Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016

Recommended Posts

Skrevet
Akkurat nå, Mud skrev:

Herregud,  så ubehagelig :(

Forteller hun ikke noe mer? Ikke når dere spør litt ledende ?  

Nei, sier bare "Ida er lei seg" og svarer ja om vi spør om noe er galt. :( Nei på alle andre spørsmål.... 

• Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

Nei, sier bare "Ida er lei seg" og svarer ja om vi spør om noe er galt. :( Nei på alle andre spørsmål.... 

Det må være utrolig frustrerende for både dere og henne :( Spesielt når hun går og er lei seg så lenge. Det gjør det sikkert verre for henne at hun ikke klarer å utrykke hva som er galt :(

Skrevet
Akkurat nå, Mud skrev:

Det må være utrolig frustrerende for både dere og henne :( Spesielt når hun går og er lei seg så lenge. Det gjør det sikkert verre for henne at hun ikke klarer å utrykke hva som er galt :(

Ja!! Hun er blid nå da, får ikke sove men gråter ikke mer hvertfall, jeg får bare sitte her til hun sovner og håpe at det enten går over eller vi finner utav det i morgen...  

Skrevet
4 minutter siden, Marie skrev:

Uff Rak, jeg hadde blitt veldig bekymret. :(
:hug:

Må si det går veldig mange kjipe tanker om hva det kan være i hodet mitt, men jeg håååper det bare er en bagatell som for en toogethalvtåring har blitt stor, og at det hjelper å sove på det. Nå sovner hun endelig hvertfall. 

Takk :hug: 

Skrevet
53 minutter siden, Raksha skrev:

Ja!! Hun er blid nå da, får ikke sove men gråter ikke mer hvertfall, jeg får bare sitte her til hun sovner og håpe at det enten går over eller vi finner utav det i morgen...  

Hva sa de i barnehagen?  Jeg hadde hatt skikkelig problemer med en barnehage som ikke ringte hvis poden var lei seg en hel dag !! 

• Like 1
Skrevet
22 minutter siden, Aslan skrev:

Så innmari vanskelig @Raksha :hug: De nevnte ingenting i barnehagen om hva det kunne være heller? Håper dere finner ut av det :hug: 

Nei, de visste ikke... 

18 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Stakkars lille :hug:

Håper dere finner ut av det, eller at i det minste morgendagen blir bedre for henne.

Takk!

7 minutter siden, Mud skrev:

Hva sa de i barnehagen?  Jeg hadde hatt skikkelig problemer med en barnehage som ikke ringte hvis poden var lei seg en hel dag !! 

Bare at hun hadde vært lei seg hele dagen. Og ja jeg har det... JEg fatter ikke at det kan være så vanskelig å ringe... Men de ser alltid an til etter at hun har sovet, og da syns de vel det er for sent å ringe halv tre om hun uansett blir henta mellom tre og fire, for hun sover jo enda i barnehagen. Men :gaah:  

Jeg kom til åtenke på at Pappaen var syk og sengeliggende på lørdag, jeg har krangla med migrene hele uka, og i dag tidlig så sa jeg til henne at "mamma er litt syk, så mamma skal sove litt så hun er frisk til du kommer hjem". For hun var egentlig lei seg i dag tidlig og (sovet dårlig-lei seg). Kan hende det er noe der hun grunner på. Skal prøve å snakke med henne om det i morgen. Kjempefrustrernde at hun erså flink til å snakke, flink med ord, uttale, settningsoppbyggelse osv. Men hun mangler likevel en god del kommunikasjon... 

Skrevet
3 timer siden, Krutsi skrev:

Sist gang var jeg så innstilt på at jeg skulle gå overtid, at jeg ble helt satt ut når hun kom 10 dager før.. 

Jeg var så sikker i min sak at jeg kom til å gå over at alle andre trodde det også, så gubben gikk lenge og fortalte at M kom til for tidlig.. Men 10 dager er vel strengt tatt ikke for tidlig :lol: 

Samme her. Hadde planer om to uker på sofaen og var helle ikke lei. Det passa meg rett og slett skikkelig dårlig når vannet gikk fem dager før termin :P

2 timer siden, Aslan skrev:

Ja, jeg "tillater" meg ikke å bli utålmodig enda heller, for da hadde jeg blitt sprø, kjenner jeg meg selv rett. Om jeg skulle gått og håpt at hver ubehagelige kynner var en ri allerede :teehe: Jeg blir nok tidsnok utålmodig tenker jeg :) 

Ja, det er jo til å bli tussete av :P har hatt kynnere med 45-75 sekunder mellomrom i over halvannen time, det er i alle fall til å bli gal av :P

Skrevet

Lille M elsker å være med i fjøset.. Her er fra i dag når de skulle kjøre ut kraftfôr :) (og ja, jeg får helt noia over at fjøset skulle ha vært vasket.. Men nesten høygravid og ikke mitt fjøs, så da må jeg bare sitte her med noiaen min :P ).. 

image.jpeg

• Like 4
Skrevet

Skatten min har det mye bedre i dag. :ahappy: Hjalp vel å få sove på det som var galt. Sov fra ti til halv åtte. Da våknet jeg av "mamma?" og hun stodi døra på rommet sitt og syntes nok det var veldig langt inn til oss. 

