Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Nå driver kodak å roter i en skuff for å få den mer opp og kunne krype oppi. :huh: Så nå kan ingen luke skuffen for hun er vel bak den... 

• Like 1
  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Har vært på en vannvittig flott tur i dag, se så fin utsikt vi hadde!

Posted Images

Skrevet

:lol: Jeg syns det er hektisk med en ja... Innimellom er det veldig godt når mandagen kommer og det er barnehage igjen. :lol: (og inni den setningen måtte jeg løpe og løsne haletak på pusekatten :aww: ) Men å som jeg savner henne, mandagene er verst. :o 

Her skal mamman bare våkne litt mer så skal vi kle på og gå ut med hundene. 

Det er den hylinga. Den sykt intense nihylinga som de holder på med hele dagen. Bryr meg ikke om all løpinga for å hindre at de skader seg og sånn, men den hylinga gjør meg fullstendig sprø.

Skrevet

Det er den hylinga. Den sykt intense nihylinga som de holder på med hele dagen. Bryr meg ikke om all løpinga for å hindre at de skader seg og sånn, men den hylinga gjør meg fullstendig sprø.

Dårlig med volumknapper på dine og? Vi ler oss skakke her da, i går kom det et skikkelig gledeshvin (hun avslørte at pappaen var i skapet og henta seg smågodt, så da fikk hun en bit) kjapt etterfulgt av "ikke skrike sånn!" Fra henne selv. :lol: 

• Like 3
Skrevet

Dårlig med volumknapper på dine og? Vi ler oss skakke her da, i går kom det et skikkelig gledeshvin (hun avslørte at pappaen var i skapet og henta seg smågodt, så da fikk hun en bit) kjapt etterfulgt av "ikke skrike sånn!" Fra henne selv. :lol: 

:lol: Ikke mye gledeshyl her da. 

Skrevet (endret)

I dag får Musikeren bursdagspresangen sin, og han er så spent på hva det er!

Jeg tror jeg er verdens beste kjæreste...

Vi skal paraglide. :D  Jeg er så utrolig spent, har jo aldri gjort det selv før heller. Iiiih! 

Endret av Tinkie
Fjerna bilde, dusteSonen
  • Like 6
Skrevet

Slow lørdag med strikketøy og kaffe. Klær i vaskemaskinen. Ene hunden er på ettersanking, tenker å ta andre med meg på en topptur. Er sau i området, men han jobber bare når han får beskjed om det. Ta med et flexiband og splitters ny sele. Hørselvern @Rhaksha og @Wednesday ?

• Like 1
Skrevet

Deeeeer kom snekkeren. Bare 2 timer forsinket :cat: Nå ut på tur med de voksene.

Skrevet

Jeg ler sånn at jeg nesten griner! Enn at NKK er så frekke at de skal dømme hunder kun etter dens "ytre" på NV-utstillingen :lol: 

Du leste den kommentaren du også ja? :lol: Jeg måtte sitte hardt på hendene mine for ikke å kommentere :D

sen oppstandelse, har vært ute og jagd sau (eller - jagd og jagd - de tuslet pent avgårde da jeg slapp Yasmine ut i hagen - hun virket nok fryktelig skremmende der hun hoppet rundt med en pipende kanin i kjeften :lol:), dusjet, satt på klesvask, spist frokost... nå må vi kommme oss ut på tur tror jeg. 

• Like 3
Skrevet

Du leste den kommentaren du også ja? :lol: Jeg måtte sitte hardt på hendene mine for ikke å kommentere :D

Da satt du bedre enn meg visst :lol: 

Freya har rigga seg til i putehaugen - lurer på om hun vil være med på tur i dag :P 

• Like 1
Skrevet

Vi dro til skogs og fisket med en gang det lysnet. Toddy løp løs. Han er stort sett superflink til å komme tilbake til oss når han ser mennesker,  men en jogger fikk selskap noen meter før han kom inn. 

