Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort sammen med hunden din i dag?


Tonje
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag har Aska og jeg blitt heisa ned med tau fra helikopter, satt av på fjellet, og så heisa opp igjen! Litt av en opplevelse!! Jeg var litt nervøs da det ble min tur. Tenk om Aska skulle få panikk..

Vi har gått sesongens første blodsporprøve. 1. premie og 2. plass (av 19 startende)

Idag dro vi til Valnesfjorden på skitur. Hadde en helt fantastisk tur i - 20. Aska var i tillegg en eksemplarisk trekkhund idag. Hun er en stor schæfer, og når hun virkelig tar i så merkes det! Er så

Posted Images

I går ble det en halvtime rusling på formiddagen og på kvelden ruslet vi opp til et tjern som ligger ca 35-40 min å gå herfra også var vi der å badet litt før vi gikk hjem igjen, ble vell et par timer ca til sammen. 

I dag startet vi dagen med hjemmebesøk av fysioterapeuten, fullsjekk av Tai pluss laser og masasje (Tai er nå 100% friskmeldt :D ) og massasje på Vims (og masse kos på varga som kjenner henne godt) etterfulgt av en 40 min rusling. Får se hva man orker i kveld, Blir nok en liten rusletur eller en tur ned på stranda for å bade litt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv åtte i dag tidlig dro vi oppi skogen for å trene joggeintervaller i en bakke og så gikk vi en runde i skogen etterpå. Var ute i nesten to timer.

Nå sitter vi ute og blir her resten av dagen for nå er det varmt! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

6 km joggetur med to bade stopp på Talli. Ikke at hun bryr seg i varmen, men pulsen min gjor noen kjempe hopp siden det er varmt og jeg er allergiker. Så Talli fikk svømme litt og jeg få ned pulsen/få igjen pusten. 

Win-Win :P 

og siden Talli alt var fuktig når vi kom hjem så fikk hun stell til utstilling i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro ut kl 11 og trente vannapport en time i Hestsjøen. Deretter løp jeg og Lotta en time på stien langs Nidelven. Og resten av dagen har vi bodd i hagen - med godbitsøk med mer. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går, litt rolig dag for hundenes del med litt ærender og hit og dit. 2 x 40 min tur i mellom slagene.

Ikke gjort så forferdelig mye i dag, men brukt lang tid på det vi har gjort så da ble det sånn, nå orker jeg ikke mer. Hundene er nå sånn passe fornøyde uansett ser det ut til. :) To ipospor på vims med fokus på gjenstandsmarkering og det gikk over all forventning, må virkelig få gått mer spor for sporkondisjonen hennes er helt forferdelig dårlig, det er vell egentlig det siste problemet jeg hadde sett for meg på denne hunden, men sånn er det :P Lang pause etter sporene for å hvile hjernen litt også avsluttet vi med en lydighetsøkt. Varga har fått gått over sporene til vims etter vims hadde gått for å plukke opp evt gjenværende godbiter :P Samt en lp/tøyseøkt og et skogsspor på kanskje et par hundre meter, som gikk rimelig bra :) Avslutter dagen med en liten luftetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har vi hatt oppimot 27-29 grader i skauen, så det er blitt svømming på biskene - gå en liten km over myr til badeplassen, svømme og så gå tilbake igjen. Shy må bruke flytevest for hun svømmer fremdeles som en oppreist hjulvisp - spruter noe vanvittig og hun løfter hodet høyt og kniper igjen øynene akkurat som om hun var redd for å ødelegge sveisen sin eller få vannsprut i ansiktet!

Igår var det 29 grader og det er alt for varmt for Shy i den der tette selpelsen sin, så da ble de ingen tur, jeg kunne bare tatt med Strider men hadde ikke hjerte til å la Shy bli igjen hjemme. Kjørte lydighet og lek i hagen istedenfor. Shy bittesmå korte økter, og Strider som tilsynelatende er laget av teflon, fikk mye mer. 