• Like 8
Skrevet

d8e20b9f8b1634e49af45ab2cf1ebe29.jpgbf54ac5beba9230af16313d92694d4dc.jpg

Ungene her synes også fjøset/gården er kult, men bare dyra og traktor/graver kjøring :P

Ellers skal jeg på mandag bestille time til logoped til Jaran. Han virker som om han veldig gjerne vil si ting, men sliter med hvordan. Vi snakket litt han og meg om det, og da prøver vi en time for å se både hva logopeden sier og Jaran om det :)

Åh, forøvrig så har Sophia på seg barnevaddere. Fy flate som jeg elsker det :lol: Aldri mer våte klær med hjem :P Bestilte i 28 og 31, men de er STORE i str, og S har på seg 28 på bildet, så må bestille i 26 til Jaran.

• Like 4
Skrevet

Nøkkelen til kjøkkendøra er borte... Og guttene har nå begynt å gå direkte dit når de våkner på morgenen, istedet for å komme inn til meg. Der drar de ut alt fra skapene og kaster det rundt seg. De er så stille de kan, så jeg våkner ikke med en gang. Nå må jeg følge med på dem absolutt hele tida, og kan ikke gå på do engang uten at noe blir ødelagt mens jeg er borte. Slitsomt! 

Skrevet
14 minutter siden, Wednesday skrev:

Nøkkelen til kjøkkendøra er borte... Og guttene har nå begynt å gå direkte dit når de våkner på morgenen, istedet for å komme inn til meg. Der drar de ut alt fra skapene og kaster det rundt seg. De er så stille de kan, så jeg våkner ikke med en gang. Nå må jeg følge med på dem absolutt hele tida, og kan ikke gå på do engang uten at noe blir ødelagt mens jeg er borte. Slitsomt! 

Oh joy!  Kan du sette på en krok på døra?

Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

Oh joy!  Kan du sette på en krok på døra?

Ikke uten å ødelegge den. Og vi flytter om bare et par uker, så dumt å gjøre det nå. Får bare holde ut! La vær å gå på do eller sove :P Neida. Men de er så MYE! Sykt intenst.

Skrevet
8 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Eller få kjøpt ny nøkkel? Til innedører er det jo universalnøkler.

Ja, det skal jeg! Har verken hatt penger eller tid, men i morgen den dag. 

Føler at jeg lager et slags fengsel her for dem, med grinder, lenker på utgangsdør og låste innedører :aww: Men hva skulle jeg ellers gjort, kan jo ikke bare la dem styre på. 

• Like 2
Skrevet
52 minutter siden, Wednesday skrev:

Føler at jeg lager et slags fengsel her for dem, med grinder, lenker på utgangsdør og låste innedører :aww: Men hva skulle jeg ellers gjort, kan jo ikke bare la dem styre på. 

Du må jo bare :)

• Like 1
Skrevet
54 minutter siden, Wednesday skrev:

I perioder er det en livsnødvendighet.

• Like 1
Skrevet
1 time siden, Wednesday skrev:

Ok, sorry men :lol:

Skjønner at det er sykt slitsomt for deg. Hjelpe meg. 

• Like 1
Skrevet

Første natta i storjenteseng (Gammel skyveseng) gikk strålende. Sov fra 20 til 07. Med bare en oppvåkning underveis. Da hun våkna hadde hun veldig lyst til å leke på rommet men var for trøtt, så etter litt overtaling ble hun med inn i senga vår og slappet av et par timer. Måtte starte dagen med "teselskap" på rommet hennes :wub: 

• Like 5
Skrevet

Hvis det er noe trøst, så laget svigerforeldrene mine en slags hundegård med lekestue, sandkasse osv som de låste barna inni hvis de skulle gjøre noe som trengte litt mer oppmerksomhet enn et halvt øye.. Det var 5 gutter som var overalt :lol: 

plutselig en dag når svigerfar kom til garden, så hadde 3 av guttene revet lekestua.. Den lå bare som en haug mens 3 av guttene hoppet oppå :lol: 

