Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Ferdig på jobb og har landet i sofaen. Sliiiten, nå merkes det godt at jeg har jobbet mer enn jeg egentlig bør i det siste! Blir godt med fire dager fri nå :)

Top gear og så senga.

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Sånn forøvrig - når jeg var på NKK Bodø så hadde jeg på noen tidspunkt på meg stormberg tynn dunjakke med tynn dunvest over og fleeceforet regnparkas ytterst :lol:

Klokka er ikke 11 enda, men nå skal jeg faktisk legge meg!

Skrevet

FOR en dag! Helt fantastisk. Endelig gikk det min vei etter 6 år med stadig jakt på ekstravakter hvor man alltid måtte være tilgjengelig i tilfelle det ble en ledig vakt, vikariater som aldri ble mer enn det. Helt til nå, i dag. Nå har vi feira i familien, jeg har fått fin blomst, og takket være den veldig snille og gode matfaren til mister lappis, så er også veien opp til huset mitt reparert etter flommen.

Jeg har kjøpt hanefot i dag, så Biz og misteren skal prøve den sammen i morgen, når vi drar dit for å fortsette denne strålende helgen!

Skrevet

Uh, veldig glad vi har skikkelig brannvarslingsanlegg i huset,  må innrømme at pulsen automatisk går rett i taket når vi vekkes av infernalsk hyling.  Falsk alarm heldigvis, som vanlig. Så har plukket med meg lillemor. Sånt kvalifiserer til å få sove resten av natta hos oss. :aww: 

Skrevet

Jaja, koselig avslutning på byturen å bli boksa i magen da. 

I alle dager!

@raksha vi tar hunden og kattene i sengen etter falsk alarm, vi. Fint om lillemor faktisk sover natten igjennom! 

I dag skal mr. Eple og Milva på kurs sammen! Jeg er skikkelig spent og misunnelig på dem. 

• Like 1
Skrevet (endret)

....snurter jeg over at puddelklubben nok en gang ikke har klart å følge opp MHen sin (sist fikk jeg beskjed om at jeg hadde feil rase, og denne gangen har de bekreftet PM mottatt og siden ikke hørt noe..)

Også irriterer jeg meg over folk som hyler og skriker om at man må dele info for det er viktig i avlen. For selv la en ung hannhund parre vilt og vise seg at det er nå to valper meg hjerte problemer og avkommene hans har gått i avl alt også. Fint altså... Men har den oppdretteren sagt noe? Neida, den har parret en tispe til den. Får vel viste det slik som før, ett par generasjoner senere "ups glemte jeg si det.."

Er velg greit at jeg skal hjem å legge meg straks tenker jeg :P

Endret av Jonna
Skrevet

FOR en dag! Helt fantastisk. Endelig gikk det min vei etter 6 år med stadig jakt på ekstravakter hvor man alltid måtte være tilgjengelig i tilfelle det ble en ledig vakt, vikariater som aldri ble mer enn det. Helt til nå, i dag. Nå har vi feira i familien, jeg har fått fin blomst, og takket være den veldig snille og gode matfaren til mister lappis, så er også veien opp til huset mitt reparert etter flommen.

Jeg har kjøpt hanefot i dag, så Biz og misteren skal prøve den sammen i morgen, når vi drar dit for å fortsette denne strålende helgen!

:flowers: grattis!

---

Viste ikke at mamma kom til å stå på døren før 8 i morges. Hun skulle hente hund og bil, og så dra hjem til seg. Håper de får en fin dag med masse løping for casper sin del. Han trenger det! 

Merker at han blir litt rast løs når han ikke får løpt løs hver dag, og nå er det noen dager siden.  

Skrevet

Gratulerer så mye @Klematis!  

Sånne oppdrettere er teite @JeanetteH.  Lurer litt på hvorfor de gjør slike ting? Forstår de ikke at det går utover rasen,  eller driter de i det tro?

I dag er valpene 8 uker, og den første blir hentet seinere i dag.

Skrevet

I alle dager!

@raksha vi tar hunden og kattene i sengen etter falsk alarm, vi. Fint om lillemor faktisk sover natten igjennom! 

I dag skal mr. Eple og Milva på kurs sammen! Jeg er skikkelig spent og misunnelig på dem. 

