Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Mud skrev:

Herregud,  så ubehagelig :(

Forteller hun ikke noe mer? Ikke når dere spør litt ledende ?  

Nei, sier bare "Ida er lei seg" og svarer ja om vi spør om noe er galt. :( Nei på alle andre spørsmål.... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Akkurat nå, Raksha skrev:

Nei, sier bare "Ida er lei seg" og svarer ja om vi spør om noe er galt. :( Nei på alle andre spørsmål.... 

 

 

Det må være utrolig frustrerende for både dere og henne :( Spesielt når hun går og er lei seg så lenge. Det gjør det sikkert verre for henne at hun ikke klarer å utrykke hva som er galt :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Det må være utrolig frustrerende for både dere og henne :( Spesielt når hun går og er lei seg så lenge. Det gjør det sikkert verre for henne at hun ikke klarer å utrykke hva som er galt :(

 

Ja!! Hun er blid nå da, får ikke sove men gråter ikke mer hvertfall, jeg får bare sitte her til hun sovner og håpe at det enten går over eller vi finner utav det i morgen...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marie skrev:

Uff Rak, jeg hadde blitt veldig bekymret. :(
:hug:

Må si det går veldig mange kjipe tanker om hva det kan være i hodet mitt, men jeg håååper det bare er en bagatell som for en toogethalvtåring har blitt stor, og at det hjelper å sove på det. Nå sovner hun endelig hvertfall. 

Takk :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Raksha skrev:

Ja!! Hun er blid nå da, får ikke sove men gråter ikke mer hvertfall, jeg får bare sitte her til hun sovner og håpe at det enten går over eller vi finner utav det i morgen...  

Hva sa de i barnehagen?  Jeg hadde hatt skikkelig problemer med en barnehage som ikke ringte hvis poden var lei seg en hel dag !! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Aslan skrev:

Så innmari vanskelig @Raksha :hug: De nevnte ingenting i barnehagen om hva det kunne være heller? Håper dere finner ut av det :hug: 

Nei, de visste ikke... 

18 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Stakkars lille :hug:

Håper dere finner ut av det, eller at i det minste morgendagen blir bedre for henne.

Takk!

7 minutter siden, Mud skrev:

Hva sa de i barnehagen?  Jeg hadde hatt skikkelig problemer med en barnehage som ikke ringte hvis poden var lei seg en hel dag !! 

Bare at hun hadde vært lei seg hele dagen. Og ja jeg har det... JEg fatter ikke at det kan være så vanskelig å ringe... Men de ser alltid an til etter at hun har sovet, og da syns de vel det er for sent å ringe halv tre om hun uansett blir henta mellom tre og fire, for hun sover jo enda i barnehagen. Men :gaah:  

 

Jeg kom til åtenke på at Pappaen var syk og sengeliggende på lørdag, jeg har krangla med migrene hele uka, og i dag tidlig så sa jeg til henne at "mamma er litt syk, så mamma skal sove litt så hun er frisk til du kommer hjem". For hun var egentlig lei seg i dag tidlig og (sovet dårlig-lei seg). Kan hende det er noe der hun grunner på. Skal prøve å snakke med henne om det i morgen. Kjempefrustrernde at hun erså flink til å snakke, flink med ord, uttale, settningsoppbyggelse osv. Men hun mangler likevel en god del kommunikasjon... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krutsi skrev:

Sist gang var jeg så innstilt på at jeg skulle gå overtid, at jeg ble helt satt ut når hun kom 10 dager før.. 

Jeg var så sikker i min sak at jeg kom til å gå over at alle andre trodde det også, så gubben gikk lenge og fortalte at M kom til for tidlig.. Men 10 dager er vel strengt tatt ikke for tidlig :lol: 

Samme her. Hadde planer om to uker på sofaen og var helle ikke lei. Det passa meg rett og slett skikkelig dårlig når vannet gikk fem dager før termin :P

2 timer siden, Aslan skrev:

Ja, jeg "tillater" meg ikke å bli utålmodig enda heller, for da hadde jeg blitt sprø, kjenner jeg meg selv rett. Om jeg skulle gått og håpt at hver ubehagelige kynner var en ri allerede :teehe: Jeg blir nok tidsnok utålmodig tenker jeg :) 

Ja, det er jo til å bli tussete av :P har hatt kynnere med 45-75 sekunder mellomrom i over halvannen time, det er i alle fall til å bli gal av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille M elsker å være med i fjøset.. Her er fra i dag når de skulle kjøre ut kraftfôr :) (og ja, jeg får helt noia over at fjøset skulle ha vært vasket.. Men nesten høygravid og ikke mitt fjøs, så da må jeg bare sitte her med noiaen min :P ).. 

image.jpeg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skatten min har det mye bedre i dag. :ahappy: Hjalp vel å få sove på det som var galt. Sov fra ti til halv åtte. Da våknet jeg av "mamma?" og hun stodi døra på rommet sitt og syntes nok det var veldig langt inn til oss. 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

d8e20b9f8b1634e49af45ab2cf1ebe29.jpgbf54ac5beba9230af16313d92694d4dc.jpg

Ungene her synes også fjøset/gården er kult, men bare dyra og traktor/graver kjøring :P

 

