Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg fikk lyst til å dra hjem og bade Lady nå.... Jeg har da en hund som ikke liker pelsstell, hun skjelver når jeg børster henne og prøver stadig å stikke av. Men kommer tilbake når hun får beskjed om det. Siden hun ikke skal ha noe spesiell frisyre, så prøver jeg rett og slett å begrense tiden jeg bruker hver gang. Finner jeg floker når jeg koser med henne, så løsner jeg med fingrene, finner vi tover bak albuer så klipper jeg de bare vekk. Men plukker jeg for lenge så viser hun tydelig at det er ikke slik oppmerksomhet hun liker, heldigvis så syns hun det bare er kos å bli pakket inn i håndklær og tørket etter dusjing :D For dusjingen er ikke populær og det må til både titt og ofte. :aww: 

• Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Svigerfar er våken!

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Skrevet
2 timer siden, Lemen skrev:

Bildene @2_ne la ut skjærer meg så langt inn i hjertet at jeg klarer ikke å holde munn.. Jeg synes alle som driver med hund burde vite at det er russiske Olga Arzhanova som eier ShowShock kennel som har mishandlet sine 49 pudler - og hun vil ha hunden sine tilbake. Etter å ha forlatt de innestengt i bur uten vann, mat og varme. 

For de som forstår russisk http://www.nn.ru/news/more/zhivotnyy_osventsim_v_nizhegorodskom_rayone_khozyayka_brosila_porodistykh_sobak_umirat__video/26223443/

Russisk puddelforum: http://www.rusforum.com/showthread.php?s=0993114ca59c275f5f1f19086f1ec85c&t=66324&page=2

12186555_977349622338134_4384831806177923197_o.jpg

ShowShock, faktisk... Hadde nok blitt litt sjokk, om damen tok med det der på utstilling, ja...

Ellers må vel den slags være en personlig tragedie på linje med "50 kuer sultet i hjel", type saker. Det dreier seg alltid om at det skulle vært fanget opp tidligere...

• Like 1
Guest *Kat84*
Skrevet
1 time siden, Siri skrev:

Valper skal ikke klø selv om de røyter eller skifter pels altså. Jeg ville tatt den med til veterinær for å sjekke at den ikke har pelsmidd eller andre uhumskheter, evt reagerer på fôret sitt. 

Jeg ser at det ligger en del pels etter ham rundt omkring så jeg har tenkt at det var det løse som plaget ham. 
Og det er heldigvis ikke hele tiden. Men han har 3-4 økter hvor han klør seg en stund. Og plutselig biter seg selv litt i låret. 
Får ta ham til dyrlege da ja. Tenkte ikke over at det var unormalt... :icon_redface:
Han får tørrfor for det meste, men jeg skal begynne med V&H og ordentlig råforing etter hvert. Så nytt for trenger han ikke. Om en uke eller to kjøper jeg 5kg pølser med V&H valp :)

Når jeg var på butikken måtte jeg rygge inn på parkeringsplassen mellom to biler. Det var ingen ledige som var like enkle å kjøre inn på. 
Utenfor bilen ved siden av står det en mann i typ 60-årene og røyker. 
Når jeg har rygga på plass og går ut av bilen sier han at han hadde aldri trodd at jeg skulle klare det på ett forsøk. Altså.. hæ? 
Greit nok at han er fra 50-tallet altså, men nå befinner vi oss i 2015, din huleboer :blink:

Skrevet

Uh følelsen når man tror man har sendt bilde på messenger til feil person. :pinch: Muligens ikke alle som setter pris på bilder fra innsiden av en død kanin. :aww: Gikk heldigvis bra, var bare hangup i systemet så så ut som jeg hadde sendt det feil. 

