Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Valgomater på internett? Funka for meg! Hadde en viss idé om hva jeg skulle stemme. Tok 4 forskjellige valgomater, alle ga det svaret bortsett fra én. Der var det partiet på andreplass. Så da er det jo det partiet jeg er mest enig med. Valgkamp er noe drit, det går jo nesten bare på person, enkeltuttalelser og om å gjøre å sette fast motstanderen og skrike sitt eget budskap høyest. Føler jeg. I hvertfall i media :) Så da gjør jeg det enkelt :P

Jeg får ikke nødvendigvis MDG på disse valgomatene. Det er litt flaut når man står på andreplass på lista. :icon_redface: Men det partiet jeg ofte havner på er et parti jeg liker godt da, og som vi sikkert kommer til å samarbeide en del med.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Synes det første der høres greiest ut nå, tar vel litt tid å sette seg inn i det som skjer og hvorfor partiene sier og gjør som de gjør kanskje?

Ja, jeg tror det blir det - bedre enn ikke å stemme, i hvert fall, det er noe med å få tonet flagg.

Jeg er liksom programforpliktet til å stemme sp siden jeg er bondekjærring. Så får vi se om jeg er lydig og søt eller om jeg er rebell. :stalker:

Trodde du måtte stemme SP da, jeg :D

Stakkar pappsen min ble sendt hjem uoperert kl 17:30 etter å ha vært på sykehuset siden 07:00. Det var visst mange som ble prioritert før ham. Det er jo forståelig at unger som må ut med keisersnitt f.eks. får komme før en mann med en litt avrevet muskel, men jeg skjønner veldig godt at det er frustrerende, har vært med på det selv. De skal gjøre et nytt forsøk i morgen, så jeg håper at de kvinnene som skal føde på Bærum føder naturlig i morgen :P

På en måte er det jo bra at han er så frisk at det ikke er akutt, men det er likevel skuffende når en er så syk at en trenger en operasjon - vi krysser fingrene for mer hell i morgen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgomater på internett? Funka for meg! Hadde en viss idé om hva jeg skulle stemme. Tok 4 forskjellige valgomater, alle ga det svaret bortsett fra én. Der var det partiet på andreplass. Så da er det jo det partiet jeg er mest enig med. Valgkamp er noe drit, det går jo nesten bare på person, enkeltuttalelser og om å gjøre å sette fast motstanderen og skrike sitt eget budskap høyest. Føler jeg. I hvertfall i media :) Så da gjør jeg det enkelt :P

Men valgomatene tar vel ikke høyde for lokale saker og forskjeller?

Jeg VET hvilket parti som er "mitt" siden jeg var 15, men det er ikke utenkelig å stemme på et annet parti om det er mer strategisk eller om det er lokale variasjoner som gjør at "mitt" parti ikke passer meg på lokalt plan selv om det gjør det på nasjonalt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men valgomatene tar vel ikke høyde for lokale saker og forskjeller?

Jeg VET hvilket parti som er "mitt" siden jeg var 15, men det er ikke utenkelig å stemme på et annet parti om det er mer strategisk eller om det er lokale variasjoner som gjør at "mitt" parti ikke passer meg på lokalt plan selv om det gjør det på nasjonalt.

NRK's valgomat tar hensyn til lokale saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ulempen med sen sykkeltur med bikkjene er at jeg må sitte oppe å vente på å fore dem. Jeg er ikke redd for å fore rett etter kveldstur, men trekkturer venter jeg litt. Fordelen med å sykle sent var at det var ett sinnsykt flott nordlys og ikke et menneskeskapt lys å se noe sted :D En annen fordel er at jeg dessverre må spise godteri mens jeg venter.

Al-Qaida er klærer krig mot IS ser jeg i avisa. Tenk om de kunne tatt det mann mot mann og latt sivilbefolkningen i fred?

Da kunne de kanskje utrydda hverandre uten å la det gå utover alle de uskyldige også :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater slike netter! Jeg er så trøtt og sliten at det omtrent verker i hele kroppen, men å få sove? Neeida, her ligger man å vrir seg og klarer ikke slå av hjernen. Like før jeg slår på tv'en og legger meg på sofaen. Sovner alltid forran tv'en, og hodet får noe annet å fokusere på...

Jeg. Vil. Sove!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater slike netter! Jeg er så trøtt og sliten at det omtrent verker i hele kroppen, men å få sove? Neeida, her ligger man å vrir seg og klarer ikke slå av hjernen. Like før jeg slår på tv'en og legger meg på sofaen. Sovner alltid forran tv'en, og hodet får noe annet å fokusere på...

Jeg. Vil. Sove!!