Ellers skal jeg på mandag bestille time til logoped til Jaran. Han virker som om han veldig gjerne vil si ting, men sliter med hvordan. Vi snakket litt han og meg om det, og da prøver vi en time for å se både hva logopeden sier og Jaran om det :)

Åh, forøvrig så har Sophia på seg barnevaddere. Fy flate som jeg elsker det :lol: Aldri mer våte klær med hjem :P Bestilte i 28 og 31, men de er STORE i str, og S har på seg 28 på bildet, så må bestille i 26 til Jaran.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelen til kjøkkendøra er borte... Og guttene har nå begynt å gå direkte dit når de våkner på morgenen, istedet for å komme inn til meg. Der drar de ut alt fra skapene og kaster det rundt seg. De er så stille de kan, så jeg våkner ikke med en gang. Nå må jeg følge med på dem absolutt hele tida, og kan ikke gå på do engang uten at noe blir ødelagt mens jeg er borte. Slitsomt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Wednesday skrev:

Nøkkelen til kjøkkendøra er borte... Og guttene har nå begynt å gå direkte dit når de våkner på morgenen, istedet for å komme inn til meg. Der drar de ut alt fra skapene og kaster det rundt seg. De er så stille de kan, så jeg våkner ikke med en gang. Nå må jeg følge med på dem absolutt hele tida, og kan ikke gå på do engang uten at noe blir ødelagt mens jeg er borte. Slitsomt! 

Oh joy!  Kan du sette på en krok på døra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Oh joy!  Kan du sette på en krok på døra?

Ikke uten å ødelegge den. Og vi flytter om bare et par uker, så dumt å gjøre det nå. Får bare holde ut! La vær å gå på do eller sove :P Neida. Men de er så MYE! Sykt intenst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Eller få kjøpt ny nøkkel? Til innedører er det jo universalnøkler.

Ja, det skal jeg! Har verken hatt penger eller tid, men i morgen den dag. 

Føler at jeg lager et slags fengsel her for dem, med grinder, lenker på utgangsdør og låste innedører :aww: Men hva skulle jeg ellers gjort, kan jo ikke bare la dem styre på. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Wednesday skrev:

Ja, det skal jeg! Har verken hatt penger eller tid, men i morgen den dag. 

Føler at jeg lager et slags fengsel her for dem, med grinder, lenker på utgangsdør og låste innedører :aww: Men hva skulle jeg ellers gjort, kan jo ikke bare la dem styre på. 

Du må jo bare :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Wednesday skrev:

Ja, det skal jeg! Har verken hatt penger eller tid, men i morgen den dag. 

Føler at jeg lager et slags fengsel her for dem, med grinder, lenker på utgangsdør og låste innedører :aww: Men hva skulle jeg ellers gjort, kan jo ikke bare la dem styre på. 

I perioder er det en livsnødvendighet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Nøkkelen til kjøkkendøra er borte... Og guttene har nå begynt å gå direkte dit når de våkner på morgenen, istedet for å komme inn til meg. Der drar de ut alt fra skapene og kaster det rundt seg. De er så stille de kan, så jeg våkner ikke med en gang. Nå må jeg følge med på dem absolutt hele tida, og kan ikke gå på do engang uten at noe blir ødelagt mens jeg er borte. Slitsomt! 

Ok, sorry men :lol:

Skjønner at det er sykt slitsomt for deg. Hjelpe meg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første natta i storjenteseng (Gammel skyveseng) gikk strålende. Sov fra 20 til 07. Med bare en oppvåkning underveis. Da hun våkna hadde hun veldig lyst til å leke på rommet men var for trøtt, så etter litt overtaling ble hun med inn i senga vår og slappet av et par timer. Måtte starte dagen med "teselskap" på rommet hennes :wub: 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Ja, det skal jeg! Har verken hatt penger eller tid, men i morgen den dag. 

Føler at jeg lager et slags fengsel her for dem, med grinder, lenker på utgangsdør og låste innedører :aww: Men hva skulle jeg ellers gjort, kan jo ikke bare la dem styre på. 

Hvis det er noe trøst, så laget svigerforeldrene mine en slags hundegård med lekestue, sandkasse osv som de låste barna inni hvis de skulle gjøre noe som trengte litt mer oppmerksomhet enn et halvt øye.. Det var 5 gutter som var overalt :lol: 

plutselig en dag når svigerfar kom til garden, så hadde 3 av guttene revet lekestua.. Den lå bare som en haug mens 3 av guttene hoppet oppå :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Ja, det skal jeg! Har verken hatt penger eller tid, men i morgen den dag. 

Føler at jeg lager et slags fengsel her for dem, med grinder, lenker på utgangsdør og låste innedører :aww: Men hva skulle jeg ellers gjort, kan jo ikke bare la dem styre på. 

Liten trøst, men sånn er det her og så sykt kjapp :P om du ikke får tak nøkkel så sett noe som bråker oppå dørhåndtaket, så hører du når de står opp :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T står opp alene, går opp i stua, finner seg yoghurt og drikke i kjøleskapet, leker for seg selv og setter seg i sofaen :P

Så jeg hadde tenkt å berolige med at det blir bedre med alderen, men kanskje ikke etter solevd sitt innlegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...