til 10kr) og det var stas. Hun har ikke fått mye godis, men sjokolade falt i smak. Ellers elsker hun frukt og bær. Kan de få for mye av det? tenker på fruktsukker etc
Hun virkelig elsker frukt og spiser nest alt.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*Marianne* Uff, håper du får til å avlaste puppen litt. Her måtte vi virkelig gå inn for å gi Isabel smokk. Hun hadde også et ekstremt suttebehov. Vi brukte en hel helg og hver gang hun var sutrete og ville ha puppen for kos, fikk hun smokk i stedet. Vi var innom veldig mange forskjellige typer før vi fant en hun aksepterte. (Lillebror hadde ikke noe spesielt stor suttebehov og begynte ikke med smokk før han var 3-4 månederfor da beit meg i puppen når han skulle til å sovne).

Her ringte påskeharen på døren og løp. På trammen lå det påskeegg. Hun snakket mye om det, at påskeharen var kjempe rask, for hun så den ikke. Men den var jo travel for alle andre barna måtte jo også få besøk :) Flaks at påskeharen visste at hun var på besøk hos farmor og farfar!

I dag har vi fått brev fra barnehagen! Vi har fått plass i samme barnehage som storesøster. Jubelen er i taket! Så deilig å slippe å måtte hente og levere to steder! 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg bør være litt nøye en periode på at han bare får sin tilmålte tid på hver pupp og så over til pappan for smokk.... Tror pappan må ta det, for hos meg ser han bare pupp? Får sjekke apoteket. Foreløpig er det MAM smokken som har sett mest lovende ut... Jeg har ammepute (cosyfix? Får ikke sjekket for jeg *tathaaa* ammer), men får det liksom ikke til, den er for lite fleksibel på en måte... Husker jeg strevde med å trives med den i begynnelsen sist og...

Påskeharen; hos oss har vi alltid hatt det sånn at vi har fått litt godteri i hvert vårt påskeegg jevnlig gjennom påsken (mamma var lærer og vi hadde stort sett ferie hele påskeuka og var på fjellet), istedenfor ett fullt påskeegg på påskeaften. Påskeharen var som oftest innom når vi var på tur eller var ute og putter godis i eggene. Jeg har gjort en liten vri ved at jeg har hatt tre små egg som L har fått plassere et sted, også hender det at påskeharen kommer innom når vi er ute (men av og til når vi er i huset også!!), og putter godis i eggene og gjemmer de litt rundt omkring. Tipper at når H blir større får de ett egg hver, også har vi samme opplegget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Aslan skrev:

Hehe, ja, helt rart det der. Samme hvor riktig det er å ringe så er det alltid den lille "jammen, hallo, han har sikkert bare snudd på seg" ellernoe. Helt tåpelig :teehe: Satser og på sovebaby :teehe: 

Ssssh på deg :aww: Dog frykter jeg hevn for alle gangene han har blitt vekket i magen :lol: Isbitforbruket mitt har gått i været, men stort sett effektivt :lol: 

Ja, noe så viktig også jobber man så hardt for å finne unnskyldninger til ikke å ringe føden når man er bekymret. Noe så teit! Det er jo bare en telefon også vurderer de videre liksom. Åh, isbitforbruket her er helt pinlig :o Vi har isbitmaskin og jeg knasker HELE dagen. Men jeg koker innvendig, jeg er så varm. I går kjørte jeg bil med vinduet oppe, bilen klarte bare å kjøle ned til 16 grader :P

 

2 timer siden, *Marianne* skrev:

Forbered dere på langt innlegg om smokk, amming og litt småprat?

Smokk; Babyen min bruker meg som smokk! Han har gått fra bitteliten til en stor storspiser! Over fire kg nå fra 2,2 kg for 6 uker siden... Hs foreslår å prøve å få til smokk, fordi han mye av tiden bare vil suge uten at det er "effektiv spising". Er det noen som har noen tips til å tilvenne smokk? Han tar dem i munnen, men brekker seg fort... Evt type smokker som er lett å begynne med? Vi har prøvd de der fra babyshop for premature med rett og skjev smokk, og de vanlige fra matbutikken... Vet at noen bare ikke tar smokk, men har lyst til å prøve, for jeg er sår etter konstante "økedøgn", og pappan er ingenting verdt så lenge jeg er i rommet, så bare å ta en dusj er umulig, å gå tur med Maja er en sjeldenhet alene... Satser på at dette roer seg uansett, men kan være greit for andre å ha en mammaerstatning av og til...

Her tok Tuva smokk da hun var to uker. Så plutselig etter et par uker ville hun ikke ha lenger. Da var vi desperate da, for da var hun jo vant til smokk. Kjøpte en haug forskjellige på barnebutikken og kulesmokk var det eneste hun tok. Det får du tak i på apotek også, noen mindre enn andre. Det reddet livet vårt :P Og ellers så måtte hun lære seg å bruke smokk ved at vi gikk og bysset samtidig (for hvis hun var urolig eller frustrert funka ikke smokk). I tillegg holdt vi en hånd på kinnet samtidig fordi det minner litt om når de ligger til puppen. Prøv å la pappaen gjøre den jobben, de har jo gjerne en forventning om melk når mammaen prøver å få de til å bruke smokk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Ja, noe så viktig også jobber man så hardt for å finne unnskyldninger til ikke å ringe føden når man er bekymret. Noe så teit! Det er jo bare en telefon også vurderer de videre liksom. Åh, isbitforbruket her er helt pinlig :o Vi har isbitmaskin og jeg knasker HELE dagen. Men jeg koker innvendig, jeg er så varm. I går kjørte jeg bil med vinduet oppe, bilen klarte bare å kjøle ned til 16 grader :P

 

