Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva liker du å få som premier?


Zitka
 Share

Recommended Posts

Sånn for øvrig så er jeg for å kunne velge.

For eksempel er CK/Cert sløyfe noe veldig mange nye vil ha, og jeg pleier kjøpe det til förverter. De syns det er moro med sløyfer (virker det som :lol: ) og om jeg kunne tatt de ut som premie istedenfor håndkle/kopp e.l. for de hundene så hadde jeg satt pris på det.

(til meg selv tar jeg gjerne håndkle/kopp e.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Min desiderte favorittpremie Malt trefat. Ellers får jeg aldri nok sløyfer og pokaler

Jeg har ikke stilt så mye, så jeg er fortsatt der at jeg synes det er kjempestas med pokaler, glass og ting som kan settes på hylle sammen med de gjeveste rosettene. Husker ennå hvor skuffet jeg ble e

Rosetter. Fine rosetter . Alt jeg bryr meg om

Jeg liker noe som er et minne, om jeg har gjort det veldig bra - altså ikke et griseøre eller en godbitpose. CK trenger det dog ikke å være like mye affeksjon knyttet til.

Jeg liker ikke leker, for det bruker ikke hundene.

Jeg liker ikke håndklær, for jeg har altfor mange til hundene.

Jeg liker ikke pledd, fordi jeg har mer enn nok av billigpledd, og dyre pledd er for dyre til å få i slik premie.

Jeg trenger strengt tatt ikke flere krus og lysestaker heller, når en har passert 50 på begge varianter.

Jeg liker ikke å vinne hundeutstyr, for enten er kvaliteten så dårlig at det ryker med en gang eller så er det tilpasset hunder av en helt annen størrelse enn mine. Refleksdekken som kan festes rundt snuta eller klotenger som ryker etter ei klo - stilig...

Plukkebord er ofte urettferdig for oss med høye påmeldingstall og/eller sen oppmøtetid, for klokka er mye innen vi kan hente premiene, og da er det bare ræl igjen. Da er det bedre å ha en eller to varianter, og at det er CK-premien, take it or leave it.

Vår klubb har fått en avtale med Hadeland, som gir gode rabatter. Vi har dermed de samme premiene flere år på rad, og folk kan for eksempel spare selv om de "bare" får et pent kjøkkenglass per CK. Da jeg stilte på 1990-tallet var det en arrangør som delte ut deler i et kjøkkenservice som premier, og det gjorde at en meldte kanskje på en ekstra hund for å få en fruktbolle ekstra i CK-premie, og en dro år etter år for å få flere deler. Det var ikke et dyrt service, men det var kvalitet, og det kunne brukes både isolert og som et sett.

Jeg har derimot ikke mye blomstervaser, både for en enslig rose eller en større bukett, det kan være bra premie.

Fine kubbelys eller en pose med telys er en grei CK-premie (men spar meg for duftlys!), men ikke for bedre premieringer når en vil ha et minne.

Plutoduk er veldig velkomment, fordi de er så mye bedre enn håndklær.

Sesongbetonte pynteting er også koselig - type julepynt med hundemotiv på romjulsutstillingen, eller høstpynt på en oktoberutstilling. Jeg liker pynteting...

Jeg har opplevd å få spiselige premier, og det er greit for en CK, men får jeg cert eller BIR/BIM, vil jeg ha et minne som ikke mugner. Jeg har under denne forkjølelsen hatt stor glede av en krukke med honning jeg fikk på en rasespesial i fjor - riktignok som deltagerpremie, men det var en birøkter som donerte 100 glass mot å få ha stand. Så det kan jo finnes slike løsninger - lokale produsenter av syltetøy, honning, saft, sjokolade, ost, også videre.

Jeg har to vitrineskap med premier, og det er alltid plass til mer - selv om jeg ikke er nybegynner, liker jeg å fylle hyllene mine med premier :D

De fineste premiene har jeg fått på rasespesialer - håndmalte ting, spesialdesignede ting, osv. Den fineste premien på en nasjonal utstilling er trolig en håndblåst glass-sak som henger i silkebånd i vinduet og har ulike blåfarger alt ettersom lyset ute - men den var for gruppeplassering, så sikkert ikke i 30-kronersklassen.

Det ER vanskelig å finne bra premier, som alle liker... Men det er viktig at en føler en får en ordentlig premie når en skal vurdere å legge igjen 350 kroner i påmeldingsavgift neste gang, og ikke et håndkle en VET koster 6 kroner på IKEA. Jeg synes ikke det er for mye forlangt at en CK-premie i oppfattet verdi bør ligge på cirka ti prosent av påmeldingsavgiften. Jeg fikk en cert-premie i fjor som var en skål med gullfolie som skapte et visst mønster, og folien skallet av før jeg var ute av utstillingsplassen. Det føles som om jeg fikk noe ræl som var kjøpt på et loppemarked eller fabrikkopphørssalg. Det hjelper ikke at det var en prislapp på som sa 69 kroner, for gaven så ut som og opplevdes som dårlig ræl.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i alt du skriver @SFX.

Kom på en samtale i en premiebod en gang, tror det var på Nesbyen. En dame fortalte til de som satt i boden at valpekjøperen hennes var så veldig stolt og lykkelig over å ha fått en fin plassering, men kan jo ikke legge et håndkle på premiehylla? En av premieutdelerne sa: Hva med å tørke hunden med det i stedet? Det utløste rå latter blant alle garva utstillere i nærheten. Jeg forsto nøyaktig hva damen mente, jeg sto der med det samme brune, lille, billige håndkleet i hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg kasta alle pokalene vi har fått da jeg pakket til flyttinga nå i våres, fordi 1- jeg har ikke plass til å sette frem sånt noe sted (jepp, det har med prioritering å gjøre, og jeg vil heller ha bokhyller med bøker enn premier), og 2- pokalene er stort sett ræl.