Idag har det vært mye kjøligere - 17 grader i skogen og det er etter min mening ideal temperatur for å gå skogsturer!  Så da ble det ordentlig tur ca 1 1/2 time, og i ettermiddag hjalp biskene meg med luking og vanning og så har de hjulpet gubben med støping (og gubben er så utakknemlig altså.. han satte slets ikke pris på hundetrynene oppi balja som skulle studere blandeforholdet vann/sement eller en hund over hver skulder når han dro ut støpen..).  Ellers ha vi bare sløvet.. deilig dag med akkurat helt perfekt nydelig temperatur! (Jeg liker når det er 29 grader også altså, bare så synd at Shy sliter litt når det blir så varmt..)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fniser litt av beskrivelsene til @TonjeM* Du er herlig, du!

Pøbel (som føler med Shy!) får ikke så mye tur når det er så varmt som det er nå. Han blir helt deaktivert i varmen, altså. Men han fikk en liten tur på tre kvarter i 18-tiden i dag når det var litt svalere. Da funker han litt, bare han får gå på gresset og kjøle ned potene sine. Huff, jommen ikke lett å være langhåret og sortpelset på denne tiden, gitt. Tror nesten vi burde bosatt oss ved et vann han kunne stupt uti!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også veldig varmt. Hundene fikk en lufterunde på 20 min før frokost og i 14tida dro vi til et vann så de fikk kjøle seg ned.

Felix vasset bare da, men Blaze fikk svømme etter kongen si og samboern tok årets første bad han også. Ikke en sjel var å se der. Det er et av godene med å bo på et lite sted, man kan faktisk finne små perler av steder ved vann og ha de helt for seg selv, selv på en knallvarm søndag i Juni ?

Bortsett fra det har vi sittet ute i hele dag. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det sykkeltur på formiddagen før jeg var tilskuer på stevne også en liten gåtur + bading før vi dro hjem. LIten lufting på kvelden. 

I dag skal vi dra å bade også skal vims få gå ipo spor og trene lydighet, mens varga skal få prøve seg på skogsspor igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det 1 time og 20 min på tur etter jobb, halvparten på sti langs et vann så hundene fikk vasse litt for å kjøle seg ned. Etter å ha slappa av litt ute hjemme og spist middag dro jeg og samboern ned til ei lita gress-slette hvor jeg trente litt med Blaze og la godbitspor til begge to. 

Sheltien var ikke på nett, aldri opplevd han så fjern faktisk. Kokkelimonke og all over the place, null konsentrasjon :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går orket vi ikke så mye så da ble det en halvtime eller noe sånt på morgenen, en ti minutters midt på dagen og en 20 min på kvelden. 

I dag startet vi dagen med 20 min lufting, og etterpå skal vi sykle en tur igjen tenker jeg, og trene litt lp med vims :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Gått rimelig nøyaktig 4.18 km i dag på ganske nøyaktig 2 timer inkludert en pause. Vi går vel ikke raskest i verden, men lille gamlefaren min er sprek når han vil og holder følge, selv om han jo er en "Ferdinand" som han alltid også har vært. :) 

Hilste på en tålmodig og veldig hundeinteressert hest, som gjerne lot den lille hunden prøve å stjele kraftfôret hans på bakken og rygget unna når sjefshunden synes han ble for nærgående med mulen :teehe:(Hadde kort bånd og passet på, da, men lot de altså få hilse litt gjennom gjerdet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Blant annet så skulle jeg prøve å få Niri til å være stille når vi skulle på tur. 

Inne i gangen sitt til han ble helt rolig og jeg overså når han satt og hoppet med beina utålmodig for å komme på tur. Han måtte også bråke litt. Å overs tja hjalp ikke. Men til slutt kom vi så langt at vi kunne ta i døra. Han satt, jeg sa kom og sitt. Hva hendte så jo han kauka til. JA da bar det inn og start på nytt. gang på gang på gang. Tl slutt så kom vi ut han i sitt på trappa døra låst. Han kauker i reiser seg opp og står på døra. Jaja vi har da lært noe nytt i dag, motsatt av det jeg hadde planlagt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...