Haha, ja. Samboer har vært helt fortvila, han har vært syk med høy feber siden helga og derfor hatt mye frysetokter, jeg derimot har kokt innvendig (og utvendig) og derfor har jeg lufta ved hver anledning og kjørt på med kaldluft i bilen og sånn :P Og tygd isbiter. Stakkars mann :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Haha, ja. Samboer har vært helt fortvila, han har vært syk med høy feber siden helga og derfor hatt mye frysetokter, jeg derimot har kokt innvendig (og utvendig) og derfor har jeg lufta ved hver anledning og kjørt på med kaldluft i bilen og sånn :P Og tygd isbiter. Stakkars mann :lol: 

 

Haha, stakkars mann ja :P Her er det alltid jeg som er frysepinnen og mannen er varm. Det er virkelig ikke uvanlig at jeg finner ullgenseren mens han må ta av tskjorta. Mens nå er det, akkurat som sist, snudd på hodet. Han tror ikke sine egne ører når jeg vil lufte :lol:  Gøy dette, spent på hvordan det blir mot sommeren. SÅ glad jeg ikke skal være høygravid på sommeren :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også helt teit når det kommer til å ringe lege eller føden! Til og med da jeg ramla på magen spurte jeg samboern min mange ganger om jeg plaget dem på føden om jeg ringte. Og hver gang jeg skal til legen for noe går jeg fjorten runder med meg selv. Føler meg jo som DEN hypokonderen, det er jo nesten flaut om man kommer til legen og tar noen tester og så er det faktisk ikke noe alvorlig galt. Selv om det er bra at det ikke er noe galt. Jeg er teit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen med å ikke ville ringe :lol: Ville ikke ringe før jeg var HELT sikker på at fødselen var i gang, og selv da regner jeg med at det var falsk alarm. :aww:  Bonden lar seg ikke lett stresse, men da han kom inn etter to timer i fjøset og jeg sendte han rett ut med hunder og beskjed om at jeg tror kaskje jeg ringer nå, så ble tilogmed han litt stressa... Han ba meg ringe før han gikk. :aww: 

Fikk pent beskjed om at "ved en nestegang, så ringer du litt tidligere :aww: " :lol: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Krilo skrev:

@*Marianne* angående smokk, prøv nuk sine for nyfødte, og mam sine for nyfødte, de får du på apoteket. Var eneste frøkna her tok i starten :) 

Har sendt mannen på apoteket nå for å ta med seg et utvalg, bla tror jeg han fant mam sine for nyfødte...

 

@soelvd : vi hadde de der til L, tror de er tilsvarende de vi har kjøpt til H nå, men det virker ikke som han liker den bøyde smokken. Rart, for den skal vel være enklere å ta for de små...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, soelvd skrev:

 

Haha, stakkars mann ja :P Her er det alltid jeg som er frysepinnen og mannen er varm. Det er virkelig ikke uvanlig at jeg finner ullgenseren mens han må ta av tskjorta. Mens nå er det, akkurat som sist, snudd på hodet. Han tror ikke sine egne ører når jeg vil lufte :lol:  Gøy dette, spent på hvordan det blir mot sommeren. SÅ glad jeg ikke skal være høygravid på sommeren :lol: 

Herlig :lol: Sånn til vanlig er vi heldigvis samkjørte, varme personer, så satser på at det går tilbake til normalen snart :teehe: 

Og grøss, høygravid på sommeren, det håper jeg at jeg slipper ja. Mai er fint det kjenner jeg :ahappy: 

3 minutter siden, rosinbolle skrev:

Jeg er også helt teit når det kommer til å ringe lege eller føden! Til og med da jeg ramla på magen spurte jeg samboern min mange ganger om jeg plaget dem på føden om jeg ringte. Og hver gang jeg skal til legen for noe går jeg fjorten runder med meg selv. Føler meg jo som DEN hypokonderen, det er jo nesten flaut om man kommer til legen og tar noen tester og så er det faktisk ikke noe alvorlig galt. Selv om det er bra at det ikke er noe galt. Jeg er teit. 

Huff ja, jeg tror det ligger litt i oss det der :lol: Godt vi kan støtte hverandre på at det er bra å ringe kjenner jeg.

Akkurat nå, Raksha skrev:

Kjenner meg igjen med å ikke ville ringe :lol: Ville ikke ringe før jeg var HELT sikker på at fødselen var i gang, og selv da regner jeg med at det var falsk alarm. :aww:  Bonden lar seg ikke lett stresse, men da han kom inn etter to timer i fjøset og jeg sendte han rett ut med hunder og beskjed om at jeg tror kaskje jeg ringer nå, så ble tilogmed han litt stressa... Han ba meg ringe før han gikk. :aww: 

Fikk pent beskjed om at "ved en nestegang, så ringer du litt tidligere :aww: " :lol: 

 

 

:lol: 
Lurer veldig på hvordan det blir med fødselen ja, mamma hadde grenseland styrtfødsler, og svangerskapene våre til nå har vært veldig (egentlig helt) like, så om fødselen og starter likt så håper jeg at jeg klarer å stå på at jeg vil inn til sjekk. Jeg vil ikke føde hjemme eller i bilen altså. Jeg håper egentlig å få raske, ukompliserte fødsler som mamma, så da får jeg sikkert sånn tre-døgns-******* med igangssetting på overtid :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til kravstore barnehager her i området, det kom bla et tilbud fra en barnehage torsdag før påske.

Jeg dro til fjells fredag og kom hjem søndag kveld, og nå har jeg fått purring fordi de skulle ha svar innen igår!?

Noe som i tillegg må sendes skriftlig, som betyr at jeg måtte ha sendt brevet på onsdag i påsken eller noe... kunne hatt frist på 10 arbeidsdager (eller evt bare 8, men fremdeles arbeidsdager).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...