Hun sov godt resten av natta heldigvis :ahappy: 

Skrevet

Står seks personer, meg inkludert, og venter på at polet skal åpne. Jeg er så utilpass. Fikk hilse på førerhunden til hun ene, da. Kjempetrivelig labrador. 

Skrevet

Sååååå syyyyyykt rart å ikke ha hund! På en måte så er det deilig å bare kunne spise frokost og drikke kaffe uten å tenke på at jeg må ut og lufte noen. Men på den andre siden, så åpna jeg øynene i dag, og KJEDA MEG MED EN GANG! Jeg er ikke skapt for å være hundeløs. 

• Like 2
Skrevet

Tenkte vi skulle gå spor i dag, men jeg er ikke i humør til å trene hund kjenner jeg, så da blir det vel en lengre tur i skogen istedenfor. Venter til i ettermiddag da, så alle andre har gått hjem :P 

Skrevet

Den overflatiske siden av meg har lyst til å kjøpe nye bein til 500 kr til den ene sofaen vår, sånn at begge sofaene pluss lenestolen har bein i samme farge. Den fornuftige siden av meg synes 500 kr for sofabein er helt vilt. Men det er så fristende! Noen som har svartmaling til overs..? :P Ønsker meg disse: http://www.scandinaviandesigncenter.no/Products/nok1/Trademark/Prettypegs/23566/Kurt+møbelben+18+cm&VariantId=03

Nesj, kanskje man skal gå og skifte ut av pysjen i stedet for å surfe på nettbutikker...

Skrevet

Sååååå syyyyyykt rart å ikke ha hund! På en måte så er det deilig å bare kunne spise frokost og drikke kaffe uten å tenke på at jeg må ut og lufte noen. Men på den andre siden, så åpna jeg øynene i dag, og KJEDA MEG MED EN GANG! Jeg er ikke skapt for å være hundeløs. 

Du kan låne Sansa og oppdra henne litt for meg værsåsnill :aww: 

Rydde og ordne, klar for storbesøk i helgen av valpekjøpere :)

• Like 1
Skrevet

Bare å komme! :lol: 

Du vet ikke hva du begir deg ut på :lol:

Hihi, neida, Sansa er søt, men hun skiller seg veldig ut fra hva jeg tenker på som en "Lill-hund" :P

Ler ennå litt av da vi trente innkalling med henne. Jeg holdt henne og Lill løp av gårde, ropte inn Sansa, Sansa løp til lill for så å bråsnu og løpe som en villmann tilbake til meg :lol: Hver gang :lol: Mye morsommere å løpe til andre enn eieren sin, haha :D

• Like 2
Skrevet

Hatt en aktiv formiddag og gjort masse småting som har ventet på å bli gjort, til og med snekret litt på gjerdet rundt hagen der et par planker hadde falt ned. Også har jeg vært fornuftig pike og kommet til at nei, jeg skal ikke kjøpe bil nå igjen - jeg greier meg fint med den jeg har litt til. Når jeg blir rik, derimot, DA kan det hende jeg slår til. Foreløpig er jeg ikke så rik :aww:

Også har Rally Hedmarken startet - og bilene fliser forbi med høy fart og sinnsykt mye lyd - og det smeller som om det hadde vært krig. Jeg var litt spent på om Yasmine - den lille sarte - ville reagere på det, men heldigvis har hun ikke vist tegn til redsel :). 

Også lurer jeg på om jeg burde tatt nye bilder av Yasmine... 

• Like 1
Skrevet

Stor internasjonal utstilling 500m borti her. Noen som vet om Norske som stiller kanskje? Det er visst ihvertfall fire norske hunder påmeldt i dag i følge ei som er veterinær på plassen. 

Lyst til å gå og titte, men det får bli i mrogen når jeg har litt bedre tid :P

Skrevet

Står seks personer, meg inkludert, og venter på at polet skal åpne. Jeg er så utilpass. Fikk hilse på førerhunden til hun ene, da. Kjempetrivelig labrador. 

Jeg ser av og til noen utilpasse personer som står og lengter etter at polet skal åpne ja. :lol:

Ellers savner jeg at det står klokkeslett på meldingene her, ikke at de ble skrevet for seksten timer siden. Jeg gidder da ikke å sitte og regne for å finne ut om folk har stått opp grytidlig eller sitter og taster midt på natta! :aww:

• Like 9
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...