Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

5 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg skulle gjerne ha meldt meg.. Men jeg har absolutt ingen form for tiden :P så med mindre det gjelder å ligge halvdød i en lenestol eller vagge 200m før man er ferdig, er nok ikke jeg så interessant heller :lol: jeg innbiller meg dog jeg er i bedre form, men sannheten er dessverre langt fra tanken :lol: 

Du kan jo hive deg med når ungen er ute og formen er bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Du kan jo hive deg med når ungen er ute og formen er bedre :)

Det kan vi prøve å få til :) forhåpentligvis blir formen bedre, og jeg har avbestilt livmorbetennelse denne gangen, så da må jo alt bli bra :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Krutsi skrev:

Det kan vi prøve å få til :) forhåpentligvis blir formen bedre, og jeg har avbestilt livmorbetennelse denne gangen, så da må jo alt bli bra :lol: 

Åh, må man avbestille? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Malamuten skrev:

Uff da :( Godt å skjemme dem bort litt da :) 

Da har vi fått time til UL, litt spent på den altså :) Håper jo selvsagt først og fremst at alt er bra og at det ikke kommer noen ubehagelige overaskelser der, men håper at det blir litt mer "virkelig" også etter det. Hva har dere gjort/tenker å gjøre rundt å vite kjønn eller ikke? Tror jeg må vite kjønn, er alt for nysgjerrig til noe annet :P 

Takk :) 

 

Hos meg var det virkelig ganske med en gang siden jeg var så dårlig, men litt ekstra etter ul og få vite kjønn :wub: 

 

3 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Spennende! Når fikk dere time?

Vi skal vite kjønn. Har allerede fått antydet to jenter, og er spent på om de sier det samme på ordinær ultralyd.

-

@Raksha - god bedring til lillemor! :heart:

Takk! :)

 

Hun sover søtt, på tvers i senga vår. Hvis hun ikke blir bedre i magen i morgen så tror jeg det blir lege på fredag altså. Hun kan ikke gå sånn mye lenger. Spørs om vi ikke må begynne å gi henne noe forebyggende når hun er syk, så vi slipper det der etter hver gang hun har vært syk og spist for lite. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, soelvd skrev:

Åh, må man avbestille? :P

Jeg bestilte det jo ikke sist gang og fikk det, såe :P 

 

og samme som @Raksha ; graviditeten blir veldig virkelig når man henger over doen og spyr bare fordi.. :P 

og de som sier at man ikke begynner å spyr før testen blir positiv, kan ta seg en bolle.. For jeg kastet opp og tisset negativ :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på sykehuset på kontroll igjen i dag siden kynnerne har blitt så annerledes nå enn tidligere. Og verre blir de, i dag har det verket så intenst og ille i korsryggen og nederst i magen og kynnerne er rett og slett smertefulle. Men ingen tegn til modning :P Hvor lenge skal jeg gå sånn, liksom. Men, vesle Anne (som fremdeles kanskje er Ylva :P ) har det bra i magen og er ca 2550g nå. Fikk beskjed om å knipe igjen i fire dager til, da har vi kommet til magiske uke 35 der de uansett lar henne komme om noe skjer. *Blir halvgal*

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, soelvd skrev:

Vært på sykehuset på kontroll igjen i dag siden kynnerne har blitt så annerledes nå enn tidligere. Og verre blir de, i dag har det verket så intenst og ille i korsryggen og nederst i magen og kynnerne er rett og slett smertefulle. Men ingen tegn til modning :P Hvor lenge skal jeg gå sånn, liksom. Men, vesle Anne (som fremdeles kanskje er Ylva :P ) har det bra i magen og er ca 2550g nå. Fikk beskjed om å knipe igjen i fire dager til, da har vi kommet til magiske uke 35 der de uansett lar henne komme om noe skjer. *Blir halvgal*

Liker at Anne/Ylva har det bra, ikke at kynnerne er vonde :hug: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, soelvd skrev:

