Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Jeg gikk studiespesialiserende VG1 og 2 der. Samfunnsfag og økonomi. Hang du med Eirin eller Linn, kanskje?

Jeg gikk eh.. Hva gikk jeg da? Allmenn med samfunnsfag ellernoe? Shit jeg har glemt det. :|

Første året hadde jeg hvertfall klasserom i bygget over førerkortsentralen og helt innerst, men hang mye med folkene som hadde klasserom der musikkklassene hørte til. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det kommer nok litt an på. I stallen der hesten min står, gjengjelder vi tjenester. I tillegg blir mine forryttere glad når jeg spør om de vil ha hesten litt ekstra i perioder. Det siste året har hun ene betalt 600 kr i mnd for å ha nesten egen hest. Hun elsker å være hos han, og pga svangerskap med det meste av komplikasjoner så har jeg nesten ikke fått vært der. Å betale 600 kr for å ha "egen" hest er ikke så ille altså.

De har ikke egen hest, de passer din ;)

Jeg har trekkhunder, ikke alle kan ha trekkhunder. Det hadde ikke falt meg inn å ta betalt for at noen skulle trene dem en gang i uka da. (ingen FÅR trene dem en gang i uka, men det er en annen sak hehehe). Det er vanlig at man betaler folk for å gjøre det. Hestefolk ER rare ja. og jeg tror det skyldes at det er mange unge jenter som driver med hest. Det er ingen andre dyreslag man må betale for seg, for å hjelpe til med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde som @JeanetteH og la frem en pappeske ( og utallige tyggepinner ) til bikkjekreka før jeg dro. Gjett hva som var like helt?

Joda..

Hel og fin pappeske!

Det var derimot utrolig mye annet rart som var makulert .

Mans best friend my Ass...

En ufrivillig husmors verste fiende *argh*

Siden sykkelen min helt åpenbart er stjålet ( lett overalt! ) må jeg se å få jogget av de litt energi. Det blir gøy når jeg ikke har energi selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som trodde jeg nærmest var immun mot forkjølelse... Tror jeg blir med i klubben her inne over de som er blitt dødsens forkjølet... :wacko::yawn:

Masse god bedring!

Jeg har vært på apoteket for å kjøpe hestekur med vitaminer og mineraler, i håp om å sjokkstarte kroppen i gang. Også fikk jeg tips om Powerade av ei sykepleiervenninne for å holde seg hydrert. Jeg kjøpte også kanelboller og sjokoladepudding, for magen sa at det har masse legende effekt :P Men det er jo ikke verst at jeg faktisk begynner å bli sulten og orke mat, og kan beholde det.

Hundene har derimot spist opp ricola'en min mens jeg var ute. Jeg vet hvem synderen er når jeg hører de bjeffe, den med klarest knurr er den som åt mest :D

Jeg hadde fortrengt at jeg får EDS-gjester i hus i morgen, så jeg burde gjøre klar gjesterommet...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde som @JeanetteH og la frem en pappeske ( og utallige tyggepinner ) til bikkjekreka før jeg dro. Gjett hva som var like helt?

Joda..

Hel og fin pappeske!

Det var derimot utrolig mye annet rart som var makulert .

Mans best friend my Ass...

En ufrivillig husmors verste fiende *argh*

Siden sykkelen min helt åpenbart er stjålet ( lett overalt! ) må jeg se å få jogget av de litt energi. Det blir gøy når jeg ikke har energi selv.

Jeg smurte edikk på veggen i dag jeg :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk eh.. Hva gikk jeg da? Allmenn med samfunnsfag ellernoe? Shit jeg har glemt det. :|

Første året hadde jeg hvertfall klasserom i bygget over førerkortsentralen og helt innerst, men hang mye med folkene som hadde klasserom der musikkklassene hørte til. :lol:

Jeg hadde klasserom helt først etter inngangen, mot bensinstasjonen. Husker ikke helt layouten på resten av klasserommene, for å være ærlig... :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av E39!!! Pendler ukentlig mellom Haugesund og Bergen og det er alltid noe tull.

I hele vår jobbet de både i tunnelen og på veien lengre oppe så én gang hadde jeg maks uflaks og måtte vente 2 timer på kolonne.

Nå var jeg 10 minutter for tidlig til fergen og blir stoppet rett borti svingen. Nei, de asfalterer så jeg må vente en halvtime. Sånn som dette har det vært i ett år nå og jeg vil jo bare HJEM. Kan de ikke holde veiarbeid til 07-15 når alle uansett er på jobb!??!!

