Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort sammen med hunden din i dag?


Tonje
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag har Aska og jeg blitt heisa ned med tau fra helikopter, satt av på fjellet, og så heisa opp igjen! Litt av en opplevelse!! Jeg var litt nervøs da det ble min tur. Tenk om Aska skulle få panikk..

Vi har gått sesongens første blodsporprøve. 1. premie og 2. plass (av 19 startende)

Idag dro vi til Valnesfjorden på skitur. Hadde en helt fantastisk tur i - 20. Aska var i tillegg en eksemplarisk trekkhund idag. Hun er en stor schæfer, og når hun virkelig tar i så merkes det! Er så

Posted Images

23 timer siden, Tonje skrev:

Felix har vært hos veterinær med et vondt øye (spasmer som fikk netthinna til å trekke seg sammen konstant) så han har bare vært rolig. 

Blaze og jeg var ute og trente intervaller i skogen en times tid i regnværet.

Uff da, gikk det bra med øyet eller?

21 timer siden, WelshenNemi skrev:

I dag har vi vært til dyrlegen og funnet ut at Nemi høyst sannsynlig har allergi :gaah:ørebetennelse og tilbakevendende sopp eller noe på potene..

 

I kveld har vi gått en times tur i regnet. 

så kjedelig, håper dere får has på symptomene!

 I går var vi ute å ruslet rolig en times tidpå formiddagen og en kjapp tur på ipotrening på kvelden pluss litt smålufting.

I dag gikk vi 20 min på morgenen og 1 time og 20 min eller noe litt senere. Avsluttet dagen med en liten lufting.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Malamuten skrev:

Uff da, gikk det bra med øyet eller?

 

Jo takk, pupillen har utvidet seg igjen, så bortsett fra at han er litt hoven så ser det ut til å gå bra. Merkelige greier da, veterinæren måtte rådføre seg med en kollega og slå oppi bøker for å skjønne hva det var. Hun tok oss heldigvis litt mer seriøst da, hun virket nemlig småsur over å måtte jobbe overtid pga en øyebetennelse til å begynne med, men da hun skjønte at det var smertefullt for han tok hun seg god tid. 

-----------------------------

Topptur på oss igjen i dag, var ute i 2 timer. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftetur til morgenen, så dro vi avgårde på badetur. Oppvarming i skogen, 1km svømming i rolig tempo (hadde verken svømmebriller eller padlere i dag) og masse badelek, med og uten redningsvest for Lyn. Lyn fikk trene litt på å dykke og å forholde seg rolig, Keo ville absolutt ikke dykke, men var flink til å flyte :)

Ellers så har vi kjørt litt jalla-lydighet på fotballbanen og frisbee nå på kveldstur.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timers smellerkurs, siste kveld. Vaps fikk tilslutt et stooort romsøk og var demo for alle på kurset,var fryktelig gøy. Fant 3/4 og jeg ga meg på 9,5 minutt, og hadde rett anelse omhvor siste var. Jeg fikk ukjent antall mellom 1-6 utlagt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lita har vært ute på to joggeturer/rulleskoturer med sin 12-årige herskerinne. Jeg lot Lotta få ha hviledag i dag og tok med meg gjesten på joggetur i bymarka. Hadde tenkt at han skulel få trekke meg, men dengang ei...tisseflekker, ender med mer var mye mer interessant enn å løpe, så endte med å dra han med meg en runde på 10 km, avbrutt av tre skikkelige bad med svømming i ymse bymarkvann.
Sliten ble han likevel.  :)

13516438_10153519084791761_1888111061654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått en semi-lang tur i dag som tok en evighet. Trent på å gå pent, og ikke jage alt og alle som har mer enn gangfart. Og så har vi(Dvs den lille shiten har gjort dette på egenhånd) gravd et stort hull i hagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Times tur på formiddagen. Lyn har fått være med å flytte sau noen kilometer, pushe renne og føre tilsyn i dag, så hun har fått jobbet en del, heldiggrisen. Begge er med på nattevakt i båthavna i dag, så vi drar et par lydihhetsøkter innimellom rundene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk de først en 20 min lufting også var vi å syklet litt senere, etter sykkelturen ble jeg stående å prate med folk en times tid, mens hundene lå ute å slappet av/sov/så på det som foregikk på stevneplassen. Avsluttet dagen med 10 min lufting.

I dag blir det nok rolig, en 40 min nå og en til noe ala det samme i kveld pluss en litt kortere lufting ila dagen sikkert. Om været klarner så blir vi sikkert å sette oss ute litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten topptur i dag på ca 6,5 km, men vi hadde med oss samboer som ikke er så vant til bakker så vi var ute i nesten 3 timer. Litt dårlig timing, for tåka lå tykt så den fine utsikten jeg hadde lovet han ble det dårlig med :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Liten topptur i dag på ca 6,5 km, men vi hadde med oss samboer som ikke er så vant til bakker så vi var ute i nesten 3 timer. Litt dårlig timing, for tåka lå tykt så den fine utsikten jeg hadde lovet han ble det dårlig med :P 

 

Uflaks, men koselig at han blir med på litt turer da :) 6,5 km i sånt terreng er jo egentlig en ganske bra tur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Lotta, sammen med datter og Lita, har vært på spesialsøk-kurs. For datters del mest, jeg bruker helgen på å trene Lotta i luktdiskriminering. Trenes veldig effektiv inn på treningsbenk.  :)
Lita var veldig morsom å se på - tjapp som få og datter måtte virkelig konsenterer seg for å henge med. Men med god hjelp av Stig (kursholder) så greidde hun det.
Gjesten vår ble "parkert" hjemme og fikk lang tur med far i heimen.
Alle tre hundene snorker i dyp søvn her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

13497854_10157081661865072_3084106835672

Etter å ha vært i Kansas i 14 dager så er det jo nesten bukse vær her hjemme. Tror alle andre sier det er varm sommer :lol: Så ingen hvile for noen her. 

Det ble 1 time jogge/gå tur, jeg er fortsatt litt tung i ræven etter å ha ikke gått så mange meterne utenom campingvognen og inn til huset, men myggen var en god motivasjon. De jager deg bokstavelig talt selv rundt kl.10-12.

Så trent en time lydighet senere, og tenker nå ta en liten økt lydighet i hagen også. Hadde tenkt la hundene bade på veien hjem igjen fra LP, men tydeligvis går det noe løp i område så det ble droppet.

Arya er da innom på tjukkastrim :lol:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvannen times formiddagstur i variert terreng. Etterpå var det litt luking og planting av blomster. Lykke utpekte naboen over til sin personlige kløer og Harly tok ansvar for å holde orden på meg og blomsterpottene. Harde kår gitt.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...