Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Svigerfar er våken!

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Skrevet
8 minutter siden, Betty skrev:

Akkurat nå har jeg fått sendt inn en timebestilling på karrieresenteret, fin ting å bruke pausen på jobb til. :P Nå må jeg gjøre noe med situasjonen min, i stedet for bare å sutre om det - og det kan være fint å starte der for å få et spark bak + hjelp til å få ord på kvalifikasjonene mine og hva jeg faktisk vil.

Men nuh er pausen over og jeg må gå tilbake til arbeidet. Snart helg, eller?

Flott! Karrieresenteret i Nord-trøndelag kjenner jeg ikke så mye til, vet bare at de har holdt på en stund og er veldig dyktige. Hun som jobber på karrieresenteret i Trondheim kjenner jeg, kjempeflink, engasjert og grundig dame!

Skrevet
25 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Flott! Karrieresenteret i Nord-trøndelag kjenner jeg ikke så mye til, vet bare at de har holdt på en stund og er veldig dyktige. Hun som jobber på karrieresenteret i Trondheim kjenner jeg, kjempeflink, engasjert og grundig dame!

Det høres bra ut! Jeg har fått de anbefalt av flere, så tror det blir bra med en prat. Viktig å ta noen grep kjenner jeg, jeg begynner å ane en vegg framfor meg og har ikke lyst til å løpe på den. Har allerede snakket med arbeidsgiver (Adecco) og de vet om situasjonen min og har satt opp at jeg vil over på andre oppdrag (ikke noe galt om arbeidsmiljøet her og kollegaer, bare veldig feil jobb for meg!). Jeg skulle bare være her til ut august, men så har jeg ikke fått napp på annen jobb. Trøster meg med at jeg i det minste ikke må snu på hver krone nå, sånn som i fjor. :)

Gleder meg til samlingsuke med skolen, da skal jeg ikke ta telefonen på en uke! Med mindre det er mamma eller en potensiell arbeidsgiver som ringer, andre kan nå meg på facebook eller sms. :aww::P

• Like 1
Skrevet

I går var det førstesideoppslag i Malvikbladet om en dame som gikk seg på en ulv i Malvikmarka. Hun ble skikkelig skremt og klatret opp i et tre. Ulven sto under treet en stund før den luntet videre. I dag kan en jämthundeier fortelle at det var nok den snille og vennlige hunden hans som hadde prøvd å hilse på damen. Jeg trodde i det minste at det var snakk om en ulvelignende hund! :lol:

07071676-f91e-4dd7-a6f4-e0e583b70a4b.jpg

5cb96a6c-633c-435a-8541-23f25e771886.jpg

• Like 12
Skrevet
4 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

I går var det førstesideoppslag i Malvikbladet om en dame som gikk seg på en ulv i Malvikmarka. Hun ble skikkelig skremt og klatret opp i et tre. Ulven sto under treet en stund før den luntet videre. I dag kan en jämthundeier fortelle at det var nok den snille og vennlige hunden hans som hadde prøvd å hilse på damen. Jeg trodde i det minste at det var snakk om en ulvelignende hund! :lol:

Den har jo samme farge :lol: 

Skrevet
11 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Hahaha, den stakkars hunden skjønte sikkert ikke hvorfor damen plutselig forsvant opp i treet ? :teehe:

• Like 3
Skrevet
1 time siden, Pippin&Symra skrev:

Spesielt når det kommer kommentarer om at det må ha vært en ulv fordi denne damen er så veldig kompetent.. :P Nå trodde jeg ikke det var ulv uansett da, men litt gøy er det jo :lol: 

• Like 2
Guest Klematis
Skrevet

I dag tror jeg ikke det blir noe særlig tur på mine firbeinte venner. Får la de rase fra seg litt på naboens jorde.

Travel dag på jobb som vanlig, møte med læreren min etterpå. Heldigvis gode tilbakemeldinger på oppgaven min, som er ferdig om ikke veldig lenge. 

Det er absolutt mest fristende å slenge seg på sofaen og bli der resten av kvelden.

Skrevet

Speciellt att gå tur idag, man såg inte så mycket. :ahappy:
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/12190004_10153276464756247_5536359258142067540_n.jpg?oh=06f468f00ca4e0bd82cf564a9af4539a&oe=56F65147

Hade sett fram mot rally träning ikväll men jag kör inte mer än absolut nödvändigt i den här dimman så jag får hoppas det ger med sig till imorgon och så slänga mig med på miljöträningen istället...

