Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

28 minutter siden, Aslan skrev:

Den søte babyen min har lært seg ååååå...spytte :pinch: Så her spruter det spytt hver gang han girer seg opp. Noe som er ganske ofte når man er tolv uker og fascinert av det meste :lol: Bonus når spyttet inneholder gulp også :teehe: 

Og det kan vare en stund? H er nå 6 mnd og det beste som finnes er å lage spytt og sikle-bobler? Også midt i grøten... (Maja elsker grøtfontenen)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

1 time siden, Aslan skrev:

Den søte babyen min har lært seg ååååå...spytte :pinch: Så her spruter det spytt hver gang han girer seg opp. Noe som er ganske ofte når man er tolv uker og fascinert av det meste :lol: Bonus når spyttet inneholder gulp også :teehe: 

"Tantebarnet" mitt holdt på med det til hun var ca. 1,5 år:innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ha kluter og mopper stående klare i et par år her da skjønner jeg? Her er alt rundt H bare vått for tiden uansett, alt skal i munnen, og det renner med sikkel. L vil gjerne vise han lekene sine, men han får aldri holde dem helt alene for hun har erfart at da er de klissvåte når hun får de tilbake? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Skjønner ikke at folk velger å fly 5 uker før termin jeg :o Bare fordi at tenk om!

Det er LETT noe jeg kunne ha funnet på med førstemann.. For jeg var helt helt innstilt på å gå overtid :lol: 

det kom som et sjokk at fødselen startet, og da 10 dager før termin :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, SiriEveline skrev:

Samme her, det jeg mente med at de har gått ned :P Kveldsammingen utgjør liksom ikke noe for størrelsen, kan jo gå 3-4 dager uten å amme uten lekkasje!

Åh, det høres behagelig ut! Jeg bruker to-tre t-skjorter hver natt og sover på en håndduk, siden jeg sover uten bh... Da melka kom gikk det en pakke ammeinnlegg om dagen. Krysser fingrene for at det roer seg rundt 3 måneder, for det er mye klesvask for tida. Det var dagens TMI. 

Astrid smiler masse for tida! Det er herlig! ❤ Sove i vogna er ukult, i hvertfall når man har en mor man kan ligge på og inntil i stedet... Alt for varmt for bæresjal for tida, så jeg føler meg litt låst her hjemme. Det retter seg vel snart. :) Artig med en ganske våken og sosial baby, da. Det er liksom belønning for all jobben vi har gjort fram til nå ;) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, rosinbolle skrev:

Åh, det høres behagelig ut! Jeg bruker to-tre t-skjorter hver natt og sover på en håndduk, siden jeg sover uten bh... Da melka kom gikk det en pakke ammeinnlegg om dagen. Krysser fingrene for at det roer seg rundt 3 måneder, for det er mye klesvask for tida. Det var dagens TMI. 

Astrid smiler masse for tida! Det er herlig! ❤ Sove i vogna er ukult, i hvertfall når man har en mor man kan ligge på og inntil i stedet... Alt for varmt for bæresjal for tida, så jeg føler meg litt låst her hjemme. Det retter seg vel snart. :) Artig med en ganske våken og sosial baby, da. Det er liksom belønning for all jobben vi har gjort fram til nå ;) 

Husker den tida ja... det roer seg nok. Her har det gått gradvis nedover, nå er han jo snart 16mnd så hadde blitt sprø om jeg fortsatt hadde spreng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, SiriEveline skrev:

Husker den tida ja... det roer seg nok. Her har det gått gradvis nedover, nå er han jo snart 16mnd så hadde blitt sprø om jeg fortsatt hadde spreng!

Da M var på den alderen fikk jeg brystbetennelse jeg fordi jeg prøvde å trappe ned amminga.. Sånn skikkelig brystbetennelse som endte med legevakt, lang antibiotikakur osv.. 

Da hun var 22 mnd fikk jeg til å slutte, og da gikk jeg med sportsbh, sånn alt for liten egentlig, døgnet rundt i ei uke, og måtte pumpe ut sprenget et par ganger før det roet seg.. 

Heldigvis (:p) fikk jeg flere brystbetennelser helt i starten med N, så jeg mistet en god del produksjon, så nå har jeg bare akkurat nå til henne.. Så når hun har ammet seg ferdig, så har jeh faktisk fått tømt brystet en del og ikke bare tatt bort det værste sprenget.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Krutsi skrev:

Da M var på den alderen fikk jeg brystbetennelse jeg fordi jeg prøvde å trappe ned amminga.. Sånn skikkelig brystbetennelse som endte med legevakt, lang antibiotikakur osv.. 

Da hun var 22 mnd fikk jeg til å slutte, og da gikk jeg med sportsbh, sånn alt for liten egentlig, døgnet rundt i ei uke, og måtte pumpe ut sprenget et par ganger før det roet seg.. 

Heldigvis (:p) fikk jeg flere brystbetennelser helt i starten med N, så jeg mistet en god del produksjon, så nå har jeg bare akkurat nå til henne.. Så når hun har ammet seg ferdig, så har jeh faktisk fått tømt brystet en del og ikke bare tatt bort det værste sprenget.. 

