Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort sammen med hunden din i dag?


Tonje
 Share

Recommended Posts

I dag har vi vært på Hööks å kjøpt sokker/sko til henne, der hun fikk masse kos både av de som jobbet der og et par japanere [emoji14] etterpå var vi på en times tur, der vi lette etter to geocacher og fant den ene [emoji4] 

24258650581_36c9ecc1ae_b.jpg  

Si i fra hvis du vil ha leitehjelp etter cacher eller har lyst til å møte andre cachere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag har Aska og jeg blitt heisa ned med tau fra helikopter, satt av på fjellet, og så heisa opp igjen! Litt av en opplevelse!! Jeg var litt nervøs da det ble min tur. Tenk om Aska skulle få panikk..

Vi har gått sesongens første blodsporprøve. 1. premie og 2. plass (av 19 startende)

Idag dro vi til Valnesfjorden på skitur. Hadde en helt fantastisk tur i - 20. Aska var i tillegg en eksemplarisk trekkhund idag. Hun er en stor schæfer, og når hun virkelig tar i så merkes det! Er så

Posted Images

10 min luftetur før jobb. 2 timer tur etter jobb sammen med en kollega og elghundtispa til samboeren hennes. Hundene lekte godt sammen og gikk løse hele turen. 

Så skal de få ut i hagen her i løpet av kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 2 timers tur på en tursti i nabolaget mitt i dag på begge hundene :ahappy: Blondie er i storform etter å ha fått en smertestillende i går. Det dalte ned snø fra himmelen, så i morgen håper jeg det er nok til en skitur på samme turstien! :D Veldig glad for den turstien så nærme! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt en ren utedag. Hundene har vært ute siden de stod opp, med unntak av da jeg handlet. Kooikeren var ute sammen med meg mens jeg puslet ute og så spiste lunsj og drakk litt rødvin til i sola. Var så deilig vær at det bare måtte feires.
Kelpiene (voksen og valp) var i hundegården rett ved siden av. 
Så trente jeg kelpiene hver for seg litt. Valpen fikk to babyspor, trente litt på fot og innsitt samt sitt og bli.
Storekelpien Dany kastet jeg frisbee med som oppvarming før apporttrening. Og avsluttet med et aldri så lite spor. Det var übervanskelig i dag syntes hun, da det var all slags uromomenter i løypa. Hestebæsj, hundebæsj, geitebæsj, kvegbæsj, vind fra siden og coyote tråkk. Brukte litt tid og hoppet over første pinnen. Men hun jobbet faktisk ganse godt og raste ikke av sted. Samtidig som at hun mistet tråden litt for mange ganger og måtte hente seg inn igjen. Men, de andre to pinnene og slutt fant hun og SÅ grisefornøyd når hun finner pinnen i sporet! "Å! Næmen! Ojojojoj, PINNE! Enda en PINNE!" :P

Så tok jeg dem med på en tur med rangeren/firehjulingen. Kjørte rundt omkring så jeg fikk sett meg om og hundene gjort det de elsker mest i denne verden. Legger inn litt pauser og justering av farten så de ikke løper livskinnet av seg. Men, resultatet var meget fornøyde hunder etterpå. Vi møtte hestene på turen, og de ble med tilbake hele veien. Koselig!  Var fortsatt litt ute da vi kom hjem igjen og hang, tok et glass vin nr to og så gikk vi inn for å spise sen middag alle sammen. 
Denne dagen har vært veldig fin, og nå ligger de strødd alle tre. 