I det store og det hele virker han enklere å ha løs enn de fleste gjeterhundene  jeg har hatt :|  han bryr seg liksom ikke så mye om annet enn oss og det å få løpe. Fikk faktisk skryt av han når han bråstoppet og kom rett inn når vi møtte to joggere rundt en sving. " Så pen og lydig hund! " Han er vel ikke akkurat lydig,  han er bare sånn.. 

Vi gikk oss vill på vei tilbake,  det var helt hysterisk.  Erre mulig.  Vaset rundt i en time før vi plutselig var tilbake til vannet og kunne velge den riktige veien til bilen :lol: 

Nå står boller til heving  , vi tobente drikker kakao og Toddy sover :ahappy: 

Skrevet

Har et back on track dekken og et hurtta vinterdekken som ikke blir brukt siden begge er litt for store til Smula... Ta bilder og legge ut så jeg heller kan kjøpe nye regndekken, som de har bruk for?

• Like 1
Skrevet

Har et back on track dekken og et hurtta vinterdekken som ikke blir brukt siden begge er litt for store til Smula... Ta bilder og legge ut så jeg heller kan kjøpe nye regndekken, som de har bruk for?

hvilken størrelse er det på dem? 

Skrevet

Bare fordi jeg synes denne krøllebikkja er så sykt styggsøt, så må jeg dele noen bilder :lol:

22069037485_d97d0a40db_c.jpg

Ved Mälaren

21880822310_d3a13cffb8_c.jpg

En lagotto er litt som en vannballong, den bare smelter inn med omgivelsene der den havner, og der ligger den. Med en tom pakke egg.

21447860413_11e4cdff9e_z.jpg

Krølle krøll, det er så sykt fascinerende og artig å se uttrykket disse hundene får av frisyren :lol:

Skrevet

Og gjett hvem som  får lammelår til middag i dag:D

Nå skal jeg og dyna sove litt:brr:

Vi har fortsatt igjen fra i går. Så mør og saftig at det bare var å plukke kjøttet av beinet :ahappy: 

Gleder meg til middag ! :D 

Poden har støvsugd og jeg har vasket. Snart skal bollene inn i ovnen! 

• Like 1
Skrevet (endret)

Casper har ikke kastet opp i dag, så tror han er bra igjen. Fikk bare litt frokost for å få magefyll (ellers kaster han opp av sult). 

Var ubehagelig i går synes jeg, da vi gikk og la oss la han seg bare i sengen (min) og ba ikke om å få komme under dyna :S han pleier jo ikke å klare å falle til ro om ikke den dyna er over ham... ikke engang da jeg løftet den opp for ham kom han krypende. Innrømmer at jeg krisemaksimerte så mye at jeg måtte sjekke om han pustet hver gang jeg våknet i natt, fordi han bare lå i samme stilling. (Herregud, hvordan høres dette ut... for en utrolig bortskjemt hund!)

Endret av Lola Pagola
Skrevet

God helg godtfolk! :wave:

Her har vi besøk i helgen, så da blir det kanskje en tur ut i kveld.

Næh, deilig med helg assa :ahappy:

Alt bra med dere da?

• Like 3
Skrevet

Da satt du bedre enn meg visst :lol: 

Jeg ler sånn at jeg nesten griner! Enn at NKK er så frekke at de skal dømme hunder kun etter dens "ytre" på NV-utstillingen :lol: 

Jeg finner ikke! Hjelp :D

Skrevet
For små til dine. Prøvde dem på Smula nå, og de passer ganske så godt - men jeg legger dem ut lell siden de ikke brukes.

Men hvilken størrelse er de?

Skrevet

Da har Casper vært på sin første utstilling. Han ble slått av den andre valpen (ei tispe), men det gjør ingen ting for jeg syntes kritikken var så fin:ahappy: Fikk ei "venninne" til å stille han, er så sliten og har så vondt i beina at jeg er lykkelig for at jeg slapp. 

Da vi kom tilbake til bilen så var kroppen så utkjørt at tårene begynte å trille. Godt Casper også ble sliten av utstillingen, for jeg skal røre meg minst mulig resten av dagen.

12075027_10156135029820597_4593954724563

• Like 8
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...