Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Som minstebarnet i familien kan jeg skrive under på at jeg ikke var mer bortskjemt enn mine søsken. Som tenåring hadde jeg mye strengere grenser for hva jeg fikk lov til, mye basert på mine storesøskens oppførsel. Jeg skjønner foreldrene mine, men det føltes sykt urettferdig for en fjortis :P Godt mulig at jeg har fått litt mer ting opp gjennom enn feks eldstesøster, men så hadde vel familien større spillerom økonomisk etter hvert også. Tror det går opp i opp for de fleste barn, jeg. Andelen bortskjemte småsøsken er nok mye lavere enn man skulle tro. For øvrig hadde man bein, sykkel og busskort i min barndom også :D

Mine barn skal også få benytte seg av de nevnte framkomstmiddel, men jeg kommer helt klart til å kjøre mer enn mine foreldre har gjort. De synes jeg har kjørt for lite ;)

@HeleneFS: jeg brukes også en god stund på å bli meg selv igjen etter jobb. Lunta er mikroskopisk før middag.

Lillesøster led under at hun var atpåklatt etter 2 litt mer sprelske storesøsken.

Vi gjorde så mye faenskap at lillesøster knapt fikk gå utenfor dørene.

Mamma var streng med oss også forsåvidt, men vi hadde det utrolig mye friere.

Dessverre for lillesøster var foreldelsesfristen gått ut før hun nådde den samme alderen og da fortalte vi jo villig vekk hva VI hadde gjort.

Lillesøster er faktisk bitter enda :lol:

• Like 5
  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Mamma og pappa ga litt opp på de hardere sidene av oppdragelse med meg da jeg var 12-13. Da de ble spurt om det svarte mamma litt oppgitt "når datteren min sniker seg ut under husarrest for å jobbe som frivillig med dyr, flyktninger og politikk så føler jeg ikke det er en svikt i oppdragelsen, da føler jeg at husarrest er meningsløst.". Jeg var en ganske snill kid, og klarte stort sett å gjemme de største utageringene.

• Like 2
Skrevet

Det er forskjell på unger. Brodern og jeg fikk ikke samme oppdragelse og regler, mine barn har ikke fått samme oppdragelse og regler, ganske enkelt fordi vi og de ikke er de samme. Det er alltid urettferdig det, særlig når man tenåring, men på den andre siden, så er jo all form for oppdragelse og regler urettferdig når man er tenåring.

Skrevet

Lykken er tidlig sauesanking, så jordene mine er trygge igjen :ahappy: Lykkelige lukiser og basselusk.

Enkel lykke :D. Jeg er jo glad i sauene som vanker rundt her, egentlig, men det er også deilig når de er sanket inn og jeg ikke lenger trenger å gå med Willy i langline på eget jorde og kan slippe dem ut uten å sjekke om det er sau i nærheten.

.... og nå står det fårikål og putrer på ovnen :D. Også så fint kjøtt da gitt - nesten ikke bein eller slintrer, men masse kjøtt. Tror gryta skal få stå et par timer, minst, å godgjøre seg.

Nå skal Willy få seg en skikkelig dusj for å få vekk grahundlukt, pisse- og forhudskatarlukt, skjeggelukt og potelukt (ja, han har en meeeeget merkelig, stram og ekkel lukt av potene når han blir fuktig og det tar tid før det tørker) - nevnte jeg at Willy LUKTER???? :x . Yasmine skal også få litt rumpevask og skjeggevask etter løpetiden.

Skrevet

Haha, fy flate, advokater vet å ta seg betalt, altså. Jeg blir helt satt ut. 30,000 så det ut som vi skulle bruke hos ham, men det var ikke nok, han skulle ha fem til for å forklare oss fordelene med det vi skulle betale 30.000 for. Nice.

Skrevet

Oi! Blir det skolejente av deg nå? :D

Måtte sende noen spørsmål for å virkelig være sikker. Men har takket ja til plassen. Så håper jeg bare de har fått med seg og overser at jeg mangler Vgs mattematikk.

• Like 3
Skrevet

Uff. Jeg venter på nyheter om Pappa.. Han skal opereres i dag. Dumme Pappa'n min gikk på rulleski for 14 dager siden og slo seg skikkelig. Legene sa det skulle gro av seg selv, men en fysioterapeut beordret MR og hamstringen (den muskelen på baksiden av låret, fra rompa til kneet, liksom) var røket på 3 steder. Han skulle inn kl 11 og Mamma lovte å si fra når hun visste noe. Jeg vil vite nå...

:hug:
Skrevet

Måtte sende noen spørsmål for å virkelig være sikker. Men har takket ja til plassen. Så håper jeg bare de har fått med seg og overser at jeg mangler Vgs mattematikk.

Hvis du har hatt matte på VG1 kan det ettergodkjennes som yrkesfagsmatte, tror jeg.

Skrevet

Hvis du har hatt matte på VG1 kan det ettergodkjennes som yrkesfagsmatte, tror jeg.