Et glass vin eller starte og se en film? :ahappy:

Akkurat nå angrer jeg på at jeg sa ja til å gå siste del av vakta, ikke minst at det ble bestemt kl 22 slik at man ikke fikk sovet seg opp. Tror vi skipper Krizoo-dagen og fylkesmesterskap i morgen til fordel for senga slik at man klarer første del av den nattevakta. Heldigvis er vaktpartneren veldig begeistra for Keo da, holder ut ned siklegutten som først tigger kjeks for så å legge seg på beina hannes. Keo er godt fornøyd med å være bortskjemt iallefall. Fotvarmer, patruljehund, speider, tiggegutt og kosedyr på samme tid :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keo traver så fint ved siden av sykkelen de 150m hjem fra vakt, dame på sykkel kommer i mot oss og plutter så fint og høylytt mot Keo hvor flink han er i det hun drar forbi. Keo tenker "Åååh, potensiell bestevenn!", og tar fart mot henne. Dama begynner å neineineie (mer til meg enn bikkja), idet Keo er ved sykkelen hennes slenger hun om jeg ikke har oppdragelse på bikkja mi. Svarte bare fint nei, jeg, og skulle til å snu fordi jeg visste Keo ikke gav seg med det første når han har funnet seg bestevenn. Halvhjerta kalla jeg på han, gjett hvem som fant ut at dagen i dag var til for å vise snurte damer at han har verdens beste innkalling når han vil (seriøst, har jobba to år med den innkallinga uten noen form for suksess om noe er mer spennende :lol:)? Joda, Keo snur på femøringen og galopperer inn til fot. Damen snøfter noe om at det hadde hun ikke trodd. Passe fornøyd eier de siste meterne hjem, kan man tro :D

Og ja, før noen kommenterer det, jeg burde ha den uoppdragne fillebikkja i bånd og er en uansvarlig eier som forstår fint hvordan det føltes for damen å få besøk av en overlykkelig stirrekållis. Men nå vet vi det, man kan forvente seg å møte på potensielle bestevenner de få sekundene det tar å sykle hjem kl 0545 natt til lørdag :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda. Klarte å smelle hælen i haka på Timmy. Man skal ikke flytte mye på seg på badet her. Han kom med en høy lyd jeg ikke har hørt før,var vel mest forskrekkelse.

Jobb nå,så kommer mister lapphund og eieren. Da vet jeg om noen som blir glade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg synes det er drit vanskelig å stemme i kommunevalget siden jeg rett og slett aner 0 og niks om kommunen jeg bor i.

Hva slags utfordringer som finnes her osv.

Jeg er rimelig nyinnflyttet og har ikke helt satt meg inn i ting.

Derfor går jeg for det partiet jeg er mest enig i på landsbasis.

@Pippin&Symra : de har vel strengt tatt vært uvenner stort sett hele tiden, uten at det har kommet sivile til gode :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keo traver så fint ved siden av sykkelen de 150m hjem fra vakt, dame på sykkel kommer i mot oss og plutter så fint og høylytt mot Keo hvor flink han er i det hun drar forbi. Keo tenker "Åååh, potensiell bestevenn!", og tar fart mot henne. Dama begynner å neineineie (mer til meg enn bikkja), idet Keo er ved sykkelen hennes slenger hun om jeg ikke har oppdragelse på bikkja mi. Svarte bare fint nei, jeg, og skulle til å snu fordi jeg visste Keo ikke gav seg med det første når han har funnet seg bestevenn. Halvhjerta kalla jeg på han, gjett hvem som fant ut at dagen i dag var til for å vise snurte damer at han har verdens beste innkalling når han vil (seriøst, har jobba to år med den innkallinga uten noen form for suksess om noe er mer spennende :lol:)? Joda, Keo snur på femøringen og galopperer inn til fot. Damen snøfter noe om at det hadde hun ikke trodd. Passe fornøyd eier de siste meterne hjem, kan man tro :D

Og ja, før noen kommenterer det, jeg burde ha den uoppdragne fillebikkja i bånd og er en uansvarlig eier som forstår fint hvordan det føltes for damen å få besøk av en overlykkelig stirrekållis. Men nå vet vi det, man kan forvente seg å møte på potensielle bestevenner de få sekundene det tar å sykle hjem kl 0545 natt til lørdag :lol:

Tenker også litt at damen kanskje ikke trengte å rose han jeg da, om hun ikke vil ha en potensiell bestevenn på besøk...

De fleste skjønner vel at om du godsnakker til en hund er det stor sannsynlighet for at den tar kontakt vel?