• Like 2
Skrevet
27 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg ser at det ligger en del pels etter ham rundt omkring så jeg har tenkt at det var det løse som plaget ham. 
Og det er heldigvis ikke hele tiden. Men han har 3-4 økter hvor han klør seg en stund. Og plutselig biter seg selv litt i låret. 
Får ta ham til dyrlege da ja. Tenkte ikke over at det var unormalt... :icon_redface:
Han får tørrfor for det meste, men jeg skal begynne med V&H og ordentlig råforing etter hvert. Så nytt for trenger han ikke. Om en uke eller to kjøper jeg 5kg pølser med V&H valp :)

Det kan være greit å få sjekket opp i hvert fall - det trenger jo ikke å være noe selvsagt. Mine hunder er faktisk litt plaget av hjortelusfluene nå for tida, de biter tydeligvis og hundene klør seg og nagger litt innimellom. Det kom etter at vi var på skogstur og fikk en del hjortelus på oss :) 

Skrevet

Jeg syns det er veldig ok at noen drar igang vinlotteri på jobb, spesielt når jeg vinner ene flasken :aww:   :jump: 

• Like 4
Skrevet (endret)
4 timer siden, JeanetteH skrev:

Skjønner at jeg tråkker på noen såre tær når JEG mener at selv korthårete hunder bør børstes igjennom ukentlig i 3-5 minutter. Og JEG mener det er god dyrevelferd for å klare se helt ned til huden på hunden og forebygge evt problemer. 

Jeg vet jeg er over gjennomsnittet interessert i pelsstell. Dere trenger ikke fortelle hvorfor dere velger ikke gjøre det. Selv om jeg personlig mener det bør gjøres ;) 

Jeg børster nok bare hyppig når det røytes og I pollen sesongen,  men siden de er både sofa og sengehunder så blir de stort sett badet hver 14. Dag. Harly litt oftere noen ganger for han synes det er så morsomt med gjørmehull, katte- og  sauebæsj og sånn... :innocent:

Ingen sår tær forresten. Jeg klipper jo forøvrig potehår jevnlig og skjønner jo at enkelte kan synes det er litt voldsomt på en ak... :P

Og har jo også fått noen rare spørsmål om hvorfor jeg bruker dyr shampo/børste/ pelskur/ solkrem på en hund som ikke skal stilles ut? Men han skal jo se velstelt ut fordi om han ikke skal i ringen vel!

40 minutter siden, Raksha skrev:

Uh følelsen når man tror man har sendt bilde på messenger til feil person. :pinch: Muligens ikke alle som setter pris på bilder fra innsiden av en død kanin. :aww: Gikk heldigvis bra, var bare hangup i systemet så så ut som jeg hadde sendt det feil. 

Ups! Godt det ikke var noe verre! :lol:

-

Endret av mokken
Skrevet
23 minutter siden, Raksha skrev:

Spesielt gøy er det når du skal sende en småkinky snap på halvfylla og det ligger ute på mystory i over en time før du innser det. Den angsten som oppstår... 

• Like 8
Skrevet
2 minutter siden, mokken skrev:

Ups! Godt det ikke var noe verre! :lol:

:lol: Ja, nå er vel nærbilde av kaninmagesekk/lever ol. "heldigvis" det verste jeg sender. :lol: Snerpete jeg skjønner du :lol: 

• Like 1
Skrevet
15 minutter siden, Tommy skrev:

Spesielt gøy er det når du skal sende en småkinky snap på halvfylla og det ligger ute på mystory i over en time før du innser det. Den angsten som oppstår... 

:lol::lol: 

Skrevet
15 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Ja, nå er vel nærbilde av kaninmagesekk/lever ol. "heldigvis" det verste jeg sender. :lol: Snerpete jeg skjønner du :lol: 

"Du vet du er bondekone når...." :lol:

• Like 1
Skrevet
29 minutter siden, Tommy skrev:

Kjenner jeg får fylleangst bare av å tenke på noe slikt.

Og nå er det helg!

• Like 1
Skrevet
4 timer siden, JeanetteH skrev:

Skjønner at jeg tråkker på noen såre tær når JEG mener at selv korthårete hunder bør børstes igjennom ukentlig i 3-5 minutter. Og JEG mener det er god dyrevelferd for å klare se helt ned til huden på hunden og forebygge evt problemer. 

Jeg vet jeg er over gjennomsnittet interessert i pelsstell. Dere trenger ikke fortelle hvorfor dere velger ikke gjøre det. Selv om jeg personlig mener det bør gjøres ;) 

Overhodet ingen såre tær her faktisk.  Men jeg forstår virkelig ikke poenget.  