Det hørtes ikke veldig godt ut, "flaks" at det ble litt annerledes denne gangen da så håper jeg du slipper noen flere runder med betennelse! Det under jeg virkelig ingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SiriEveline skrev:

Det hørtes ikke veldig godt ut, "flaks" at det ble litt annerledes denne gangen da så håper jeg du slipper noen flere runder med betennelse! Det under jeg virkelig ingen!

Smerten taklet jeg OK.. Men det er hardt å være mor med 40 i feber og trusler om innleggelser :lol: 

menmen.. Det ordner seg nok.. Målet er å slutte og amme før heg er evt gravid med 3. Mann.. Så kan puppene få seg en liten pause liksom :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystbetennelse er ******. Var innlagt 4 døgn på sykehuset med 40 i feber, dehydrert, sprengte gigapupper og ****** vondt da Astrid var en uke. Da hadde jeg prøvd å amme/pumpe vekk betennelsen et par dager allerede, uten hell. Unner ingen en sånn runde! Jeg er glad jeg har samboern, for han er helten min. Jeg gjorde ikke så mye annet enn å amme og være sjuk, han tok barnet resten av tida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å avslutte kvelden med en positiv tone i stedet: bra dag! Blid baby som har sovet godt i hele dag, bortsett fra en skikkelig hylerunde nå i stad (skriver det på overtrøtt/vondt i magen-kontoen). Løser det med å amme barnet i søvn. Også kjent som å puppe barnet i senk/bedøve barnet med morsmelk. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, rosinbolle skrev:

For å avslutte kvelden med en positiv tone i stedet: bra dag! Blid baby som har sovet godt i hele dag, bortsett fra en skikkelig hylerunde nå i stad (skriver det på overtrøtt/vondt i magen-kontoen). Løser det med å amme barnet i søvn. Også kjent som å puppe barnet i senk/bedøve barnet med morsmelk. 

Bedøve barnet med morsmelk er en undervurdert metode for å roe et urolig barn. Gruer meg til dagen hvor verdensproblemene ikke lengre løses med å dytte inn en pupp. Men forhåpentligvis har han fått noen andre strategier til da.

 

Mye puppeprat nå, men... Vannblemme på ene puppen. I alle føkkings dager. Har en melkeblemme jeg ikke blir kvitt, og nå har den fått vannblemmekompis. Noe skal det alltid være :lol: Vannblemma bør være i fred (utenom amming) og melkeblemma kan tas vekk. Jeg får vel la begge være i fred enn så lenge, til vannblemma er vekk, så får jeg gi er nytt forsøk på melkeblemma. Svir litt under amming, men heldigvis ikke innmari vondt.

(https://ammehjelpen.no/artikkel/90/hvit-prikk-pa-brystknoppen-melkeblemme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aslan skrev:

Bedøve barnet med morsmelk er en undervurdert metode for å roe et urolig barn. Gruer meg til dagen hvor verdensproblemene ikke lengre løses med å dytte inn en pupp. Men forhåpentligvis har han fått noen andre strategier til da.

:lol: Ja, en stund funker kos og klem og blåse på auaen... Gruer meg til ikke sånt funker lenger. 

 

Jeg har forøvrig ENDELIG fått en datter som ikke hyler i protest når vi kysser på henne. Hun kan tilogmed finne på å kysse på oss :wub: (og slikke da, og spytte - ikke like sjarmerende *fnis* ) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krelise skrev:

Dette blir ei trivelig natt.. Sitter i gyngestolen foran åpent vindu med junior sovende på fanget. Falsk krupp og oppkast. Fy fader så ekkelt! Stakkars lille vennen :hmm:

Åååh :(:hug: God bedring til lille og lykke til med natta! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Krelise skrev:

Dette blir ei trivelig natt.. Sitter i gyngestolen foran åpent vindu med junior sovende på fanget. Falsk krupp og oppkast. Fy fader så ekkelt! Stakkars lille vennen :hmm:

Lykke til med natten. Vi hadde en periode med det der vi og, og det er jammenmeg skremmende. Tommel opp for gyngestol og sovende junior foreløpig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Krelise skrev:

Dette blir ei trivelig natt.. Sitter i gyngestolen foran åpent vindu med junior sovende på fanget. Falsk krupp og oppkast. Fy fader så ekkelt! Stakkars lille vennen :hmm:

Æsj, så kjedelig. God bedring til lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir ei trivelig natt.. Sitter i gyngestolen foran åpent vindu med junior sovende på fanget. Falsk krupp og oppkast. Fy fader så ekkelt! Stakkars lille vennen :hmm:

Lykke til med natten. Jeg var gjennom det med begge mine og det sitter godt i minnet selv om det er lenge siden. Ikke godt å se at de har vondt for å puste. Et tips kan være å sette seg på badet med dusjen rennende med kaldt vann, da kald fuktig luft kan hjelpe på hevelsen i halsen. Hadde god effekt på mine to. God bedring til junior!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...