Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Jeg kjøpte et skjørt i dag. Det er hundre år siden jeg har gått med skjørt. Lurer på om jeg tør å bruke det på jobb i morgen, hvis jeg finner en svart strømpebukse uten hull? Når man lurer på sånt, da er det lenge siden man har gått med skjørt da.

Dessuten lurer jeg litt på hvordan jeg tenkte at jeg skulle ordne det der med arbeidsdager + kommunestyremøter + hunder? Hva var plana liksom?

Skrevet

Ah, er det sånn det er? Greit å vite :lol: Lille dokka har bare prinsessenykker hun :ahappy: Men! Hun holder fortsatt kjeft og sitter rolig til jeg er ferdig med å klippe klørne hennes! :D 

Jepp, sånn er det :D. Hun er flink so holder kjeft og sitter rolig da - det gjør prinsessa her også, dvs hun STÅR rolig og sier ikke et pip når jeg klipper klør - ikke trekker hun til seg potene heller. Flink prinsesse :ahappy:.

Ja, det er typisk vingummivær nå, egentlig *fnis* Jeg drikker kakao som om jeg fikk betalt for det da.. hehe

Det er fint kakaovær også egentlig :ahappy: :ahappy:

Men vi har så stor hage at vi kan sitte i sola selv om vi har bjørk vi, skjønner du :P 

Da har dere ikke store nok trær :aww:

Ingen av de hårete dyrene her er nybada og lukter godt. Snarere tvert i mot, de lukter vondt, begge to. Terven derimot, som ikke har blitt badet siden tidlig i sommer, hun lukter godt :ahappy: Men hun lukter nesten alltid godt :ahappy: 

Jeg tenker noen ganger at mine hunder sikkert hadde luktet godt, de også, om de ikke hadde pels... eller en eier som badet dem litt oftere :aww:

Draugen jo! 

:lol: 

Skrevet

Ånei... hvorfor sitter jeg og ser på hjemmesider til amerikansk bulldog oppdrettere? :S Hadde egentlig lagt dem fra meg helt, men fikk brått litt lyst på igjen. Går nok over!

• Like 2
Skrevet

Jeg kjøpte et skjørt i dag. Det er hundre år siden jeg har gått med skjørt. Lurer på om jeg tør å bruke det på jobb i morgen, hvis jeg finner en svart strømpebukse uten hull? Når man lurer på sånt, da er det lenge siden man har gått med skjørt da.

Dessuten lurer jeg litt på hvordan jeg tenkte at jeg skulle ordne det der med arbeidsdager + kommunestyremøter + hunder? Hva var plana liksom?

Jeg gikk oftere i skjørt enn bukse før, men nå er det årevis siden sist. Og siden folk er vant med å se meg i bukse har jeg ikke turt å begynne med skjørt igjen, eller orket da, for da regner jeg med at det hadde blitt så mye oppstuss og oppmerksomhet rettet mot meg (alt dreier seg tross alt om meg). Tenker at jeg skal begynne med skjørt og gammel stil igjen hver gang jeg begynner på nytt (som tross alt har vært ganske ofte), men så blir det aldri noe av. Men nå skal jeg snart begynne på nytt enda en gang, så DA! SKjørt!

Så det. Med mindre du har tenkt å skifte jobb snart så må du nok bare hoppe i skjørtet.

• Like 2
Skrevet

Jeg gikk oftere i skjørt enn bukse før, men nå er det årevis siden sist. Og siden folk er vant med å se meg i bukse har jeg ikke turt å begynne med skjørt igjen, eller orket da, for da regner jeg med at det hadde blitt så mye oppstuss og oppmerksomhet rettet mot meg (alt dreier seg tross alt om meg). Tenker at jeg skal begynne med skjørt og gammel stil igjen hver gang jeg begynner på nytt (som tross alt har vært ganske ofte), men så blir det aldri noe av. Men nå skal jeg snart begynne på nytt enda en gang, så DA! SKjørt!

Så det. Med mindre du har tenkt å skifte jobb snart så må du nok bare hoppe i skjørtet.

