Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

Takk for mange gode råd! Ser ut som vi må en tur på apoteket :) 

Vi pleier å bruke tørrservietter med vann på først, og så klappe tørt. Våtservietter kun når vi er borte. Vi har vasket stumpen i vasken en del ganger, men krana er litt lav så det er knotete. Kan prøve litt mer :) Det er bare rødt, så ikke sopp! Her skifter vi bleier veldig ofte, for melka går tydeligvis rett gjennom. Passer på å ikke la henne ligge med skitten bleie over lengre tid, men det er jo noen lurer som er lengre enn andre... Skal absolutt prøve ut rådene deres! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

1 time siden, Annik skrev:

Da er jeg hjemme fra ultralyd, og har fått vite at det kommer ei lita jente i midten av januar :wub:

Grattis!

 

_____

 

Må nesten skrive her og, vi har nå fullammet i nesten fire uker, og endelig har vi hatt en veiing jeg ikke fikk vondt i magen av! 335 g opp siste 12 dager :) Han følger kurven fint og for første gang skulle jeg bare komme og veie om jeg følte behov, ikke "ser gjerne at du kommer neste uke og" :P Åh, så letta! Hjalp med ferie og pause fra ukentlig veiing, også har nok drittværet hjulpet (hatt 1 dag uten nedbør på tre uker), har bare sitti i sofaen med puppen ute og bok/mobil i hånda enkelte dager :lol: 

Edit:

Fordi han er jo veldig skjønn da :wub: 

13996044_10157364552900341_3365624036901

 

  • Like 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig rart å gå rundt hjemme helt alene. Hva skal jeg ta meg til?! Lillegutt er jo så bitteliten og det er så rart at han har startet i barnehagen. I går var vi bare en snartur innom, for han ble trøtt etter 30 min, så da dro vi bare hjem igjen :lol: I dag får han en litt lengre dag med lunsj og soving.

Han har vært med dit hver dag hele livet sitt, så han kjenner både stedet, de voksne og ikke minst barna. Jeg ble lovet av ei av venninnene til storesøster, som fortsatt er på hans avdeling, om at hun skulle passe godt på han, så jeg kunne bare gå :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Krilo skrev:

Fine og flinke Mons, og flinke deg @Aslan som ikke ga deg :D og er nok mye sant det med at ikke ukentlig veing hjalp på, det er ekstra stress å ha de veiingene hengende over seg deg :pinch:

Ja, ingen tvil om at vi trengte litt fri fra kurver og gram :) Er jo ikke det at han eller noen andre har vondt av mme, men jeg ville jo fullamme hele tida :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså så rart å sitte på lesesalen og tenke at "akkurat nå, mens jeg er her og gjør mine ting, så har H time på skolen". Enn at han har begynt på skolen! Og jeg tror han storkoser seg. :wub:

Nyt tiden, folkens! Det føles som H var like stor som Mons for bare et øyeblikk siden. :heart:

 

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellig alder fra de fleste barna her, men fortsatt bekymringer for mor. Med en sønn som har slitt med skolesituasjonen i åresvis, så var det så godt i dag å ta et møte i dag med skolen der han skal begynne på torsdag, få en omvisning og hilse på lærere, se at han smilte og pratet og fortsatt gleder seg til skolestart! 

Det har vært en god del nederlag de siste årene, så frem til jeg hadde fått hentet han og han faktisk satt i bilen på veien utover der, så var jeg direkte kvalm av stress og nervøsitet, nå etterpå er jeg lettet og rørt og takknemlig for viljen til å legge ting til rette for at han skal klare å gå der. Først med dette i dag som eneste elev, men også med flere beskjeder til han at det bare er å spørre og si fra, så finner de en løsning.  Regner med at jeg er stressa og nervøs torsdag også, og selv om han klarer den dagen, så er det ikke sagt at dette går veien, men han har allerede klart mer enn hele fjoråret! :heart: 

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Malinka skrev:

Forskjellig alder fra de fleste barna her, men fortsatt bekymringer for mor. Med en sønn som har slitt med skolesituasjonen i åresvis, så var det så godt i dag å ta et møte i dag med skolen der han skal begynne på torsdag, få en omvisning og hilse på lærere, se at han smilte og pratet og fortsatt gleder seg til skolestart! 

Det har vært en god del nederlag de siste årene, så frem til jeg hadde fått hentet han og han faktisk satt i bilen på veien utover der, så var jeg direkte kvalm av stress og nervøsitet, nå etterpå er jeg lettet og rørt og takknemlig for viljen til å legge ting til rette for at han skal klare å gå der. Først med dette i dag som eneste elev, men også med flere beskjeder til han at det bare er å spørre og si fra, så finner de en løsning.  Regner med at jeg er stressa og nervøs torsdag også, og selv om han klarer den dagen, så er det ikke sagt at dette går veien, men han har allerede klart mer enn hele fjoråret! :heart: 

Ååh det var godt å lese. Krysser alt som er for at det endelig går deres vei. :ahappy:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Annik skrev:

Da er jeg hjemme fra ultralyd, og har fått vite at det kommer ei lita jente i midten av januar :wub:

Gratulerer! 

8 timer siden, Aslan skrev:

Grattis!

