Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort sammen med hunden din i dag?


Tonje
 Share

Recommended Posts

1t og 45min oppi fjellet bak her. 3 km oppover og 3 km ned igjen. Orka ikke gå helt til toppen for det er enda en del snø der. Nå skal Blaze få en runde med børsten og undersøkes for flått.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag har Aska og jeg blitt heisa ned med tau fra helikopter, satt av på fjellet, og så heisa opp igjen! Litt av en opplevelse!! Jeg var litt nervøs da det ble min tur. Tenk om Aska skulle få panikk..

Vi har gått sesongens første blodsporprøve. 1. premie og 2. plass (av 19 startende)

Idag dro vi til Valnesfjorden på skitur. Hadde en helt fantastisk tur i - 20. Aska var i tillegg en eksemplarisk trekkhund idag. Hun er en stor schæfer, og når hun virkelig tar i så merkes det! Er så

Posted Images

Tidi var med på sykkeltur for første gang i går sammen med @HeleneFS og meg. Jeg skulle sykle sykkelen min til min bror som skal ha den i sin bod. Så da syklet vi ditt, gikk et lite stykke hjemover, før vi tok bussen resten av veien hjem.

Tidi løp fint ved siden av eller foran sykkelen som om hun aldri har gjort noe annet :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss ser det stort sett sånn ut om dagen:

image.jpeg

Vi går tur et par timer om morran, og så skriver jeg. Innimellom får jeg et sånt blikk, og da får de mat eller en tur til:

image.jpeg

I dag vi klipt klør også, for at de bedre skal matche den ene kloa knertis har brekt av. :rolleyes: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dro vi rett avgårde på gjeting etter morgenturen. 3t for Lyn med mye fysisk i å trene utganger og flanker, samt konsentrasjon til lang fradriving, Keo lekte hobbyhusky med mor på slep i mens. Vel hjemme fikk Keo en halvtime agilitytrening med fokus på startprosedyre, ny handling og fremmadsending, Lyn fikk løpe litt rundt vinger. Til kvelds har vi gått en halvtime trasketur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dro vi rett avgårde på gjeting etter morgenturen. 3t for Lyn med mye fysisk i å trene utganger og flanker, samt konsentrasjon til lang fradriving, Keo lekte hobbyhusky med mor på slep i mens. Vel hjemme fikk Keo en halvtime agilitytrening med fokus på startprosedyre, ny handling og fremmadsending, Lyn fikk løpe litt rundt vinger. Til kvelds har vi gått en halvtime trasketur [emoji4] 

Jeg er så misunnelig på at du får gjetet så mye med Lyn! Koda har ikke sett sau siden før vinteren [emoji20]

__________

I dag ble det en liten tusletur på formiddagen, og agilitytrening på klubben på kvelden, ellerfulgt av slipp av 7 hunder på gresset der. Koda er sliten og god, og var veldig fornøyd med den første treningen etter operasjonen. [emoji4]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tonjek skrev:

Jeg er så misunnelig på at du får gjetet så mye med Lyn! Koda har ikke sett sau siden før vinteren emoji20.png

Nesten bare én uke igjen til prøve (:shocked:!), så vi ligger i 'hardtrening' 1-2 ganger i uka. Endelig funnet trivelige mennesker som er villig til å lære bort og med oss forholdsvis nært hjemme, så utnytter det for alt det er verdt :ahappy: 

Hvor hører dere hjemme, må da være noen i nærheten som har ledig sau? :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tonjek skrev: Jeg er så misunnelig på at du får gjetet så mye med Lyn! Koda har ikke sett sau siden før vinteren [emoji20]

Nesten bare én uke igjen til prøve (:shocked:!), så vi ligger i 'hardtrening' 1-2 ganger i uka. Endelig funnet trivelige mennesker som er villig til å lære bort og med oss forholdsvis nært hjemme, så utnytter det for alt det er verdt :ahappy: 

Hvor hører dere hjemme, må da være noen i nærheten som har ledig sau? [emoji4] 

Vi bor i Fredrikstad i Østfold. Er jo sau både her og der, men ingen steder å trene... Har trent i nærheten her et par ganger i høst, men ikke vært noe der på en stund nå. Eneste alternativet jeg vet om, er å betale for å trene i Askim, en time unna, men da går det fort med 500 kr for knapt et kvarters trening på et lite område, og der er liksom ikke helt aktuelt på en hund som aldri skal avles på og som greier seg helt fint uten gjeterhundprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tonjek skrev: Jeg er så misunnelig på at du får gjetet så mye med Lyn! Koda har ikke sett sau siden før vinteren [emoji20]