Ikke alle dager er sånn altså, men noen. Som i dag, og de dagene koser vi oss med altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går måtte jeg jobbe seint, så jeg hadde med jentene på jobb. Da lå de på sofaen fra 8.15 til 16.30, stakkars. :lol: Men de får kos av alle som er innom og gjør nok ikke så mye annet hjemme heller, så det får være greit. Så gikk vi hjem i den kalde snøkvelden, det tok halvannen time. Underveis møtte vi på en rekke hunder, noen lekte de med, andre spankulerte de nonsjalant forbi. Hjemme kom Anette, Oliver, Kiyomi, Yari og vesle Kyo. Etter at vi hadde spist middag og sett på HD-bilder av sistnevnte og søstra hennes, måtte vi ut på tur, for høyfrekvent bjeffing på måfå er noe jeg har særdeles liten toleranse overfor. :blink: Så da blei det en snau times tur til med mine og Kyo. Etter at Kyo hadde blitt henta så vi på Lip Sync Battle, men da blei jentene så flaue av dansinga mi at de gikk og la seg. :teehe:Fordi vi er aleine hjemme, sov vi sammen, Imouto krølla oppe ved hodet mitt og Aiko med kroppen inne i knehasene mine. :heart: 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nymeria skrev:

I dag har vi hatt en ren utedag. Hundene har vært ute siden de stod opp, med unntak av da jeg handlet. Kooikeren var ute sammen med meg mens jeg puslet ute og så spiste lunsj og drakk litt rødvin til i sola. Var så deilig vær at det bare måtte feires.
Kelpiene (voksen og valp) var i hundegården rett ved siden av. 
Så trente jeg kelpiene hver for seg litt. Valpen fikk to babyspor, trente litt på fot og innsitt samt sitt og bli.
Storekelpien Dany kastet jeg frisbee med som oppvarming før apporttrening. Og avsluttet med et aldri så lite spor. Det var übervanskelig i dag syntes hun, da det var all slags uromomenter i løypa. Hestebæsj, hundebæsj, geitebæsj, kvegbæsj, vind fra siden og coyote tråkk. Brukte litt tid og hoppet over første pinnen. Men hun jobbet faktisk ganse godt og raste ikke av sted. Samtidig som at hun mistet tråden litt for mange ganger og måtte hente seg inn igjen. Men, de andre to pinnene og slutt fant hun og SÅ grisefornøyd når hun finner pinnen i sporet! "Å! Næmen! Ojojojoj, PINNE! Enda en PINNE!" :P

Så tok jeg dem med på en tur med rangeren/firehjulingen. Kjørte rundt omkring så jeg fikk sett meg om og hundene gjort det de elsker mest i denne verden. Legger inn litt pauser og justering av farten så de ikke løper livskinnet av seg. Men, resultatet var meget fornøyde hunder etterpå. Vi møtte hestene på turen, og de ble med tilbake hele veien. Koselig!  Var fortsatt litt ute da vi kom hjem igjen og hang, tok et glass vin nr to og så gikk vi inn for å spise sen middag alle sammen. 
Denne dagen har vært veldig fin, og nå ligger de strødd alle tre. 

Ikke alle dager er sånn altså, men noen. Som i dag, og de dagene koser vi oss med altså :)

Du kan ikke bo i Norge?? Sol? Coyotetråkk i sporet?? Kveg? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydighetstrening på morgenen. Knall trening, og så fornøyd med superpuppy som gir 100%! Så ble det en time tur i skogen med venninne og henne eurasiervalp, smårollingene koste seg!

Så dro jeg å puppy på besøk til bestemor, før vi dro på rallytrening på kvelden!

Ikke bare de som er sliten nå! 

Screenshot_2016-01-14-22-52-35.thumb.pngSnapchat-7444834583303529673.thumb.jpg.e

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort tur etter jobb, ca 45 min. Holdt på fryse i hjel. I motsetning til i går oppførte de seg som to ukultiverte troll, så det var best å få dem i hus. :teehe: Var en tur innom veterinæren for å skravle litt og veie dem. Inne lagde jeg en fôringsleke til Imouto, og sannelig, brått var tilogm harskt tørrfôr spennende! 