Vg3 som ikke er godkjent. Har bestått VG1 og vg2. Hmm.. Får se hva de sier.

Skrevet

Dere; hva menes egentlig når folk skriver "bae"?

Skjønner at det er noe kjæreste-kallenavn eller noe, men jeg ekke så god på fjortisspråk jeg :icon_redface:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Når jeg blir frisk skal jeg lage haugevis av fuskekaker og fryse ned. Tenk å ha noe sunt i fryseren som er raskt å tilberede når man kommer sent hjem fra jobb! (Jeg kommer til å legge til løk og hvitløk til den oppskriften forresten).

Skrevet

Dere; hva menes egentlig når folk skriver "bae"? Skjønner at det er noe kjæreste-kallenavn eller noe, men jeg ekke så god på fjortisspråk jeg :icon_redface:Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er ikke skrivefeil da? Babe, liksom? *gamlis*

Skrevet

Helg! Så gæli også :ahappy: Handlet, gjort borgerplikten min, og spist middag. Nå skal jeg straks klippe plen før det er tur med jentene. Gjett hva jeg skal gjøre etter det?

Slække i sofaen med et glass rødvin? :D

Jeg skal på kino med venninne i dag :)

Skrevet

Skjønner at det er noe kjæreste-kallenavn eller noe, men jeg ekke så god på fjortisspråk jeg :icon_redface:

I min verden, på mitt språk, for meg som er bare bittelitt eldre enn en fjortis, så betyr det BÆ - når man skriver på tastatur uten Æ... :aww:.

Har jeg tatt en litt småekkel oppvask (ja, altså sånn oppvask der man vasker kopper) - og til og med skrubbet kjeler og sånt med stålull. NÅ skal jeg dusje hunder.

• Like 2
Skrevet

I min verden, på mitt språk, for meg som er bare bittelitt eldre enn en fjortis, så betyr det BÆ - når man skriver på tastatur uten Æ... :aww:.

Det gjør det i min verden også (hilsen hun i begynnelsen av tyveårene) :sleep:

Skrevet

Er det noen som har lest historien om franskmannen som ble funnet død i Bodø?

http://bodonu.no/dodsgaten-i-en-forlatt-hytte-i-bodo-fant-franskmannen-sitt-siste-hvilested/

Jeg lurer på så mange ting! Vet vi hva han døde av? Døde han av hepatitt C? Hvordan vet familien at han ikke fikk Hepatitt C fra narkotika - og hvordan kan man ellers få hepatitt C?

Du kan bli født med det, du kan smittes via familiemedlemmer (sjeldent, men dog), dårlig sterilisert piercing/tatoveringsutstyr, osv. Narkomane som deler sprøyter er utsatt for større risiko, men det er ikke eneste måte. Det er mye mer vanlig i andre land enn her.
Skrevet

Sent from my iPhone using Tapatalk

Before Anyone Else.
Skrevet

Du kan bli født med det, du kan smittes via familiemedlemmer (sjeldent, men dog), dårlig sterilisert piercing/tatoveringsutstyr, osv. Narkomane som deler sprøyter er utsatt for større risiko, men det er ikke eneste måte. Det er mye mer vanlig i andre land enn her.

Hmmm okei, men han her fikk ikke Hepatitt C før han var type 68 eller noe. Skulle jo være rart om han var født med det da. Og resten av familien virker ikke å være berørt av sykdommen. Kan jo hende han ble tatovert da, ja...

Skrevet

Utstillingsfolk! :)

Påmeldingsfristen til nkk Hamar er mandag 14. Da kan man melde på til og med mandag kl 23.59 sant? Eller er det til og med søndag 13. Kl 23.59? *forvirret*

Håper å på svar fra nkk ang ag dommere og klasseinndeling før fristen går ut.

Skrevet

Hmmm okei, men han her fikk ikke Hepatitt C før han var type 68 eller noe. Skulle jo være rart om han var født med det da. Og resten av familien virker ikke å være berørt av sykdommen. Kan jo hende han ble tatovert da, ja...

Man kan jo gå med det uoppdaget kjempelenge, så hvem vet når han ble smittet.

En person jeg kjenner, som aldri har rørt narkotika, fikk diagnosen hep c for noen år siden. Det kan ha vært hva som helst som gjorde at h*n ble smittet. Mest sannsynlig hatt det i årevis. Kan ha vært fra barnsben av!

Skrevet

Man kan jo gå med det uoppdaget kjempelenge, så hvem vet når han ble smittet.

En person jeg kjenner, som aldri har rørt narkotika, fikk diagnosen hep c for noen år siden. Det kan ha vært hva som helst som gjorde at h*n ble smittet. Mest sannsynlig hatt det i årevis. Kan ha vært fra barnsben av!

Men kan man ha hep c kjeeeeeempelenge, uten at kjerringa di eller ungene dine får det da?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...