Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

:lol::lol: Akkurat nå døde jeg litt av valpen min. Ene crocksen har tydeligvis vært på rømmen og lå sånn halveis under sofaen. Når valpen da tittet over kanten på sofaen så fikk crocksen ører som beveget seg, altså skyggen av sine egene ører ble ører på sko. Valpen ble sinna gitt, og jeg lo og Talli måtte hoppe ned og titte under sofaen for hun lurte på hva valpen knurret på :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

23 timer siden, 2ne skrev:

 

Jeg tenkte generelt :) 

Siden januar 2000 er det HD-røntget 878 hunder, og AD-røntget 6..

 

Siden januar 2013 er det HD-røntget 17 hunder. 

8 hunder HD-røntget ila 2013, Til sammenligning 89 hunder i 2008. Når det ikke kreves lenger, så gidder folk heller ikke. 

Nå får jeg ikke opp statistikken på dogweb, regner med det er mer prosentutregninger der? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Siri skrev:

Den bilen høres ut som et kupp!!!! :lol: 

Jeg skulle til å si at det er en sommerbil, men så kom jeg på at temperaturmåleren i bilen er en anelse defekt, så den klarer ikke å kjøle ned bilen heller på varme sommerdager, så den er kanskje mer en vår/høstbil? :lol: Men den er god å kjøre altså. Bruker ikke så mye diesel på mila heller. Jeg liker den egentlig, bare ikke om vinteren :lol::lol: 

7 timer siden, Siri skrev:

Så klart.... ingenting er billig når det gjelder bil... 

Nei, jeg har hørt de sier det :o 

2 timer siden, Line skrev:

Tre uker juleferie hos NKK? Der man skulle jobbet :lol: 

Jeg skulle til å kommentere at det var morsomt at det kom fra en lærer, som har 12 uker ferie i året, men dere ble vel egentlig ferdig med diskusjonen på forrige side :P 

45 minutter siden, JeanetteH skrev:

Og der prøvde minikelpien hoppe opp på kjøkkenbenken. Og siden hun heter Murphy så gikk det ikke etter planen. Også siden jeg har alt langt inne på benken siden bestemor terrorist pleier stjele ting innenfor poterekkevidde :lol: 7

Hun må slutte å leke fjellklatrer, lille gullefnuttet :o 

45 minutter siden, JeanetteH skrev:

Edit:

Jeg MÅ finne en plan for hvordan få Talli slank igjen. Jeg har aldri hatt feit hund :o *dør sakte på meg selv av skam* 

Ja, fy skam deg, Jeanette! Fy fy fy skam på seg! :lol: 

--

AN har jeg kommet hjem fra harrytur med mammaen og datteren min :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja fikk gave av veterinæren:

c7945d6820353d520de0bb46d0d37911.jpg

Ikke helt min stil, men må innrømme at det passet veldig godt på valpen :D Ikke lett å se, men på ene platen står min adresse i Polen og Norge + telefonnummer og på andre platen er navnet til valpen, chip nr, bekreftelse på rabies vaksine og fødselsdato.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, JeanetteH skrev:

Brått kjente jeg at valget om bare tisper var bra :lol: 

 

Jeg har tenkt tanken i mindre trivelig hannhund-øyeblikk, men næh, jeg tror nok det blir hannhund neste gang uansett. Hvis det blir en kelpie så slipper jeg jo tissetappene også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på julegrøt med noen venninner i dag, og det var veldig koselig :ahappy: Casper er så enkel å ha med seg bort. 

Super sliten da, så er ikke veldig happy over planene fremover. Tror jeg har strukket strikken helt på max av hva jeg tåler nå.. Hater å måtte ta hensyn hele tiden.

 

Har så lyst å klippe håret, er så lenge siden sist. Men finner ikke tid til det. Usikker på hvordan jeg vil ha det også, og om jeg vil ha lugg eller ikke. Elsker å ha lugg når den er fin, men ikke så gøy når den vokser ut :P Tenke litt.. Blir sikkert ikke ny hårklipp i år heller. Har ikke klippet håret siden tidlig høsten i fjor, og da klippet min søster meg (hun har kun erfaring fra å klippe manen til hesten :P ). Sist jeg var hos frisør var vel i i midten av 2013, jeg så så forferdelig ut at jeg har vært redd for frisører siden :P 

 

Ang. hannhunder med gule istapper under magen. Jeg opplevde det med gamlefar og all pelsen han hadde under magen. Casper derimot har får ikke istapper i pelsen (selvfølgelig), han får gule istapper på dekkenene sine *urk* Det stinker urin av dem, og jeg burde ha vasket dem hver dag *urk* Har nettopp vasket alle dekkene så de er vel rene og luktfrie til i morgen.. Gutter altså, må alltid grise:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, JeanetteH skrev:

