Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort sammen med hunden din i dag?


Tonje
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag har Aska og jeg blitt heisa ned med tau fra helikopter, satt av på fjellet, og så heisa opp igjen! Litt av en opplevelse!! Jeg var litt nervøs da det ble min tur. Tenk om Aska skulle få panikk..

Vi har gått sesongens første blodsporprøve. 1. premie og 2. plass (av 19 startende)

Idag dro vi til Valnesfjorden på skitur. Hadde en helt fantastisk tur i - 20. Aska var i tillegg en eksemplarisk trekkhund idag. Hun er en stor schæfer, og når hun virkelig tar i så merkes det! Er så

Posted Images

Tidi har fått årets første spor! 

Jeg er superimponert! :D Kun 2 av 4 pinner som ble med inn da, men alt annet var veldig bra! Vi har ikke gått spor siden i fjor sommer eller noe slikt, og det var et skikkelig rævva spor. I dag løste hun nesten alle oppgavene selv, og det var mange utfordringer. Sporet krysset mange stier, det var veldig ulendt terreng, hjortebæsj midt i sporet. Hun gikk korrekt hele veien utenom et sted hvor sporet krysset stien og hun heller valgte å følge stien. Grunnen til at hun misset pinnene tror jeg var fordi hun var alt for høyt oppe og raste avgårde i sporet. Jeg må være flinkere til å holde henne litt igjen. Tydelig at hun syntes det var veldig gøy ihvertfall! :ahappy: Etterpå fikk hun en liten dekktrening på våt asfalt. 

Blondie skal få en liten tur senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 km sykkeltur med en liten innlagt svømme/badepause, etterfulgt av 2 økter lydighet på vims og avsluttet med en liten lufting og litt mer svømming og en liten lufting og litt svømming på varga :) Hele 23 grader i skyggen på det varmeste, både godt og litt slitsomt på en gang :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panikktrening før rallykonkurranse neste helg, snuseguri har nok et snev av innbilt svangerskap og kan ikke så mye som sitt engang nå for tida :teehe:Det lover jo godt :P Nå skal vi benytte sjansen til et bad ettersom det er tusen varmegrader her i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Monab88 said:

Topptur til Hustadnestua i dag. Tok oss god tid, så var ute i 3-4 timer :)

20160521_160534.jpg

Snapchat-8221902566922745567.jpg

20160521_154539.jpg

Vakkert der ‹3
Ikke så langt unna mitt barndomshjem, med båt  :)  Har sittet mange kvelder i båten inne i fjorden der og fiska, og tilbrakt koselige kvelder på hotellrestauranten sammen med familien min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlemor i huset, Hulda (tibetansk spaniel på snart 13år), er ikke i stand til å gå lange turer lenger, men vi gikk en snau tur rundt hjørnet her hjemme i regnet. Hun hater å gå med regnfrakken sin, men jeg synes hun er så søt med den. Har dessverre ingen bilder av det, men gamlemor var ikke spesielt fornøyd med 10min ut døra i regnet og med frakk på! :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, enna skrev:

Vakkert der ‹3
Ikke så langt unna mitt barndomshjem, med båt  :)  Har sittet mange kvelder i båten inne i fjorden der og fiska, og tilbrakt koselige kvelder på hotellrestauranten sammen med familien min :)

Hvor er du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på staffespesialen i helgen, rakk en løpetur før vi dro på fredag, så var det utstilling på lørdag, og idag var det aktivitetsdag med 60m sprint og rallylydighet. Aïda kom på 2.plass av 21 på sprinten!

Gårsdagens aktivitet: gå venstresvinger og være pen :wub:

13237724_10156984050770437_1037074483833

13245491_10156984049655437_7155258747455

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiner tråden. :ahappy:

Idag var det søndagstur i regnet med barnet i Vestmarka . Med pause på Gupu var vi ute i 3 timer.
Skessa gikk i sele og trakk i rolig skritt og Ellie gikk i flexi og fikk snuse så mye hun ville. Tur med barnet går jo veldig treigt, samtidig som alt blir utforsket. :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur og passeringstrening sammen med kjørehundgruppa i hundeklubben. Vi trente bl.a. passering i "korridor", og fikk både joggere og syklister gjennom korridoren (tror ikke jeg hadde valgt å jogge gjennom der, for å si det sånn :teehe: ). Frøkna har ikke passeringsproblemer (og i alle fall ikke når hun skjønner at det er trening), men det var jo mye å forholde seg til i alle fall så nå er hun godt sliten :thumbsup:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små lufteturer hjemme, og masse sofakos på formiddagen. Etter middag ble det halvannen times tur, kløv på Harly og masse fin passeringstrening på Lykke. Selv små gneldrehunder klarte hun å beherske seg ovenfor! Flink jente :ahappy:

(Kanskje ikke så mye å juble for når hunden har passert 3 år synes noen, men det har vært endel oppoverbakker så da tar vi med alt som er bra). 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en skikkelig løpetur i kveld (og knærne holdt!!) på gjørmete og fuktig sti. Svart nedgrisa hund og fornøyd eier (som hadde glemt astmamedisinen og "oppdaga" det da løpeturen viste seg å gå gjennom område med blomstrende hegg...) :icon_redface::nesevis::D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en utrolig fin dag med mye hund - bra for helsa og bra for humøret (som ikke er topp for tiden akkurat).
Først tur langs elva med Lita (1 time) , etterfulgt av smellertrening med Lotta (1,5 timer) , deretter prøvde vi oss (testing-testing) på uoffisiell Rallycup (der var vi i 1,5 timer)  - vi brøt siden Lotta plutselig ble stokk døv da hun oppdaget "etteller annet" som i det fjerne var mye mer interessant å være opptatt av. Hun ble "helt blånd" og glemte tydeligvis betydningen av alle kommandoer.....  Grei erfaring å ta med seg i planlegging av videre trening og jeg ble ikke særlig satt ut , og hun fikk en halv time med miljøtrening etterpå. - Og til slutt i kveld  hadde vi en superbra økt med lydighetstrening (2,5 timer) under kyndig blikk og veiledning av Cathrine  (Kennel XO ; som alltid får frem det beste i både meg og Lotta føler jeg :) ) der mange ting "løsna" med små og praktiske grep :)
Virkelig en super dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En times tur rundt elva med Lotta (gubben turet Lita i dag), etterfulgt av halvannen times lydighets-trening på banen til schnauzerklubben sammen med en gjeng fra klubben der, og etterpå to timer med rallytrening med "Rallytreningsgruppa" jeg er med i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...