Jeg ligger og vil egentlig sove litt til, beina tror jeg kommer til å svikte når jeg reiser meg (første ordentlige treningsøkt etter fødsel igår på mor og barn time) men lillegutt ligger og kaver og sparker meg nesten i hodet, så kanskje på tide å stå opp...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv åtte er litt tidlig på en lørdag. Lillemor var ikke enig, 07.25 stod hun ved soveromsdøra og sa "stå opp!" Da hadde hun kravla på pappaen ei stund og masa om frokost. Pappaen er sliten, så gadd ikke prøve å få opp han engang. Han trenger å sove litt. Nå begynner klokka å bli litt mer levelig tidspunkt til meg, så da får vi kle på å gå ut tror jeg. Eller rydde kaoset inne.

Formen er heldigvis mye bedre, jeg lurer litt på om jeg rett og slett blir sløv og uggen av hostesafta jeg, men kan det sitte i i over 12 timer? Solvipect komp. Merker at jeg blir bråtrøtt av den, så har ikke tatt den annet enn om kvelden, men i går hoppet jeg over den, hoster heldigvis mindre. Og formen er mye bedre i dag. :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv åtte er litt tidlig på en lørdag. Lillemor var ikke enig, 07.25 stod hun ved soveromsdøra og sa "stå opp!" Da hadde hun kravla på pappaen ei stund og masa om frokost. Pappaen er sliten, så gadd ikke prøve å få opp han engang. Han trenger å sove litt. Nå begynner klokka å bli litt mer levelig tidspunkt til meg, så da får vi kle på å gå ut tror jeg. Eller rydde kaoset inne.

Formen er heldigvis mye bedre, jeg lurer litt på om jeg rett og slett blir sløv og uggen av hostesafta jeg, men kan det sitte i i over 12 timer? Solvipect komp. Merker at jeg blir bråtrøtt av den, så har ikke tatt den annet enn om kvelden, men i går hoppet jeg over den, hoster heldigvis mindre. Og formen er mye bedre i dag. :ahappy:

Godt du er blitt bedre!

Lillemor er så heldig som vokser opp som bonde.

Jeg var nærmest sur på mine foreldre for at de ikke var bønder når jeg vokste opp :P

Pasta til frokost *host*

Tom for "feta" nå. Jeg får egentlig ikke lov å kalle apetina feta for fetaost av grekeren på jobb. Teknisk sett er det visstnok ikke fetaost, men godt er det okke som :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv åtte er litt tidlig på en lørdag. Lillemor var ikke enig, 07.25 stod hun ved soveromsdøra og sa "stå opp!" Da hadde hun kravla på pappaen ei stund og masa om frokost. Pappaen er sliten, så gadd ikke prøve å få opp han engang. Han trenger å sove litt. Nå begynner klokka å bli litt mer levelig tidspunkt til meg, så da får vi kle på å gå ut tror jeg. Eller rydde kaoset inne.

Formen er heldigvis mye bedre, jeg lurer litt på om jeg rett og slett blir sløv og uggen av hostesafta jeg, men kan det sitte i i over 12 timer? Solvipect komp. Merker at jeg blir bråtrøtt av den, så har ikke tatt den annet enn om kvelden, men i går hoppet jeg over den, hoster heldigvis mindre. Og formen er mye bedre i dag. :ahappy:

Her har frøkna begynt å stå opp kl 06.00 :aww: nå har hun første lir for dagen, burde benyttet meg av den og sovet, men klarer aldri å sove på dagen etter at jeg har stått opp uansett om jeg er trøtt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skal man hoppe i dusen og bevege seg ned mot Bogstadveien, da? Tinka har nok skrekkelig lyst til å finne ut om uteputene på Home & Cottage på 50x50 er satt ned nok til at jeg gidder å kjøpe dem. Markedsdag betyr salg på en masse greier man ikke ante at man trengte, også og jeg er sikker på at det er mye jeg bare ikke kan leve uten :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt allevalgomateme som liggerute, litt overrasket over resultatetene, men de ble alle like. Så da skal jeg sette meg ned og lese igjenom alle hertene vi fikk i posten for et par uker siden, og se om jeg er enig der også :)

Heldig du!

Her er forvirringen på topp, jeg har tatt nrk og tv sine valgomater med to forskjellige resultater. :P

Om det er andre valgomater som man er fornøyd med tar jeg gjerne imot innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du!

Her er forvirringen på topp, jeg har tatt nrk og tv sine valgomater med to forskjellige resultater. :P

Om det er andre valgomater som man er fornøyd med tar jeg gjerne imot innspill.

Nå har jeg lest igjenom brosjyrene vi har fått og velger nok annet enn det automatene sa, men det partiet kom ikke så langt ned på lista hos valgomatene heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...