Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

31 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

T står opp alene, går opp i stua, finner seg yoghurt og drikke i kjøleskapet, leker for seg selv og setter seg i sofaen :P

Så jeg hadde tenkt å berolige med at det blir bedre med alderen, men kanskje ikke etter solevd sitt innlegg ;)

Tuva var veldig "lovlydig" helt til hun fikk besøk av en litt eldre jente som var ordentlig rampete og lærte henne å liste seg og forte seg med ting. Tror faktisk ikke hun hadde gjort noe sånt hvis ikke. :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

3 timer siden, Lillekrapyl skrev:

T står opp alene, går opp i stua, finner seg yoghurt og drikke i kjøleskapet, leker for seg selv og setter seg i sofaen :P

Så jeg hadde tenkt å berolige med at det blir bedre med alderen, men kanskje ikke etter solevd sitt innlegg ;)

Haha, jeg sliter skikkelig med å se for meg at dette du beskriver noen gang kan bli en realitet i det Addamske hjem :lol: Gleder meg til de begynner på skolen jeg. Da begynner de vel å bli så store at de ikke driver med sånt lenger? *håpe* 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2016 at 10:27 PM, soelvd skrev:

Vært på sykehuset på kontroll igjen i dag siden kynnerne har blitt så annerledes nå enn tidligere. Og verre blir de, i dag har det verket så intenst og ille i korsryggen og nederst i magen og kynnerne er rett og slett smertefulle. Men ingen tegn til modning :P Hvor lenge skal jeg gå sånn, liksom. Men, vesle Anne (som fremdeles kanskje er Ylva :P ) har det bra i magen og er ca 2550g nå. Fikk beskjed om å knipe igjen i fire dager til, da har vi kommet til magiske uke 35 der de uansett lar henne komme om noe skjer. *Blir halvgal*

Kynnere altså!! En fryktelig unødvendig innretning! Særlig når man har tette, vonde kynnere gjennom store deler av svangerskapet, noe som gjør at man må ta det masse med ro på grunn av begynnende modning og forkortet livmorhals - og så roer det seg akkurat i tide til fødsel og livmorhalsen gror på magisk vis ut igjen. Begrepet til ingen nytte fikk ny mening for meg!  :getlost: Men jeg håper at det roer seg for deg og at du plutselig ender opp med å gå fulltid uten for mye plager på slutten! Anne eller Ylva er faktisk 400 gram tyngre nå enn Live var her da hun ble født, og fantastisk at hun har det så bra i magen - det er uansett et godt utgangspunkt! Og i følge "min" overlege er kynnere veldig positive å ha fordi de også modner baby, ikke bare livmorhals og området rundt der. Hun er nok godt rustet når hun velger å komme!

Live er åtte uker i morgen! Galskap!! Hun tipper nok snart 4 kg nå, store fine jenta :wub:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Aya skrev:

Kynnere altså!! En fryktelig unødvendig innretning! Særlig når man har tette, vonde kynnere gjennom store deler av svangerskapet, noe som gjør at man må ta det masse med ro på grunn av begynnende modning og forkortet livmorhals - og så roer det seg akkurat i tide til fødsel og livmorhalsen gror på magisk vis ut igjen. Begrepet til ingen nytte fikk ny mening for meg!  :getlost: Men jeg håper at det roer seg for deg og at du plutselig ender opp med å gå fulltid uten for mye plager på slutten! Anne eller Ylva er faktisk 400 gram tyngre nå enn Live var her da hun ble født, og fantastisk at hun har det så bra i magen - det er uansett et godt utgangspunkt! Og i følge "min" overlege er kynnere veldig positive å ha fordi de også modner baby, ikke bare livmorhals og området rundt der. Hun er nok godt rustet når hun velger å komme!

Live er åtte uker i morgen! Galskap!! Hun tipper nok snart 4 kg nå, store fine jenta :wub:

Takk for fint innlegg :hug: Altså, er det sånn at man faktisk kan ha modning også reverserer det seg igjen? :P Til ingen nytte får definitivt ny mening, noe så håpløst :P Her har ingenting roet seg, men heller ikke eskalert. En time til de ikke lenger stopper fødselen, da :lol: Jeg er litt sånn at hvis det skal fortsette som dette er det kanskje like greit at hun kommer ut før hun tar helt knekken på mammaen. Samtidig kan det godt bare roe seg så vi kan tusle og gå til termin :P Når kom Live igjen og trengte hun noe hjelp i begynnelsen? Jeg var 2,7kg når jeg ble født forøvrig, og klarte meg helt fint :) Hipp hurra for 8 uker, skremmende hvor fort tiden egentlig går!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai! Måneden mini skal komme :heart: 

Kynnere mer eller mindre jevnt gjennom dagen, men orker ikke anse det som tegn enda :lol: Matlysta har blitt som i første trimester igjen, bortreist :lol: Er sulten, bare orker ikke tanken på mat.