Så tissa vi litt og la oss. Satser på å være litt mer inspirert i morgen, nå har jeg tross alt henta boblebukse til morgenturen. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans boblejakke med kaffekopp i hånden i dag tidlig mens hundene løp løs og koste seg. Fikk luftet seg litt godt. 
Deretter var de ute alene, men senere på dagen ble det nok en strålende dag med sol og varmt i været. Joggesko og påskefølelse. Sola varmet såppass at fleece genser var nok midt på dagen. Tok med hundene på tur med firehjulingen igjen. Bailey, valpen, på armen og hundene løp så det suste. Bailey fikk komme ned og løpe rundt med oss da jeg stoppet for pause. Dany er gift med firehjulingen så hun bryr seg ikke om annet enn å enten sitte i den eller ligge paddeflat ved siden av og vente til vi skal kjøre mer. Men Bailey og Marvin hoppet rundt som kenguruer og koste seg i det lange sivet. Så jo ikke Bailey haha. Marvin kunne jeg se på halen. En hvit hale som logrer og logrer og farer hit og dit. 

Etter kjøreturen hang vi ute litt til før jeg gikk inn. Så da var vi ikke sammen igjen før nå på kvelden. Alle har fått middag og nå ligger de strødd. Og det var dagen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kle på Tinka mens vi venter på heisen, eller i heisen. I går på morgenturen, hadde hun fått helt nok av det grusomme dekkenet som jeg hittil har fått på ved skamløs bruk av bestikkelser. Hun kastet et blikk på meg og dekkenet og travet ned alle ni etasjene. Jeg slang dekkenet opp på dørmatten og tok heisen ned etter henne. Vi kom ned akkurat samtidig! :lol: Så her ble det fem små turer ut i går, Den lengste på en times tid. Dumme bikkja skjønner jo ikke at det er svinkaldt!

En av lufteturene var å få juletreet ned til samleplassen. Hele turen var på ca 300 meter og innbefattet en million barnåler. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk vi morgentur i -16, men jeg hadde på boblebukse (med sleng. ? Ikke helt ny, kandusi...) og klarte meg godt. Gikk en annen rute enn vanlig som tok ganske nøyaktig 30 min og endte i en park, så det er egentlig helt perfekt. :) Med en gang jeg kom hjem fra jobb dro vi på ringtrening med gutta våre. :heart: Imouto driver og slanker seg om dagen, og var helt on fire når hun fikk godbiter! Hun skal sultes fast før utstilling, det er sikkert. :aww: Heller overivrig ulvevalp enn seig og sur hund. :P Deretter gikk vi tur alle sammen. Først hjemme halv ni. Mange timer ute, kald rompe. :teehe: Imouto fikk mat i den fine aktiviseringsboksen sin, og så lå vi sånn resten av kvelden: :wub: 

 

image.jpeg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huskyjenta har løpetid og er veldig klar, så hun piper (i kor med hannene i nabolaget:innocent:) ifra morgen til kveld. Så i dag har vi vært på langtur to ganger for å få litt ro sjela. Prøvde å få henne til å legge seg med sin faktiske eier, men da var det konstant piping så nå ligger hun her ved siden av meg, og er lydløs inne for første gang i dag. Herlig!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en perfekt dag for alle tre! :heart: 

Først var vi ute fra 9.30 til 13 for å gå tur med @MaritaS og Kuma. Det var spektakulært i skogen. Norge om vinteren, ass! 

image.jpeg

Deretter kom søstra mi på besøk, og det var stor stas. Så dro vi opp på en "strikk og drikk" til venninna til en kollega av meg som følger jentene på Instagram og er stor fan. Der var vi fra 18 til 23.30. Jentene fikk kos av alle sammen og fikk tilogmed ligge på senga og hvile seg! :wub: 

image.jpegVi satte ny pers på turen hjem og gikk en halv mil på 50 min. :P Kaldt, ja. 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse mer sparking, Keo var ikke lat i lina i dag heller, selv ikke i oppoverbakkene :D Så avsluttet vi dagen med litt klikker- og balansetrening før tissetur, massasje og stretching. Se å få i gang litt hodebry igjen til uka, tenker jeg, nå har vi hatt juleferie lenge nok :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går: 45-50 min løs på jordet med hundevenner og 35 min ute alene på kvelden å sporet opp middagen sin. :)

I dag: kom 20 min tidligere på trening for å la de bakste i den fine snøen som har kommet! Så 2,5 time agilitytrening (3 økt pr hund) før vi avsluttet med en tur på 45 minutter løs med alle 5. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...