• Like 2
Skrevet

Liten trøst, men sånn er det her og så sykt kjapp :P om du ikke får tak nøkkel så sett noe som bråker oppå dørhåndtaket, så hører du når de står opp :P

• Like 1
Skrevet

T står opp alene, går opp i stua, finner seg yoghurt og drikke i kjøleskapet, leker for seg selv og setter seg i sofaen :P

Så jeg hadde tenkt å berolige med at det blir bedre med alderen, men kanskje ikke etter solevd sitt innlegg ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Liker å se gamle brukere savne aktivitet. Min første bruker fant sonen i 2010. 16 år, av og på, teller kanskje som gammel bruker jeg også   Tror kanskje flere søker tilbake til forum etterhvert pga økende misnøye med Big Tech data harvesting. Selv er jeg i ferd med å ta spranget fra Android til et nisje operativsystem som er upraktisk fordi Vipps og BankID ikke fungerer — men det er privat. Storebror får ikke registrert hvor mye flatulens jeg har produsert for å beregne neste ukes klimakvote. Andre deler villig alt og kommer kanskje aldri tilbake fra Facebook, Google, Alexa, Copilot og Siri. Jeg var forøvrig ikke aktiv på sonen i den dramatiske perioden alle snakker om som en andre verdenskrig. Da jeg pauset pga livssituasjon var dette et av de mest aktive forumene på norsk internett. Høyt tempo, høy temperatur. Det var trist å returnere til en spøkelsesby lik Levanger sentrum etter Magneten ble bygget.  Jeg blir like glad hver gang jeg ser aktivitet her, nær samme hva det dreier seg om, så vit at det gleder selv om det kanskje ikke kommer respons. Keep sonen alive🐾 
    • Vurderer begynne oppdatere her igjen, etter en lang periode med så mye drama og alvor i privatlivet at jeg har "fått" autistisk burnout av det. Fullstendig ute av drift og knapt i stand til et absolutt minimum av nødvendigheter for overlevelse. Edeward har gått for lut og kaldt vann med kun pliktmosjon, pliktlek, sporadiske pliktturer, ytterst få opplevelser utenfor hagen og bare et absolutt minimum av stell. Han har tolerert det skremmende bra. Robust type. Så lenge han får kos, godbiter, leker å fly etter og hull å grave dem ned i er han tålelig fornøyd med livet. Mamsen hans er ikke like lett å glede. Sykdom fra forgiftninger og stress pga gjentatte innbrudd har ikke lettet den psykiske og emosjonelle byrden av samtidig alvorlig personkonflikt i nær relasjon. Forhistorien er for lang til å fortelle, men den er alvorlig nok til at jeg har riesen istedenfor dvergpuddel. Noe av det er så alvorlig, jeg tror det er direkte hensynsløst å påminne om at ting som foregår på skjerm og fremstår som en slags fiksjon i de flestes hverdag er harde realiteter for andre, som meg. Alle har lest om lastebil-Jonas, for å ta et eksempel. Sånne ting fortonet seg som en slags fiksjon for meg ihvertfall, all den tid jeg ikke var utsatt for liknende selv i min egen hverdag. En kan lese om iranske agenter og kjøkkenkjemi terrorister som skader seg selv og må ha hjelp, men skjermen skaper en betryggende følelse av at det er en slags fiksjon, selv om det er nyheter, for det skjer jo ikke her foran meg i mitt nabolag — helt til en mann med jaktrifle prøver klatre inn vinduet ens kl 05:30 på morgenen og en står der bak døren i bare trusa og venter på døden med en kjøkkenkniv i hånden, i håp om å i det minste klare merke fyren for drapsetterforskerne - og det som plager en mens en står der og rister av adrenalin er: "I'm not decent! Jeg skulle tatt på en t-skjorte. Jeg er uanstendig lite kledd for anledningen." Akkurat det plaget meg i den situasjonen.  Han klarte forøvrig ikke komme seg inn gjennom det smale vinduet jeg hadde latt stå åpent, så jeg slapp med skrekken og unngikk ydmykelsen i bli sett, drept og funnet i bare trusa, hvilket også var en lettelse. En vet aldri hvordan en reagerer på ekstreme situasjoner før en er i dem. Jeg vet st jeg sover ikke uten noe på overkroppen igjen ^^ Det neste som virkelig plaget meg overraskende var at hans samboer og to barn måtte "feire" jul alene etter at politiet skjøt og drepte ham neste gang han la seg på hjul for å prøve drepe meg igjen, fordi han ble desperat og åpnet ild mot dem først. Jeg var veldig emosjonelt berørt av de stakkars etterlatte. Gnog meg hardt, lenge. ..men det der var i 2016, og er på deilig avstand nå.  