Edit: men to brødskiver bare i dag er vel egentlig litt lite. *tusle for å finne noe som kanskje frister*

 

edit2: jeg var 2,7 når jeg ble født jeg og @soelvd :thumbs: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Mai! Måneden mini skal komme :heart: 

Kynnere mer eller mindre jevnt gjennom dagen, men orker ikke anse det som tegn enda :lol: Matlysta har blitt som i første trimester igjen, bortreist :lol: Er sulten, bare orker ikke tanken på mat.

Edit: men to brødskiver bare i dag er vel egentlig litt lite. *tusle for å finne noe som kanskje frister*

To brødskiver på en dag. Du er gal :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

To brødskiver på en dag. Du er gal :o

Av mat-mat da, har spist en Friskis, endel druer og en håndfull potetgull da. Men jeg må kanskje ha litt næring og :hmm: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Raksha skrev:

Snuppa mi :wub:

13103469_10156951577255171_7859861215872

 

13082723_10156951577440171_5465344569213

Jaja, svømmer litt i regntøyet, greit å ha noe å vokse i? *fnis* 

 

Så skjønn hun er!!

54 minutter siden, MonicaT skrev:

Vi skal til Spania om noen uker. Ikke flydd med frøkna før. Noen gode reisetips og ting en bør ha i varmen?

Beste tipset jeg har er å slappe av så godt man kan og heller regne litt god tid. Tror det hjelper barna veldig, Christoffer tok ihvertfall flyturen på strak arm.

 

 

Første arbeidsdag idag! 

Grugleder meg kjenner jeg, men tror gutta kommer til å kose seg masse hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SiriEveline skrev:

Så skjønn hun er!!

Beste tipset jeg har er å slappe av så godt man kan og heller regne litt god tid. Tror det hjelper barna veldig, Christoffer tok ihvertfall flyturen på strak arm.

 

 

Første arbeidsdag idag! 

Grugleder meg kjenner jeg, men tror gutta kommer til å kose seg masse hjemme :)

Takk :ahappy: 

Lykke til med første arbeidsdag!

 

Snuppa mi dro av gårde med et smil til barnehagen i dag :ahappy: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Aslan skrev:

Mai! Måneden mini skal komme :heart: 

Kynnere mer eller mindre jevnt gjennom dagen, men orker ikke anse det som tegn enda :lol: Matlysta har blitt som i første trimester igjen, bortreist :lol: Er sulten, bare orker ikke tanken på mat.

Edit: men to brødskiver bare i dag er vel egentlig litt lite. *tusle for å finne noe som kanskje frister*

 

edit2: jeg var 2,7 når jeg ble født jeg og @soelvd :thumbs: 

Vel, da kan vi i alle fall trygt konkludere med at unger på 2,7 kg blir bra folk :D 

1 time siden, MonicaT skrev:

Vi skal til Spania om noen uker. Ikke flydd med frøkna før. Noen gode reisetips og ting en bør ha i varmen?

Ja, kapituler og innse at det er lite du kan gjøre om hun slår seg vrang :lol:  Vi var veldig glad for at vi hadde med oss den store gode vogna når vi reiste i høst (da var hun 2,5 år). Den var gull verdt på tur og de fleste selskap lar deg ta med vogn gratis om det er nødvendig. I forhold til fly så hadde vi med tegnesaker, spill på mobilen, etc. Men 3,5 timer i flysetet ble kjedelig for Tuva, så jeg var litt svett bak øra til slutt :P Ellers er deet vel masse drikke, god solkrem og å ha tilgjengelig litt kjeks og sånn. Vi var på all inclusive og det var gull siden hun gjerne ikke orket så mye av gangen i varmen. Derav kjeks eller andre smågreier :)

 

Etter en prat med helsesøster og jordmor ble det forøvrig til at vi bestilte tur til Kreta. Da er Tuva 3,5 år og veslemor 3-4 mnd. Det blir spennende, satser på snill baby så vi får reist :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

UV drakt er greit? Vi skal noen turer på stranden, men jeg tipper at hun ikke vil bade noe særlig. Om jeg kjøper UV drakt så trenger man kanskje ikke badedrakt? Har fått låne en prampack så tar med favorittvogna så hun får en dupp midt på dagen.
Ellers har vi sandaler, noen shorts og kortarmet tøy. Tar med langarmet også.
Flyturen får vi ta som det kommer, men med litt underholdning så håper jeg det går fint. Tar med bæreselen også, så den kan brukes på flyplassen etc om det blir mye inntrykk/folk/støy for henne.

Lykke til på jobb SiriE, skal se gutta koser seg hjemme.