Vært på sykehuset på kontroll igjen i dag siden kynnerne har blitt så annerledes nå enn tidligere. Og verre blir de, i dag har det verket så intenst og ille i korsryggen og nederst i magen og kynnerne er rett og slett smertefulle. Men ingen tegn til modning :P Hvor lenge skal jeg gå sånn, liksom. Men, vesle Anne (som fremdeles kanskje er Ylva :P ) har det bra i magen og er ca 2550g nå. Fikk beskjed om å knipe igjen i fire dager til, da har vi kommet til magiske uke 35 der de uansett lar henne komme om noe skjer. *Blir halvgal*

Samme som Raksha, bra at frøkna har det fint! Men kjipt med kynnerne, knip igjen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Raksha skrev:

Liker at Anne/Ylva har det bra, ikke at kynnerne er vonde :hug: 

 

7 minutter siden, Aslan skrev:

Samme som Raksha, bra at frøkna har det fint! Men kjipt med kynnerne, knip igjen!

Huff, det er jo egentlig fælt at jeg klager. Det viktigste er uten tvil at vesla har det bra i magen! Jeg er bare pittelitt lei :P:lol:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, soelvd skrev:

Huff, det er jo egentlig fælt at jeg klager. Det viktigste er uten tvil at vesla har det bra i magen! Jeg er bare pittelitt lei :P:lol:   

Du har i aller høyeste grad lov til å klage :hug:Det er slitsomt nok bare å være høygravid om man ikke skal slite med alt det andre i tilegg. 

Jeg klager enda jeg, snart 6 år senere , og jeg hadde bare bekkenløsning:lol:

Definitivt ikke skapt til å gå gravid :innocent:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, soelvd skrev:

Huff, det er jo egentlig fælt at jeg klager. Det viktigste er uten tvil at vesla har det bra i magen! Jeg er bare pittelitt lei :P:lol:   

Er det noen periode det er lov å klage så må det jo være når du gjør verdens viktigste jobb?  Når man låner ut kroppen til noe så fint og utmattende er det lov å være lei... Pappa sa til meg på slutten av graviditeten, når jeg klagde som værst, at det er dette du trenger som motivasjon for å få babyen ut på slutten? kanskje det er kroppens måte å irritere deg nok til å klare en fødsel om noen uker? 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mud skrev:

Du har i aller høyeste grad lov til å klage :hug:Det er slitsomt nok bare å være høygravid om man ikke skal slite med alt det andre i tilegg. 

Jeg klager enda jeg, snart 6 år senere , og jeg hadde bare bekkenløsning:lol:

Definitivt ikke skapt til å gå gravid :innocent:

 

3 timer siden, *Marianne* skrev:

Er det noen periode det er lov å klage så må det jo være når du gjør verdens viktigste jobb?  Når man låner ut kroppen til noe så fint og utmattende er det lov å være lei... Pappa sa til meg på slutten av graviditeten, når jeg klagde som værst, at det er dette du trenger som motivasjon for å få babyen ut på slutten? kanskje det er kroppens måte å irritere deg nok til å klare en fødsel om noen uker? 

 

Takk for trøst, snille dere :lol:  6 år etterpå, @Mud :lol:  et er kanskje noe i det, Marianne, men akkurat nå får jeg jo bare flashback til fødselssmertene, det er jo ingen god måte å bli klar på :P Samtidig blir det jo selvsagt mer og mer fristende å bli ferdig med det :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmorkontroll i dag. Blodtrykket ørlite bedre selv om det er i grenseland fortsatt, men ingen utslag ellers :) Mini ligger fortsatt i hodeleie (kan flytte litt på hodet, så er ikke helt festet) og har jevn og fin puls, såvidt høyere enn han pleier å ha, men hun skjekket puls etter at hun hadde sjekket leie og da øker det jo gjerne :) Han er jo fortsatt en rolig kar, men så lenge jeg får daglig respons så er han nok bare en som sover endel :) 

37+4 er jeg i dag! Men innstiller meg på noen uker til selv om det popper i alle retninger på termingruppa :) Så lenge han har det godt i magen har jeg det bare fint med ham i magen :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Klem til deg soelvd!