Ja, det er akkurat sånn det er. Jeg vet at noen kolleger kommer til å kommentere det, men det kan jo tenkes at jeg ikke dør likevel? Og neste gang jeg går med skjørt legger vel ingen merke til det. Hvis det ikke går fem år igjen da.

Skrevet (endret)

Ja, det er akkurat sånn det er. Jeg vet at noen kolleger kommer til å kommentere det, men det kan jo tenkes at jeg ikke dør likevel? Og neste gang jeg går med skjørt legger vel ingen merke til det. Hvis det ikke går fem år igjen da.

Innfør skjørte-fredag for deg selv, så får du inn en god skjørte-rytme. Det fikk jeg tips om på Anonyme Skjørtevegrere (ASV), før jeg sluttet pga. manglende fremgang.

Endret av Lola Pagola
klarte ikke skrive skjørt.
  • Like 7
Skrevet

Okey, det må jeg si.

Mister lapphund sin matfar sende meg sms i dag, og lurte på om jeg er hjemme i morgen på dagen, eller om jeg skal skrive oppgaven min på jobb.. 

Det var ikke et problem at jeg må dra omtrent når han tenkte å komme, han hadde planlagt at han skal innom grustaket og hente pukk med tilhengeren sin, og reparere veien min som ble ødelagt i flommen.

Det betyr altså at han skal kjøre fire mil bare for å ordne veien min mens jeg ikke er hjemme, også fire mil hjem igjen...

Snill, eller! :wub:

Måtte også flire litt av den søte naboen min som kom løpende da jeg var ute med T og B her om dagen. Hun sa at du, nå må vi snakke sammen! Jasså, må vi det, sa jeg? Hun lurte på om jeg hadde fått meg kavaler? Hun hadde nemlig sett at det var en herremann her flere ganger nå, som hadde klippet plenen min i lengre tid i virkelig striregn, så da tenkte hun at det må jo bety noe.:D Samtidig presiserte hun at det på ingen måte er slik at de følger med på hva jeg driver med. Altså. Neida, så...:ahappy:

Fordelen med å bo på bøgda det, hvis du ikke vet hva du driver med så er det bare å spørre nabo'n. :lol: 

• Like 7
Skrevet

Jepp, sånn er det :D. Hun er flink so holder kjeft og sitter rolig da - det gjør prinsessa her også, dvs hun STÅR rolig og sier ikke et pip når jeg klipper klør - ikke trekker hun til seg potene heller. Flink prinsesse :ahappy:.

Det er fint kakaovær også egentlig :ahappy: :ahappy:

Da har dere ikke store nok trær :aww:

Jeg tenker noen ganger at mine hunder sikkert hadde luktet godt, de også, om de ikke hadde pels... eller en eier som badet dem litt oftere :aww:

Ligger faktisk, jeg foretrekker at de ligger på rygg på fanget mitt. Selv Nora må det, jeg antar at det er litt av grunnen til at hun ønser seg :lol: Men det gjør det enklest for meg, og det er det som teller, så da blir det sånn da! 

Ja, det er vel det mest positive jeg kan si om denne høsten, det er fint kakaovær :aww: Vi hadde forøvrig et glimt av sol og sånt før i dag, men nå regner det igjen. Nope, jeg er ikke spesielt imponert over været i 2015 :P  

Det er ikke størrelsen det kommer an på :P Men jo, jeg er forholdsvis sikker på at de er store nok. De fleste av dem er plassert fornuftig da, så det ække no stress :P  

Nora har pels hun da :lol: Hun har bare ikke sånn pels som må bades og blåses og børstes hver fjortende dag :aww: Hun har derimot pels som røytes, og det er på tide med det nå, så om en uke eller to så er jeg sikkert ikke så begeistret for Noras pels heller *flir* 

--

AN har sonen bestemt seg for at jeg ikke kan dele opp qouter, så da blir svaret sånn *peke* Nope, jeg klager ikke, jeg forklarer, og jeg har ikke tenkt å forklare det igjen ;)  

Skrevet

Jeg elsker å gå i skjørt :) Men måtte "lære" meg det for 2 år siden. Var fryktelig skummelt i begynnelsen, siden jeg alltid hadde brukt bukse til hverdags. Skjørt og kjole var forbeholdt fest o.l. 