Frøkna her veide 2,5kg da hun ble født (på termin).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 nye uker med sykemelding.. Pulsen var jo faktisk innenfor i dag, men siden jeg hadde kjent til hjertebank, ville hun ta en EKG.. 

Og der ble det funnet ekstraslag og konklusjonen ble "uspesifisert funn".. Det trenger ikke å bety noen ting, men siden jeg har hatt litt gruff, ble det nå sendt en henvisning sykehuset..

i tillegg gjorde symfysemålet et lite hopp, mer enn det man kunne forvente på 2 uker, så hvis det blir det samme om 2 uker igjen, så blir jeg sendt til sykehuset for UL for å sjekke størrelsen..

hvis hele greia ender med at det viser seg at jeg har tvillinger inni der, så legger jeg meg ned i streik :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Krutsi skrev:

2 nye uker med sykemelding.. Pulsen var jo faktisk innenfor i dag, men siden jeg hadde kjent til hjertebank, ville hun ta en EKG.. 

Og der ble det funnet ekstraslag og konklusjonen ble "uspesifisert funn".. Det trenger ikke å bety noen ting, men siden jeg har hatt litt gruff, ble det nå sendt en henvisning sykehuset..

i tillegg gjorde symfysemålet et lite hopp, mer enn det man kunne forvente på 2 uker, så hvis det blir det samme om 2 uker igjen, så blir jeg sendt til sykehuset for UL for å sjekke størrelsen..

hvis hele greia ender med at det viser seg at jeg har tvillinger inni der, så legger jeg meg ned i streik :lol: 

Æsj. Kanskje like greit å streike litt allerede, så kanskje ting normaliserer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Marianne* skrev:

Æsj. Kanskje like greit å streike litt allerede, så kanskje ting normaliserer seg?

Hahaha ja.. Jeg som alle andre har ei lita liste over ting som jeg vil ha fikset før fødselen.. Men nå kjenner jeg at jeg resignerer og gir ****, for ingenting går min vei :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MonicaT skrev:

Takk for tips.

UV drakt er greit? Vi skal noen turer på stranden, men jeg tipper at hun ikke vil bade noe særlig. Om jeg kjøper UV drakt så trenger man kanskje ikke badedrakt? Har fått låne en prampack så tar med favorittvogna så hun får en dupp midt på dagen.
Ellers har vi sandaler, noen shorts og kortarmet tøy. Tar med langarmet også.
Flyturen får vi ta som det kommer, men med litt underholdning så håper jeg det går fint. Tar med bæreselen også, så den kan brukes på flyplassen etc om det blir mye inntrykk/folk/støy for henne.

Lykke til på jobb SiriE, skal se gutta koser seg hjemme.

Jeg syntes bæretøy var skikkelig verdt det ikke bare fordi han ikke går, men også for å skjerme litt ved inntrykk. 

 

Det gjorde de :) en super blid gutt som møtte meg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.4.2016 at 2:23 PM, Malamuten said:

Nei, får vell slutte å bare snoke og melde seg inn her da.. Jeg og E skal bli foreldre i oktober. Ikke helt planlagt så er vell egentlig mer stresset og litt redd enn fornøyd akkurat nå, men det går seg vell til når man forhåpentligvis blir litt mer vant til tanken på det. Jeg regner jo med det blir bra til slutt siden vi begge har lyst på barn i utgangspunktet om enn ikke akkurat nå :) Det er ikke 100% offisielt enda, men det er ingen av de som ikke vet det enda som bør få vite som er her inne uansett.

Gratulerer :)
Det blir nok bra :) Jeg var ganske uforberedt selv første gang - student uten familie i nærheten - barnefar (fremdeles kjæresten etter 23 år) var student, så ikke inntekt. Ikke svigerfamilie i nærheten heller. Og ikke hadde vi vært kjærester veldig lenge heller. Men vi "kasta oss uti det", og tok ting som de kom. Og det gikk bra :) Gutten kom oktober :) Kalde vintre i Trøndelag sjø  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha, så flott jente du har! Og heldig som får vokse opp så tett med dyr. :) 

Vi har hatt besøksdag nummer to på skolen i dag. I dag var det turdag sammen de som går i 1. klasse nå. Veldig fint og været var helt topp, jammen flaks i Trøndelag. De er veldig pro utfoldelse, så neste gang skal H også få ha med seg spikkekniven sin. Jeg fikk litt sånn guilting av en far fordi H var så høyt oppe i treet, men da kom læreren rett inn og bare "la barna få klatre!". :D Puh! Man blir jo fort i tvil. Fin dag! 

Rakk ikke ta så mange bilder, men et par.

