Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort sammen med hunden din i dag?


Tonje
 Share

Recommended Posts

Intet festlig i dag heller. Et par kjøreturer, tilsammen 16 km for støverene. Dvs 10 km for noen dachser, "pensjonisttur" på 6 km for resten. Resten av dagen har de byttet på å være ute og fjase, og å være inne. Festelig med to høyløpske horer. Feriegjesten er en engel, husets egen hanhund er unormalt uspiselig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag har Aska og jeg blitt heisa ned med tau fra helikopter, satt av på fjellet, og så heisa opp igjen! Litt av en opplevelse!! Jeg var litt nervøs da det ble min tur. Tenk om Aska skulle få panikk..

Vi har gått sesongens første blodsporprøve. 1. premie og 2. plass (av 19 startende)

Idag dro vi til Valnesfjorden på skitur. Hadde en helt fantastisk tur i - 20. Aska var i tillegg en eksemplarisk trekkhund idag. Hun er en stor schæfer, og når hun virkelig tar i så merkes det! Er så

Posted Images

Guest Belgerpia

I dag gikk vi morgentur før vi dro til Oslo. Der var all tre firfotingene med på TV innspilling. Vitenskap program som skal sendes på NRK til våren. Jobben var skikkelig krevende ? . Løp rundt og fang tennisballer........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
22 minutter siden, enna skrev:

Tilbrakt ettermiddagen hos mine "adopterte trønder-foreldre". De har en valp i huset for tiden - korthåret vorsteh og jeg er solgt..
Tok med Lotta og de to fikk leke en time. Den valpen er jaggu meg utholdende og heftig!
https://youtu.be/M4U85ytI0Bc

Hærlige :) Det er grunner til at det i de fleste vorsteh hjem ikke finnes så mage av dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, lijenta said:

Hærlige :) Det er grunner til at det i de fleste vorsteh hjem ikke finnes så mage av dem

ELSKER vorsteh!! Ingen over, ingen ved siden :)
Dessverre er ikke gubben enig...

Skulle gjerne ha hatt en til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, enna skrev:

ELSKER vorsteh!! Ingen over, ingen ved siden :)
Dessverre er ikke gubben enig...

Skulle gjerne ha hatt en til.

Je er så klart enig. Ønsker meg en til jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pringlen said:

Løp og kjøp :) Hadde jeg greid å jakte fugl, så skulle jeg nok hatt en ny kv :wub:

DER tror jeg grensene hos gubben går...
Dessverre...
Jobber med saken... og har gjort det i ca 5 år nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en liten ettermiddagsskogstur hvor vi så på ekorn og snuste rundt, og etterpå ble det fryktelig mishandling med dusj og blåsing for å få av mer underull. Han var helt seig i pelsen og trengte virkelig en dusj nå. Prosjekt Av Med Vinterfrakk nærmer seg endelig slutten, tror jeg!

Nå skal vi snart ut på en liten tur i nabolaget for å sjekke hva som har skjedd i grøftekantene siden morgenturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først godbitsøk i luftegården, så ein tidleg ettermiddagstur på i overkant av 3 km.

Og no har vi nett komt inn igjen etter å ha fjerna hønsenetting og gjerdestolpar nede i hønsegården. Ho var dessverre ikkje så veldig hjelpsom av seg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

I dag har jeg og hunden vært kattepassere. Tok buss til dit vi skulle og var der litt over en time bl.a på verandaen mens pus fikk oppmerksomhet (som forøvrig hunden synes er ganske så urettferdig), og så gikk vi hjem igjen og det tok 1 time. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det 20 min morgenlufting og en times båndtur i nabolaget før vi skulle bort. I dag har Vims fått et par timer i skogen sammen med @Tonje og gutta, mens Varga fikk løpe fra seg foran sykkelen etterpå. Vims fikk et par lydighetsøkter og varga fikk et godbitsøk og en liten lufting-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg hatt besøk og gått mange fine turer. Fredag gikk vi 7 km og utforsket nytt naturreservat. Lørdag gikk vi rundt Brønnøya, litt over 7 km.  Og idag gikk vi først rundt Semsvannet, så løp vi 7 km opp mot Grønnland :D Nå purker jentene fornøyd i sofaen :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi kost oss ute i solen og trent litt agility i 2 timer :ahappy: Det var mest Tidi som fikk trene, vi jobber med å få på plass slalomen. Blondie fikk løpe litt tunnel og slalom, og ellers leite etter godbiter og vasse i vannet med oss i pausene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før ein kjapp tur til Førde for og sjå sjefen hoppe ut i paragliding, då Catania fikk vere ute i starten for litt miljøtrening.
Når vi kom heim, tok vi oss ein 2 timers tur opp forbi Instebøstølen. På veg ned igjen fikk ho ferten av hjort som mest sansynleg nett hadde kryssa vegen, for ho gikk fullstendig bananas :lol:

Ho har låge fint sammenkrølla i sofaen sidan vi kom inn døra for nokre timar sidan. Knapt nok letta på skrotten når eg styrte på inne på kjøkkenet :ahappy:

13233082_10156830321210468_1543467502455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk hjemmefra og langs vei i dag, ca en time tar vell runden egentlig, men stoppet i fjæra en halvtimes tid å kastet pinner utover langgrunna så bikkjene fikk løpe i vannet å leke i det varme fine været :) En liten tisserunde nå for ikke så lenge siden også blir det vell en liten lufting før vi legger oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi kjørt gjennom en middels snøstorm (på sommerdekk!) for å finne et turområde med sol og varme. For å gjøre det ekstra spennende gikk vi på et sted som er kjent for bjørn, men jeg vet heldigvis hvordan frøkna reagerer på store rovdyr og føler meg rimelig sikker på at hun ville vært veldig tydelig i signalene hvis vi hadde nærmet oss noe sånt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knappe to timer i marka med relativt strålende vær, til tross for at vi våknet til plaskregn og det gikk flere skurer før vi kom oss ut. Vært lite av skikkelig gode markaturer i det siste så det tror jeg vi satte pris på alle 4 ?

 

 

IMAG0193.jpg

IMAG0188.jpg

IMAG0198.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...