Brått kjente jeg at valget om bare tisper var bra :lol: 

Nå skulle jeg til å si at med kelpie slipper du jo den problemstillingen uansett... men så leste jeg innlegget til @Snoffe lenger ned... :lol::lol:. Men for å si de sånn - Willy er nok den siste hannhunden her i huset også tror jeg :lol: 

15 minutter siden, JeanetteH skrev:

Inni skap er avansert. Da unngår du problemet :lol: 

Næsj, man kan fortsatt skryte på seg at bikkja ikke stjeler :P 

15 minutter siden, JeanetteH skrev:

Takk for støtten!

Bare hyggelig, bare hyggelig :D 

15 minutter siden, JeanetteH skrev:

*fnis*

:P 

7 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg skulle til å si at det er en sommerbil, men så kom jeg på at temperaturmåleren i bilen er en anelse defekt, så den klarer ikke å kjøle ned bilen heller på varme sommerdager, så den er kanskje mer en vår/høstbil? :lol: Men den er god å kjøre altså. Bruker ikke så mye diesel på mila heller. Jeg liker den egentlig, bare ikke om vinteren :lol::lol: 

Litt sånn elsk-hat-forhold, skjønner jeg :lol: 

1 minutt siden, Snoffe skrev:

Ang. hannhunder med gule istapper under magen. Jeg opplevde det med gamlefar og all pelsen han hadde under magen. Casper derimot har får ikke istapper i pelsen (selvfølgelig), han får gule istapper på dekkenene sine:x Det stinker urin av dem, og jeg burde ha vasket dem hver dag *urk* Har nettopp vasket alle dekkene så de er vel rene og luktfrie til i morgen.. Gutter altså, må alltid grise:blink:

OMG :lol::x 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 2ne skrev:

 

Hun må slutte å leke fjellklatrer, lille gullefnuttet :o 

Klatret ikke, hun hoppet :lol: 

9 minutter siden, 2ne skrev:

 

 

Ja, fy skam deg, Jeanette! Fy fy fy skam på seg! :lol: 

Vet du hva, det er faktisk ikke tull en gang. Jeg skammer meg.. :lol: 

9 minutter siden, 2ne skrev:

--

AN har jeg kommet hjem fra harrytur med mammaen og datteren min :ahappy: 

Heldiggrisen, skulle vært på en sånn tur jeg også. Men får ta det over nyttår. 

Og nå holdt jeg på skrive gullefnutt, jeg NEKTER at dere skal klare overbevise meg om at valpen min heter gullefnutt :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

Nå skulle jeg til å si at med kelpie slipper du jo den problemstillingen uansett... men så leste jeg innlegget til @Snoffe lenger ned... :lol::lol:. Men for å si de sånn - Willy er nok den siste hannhunden her i huset også tror jeg :lol: 

OMG :lol::x 

Trodde at Koda kom til å bli siste hannhund, med så kom den perfekte dekkentisseren å jeg klarte ikke holde fingrene fra fatet :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Turb skrev:

Aldri opplevd gule tapper i pelsen og bare hatt langhårshunder før Pigg - eneste griseriet jeg har opplevd med hannhunder er forhudskatarr...

 

Altså, gule tapper er kanskje å ta litt i, men de dråpene som havner i pelsen fryser til og lukter skikkelig høgg når han kommer inn. Ikke alltid det skjer, men innimellom lukter det skikkelig hannhund :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kanskje vært heldig jeg da, for aldri opplevd det med noen av mine tidligere...
Kan si at på Turbo (tolleren) så klipte jeg magepelsen og holdt pelsen kort rundt tissen når jeg tenker etter - så det kan jo ha vært medvirkende.

Nå har jeg blitt hekta på How to get away with murder gitt - skulle liksom legge meg, men må bare se en episode til... og en til... og en til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Monab88 skrev:

Jeg må legge det ut her også:ahappy:

Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015 :D

12347728_10153690363030225_7259658041001

Gratulerer så mye!

