Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
17 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Gruer meg skikkelig til Pennys operasjon i morgen jeg, litt kvalm faktisk :hmm: Vet ikke en gang om hun skal kastreres eller om kun eggstokker skal fjernes, men veterinær skal ringe meg i løpet av dagen, så blir jeg forhåpentligvis litt klokere... Og det er jo rutineoperasjon egnetlig... Bare hater tanken på at hun skal skjæres i og ha vondt etterpå :no:

:hug: 

• Like 1
  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Svigerfar er våken!

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Skrevet

Nei gi seg med lesing for nå. Må rydde litt hus og ordne middag til mann og barn. Lufte hunder i snøværet også kanskje, selv om ingen av dem akkurat hinter om noe ønske om å få gå ut. 

Skrevet

Funderer på hvilke fag jeg skal ta det siste året, istedenfor å lese til eksamen. Kanskje bestå eksamen så det blir noe sisteår??  Men ihvertfall må vel konstruksjonsteknikk, veg og betong være noe vegvesenet kan sette pris på :D 

• Like 1
Skrevet
15 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Her ser dere forresten et eksempel på politikerhumor fra lunsjen i dag, vi satt og spiste:

Politiker 1: Det var godt!

Politiker 2: .... sa brura.

Politiker 3: Jeg vil ha litt mer jeg.

Politiker 2: ... sa brura.

Ordføreren (til politiker 2): Nei nå holder det!

Politiker 2: .... sa brura.

:lol::lol:

... hadde dere bestilt fra Sabrura? :D

3 minutter siden, Line skrev:

Nå sludder det - drittvær altså :getlost:  I morra meldt 9 grader. Håper det slår til og at det holder seg sånn!

Lykkelige 3-åringen min som eeendelig får gå på ski og lage snømann kommer til å bli veldig ulykkelig om det ikke skal bli skikkelig snø-vinter :(

... snør det utfor vinduet her. Kjekt å bo i høyden :ahappy:

Skrevet
16 minutter siden, Cloudberry skrev:

Lykkelige 3-åringen min som eeendelig får gå på ski og lage snømann kommer til å bli veldig ulykkelig om det ikke skal bli skikkelig snø-vinter :(

Er på Sverresborg, her sludder det :P Dvs da regner det nok hjemme, heldigvis :D

Skrevet
30 minutter siden, Cloudberry skrev:

Jeg savner så innmari ordentlig vinter, jeg vil også gå på ski og ha det kaldt og hvitt og fint ute *lengte*

Skrevet

Skikkelig vinter her nå, snør masse. Men meldt mildvær i morgen, så det kan jo bli interessant :o 

NAVdamen ringte, de har forlenget aap'en min med 10! mnd! Det kom fra damen som hater lengre vedtak enn 3mnds. :lol: Mektig imponert her :D

• Like 12
Skrevet
1 time siden, Snoffe skrev:

:hug: 

Takk :) Blir bedre for henne på lang sikt da, skal prøve å heller tenke på det i dag (og i morgen under operasjonen). Hun er så mammadalt (og jeg Penny-dalt :lol:), så derfor det stikker ekstra i hjerteroten. <3 Men hunder tar jo heldigvis det meste på strak labb, så forhåpentligvis blir hun seg selv igjen raskt.

Skrevet
2 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Takk :) Blir bedre for henne på lang sikt da, skal prøve å heller tenke på det i dag (og i morgen under operasjonen). Hun er så mammadalt (og jeg Penny-dalt :lol:), så derfor stikke det stikker ekstra i hjerteroten. <3 Men hunder tar jo heldigvis det meste på strak labb, så forhåpentligvis blir hun seg selv igjen raskt.

Det går nok veldig fint :) Men kjenner følelsen :hug:

• Like 1
Skrevet
10 timer siden, Stine skrev:

Her er det absolutt ikke gode friperioder mellom hver jobbøkt :P  Men vi er jo så heldige å ha fri alle høytider + hele Juli og litt høst/vinterferie og :)

Spist den nye lakris yoghurten til Tine, nam!

Vi og har fri i julen,  de andre høytidene varierer  ut i fra turnus, men de er ikke så viktige for min del :) Også e det jo litt greit med 133% overtid på røde dager da :P 

• Like 1
Skrevet
10 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Takk :) Blir bedre for henne på lang sikt da, skal prøve å heller tenke på det i dag (og i morgen under operasjonen). Hun er så mammadalt (og jeg Penny-dalt :lol:), så derfor det stikker ekstra i hjerteroten. <3 Men hunder tar jo heldigvis det meste på strak labb, så forhåpentligvis blir hun seg selv igjen raskt.

Heldigvis så går sånt stort sett veldig bra :) 

• Like 1
Skrevet
1 time siden, Wednesday skrev:

Funderer på hvilke fag jeg skal ta det siste året, istedenfor å lese til eksamen. Kanskje bestå eksamen så det blir noe sisteår??  Men ihvertfall må vel konstruksjonsteknikk, veg og betong være noe vegvesenet kan sette pris på :D 

Jepp, riktig tenkt! Vegfag er veldig rett.  Og bru...

• Like 2
Skrevet
52 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Lykke til i morgen! Somregel er de seg selv igjen i løpet av et par dager om alt går etter planen :) Både Hottie og Kahlo var seg selv igjen i løpet av neste halvannet døgnet. 

• Like 1
Skrevet

Er det så skummelt å lage smultringer hjemme som jeg tror? Ser for meg at det tar fyr lett som bare det så jeg har aldri turt :lol:

Men har sååå lyst på hjemmelagede smultringer... 

Skrevet

*Puhhhh*. Da kan vi senke skuldrene. Willy leverte varene mens jeg var på tur med Yasmine i skogen i dag. Jobben feires med en bedre middag ute på restaurant på Hamar :D.

• Like 11
Skrevet

Tuva oppfører seg som Vigdis på speed idag :Laugh: Herregud hu freser rundt i hele stua og måker over Trym, han er med litt og synes det er litt morsomt å leke når ikke Vigdis gruser han :Laugh: Heldigvis for Tuva så er Vigdis snart hjemme så hun kan leke litt med noen som virkelig gir jernet, og ikke bare sånn halveis som Trym gjør!

Skrevet
2 timer siden, Cloudberry skrev:

Nei, men det stedet ble nevnt i samme slengen husker jeg. :)

Skrevet

Akkurat nå sitter jeg og leser om kastering/sterilisering av sportshunder, her tispe, for å få en mer stabil og bedre konkurransehund. Holdningene gjengs over er at det spiller ingen rolle, de kan ikke sjekke det på tispa uansett. Lærte også at en bekjent har kastrert to av sine mest aktive tisper for sportens del. Hmh, skjønner det hvis tidpene er i hormonell ubalanse, får betennelse, kreft osv, men bare for å skulle konkurrere hørtes litt drastisk ut..

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, mokken skrev:

Man vet det er vått ute når hunden sjekker om de parkerte bilene vi passerer på tur er åpne..... :P

Jeg har nettopp kommet inn etter å ha DRADD valpen med meg i tjue minutter. 

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...