Jeg har 2,5 time reisevei og blir faktisk ikke så glad når den blir ufrivillig lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit! Gjett hvilken valp som har skjønt at kattedoen inneholder deilig, deilig kattebæsj? -_-

Edit:

@HeleneFS E39 har visstnok vært sånn siden åttitallet en gang i følge pappa. Tenker at det de ikke får gjort på tredve år kan de kanskje bare gi opp på? :P

Haha, ja, da kan de godt gi opp synes jeg!!!!

Jippi nå får jeg kjøre... har stått i 35 minutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterte til windows10 for noen dager siden, og oppdaget at endel programmer virket uskarpe... var helt håpløst å redigere bilder i nikon sitt program, for selv bilder jeg visste var skarpe vistes som uskarpe drittbilder på skjermen. Vistes riktig i photoshop da. Hadde tenkt å bare gi opp og gå tilbake til windows7, men så fant jeg jo ut at det var lett å fikse opp i. Så om andre har samme problem, her: https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/3fedsq/a_simple_solution_for_blurry_fonts_in_windows_10/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX kan jeg hende jeg kommer på husmorferie til deg om du lokker med badekar altså :aww:

Hjertelig velkommen!

De små gleder i en hundehverdag: Når valpen stiller seg foran verandadøra fordi han må tisse OG jeg rekker å se det i ørska.

Ellers er Glam en kreativ fyr. Vaskebøtta han drakk av tidligere har jeg tømt ut, og nå var visst vannskåla tom igjen, for når han likevel var ute for å tisse drakk han fra BiaBed'en som står ute i påvente av å bli spylt ren (jeg tror kanskje naturkreftene har fikset det for meg). Vann er vann, sa'n.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp vi har :D. Det er veldig lurt å søke jobb hos oss - en god del av de som har hatt sommerjobb hos oss får også jobb videre :). Det er et godt springbrett, men selvsagt er det ganske mange om beinet :). Også kommer det jo litt an på hvilke sommerjobber som lyses ut fra år til år :). Men en god søknad hjelper ofte veldig :).

Mumler noe om at mine sommerjobbere som har hatt lyst til det har endt opp i etaten for kortere eller lengre tid i etterkant av sommerjobb og utdanning.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er da ikke rart? Hheehhehe.... Jeg jobber som naturforvalter i Statens vegvesen, og passer liksom på at vi ikke ødelegger for mye når vi bygger veger, at vi håndterer lovverket riktig, passer på entreprenørene som bygger veger etc etc... og lager masse planer og slikt :D.

Hahhhaa, det er ikke så kort med tanke på at det kun var et notat om naturmiljø pga planer om å sette opp midtrekkverk på to korte strekninger liksom *ler*. Jeg har egentlig motsatt problem da - jeg er så direkte på problemstillingene og løsninger at det ofte kan bli litt vel knapt. Jeg er ikke så god til å utbrodere ting, på en måte *ler*.

Jeg lurer på om jeg skal prøve å finne en skikkelig sjelden bille eller noe sånt på nabotomta, er så redd for at det skal komme noe stort og grusomt i stedet for det koselige huset som står der nå. Hva skal jeg lete etter synes du? Blåvinget bjørkevikler? Sibirsk pessmaur? Trehodet rumpetroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mumler noe om at mine sommerjobbere som har hatt lyst til det har endt opp i etaten for kortere eller lengre tid i etterkant av sommerjobb og utdanning.

Merkelig det der altså :D

Jeg lurer på om jeg skal prøve å finne en skikkelig sjelden bille eller noe sånt på nabotomta, er så redd for at det skal komme noe stort og grusomt i stedet for det koselige huset som står der nå. Hva skal jeg lete etter synes du? Blåvinget bjørkevikler? Sibirsk pessmaur? Trehodet rumpetroll?

:lol: :lol: Det holder sikkert å si at det er masse humlebol og sånt der - f eks sånn kløverhumle :D. Men jeg liker egentlig forslagene om sibirsk pessmaur, blåvinget bjørkevikler og trehodet rumpetroll (eller... de siste der kunne jo ha dukket opp i rensedammene våre... ikke helt bra oppvekstvilkår i de dammene der...).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der altså :D

:lol: :lol: Det holder sikkert å si at det er masse humlebol og sånt der - f eks sånn kløverhumle :D. Men jeg liker egentlig forslagene om sibirsk pessmaur, blåvinget bjørkevikler og trehodet rumpetroll (eller... de siste der kunne jo ha dukket opp i rensedammene våre... ikke helt bra oppvekstvilkår i de dammene der...).

Løpe ut og lete etter kløverhumlebol. Tror nesten jeg skimter ett gjennom vinduet allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...