Godt de passer godt på deg.

Takk for det :)  

5 timer siden, Aslan skrev:

Jordmorkontroll i dag. Blodtrykket ørlite bedre selv om det er i grenseland fortsatt, men ingen utslag ellers :) Mini ligger fortsatt i hodeleie (kan flytte litt på hodet, så er ikke helt festet) og har jevn og fin puls, såvidt høyere enn han pleier å ha, men hun skjekket puls etter at hun hadde sjekket leie og da øker det jo gjerne :) Han er jo fortsatt en rolig kar, men så lenge jeg får daglig respons så er han nok bare en som sover endel :) 

37+4 er jeg i dag! Men innstiller meg på noen uker til selv om det popper i alle retninger på termingruppa :) Så lenge han har det godt i magen har jeg det bare fint med ham i magen :)

Huff, det er jo bare farlig å stille seg inn på noe annet enn å få på overtid egentlig, hvis ikke blir man jo gal :P 

 

4 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Hurra :) jeg får 2 mnd oppsigelsestid og er dermed sikret foreldrepenger!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Herlig! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang var jeg så innstilt på at jeg skulle gå overtid, at jeg ble helt satt ut når hun kom 10 dager før.. 

Jeg var så sikker i min sak at jeg kom til å gå over at alle andre trodde det også, så gubben gikk lenge og fortalte at M kom til for tidlig.. Men 10 dager er vel strengt tatt ikke for tidlig :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, soelvd skrev:

Takk for det :)  

Huff, det er jo bare farlig å stille seg inn på noe annet enn å få på overtid egentlig, hvis ikke blir man jo gal :P 

Ja, jeg "tillater" meg ikke å bli utålmodig enda heller, for da hadde jeg blitt sprø, kjenner jeg meg selv rett. Om jeg skulle gått og håpt at hver ubehagelige kynner var en ri allerede :teehe: Jeg blir nok tidsnok utålmodig tenker jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frust, hun snakker nok til å klare å fortelle at noe er galt, altså noe følelsesmessig feil. Noe har skjedd, noe vi har sagt eller andre har sagt som hun har gått og grunnet på i hele dag. Var kjempelei seg i hele dag i barenhagen og de ringer jo selvsagt ikke :gaah: !!  og nå i legginga har hun sagt "Ida er lei seg" grått masse, kun klart å slappe av på fanget mitt, sittet rett opp og ned i senga i en time, nekter å legge seg ned.  

Vi fant omsider et kompromiss, hun ligger på madrassen vedisden av meg. Da ligger hun og kan sovne på eget rom og ikke på fanget (mamma happy), og inntill meg, så hun har trøsten og nærheten (lillemor happy).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Raksha skrev:

Frust, hun snakker nok til å klare å fortelle at noe er galt, altså noe følelsesmessig feil. Noe har skjedd, noe vi har sagt eller andre har sagt som hun har gått og grunnet på i hele dag. Var kjempelei seg i hele dag i barenhagen og de ringer jo selvsagt ikke :gaah: !!  og nå i legginga har hun sagt "Ida er lei seg" grått masse, kun klart å slappe av på fanget mitt, sittet rett opp og ned i senga i en time, nekter å legge seg ned.  

Vi fant omsider et kompromiss, hun ligger på madrassen vedisden av meg. Da ligger hun og kan sovne på eget rom og ikke på fanget (mamma happy), og inntill meg, så hun har trøsten og nærheten (lillemor happy).  

Herregud,  så ubehagelig :(

Forteller hun ikke noe mer? Ikke når dere spør litt ledende ?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...