Jeg mente ikke å skape krig da jeg spurte om julestengte NKK, jeg var bare usikker på om "administrasjonen" mente samtlige ansatte, eller om jeg kunne håpe at den eksterne røntgenavleseren smatt innom... Jeg leste meldingen om lang juleferie dagen etter at jeg bestilte tid for røntgen, så jeg kunne flyttet timen om det var snabla viktig for meg. Jeg skal fint overleve at NKK nå tar lang juleferie når de knapt hadde tid til sommerferie i år. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at jeg klipper pelsen rundt og på tissemannen til Keo :lol: 
Merker stor forskjell på treffprosent når han har langpelset tupp kontra klippet. Langpelset tupp gir gul mage og gule forbein. Dekken har jeg også funnet ut funker best om jeg bretter magestykket en gang om vi skal ut å lufte med dekken på, bortsett fra BOT-dekkenet, det går fint uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, JeanetteH skrev:

Klatret ikke, hun hoppet :lol: 

Selvsagt gjorde hun det! Hun er jo ekorn... :D 

28 minutter siden, JeanetteH skrev:

Og nå holdt jeg på skrive gullefnutt, jeg NEKTER at dere skal klare overbevise meg om at valpen min heter gullefnutt :blink:

:lol::lol::lol: Lille Gullefnuttet til mamsen sin :D:D:D 

24 minutter siden, Snoffe skrev:

Trodde at Koda kom til å bli siste hannhund, med så kom den perfekte dekkentisseren å jeg klarte ikke holde fingrene fra fatet :lol: 

Hahhahahaa, det er sånne ting jeg også er redd da - jeg faller jo veldig lett for disse hannhundene - de utstråler slik maskulinitet som det er vanskelig å motstå :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
3 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg mailet med en gang, men vedkommende som skulle svare kom vist ikke på jobb før i dag, for hun var på ferie.. 

Ok, men da tror jeg hun er på jobb i morgen.  Er et par stykker som skal jobbe i morgen så da er det enda håp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg har tenkt tanken i mindre trivelig hannhund-øyeblikk, men næh, jeg tror nok det blir hannhund neste gang uansett. Hvis det blir en kelpie så slipper jeg jo tissetappene også :lol:

Tror det har litt med tissestil og, Thorvald er jo temmelig velpelset og har laaang pels på magen, man har heeeldigvis aldri opplevd klissete mage eller fryste tissedråper i pelsen, det er jeg temmelig glad for nå. Aldri tisset seg på fremlabbene heller. Nei, det blir ikke ny hund, dette kan jeg ikke risikere :teehe: 

Nærmeste var vel når stakkaren enda var unghund, første vinteren, og derfor hadde sånn pels som funket som borrelås på snø. Vi gikk noen timer i dyp, kram snø, og uten at jeg så det fordi det var så mye snø var jo stakkaren full av store snøklumper på magen, jeg la først merke til det når jeg så ham løfte foten uten at det kom gul flekk, så var det bare en gedigen gulfarget snøball foran tissen hans :teehe: Heldigvis var det bare sånn den første vinteren :lol: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aslan skrev:

Tror det har litt med tissestil og, Thorvald er jo temmelig velpelset og har laaang pels på magen, man har heeeldigvis aldri opplevd klissete mage eller fryste tissedråper i pelsen, det er jeg temmelig glad for nå. Aldri tisset seg på fremlabbene heller. Nei, det blir ikke ny hund, dette kan jeg ikke risikere :teehe: 

Nærmeste var vel når stakkaren enda var unghund, første vinteren, og derfor hadde sånn pels som funket som borrelås på snø. Vi gikk noen timer i dyp, kram snø, og uten at jeg så det fordi det var så mye snø var jo stakkaren full av store snøklumper på magen, jeg la først merke til det når jeg så ham løfte foten uten at det kom gul flekk, så var det bare en gedigen gulfarget snøball foran tissen hans :teehe: Heldigvis var det bare sånn den første vinteren :lol: 

:lol: nææmen stakkars Thorvald :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
2 timer siden, Krutsi skrev:

På den ene arbeidsplassen min er det ingen selvfølge at man kan få fri hele jula selv om man har ferie eller timer til overs.. Så det er jo litt "vinning" å ha en arbeidsplass der man kan ta nesten 3 uker ferie..

Det er så og si INGEN hos oss som har hatt tre uker ferie i strekk i år. Og helt alvorlig - nå får vi avvikle 5.5 feriedag før jul. Og avspassere 12 timer i romjula. Det er ikke sånn at vi tar 3 uker ferie. At det blir såpass lenge sammenhengende kommer jo av at det passer sånn med helligdager og helger.

Det har vært et tøft år, vi trenger å lade opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg ryddet gjennom ting etter Lani og Pi og lagt ut for salg, samt har et par pappesker til å gå igjennom. Valpis har vært demohund på smellercup, samt sittet og sett på hele kvelden - flink hund! nå sove også en lang dag til før vi tar helg :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...