Jeg TAR på hunden min daglig.  Masse. Jeg kan ikke fatte og begripe hva jeg skulle oppdaget ved børste som jeg ikke oppdager med fingrene?  Jeg tror faktisk ikke jeg på noen av mine raser har hatt noen aha - opplevelse under børsting.  Evver.  Jeg har funnet småsår under vanlig kos på hunder og katter flere ganger.  

Det samme gjelder pulien.  Pelsstellet går automatisk under kos . Hos henne er det lett å se huden da. 

Blir ikke kvitt feberen :( 

• Like 2
Skrevet

I dag har jeg og en kollega brukt hele formiddagen på operasjonssalen, vi har utført hjernestamme-audiometri på en 1-åring i narkose. Det var et spennende og lærerikt avbrekk fra hverdagen :) Trodde først jeg kom til å bli svimmel og svime av, for jeg reagerer ofte i slike settinger men det gikk helt fint. Fikk festet elektroder til ungen og sjekket hørsel. Det tok litt tid da, og hver gang maskinene der inne lagde en lyd skvatt jeg til. Det er jo ikke barebare å legge disse små i narkose, men alt gikk helt fint heldigvis.

Nå er det straks helg og vi får besøk av en kompis av samboern, det blir trivelig :) 

• Like 3
Skrevet

Vi skal feire bursdagen til E både i morgen og på søndag. Dvs at jeg må skrubbe ned hele leiligheten først... Pusser jo opp, så det er støv over alt. Snaaaart ferdig med soverommet vårt nå, og det trengtes! 

Skrevet
6 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg kunne tenkt meg å tipse oppdretteren til denne beardisen, det er sannsynligvis en person jeg kjenner eller vet om. Oppdrettere kan ikke gjøre så mye mer enn å tilby opplæring i pelsstell og prøve å holde litt kontakt, men slike bilder vil kanskje gjøre at oppdrettere tar infoen om pelsstell til valpekjøpere litt mer på alvor. :(

Aner ikke hvor han er fra, dessverre. Han var hos oss sommeren 2014, og han heter Edward, det er alt jeg vet. 

Skrevet
6 timer siden, JeanetteH skrev:

Og fortsatt klarer folk droppe det. Det tar de 5 minutter å gjennombørste hunden "ok" en gang i uken med en sch karde. Men folk klarer ikke det en gang.

...kjeder Talli seg. Også VEKKER hun valpene ved å stå oppå de i sofaen. Vet ikke om jeg skal elske eller hate den hunden :lol: 

Lørdag og søndag skal forresten Talli for første gang i slitt liv være helt alene hjemme :o (Valpene skal på koloniferie til puddeltanten imens jeg jobber lange skift) 

Skulle til å spørre hvor Blaze var, og ble veldig lei meg da jeg sjekket hjemmesiden din:icon_cry: Stor klem:hug::console:

1 time siden, Raksha skrev:

Ser for meg gammeltante Olga som får middagen i vranga:lol::lol:

• Like 1
Skrevet

Bjørn kan dekk! Men bare i sofaen :lol: Så fort jeg prøver på gulvet "skjønner" han ikke hva jeg mener lenger. Gulvet er hardt og kaldt og sofaen er myk og varm... 

Skrevet

Fant noen eldre bilder også. Denne samojeden klarte jeg å børste ut alle floker på, men den var rundt halvannet år og så virkelig ut som om den aldri var børstet. 
12219469_10156187228185641_1194952732978

Denne puddel/cockerblandingen minnet mer om en puli... Her har jeg kun klippet fri øynene for hår så hun fikk se igjen.
12191662_10156187228145641_6937539424213

Etter...
12065891_10156187236150641_6970307998557

Skrevet
4 timer siden, Turb skrev:

Jeg klipte poter, ører, mage og bukser ca en gang i mdnen også (selv om mage og bukser er helt mot standarden, men jeg orket ikke at han dro inn så mye sand) og han ble badet ca hver annen mnd til 1 gang i mnden.

Jeg klipper Nemi også, for hun er klin umulig å få helt ren etter tur når hun har lang pels, samme hvor mye jeg bader eller børster. Da får hun heller ha kortere pels der det trengs enn å gå skitten hele tiden og floke ekstremt..

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...