Annars är det dags för ny jobbevecka, den sista med natt faktiskt för sen skall vi bara jobba kväll istället. :no:

Skrevet
3 timer siden, Pippin&Symra skrev:

:teehe: Jeg syns jo litt synd på dama og da, men liiitt komisk var det jo :lol: Likte kommentaren til hundeeieren når han ble spurt om hunden hans kunne forveksles med en ulv, dog :lol: 

• Like 2
Skrevet

Ferdig med aller siste samling på studiet. Trist er det! Er så utrolig givende å sitte og diskutere, høre på andre snakke om spennende emner, skrive... Tre av oss har funnet ut at vi skal skrive bok da, og revolusjonere lærerutdanningen :lol:

I kveld skal jeg faktisk ikke gjøre en shait! Jeg skal se tv, gå en liten runde med jentene, fortsette å se tv :D 

• Like 4
Skrevet

Har bestilt billetter til Iron Maiden i sommer og hotell samme natt :punk: Gleder meg så mye! Blir så fint å kunne få med oss hele konserten istedenfor å måtte stresse med siste toget/banen, og kunne legge seg i grei tid istedenfor å bruke to timer på å kjøre hjem midt på natta. Og så blir det så fint å få hotellnatt med gubben igjen, det skjer jaggu ikke ofte :wub:

• Like 2
Skrevet

Gud, så keen på lydighet. Gud, så valpesyk! :|

Hjelper jo ikke akkurat på at mitt forsøk på å slite ut Keo i dag resulterte med at han fant ruta, tok apportdirrigering og metallapport som bare farsken... 

Skrevet
3 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Synes de ligner veldig på hverandre jeg! Trur ikke jeg hadde forveksla en jämt med ulv sjøl, men kan jo se at den ligner litt for folk som ikke er overdrevent interessert i hund :P Komisk at hun fant det nødvendig å klatre opp i et tre da :teehe: 

• Like 1
Skrevet

...føler jeg meg litt gærn. Jeg har meldt Laffen på to-TO!! utstillinger..

Ellers kan jeg melde at han jaggu er flink til å løpe også for på søndag tok han LC-lisensen sin, flinke Slaffen min det :wub: Endelig har jeg starthund igjen, det er noen år siden sist ja, dog ikke før neste år da sesongen rundtomkring her er over for i år. Som bonus etter lisensløpet fikk han springe en gang til, helt alene, uten løpsmaske, og skikkelig grisefanget filla. Han la seg ned og gaflet den i seg i fart og seilte med den helt til den stoppet, fremdeles med et godt tak i den. Råskinnet mitt det :D

• Like 13
Skrevet

ble så glad da jeg fant ut at det hadde kommet to nye sessonger med supernatural siden sist, også er de ikke noe bra :( de burde gitt seg etter sessong 8

Skrevet

Ser "På tro og Are" på NRK nett-tv. Og det er så ufattelig flaut! :lol: Spesielt de som lager lovsanger om Jesus... Omg. Og healerne... Anbefaler serien veldig.

• Like 2
Skrevet

Hatt snekkere på befaring i kjellern i kveld, håper de kommer med fornuftig forslag og svigermor godtar, så de kan begynne bygging i løpet av vintern. Da får svigersøster eget gjesterom der nede og jeg kan pusse opp det oppe og ha besøk, endelig! Noen som vil komme på besøk ? :lol: 

Skrevet
2 timer siden, Eplefe skrev:

Æsj, kompisen min med marsvin føler ikke han kan ta seg av dem lengre fordi han er så mye ut og inn av psykiatrisk. :/ 

En uke senere:

4f96e3c99f4b2db2326eceaf8535f219.jpg

• Like 8
Guest Christine
Skrevet
59 minutter siden, Wednesday skrev:

Ser "På tro og Are" på NRK nett-tv. Og det er så ufattelig flaut! :lol: Spesielt de som lager lovsanger om Jesus... Omg. Og healerne... Anbefaler serien veldig.

Det var først i forrige uke det gikk opp for meg at det ikke var en skrivefeil i programnavnet :icon_redface:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
    • Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min samboer planlegger å flytte hjem igjen til bygda jeg opprinnelig kommer fra. Det er veldig landlig og utrolig fine fjell og skogsturer. Jeg er selv et friluftsmenneske og elsker alt av hengekøyeturer, teltturer, fisketurer og fjellturer. Samboeren min kommer til å være i jobb når vi flytter hjem og jeg skal starte lærerutdanningen min over nett. Vi har derfor snakket om å kanskje skaffe oss en valp til høsten. Vi har særlig sett på golden retriever som et alternativ for oss. Jeg kommer til å få hjemme og kunne ærlig trengt de rutinene som kommer med å ha valp. Samboeren min har ikke hatt egen hund før, men jeg er vokst opp med hund (Schiller støver, finsk støver, mops, malteser, sibirsk husky) jeg har selv vært med på å oppdra disse hundene (særlig huskyen da jeg var litt eldre når vi fikk henne) men sammen med familie. Jeg synes det er vanskelig å skulle vente på riktig timing. Jeg er selv i arbeid akuratt nå og sparer aktivt for å kunne ha råd til en hund i fremtiden. Vil jo såklart ikke gå til anskaffelse av en valp uten å ha nok oppsparte midler til forsikring og uforutsette avgifter. Vi har allerede en katt fra før som har astma som trenger oppfølging og behandling. Det er ikke slik at vi drar så mye på ferier, og om vi gjør det så har det vært hjem til bygda eller på Norgesferie, og da er pus med (han ble vandt til med reising fra ung alder), og det skulle hunden også fått være. Men er det riktig tidspunkt? Det er dette jeg sliter litt med å bestemme. Hvor lenge skal vi vente før vi evt anskaffer oss hund? Bare vet vi når det er tid for ett nytt familiemedlem? Jeg har egentlig allerede ventet tålmodig i 4 år, men det har aldri vært den rette tiden for ett så stort ansvar. 
    • Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...