Så konklusjonen etter tre sider må være som alt ellers i hundemiljøet; Det er samma hva du gjør, det er alltid noen som er misfornøyd allikevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg kasta alle pokalene vi har fått da jeg pakket til flyttinga nå i våres, fordi 1- jeg har ikke plass til å sette frem sånt noe sted (jepp, det har med prioritering å gjøre, og jeg vil heller ha bokhyller med bøker enn premier), og 2- pokalene er stort sett ræl. 

 

Så konklusjonen etter tre sider må være som alt ellers i hundemiljøet; Det er samma hva du gjør, det er alltid noen som er misfornøyd allikevel :P 

:lol: ja, du traff egentlig spikeren på hodet der..

Jeg tenkte kanskje jeg fikk noen gode tips til neste års utstilling, men har ikke blitt noe klokere egentlig :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetbed (genialt foreslådd av en annen sonenmedlem) og sånt til BIS, kanskje en forsekk? BIR/BIM: kongleker? Men jeg syns sløyfene er mer gøy enn premien :D

Fineste sløyfa jeg har er ikke certsløyfene, men BIS Unghund som jeg vant på OpenShowet for staff :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløyfer kasta jeg også forresten. Jeg har igjen 3. De to cert-sløyfene til Nora, samt CK-sløyfa fra spesialen hun tok stor-certet på. Det ligger i oppå noen bøker i en bokhylle :P Men de er fine, og særlig certet på spesialen kom overraskende på, Nora er katta i sekken-hund hun, så hun skulle strengt tatt ikke være pen nok til sånt :ahappy:

LP-pokalen fordi vi vant kl.2 på samme stevne, ble kasta da. Joda, vi ble NBFK-vinner (eller hva nå det sto på pokalen), men vi fikk en 2.premie, og vi går ikke for 2.premier (akkurat som at jeg ikke stiller for blåsløyfer). Men jeg er kanskje en anelse blasert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster også sløyfer, de er bare tull. Hadde egentlig tenkt å ta vare på bis, big og prøvevinner rosetter, men har greid å kaste dem også.

Nei, altså; brukbare ting! Kom på en lur ting til: spekepølser!

Forresten; som deltagerpremier da vi arrangerte nm her, bestillte jeg broderte halsbånd fra kifani. De slo ann :)

På utstilling har vi også hatt koppel og håndklær med brodert bir/bim, sponset fra samme leverandør. Knallfint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en samtale i en premiebod en gang, tror det var på Nesbyen. En dame fortalte til de som satt i boden at valpekjøperen hennes var så veldig stolt og lykkelig over å ha fått en fin plassering, men kan jo ikke legge et håndkle på premiehylla? En av premieutdelerne sa: Hva med å tørke hunden med det i stedet? Det utløste rå latter blant alle garva utstillere i nærheten. Jeg forsto nøyaktig hva damen mente, jeg sto der med det samme brune, lille, billige håndkleet i hånda.

*fnis* det tror jeg faktisk var meg, med mindre det er flere lignende episoder på Nesbyen. Og den dama var, helt ærlig, dønn uspiselig i måten hun glefset, ikke snakket, til oss på og derfor fikk hun et slikt svar, etter først å ha forsøkt svare henne høflig x antall ganger. Selv premiebod-arbeidere har en grense for hva de gidder ta imot av utskjelling for en jobb de gjør ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine rosetter! De stusslige kjipe fra flaggfabrikken eller hva de heter er kjedelige og ikke minst små.
Joda, en del utstillere er skikkelig blaserte og bryr seg ikke om sløyfer, men for oss småutstillere som heller ikke har hunder som plukker med seg rubbel og bit synes det er veldig stas med et minne om den gangen hunden fikk CK, og kanskje attpåtil BIR/BIM.
Da vi fikk valget mellom et lite håndkle eller en dritstygg nisse var jeg nesten på gråten. Ganzie sin første CK, symbolisert av et beige håndkle :hmm:

Og ellers synes jeg det er fin med pokaler. Koselig minne :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jeg er en små-utstiller tror jeg, jeg melder på mine hunder kanskje 3 ganger i løpet av et år. Jeg tror ikke jeg har hatt en hund som er så mye stilt på et år som Ali er, hun har vært på 3 valpeshow og 2 offisielle utstillinger. De tre valpeshowene var mest fordi at søsteren til Ali skulle stille, og vi var med som heiagjeng, og de to offisielle var en helg i Sverige hos Leah og Malin sin oppdretter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fina stora sløyfer är lyckan här. :ahappy:
Nu är jag förvisso en sådan där typisk glad amatör som jublande springer till boden och köper exellent sløyfa när pälsen får rött och stolt hänger den i hallen i huset för alla att se...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en uansett bør legge lista der at en treffer flest mulig, med generelle gaver eller i alle fall mulighet til å velge mellom håndkle eller pokal. :P

Jeg ville feks synes det var litt leit om jeg vant noe håndmalt på en lakkert furuplate, fordi jeg veit at noen har brukt masse tid og hjerte på å lage det, mens jeg ville jo bare lagt det i kjelleren, inntil det blei kasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...