Nesten bare én uke igjen til prøve (:shocked:!), så vi ligger i 'hardtrening' 1-2 ganger i uka. Endelig funnet trivelige mennesker som er villig til å lære bort og med oss forholdsvis nært hjemme, så utnytter det for alt det er verdt :ahappy: 

Hvor hører dere hjemme, må da være noen i nærheten som har ledig sau? [emoji4] 

Vi bor i Fredrikstad i Østfold. Er jo sau både her og der, men ingen steder å trene... Har trent i nærheten her et par ganger i høst, men ikke vært noe der på en stund nå. Eneste alternativet jeg vet om, er å betale for å trene i Askim, en time unna, men da går det fort med 500 kr for knapt et kvarters trening på et lite område, og der er liksom ikke helt aktuelt på en hund som aldri skal avles på og som greier seg helt fint uten gjeterhundprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det drøye 12 km på sykkel, i dag ruslet vi en 40 minutters runde i dag tidlig før vi skulle ut noen ærend også ble det vell en 45-60 min eller noe i byen etterpå. Forhåpentligvis rekker jeg en liten økt eller to lp med vims før teorien starter på helgas kurs. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg jogget i skogen med Eine, årest første på barmark :D Deretter var han med meg når jeg trente styrke i Tufteparken i Telegrafbukta. Fineste treningskompisen :) Når jeg var ferdig fikk han kose seg litt i vannkanten og det falt i smak, for å si det sånn!

13179063_10153969485022559_7318159529787

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen med en 8 km sykkeltur. Formen på dem begynner å bli bra, så nå kan vi vel tenke på å øke distansen. Dem trekker endel, så selvom vi ikke sykler så langt, så tar det på.. Står jo på bremsene nesten hele veien :P . Vel hjemme fikk de frokosten servert i hagen, som et slags godbit søk. Så trente vi litt triks, før vi fikk besøk av familie. Ble mye lek med hundene og barna i hagen her. De siste par timene har vært sånn her :
13178541_10153949753660091_2900531933953

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vart ein tur oppi skogen her etter jobb, måtte utforske litt. Skulle veldig gjerne gått enda lenger, men sidan eg var aleine og hadde med meg Fenris også, fikk det bli med dei få kilometerane vi gjekk :) 

13151974_10156799017945468_5189259636897

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varga fikk en liten sykkeltur i mårest og vims har vært med på ipo spor kurs å slitt ut hjernen. På det siste sporet var hun faktisk sliten, det har jeg ikke opplevd før faktisk. Om jeg er i stand til det så får vi stavre oss en 20 minutter eller noe før vi tar natt i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en løpetur etter jobb :)

På 6.5.2016 at 6:22 PM, Poter skrev:

I dag har jeg jogget i skogen med Eine, årest første på barmark :D Deretter var han med meg når jeg trente styrke i Tufteparken i Telegrafbukta. Fineste treningskompisen :) Når jeg var ferdig fikk han kose seg litt i vannkanten og det falt i smak, for å si det sånn!

 

Trodde bare det var en eneste Tuftepark i Norge jeg! Er det et konsept?? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten morgentur i nabolaget før frokost også en liten skogstur med trekk i formiddag. Etterpå var det kurs med Lykke. Harly var med inn mot slutten å trente litt triks på sidelinjen og flørtet med en podengo :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten times lydighetstrening med fokus på fvf og stå under marsj, samt dekk og bli. SKIKKELIG godfølelse på treninga. Et par spor og noen søk etter bit av en kong i garasjeanlegg. Noen timer hjemme med to korte økter bakpartskontroll-øvelser før en times tid i skogen hvor de fikk løpe fra seg og strekke på beina. Elsker å ha hund som aldri går tom for energi :jump:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en reprise av i går: kort tusletur tidligere på dagen, og agilitytrening på ettermiddagen/kvelden. Nå ligger han og purker i en krøll pp sofaen. [emoji4]

Ble nesten en time til ute nå i kveld. Halvtimes tid med løpe til musematte, fri ved foten ol, og så møtte vi en eldre mann med en tispe på vei hjem, og ble stående og prate litt. [emoji4]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...