Sage litt til bålet

26502224090_6d248f588d_c.jpg

H høyt der oppe :) 

26707731981_032300a5a9_c.jpg

 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mari skrev:

@Raksha, så flott jente du har! Og heldig som får vokse opp så tett med dyr. :) 

Vi har hatt besøksdag nummer to på skolen i dag. I dag var det turdag sammen de som går i 1. klasse nå. Veldig fint og været var helt topp, jammen flaks i Trøndelag. De er veldig pro utfoldelse, så neste gang skal H også få ha med seg spikkekniven sin. Jeg fikk litt sånn guilting av en far fordi H var så høyt oppe i treet, men da kom læreren rett inn og bare "la barna få klatre!". :D Puh! Man blir jo fort i tvil. Fin dag! 

Rakk ikke ta så mange bilder, men et par.

Sage litt til bålet

26502224090_6d248f588d_c.jpg

H høyt der oppe :) 

26707731981_032300a5a9_c.jpg

 

Ask hadde sklidd rett inn på den skolen ! Jeg aner enda ikke når vi skal besøke skolen :( 

 

"Plutselig" planleggingsdag fredag! Gått meg hus forbi :(

 

Jeg har altfor mye å gjøre til å ta meg fri , så da får han bare jobbe med meg. Det er ikke så enkelt som det en gang var. Før var han lykkelig hvis han fikk rydde og vaske litt , nå krever han litt mer. 

Sist fikk han sende avgårde en dørbestilling på nesten 500 Tusen , den levde han lenge på :lol: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mud skrev:

Ask hadde sklidd rett inn på den skolen ! Jeg aner enda ikke når vi skal besøke skolen :( 

 

"Plutselig" planleggingsdag fredag! Gått meg hus forbi :(

 

Jeg har altfor mye å gjøre til å ta meg fri , så da får han bare jobbe med meg. Det er ikke så enkelt som det en gang var. Før var han lykkelig hvis han fikk rydde og vaske litt , nå krever han litt mer. 

Sist fikk han sende avgårde en dørbestilling på nesten 500 Tusen , den levde han lenge på :lol: 

 

Det er ikke besøksdag på ordinær her tror jeg. Bare innskriving og besøk til SFO. Nå måtte jeg sjekke om det var planleggingsdag her, men heldigvis ikke. 

Jeg liker læreren så godt! Men hun skal ikke følge dem videre dessverre. Hun har bare 1. klasse. Man er virkelig prisgitt lærer altså. Hjelpe meg, dette nye kapittelet er stort og skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Det er ikke besøksdag på ordinær her tror jeg. Bare innskriving og besøk til SFO. Nå måtte jeg sjekke om det var planleggingsdag her, men heldigvis ikke. 

Jeg liker læreren så godt! Men hun skal ikke følge dem videre dessverre. Hun har bare 1. klasse. Man er virkelig prisgitt lærer altså. Hjelpe meg, dette nye kapittelet er stort og skummelt.

De har besøksdag her tror jeg.  Alle andre skolene har det i hvert fall. Jeg er skikkelig skikkelig spent! Jeg har hørt mye bra om skolen , men vi "kjenner" ingen som går der.

Læreren har alt å si!

Jeg burde egentlig luktet planleggingsdag lang vei, det er jo inneklemt dag og all ting :( 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

De har besøksdag her tror jeg.  Alle andre skolene har det i hvert fall. Jeg er skikkelig skikkelig spent! Jeg har hørt mye bra om skolen , men vi "kjenner" ingen som går der.

Læreren har alt å si!

Jeg burde egentlig luktet planleggingsdag lang vei, det er jo inneklemt dag og all ting :( 

 

 

Bra de har besøksdag. Det er vanskelig for en skolestarter å forberede seg når man ikke kan se for seg hva man går til. Ja, det er utrolig spennende! Jeg tror det blir veldig bra, men litt skummelt er det alikevel må jeg innrømme. Samtidig stolt og glad. Weird ass foreldrefølelser. :lol: 

 

Rart det ikke er planleggingsdag her egentlig. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mari Takk :) Ja helt enig, dyr er gull verd. Nå begynner hun å bli stor nok til å faktisk ha forståelse for det og, det er veldig gøy :D Og han er flott han din og!  Høres ut som en bra skole dere har valgt til han :ahappy: 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, enna skrev:

Gratulerer :)
Det blir nok bra :) Jeg var ganske uforberedt selv første gang - student uten familie i nærheten - barnefar (fremdeles kjæresten etter 23 år) var student, så ikke inntekt. Ikke svigerfamilie i nærheten heller. Og ikke hadde vi vært kjærester veldig lenge heller. Men vi "kasta oss uti det", og tok ting som de kom. Og det gikk bra :) Gutten kom oktober :) Kalde vintre i Trøndelag sjø  ;)

Tusen takk :) Ja, vi har jo ikke verdens verste utgangspunkt heller så det burde jo gå helt fint alt :) 

God bedring @krutsi og lykke til :lol:  Du er vell godt på vei nå så hadde vell tatt seg ut å finne tvillinger nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...