Jeg bruker "grove" strømpebukser når jeg går med skjørt og ikke skal pynte meg. 

Så synte du skal gå med skjørt i morgen @Symra&Pippin :D har du ikke strømpebukse så stikker du innom butikken før jobb ;) 

Noe litt annet enn skjørt. Det ser ut til at Casper har fått seg en donalkul i pannen :lol: den gjør ikke vondt og er litt myk, og det dukket opp sånn plutselig. Lurer på hva han har stanget hodet i :P 

Håper det bare er en donalkul, hvis ikke blir det en tur til doktor dyregod neste uke. 

• Like 1
Skrevet

Ene katten her er så skremmende tålmodig med valpus. Han lar henne styre på og gir såvidt beskjed når hun tygger på ham eller tråkker ham på magen. Det var like før jeg lempet ham i buret og sprang til veterinæren, og det er fortsatt ikke usannsynlig at det blir gjort, altså. :P

Skrevet

......har jeg bestilt "spa" til Harly i morgen! :ahappy: Han vant gavekort på hundemassasje så da får vi brukt det i morgen når vi allikevel skal i den retningen. 

Hadde håpet å ta Lykke i samme slengen men tror ikke damen rekker det før operasjon. Lykke får heller skjemmes bort en annen dag. 

• Like 2
Skrevet (endret)

Timmy og Bizi er tydeligvis temmelig trygge på hverandre.

De leker, turner og herjer på jordet til naboen, og Bizi legger seg oppå Timmy, og holder han fast med labbene sine.

Det er en ny form for lek de har begynt med i det siste.

Han ligger der og ser ut til å synes at det å ikke komme noen vei før hun reiser seg opp er helt topp.

Og han vet å si i fra hvis han er misfornøyd, så ingen fare med det.

I dag lå de sånn en god stund. Hun lå oppå han, han lå mellom forlabbene hennes med overkroppen, og de bare kikket på hverandre, før de tumlet rundt videre på jordet.

Raringer!

Endret av Klematis
Skrevet

Har allerede kommet bekreftelse på at jeg har bestått tressmatten. Hurra! :D Godt å føle at en klarer noe også, for den prøva jeg skal ha i morra kommer nemlig til å gå rakt åt *******! :P Heldigvis får man flere sjanser :aww: 

• Like 15
Skrevet

Hjemme etter en kveld med fri bar!! Endelig er nesten alle mine forpliktelser i styreverv over, ihvertfall de travleste.

Gleder meg vilt til møter i januar der jeg endelig kan trekke meg fra alt og bare fokusere på skole det aller siste semesteret! Tipper det også blir litt rart...

Nå burde jeg sove, men jeg har mye tanker som jeg kunne tenkt meg å fått ut, tror jeg har vært såpass mye under stress i det siste at jeg trenger å snakke om det nå når det endelig er over, men ingen venninner er våken :(

• Like 1
Skrevet (endret)

Ånei... hvorfor sitter jeg og ser på hjemmesider til amerikansk bulldog oppdrettere? :S Hadde egentlig lagt dem fra meg helt, men fikk brått litt lyst på igjen. Går nok over!

Har en venninne som driver oppdrett av noen grisefine med ett fantastisk gemytt. Jaja, så knuste den ene hannhunden hennes en tann på meg, men han kan vel ikke noe for at han er så fordømt lykkelig :wub:

10277063_10154071741535714_3576637844247
Storm fvf ....

1917599_10150185350235714_2962267_n.jpg?

Også har hun noen ganske så små, som jeg bare sikler på! De er så fine alle sammen! Hun driver aktivt med weighpulling og trener lp på si. Bare si i fra om du vil ha, kan sette deg i kontakt jeg :P  *har en hemmelig drøm*

Endret av Margrete
  • Like 4
Skrevet (endret)

Har en venninne som driver oppdrett av noen grisefine med ett fantastisk gemytt. Jaja, så knuste den ene hannhunden hennes en tann på meg, men han kan vel ikke noe for at han er så fordømt lykkelig :wub:

Storm fvf ....