I løpet av året som har gått har jeg bare blitt kronisk blyforgiftet av at en gjøk med foil impressioned key har låst seg inn og ut av hjemmet mitt og stappet blypasta fra bilbatterier i vannrørene med ujevne mellomrom mens jeg har vært ute med Edeward, og også sprayet ALLE klær, håndklær og sengetøy med ufortynnet Karate Zeon CS 5.  Blyet oppdaget jeg omsider ved kroppslige symptomer, som akutt diabetes, metallsmak og synlige partikler i vannet. Det ufortynnede landbrukskjemikaliet i klærne oppdaget jeg ikke før uker etter å endelig ha anskaffet boligalarm. Det hadde svidd og klødd intenst veldig lenge og jeg hadde "fått" en skremmende mengde føflekker og andre hudforandringer, men jeg hadde ingen anelse om hva som var årsaken før jeg begynte skylle klær med renset vann (omvendt osmose apparat) for å få ut hva jeg trodde var bly fra vannrørene. Klærne produserte et merkelig skum. Det skummet mer jo mer jeg skylte. Viste seg etter mye undersøking å være et heslig ekkelt insekticid laget for å SITTE på planter i regn og vind. Ikke før etter hydrolyse med ekstrem pH ville noe av det slippe fra tekstilene, og de mengdene med mikrokapsel debris som kommer ut av dem etter å ha brutt ned virkestoffet forteller en skremmende historie om gjentatt sprøyting om og om igjen over tid. Alle de "små" tingene. Drama og intriger i personlige relasjoner har allikevel tæret mer. Fra å ha vært en såkalt ressursterk, høytfungerende autist som maskerte godt nok til å passere som noenlunde nevrotypisk, så har jeg kollapset til et dysfunksjonelt nivå av autisme folk flest forbinder med ordet. Knapt evnet spise. Dusjet to ganger i uka. Tror jeg brukte de samme sokkene fire dager på rad en uke. Fullstendig ute av drift. Vekslet mellom apatiske shutdowns i time etter time med samme repetitive mobilspill for å unngå hysteriske panikkanfall meltdowns fra psykologiske triggere hvis rammer fort dersom jeg ikke holder intenst fokus på noe for å hindre tankene fra å vandre og uunngåelig påminne meg noe som utløser en kaskade av akkumulativt triggende minner. Det er sluttsummen på kassalappen som teller, mente Reitangruppen. Hver enkelt vare en plukker med seg på tur gjennom IKEA gir ingen stressrespons i seg selv.  Forrige gang jeg hadde meltdowns var forøvrig i barndommen, før pubertet. Tror jeg egentlig var ganske robust jeg også. Som en abusive cluster b personlighet uttalte i irritasjon som gled over i sadistisk forventningsglede: "Sterke mennesker bøyer seg ikke, (men) de knekker (til slutt)."  Årsaken til å velge skrive her igjen nå er at den verste biten, den alvorlige konflikten i nær relasjon, den er i praksis løst. Det kan ta lang tid før det ekstremt toksiske, interpersonlige dramaet er over, men selve problemet er løst. Det praktiske problemet er uskadeliggjort. Som en litt stereotypisk praktisk anlagt og materielt fokusert asperger (tidligere vellykket maskberger) tror jeg det å ha løst det praktiske og konkrete problemet som var kilden til hele konflikten automatisk fikser konflikten etterhvert også, så det ser ut som lys i enden av tunellen, selv om det fortsatt er mørkt her inne og jeg ikke vet hvor utgangen er ennå. Naboen dukket forøvrig opp sprell levende, Edeward har vært fin i magen hele året, ikke tisset inne igjen og tar det hele overraskende fint. En virkelig god gutt med de beste intensjoner.  Jeg HÅPER vi snart har nok sjelefred og så lave blynivåer at jeg orker begynne gå turer og dele opplevelser med Edeward utenfor hagen igjen. Oppdaterer plutselig om situasjonen endrer seg så mye som jeg håper den gjør snart. Bilde hører med:  
    • Kan hunden gå på varm asfalt før den skal bade? Usikker om jeg skal ta de med fordi redd for potene, Tar hånda mot asfalt og føles ikke varm, Men hvor varmt er det før deres hund ikke går på asfalt?
    • Hvilke langhårete hunder krever minst pelsstell? Og mest pelsstell? Kun for kjekt å vite.
    • Vurderer å kun holde meg til hund. Selv om jeg også har lyst på andre typer dyr. Kjekt med litt forskjellig synes jeg men hvis det er en ulempe og til hinder for hundene går jo ikke det. De er viktigst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...