 

_____

 

Må nesten skrive her og, vi har nå fullammet i nesten fire uker, og endelig har vi hatt en veiing jeg ikke fikk vondt i magen av! 335 g opp siste 12 dager :) Han følger kurven fint og for første gang skulle jeg bare komme og veie om jeg følte behov, ikke "ser gjerne at du kommer neste uke og" :P Åh, så letta! Hjalp med ferie og pause fra ukentlig veiing, også har nok drittværet hjulpet (hatt 1 dag uten nedbør på tre uker), har bare sitti i sofaen med puppen ute og bok/mobil i hånda enkelte dager :lol: 

Edit:

Fordi han er jo veldig skjønn da :wub: 

 

Åh, så flott å høre! Du har gjort en kjempejobb! :icon_clapping: Og du verden, så skjønn :x

2 timer siden, Malinka skrev:

Forskjellig alder fra de fleste barna her, men fortsatt bekymringer for mor. Med en sønn som har slitt med skolesituasjonen i åresvis, så var det så godt i dag å ta et møte i dag med skolen der han skal begynne på torsdag, få en omvisning og hilse på lærere, se at han smilte og pratet og fortsatt gleder seg til skolestart! 

Det har vært en god del nederlag de siste årene, så frem til jeg hadde fått hentet han og han faktisk satt i bilen på veien utover der, så var jeg direkte kvalm av stress og nervøsitet, nå etterpå er jeg lettet og rørt og takknemlig for viljen til å legge ting til rette for at han skal klare å gå der. Først med dette i dag som eneste elev, men også med flere beskjeder til han at det bare er å spørre og si fra, så finner de en løsning.  Regner med at jeg er stressa og nervøs torsdag også, og selv om han klarer den dagen, så er det ikke sagt at dette går veien, men han har allerede klart mer enn hele fjoråret! :heart: 

Hurra! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye @Annik :) 

Så deilig @Aslan , må være en fantastisk god følelse. Både mtp at Mons får det han skal og kan utvikle seg som han skal selvsagt, men også at dere har igjen for slitet og innsatsen og at dere nå, ikke bare kan fullamme, men forhåpentligvis slappe av og kose dere med det :) 

@Malinka Så flott :) Håper det fortsetter sånn også!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time til skolestart her. Sprøtt. 

Jeg har faktisk en veldig fin arbeidsplass mtp slik. Jeg får to dager lønnet fri . Han kommer til å være så sliten før og etter skolen at han sikkert synes det blir godt å slippe SFO et par dager. Mye nytt for små kropper. For de er jo fortsatt ganske små selv om de brått er skolebarn og greier .Skolegutt...det gikk fort :o

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva har nærmest hatt separasjonsangst den siste tiden. Siden litt før Anne kom, faktisk. Og helt fryktelig å levere i barnehagen tiden før ferien. Jeg har brukt mange uker på å fundere på hvordan vi skal gjøre det på første dag etter ferien som i tillegg var på storebasen, ny avdeling. Valgte å levere sent når hun som er med fra litlebasen var kommet på jobb (er det ikke merkelig at ikke hun de kjenner fra før får tidligvakt første dagen på storebasen?). Hun var litt lei seg, men ikke noe panikkartet som vi har hatt tidligere. En annen barnehagedame kom springende etter meg 30 sekunder etter, sendt av hun som Tuva var hos, for å si at hun allerede var i fin lek med tegning :wub: I dag var det INGEN problemer med å levere. Altså, ingenting kan beskrive den lykken jeg kjente da, får jo bare lyst til å grine av lettelse hele dagen :P 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi foreldrene sto jo i samlet flokk og ivret etter å hente de slitne barna etter første skoledag. De hadde bare 3 timers undervisning. Plutselig fikk jeg spørsmål om jeg var mammaen til Ask av en mor til en i en annen klasse. Så begynte andre å kaste seg på. 

Ask er visst den nye bestekompisen til "alle" han :blink: Ask ditt og Ask datt.  De har visst bare lekt med Ask når foreldrene spør. Jeg er litt usikker på når  ungen min  gikk fra å være sjenert og innesluttet til å bli et sosialt geni,  men du verden som det varmer et mammahjerte!  

Ikke rart han aldri svarer når jeg spør han og at han er sliten når han kommer hjem: lol:

 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med flere gladhistorier, kan jo ikke være så mye som er bedre enn å kunne dra fra unger i barnehage og på skole alene når det går bra, og tilsvarende kjipt når det ikke går bra. 

Tenker at jeg kanskje bør begynne å pakke bag til sykehuset, eller i det minste ha en liste klar over hva jeg trenger :P Så hva er kjekt å ha med? Både til baby og til meg,

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Malamuten skrev:

Så hyggelig med flere gladhistorier, kan jo ikke være så mye som er bedre enn å kunne dra fra unger i barnehage og på skole alene når det går bra, og tilsvarende kjipt når det ikke går bra. 

Tenker at jeg kanskje bør begynne å pakke bag til sykehuset, eller i det minste ha en liste klar over hva jeg trenger :P Så hva er kjekt å ha med? Både til baby og til meg,

Jeg hadde med joggebukse, pysjbukse og løse topper, ledig cardigan, hadde med vanlig jeans men den ble overhodet ikke brukt her :aww: slippers/tøfler, toalettsaker til meg og samboer, ekstra skift til samboer hadde vi også med. Hadde vel med 3 bodyer og 3 bukser med føtter til frøkna, og hentesettet :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...