Også har hun noen ganske så små, som jeg bare sikler på! De er så fine alle sammen! Hun driver aktivt med weighpulling og trener lp på si. Bare si i fra om du vil ha, kan sette deg i kontakt jeg :P  *har en hemmelig drøm*

Linn og Alex er kjempeflinke :)  Deres Scotty er min all time favorite tror jeg. 

Endret av Mari
Skrevet

Linn og Alex er kjempeflinke :)  Deres Scotty er min all time favorite tror jeg. 

Ja! Han vil jeg å ha! Skal vi stjele han og så kan vi byttelåne litt av og til?

Skrevet

Akkurat nå er det jobb igjen, og det er fredag! :D Misunner ikke de som starter elgjakta i dag, våkna i 5-tida av at det hølja ned (hørtes ut som noen spylte med en hageslange mot vinduet). Håper det letter litt for dem utover dagen, ikke noe trivelig å sitte på post i så mye regn.

Nei, jobbe litt og satse på dagen suser av sted. Hente besøk på togstasjon rett etter jobb. :ahappy:

Skrevet

Fordi det er en herlig rase vel :wub:

Samboeren min har lys til å gi rasen en ny sjangs, men jeg har dessverre skrekken etter Ulf fortsatt og det synes jeg er skikkelig dritt :icon_cry:Han skulle faktisk blitt 4 år i morgen :heart:

1536595_10152114880420395_2141915846_n.j

• Like 4
Skrevet

Kulen i pannen til Casper forsvant i løpet av natten:) Lurer fremdeles litt på hvordan han fikk den :P 

I dag er det høst ute! Deilig, men kroppen min kunne tenkt seg varmere og mer stabilt vær. Synd hodet mitt er så glad i høst og vinter :P

Skrevet

Ligger faktisk, jeg foretrekker at de ligger på rygg på fanget mitt. Selv Nora må det, jeg antar at det er litt av grunnen til at hun ønser seg :lol: Men det gjør det enklest for meg, og det er det som teller, så da blir det sånn da! 

Ligge var det ja... Jeg foretrekker også hunder som ligger når jeg driver med sånt, men hundene foretrekker åpenbart å stå - og hundene må jo få det som de vil, sant? :whistle: 

Ja, det er vel det mest positive jeg kan si om denne høsten, det er fint kakaovær :aww: Vi hadde forøvrig et glimt av sol og sånt før i dag, men nå regner det igjen. Nope, jeg er ikke spesielt imponert over været i 2015 :P  

Jeg tror jeg så sola så vidt i går, jeg også, men da jeg la meg hølja regnet ned. Det er deilig å høre på da, når man er innendørs :D. Men jeg SA jo at vi skulle hoppe over sommeren i år, husker du ikke det :P ? 

Det er ikke størrelsen det kommer an på :P Men jo, jeg er forholdsvis sikker på at de er store nok. De fleste av dem er plassert fornuftig da, så det ække no stress :P  

Pffffft.... jeg tror fortsatt jeg holder med huseieren :P

Nora har pels hun da :lol: Hun har bare ikke sånn pels som må bades og blåses og børstes hver fjortende dag :aww: Hun har derimot pels som røytes, og det er på tide med det nå, så om en uke eller to så er jeg sikkert ikke så begeistret for Noras pels heller *flir* 

Nei hun ha'kke SÅNN pels - og når du snakker om røyting, så kjenner jeg at jeg brått er glad for at mine hunder har SÅNN pels :P

Nå har jeg fått det for meg at jeg burde bytte ut bilen jeg kjøpte i fjor... Bilen er finfin, den altså, god å kjøre så lenge det ikke blåser er den også, men den har jo alt for lite plass... Nå ønsker jeg meg Hi-Ace igjen, LANG type, med 4WD... som jeg kan sove i og bruke som campingbil... 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...