Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Ferdig med røntgenlab for idag, fikk tatt 6bilder hver idag :)

Nå er det 3timer til neste forelesning... prøve å få lest litt pensum imens da, mens jeg misunner de som kan gå hjem i mellomtida :P

Lag deg gode lesevaner fra starten av, så får du det mye enklere utover :-) Finn deg en passelig plass på en lesesal, ta med nok mat og drikke, ørepropper hvis du trenger det, og kickstart arbeidslysta.

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Trenger man å henge ut personer på en sånn måte på et offentlig forum?

Man trenger det. Ikke noe er som å frese litt over andres dumskap i all offentlighet vøtt :)

It's my birthday! :bananas:

Gratulerer med dagen :ahappy:

Skrevet

Nei, ikke surre mer. Skrive ferdig, så finne lunsj og så se om det finnes brukbar pc på biblioteket jeg kan låne og renskrive.

Skrevet

Hjortelusflue :| Flere som er plaget av den? Til nå i helgen har jeg kun lest om den og tenkt skrekk og gru!! Men nå i helgen har jeg funnet de kravlende i hår og hals etter tre av tre turer i skogen :wacko: I samme skog som i fjor..er det blitt fler av dem ?!! Kjenner jeg må konsentrere meg bittelitt for ikke få bittelitt panikk , de er driitekle!!

Skrevet

Hjortelusflue :| Flere som er plaget av den? Til nå i helgen har jeg kun lest om den og tenkt skrekk og gru! Men nå i helgen har jeg funnet de kravlende i hår og hals etter tre av tre turer i skogen :wacko: I samme skog som i fjor..er det blitt fler av dem ?! Kjenner jeg må konsentrere meg bittelitt for ikke få bittelitt panikk , de er driitekle!

Sånne har kommet til oss. :( Jeg hadde aldri sett dem før, syns liksom det var mer enn nok at vi lever med flått. Og så får vi dette i tillegg! :(

Skrevet

Hjortelusflue :| Flere som er plaget av den? Til nå i helgen har jeg kun lest om den og tenkt skrekk og gru! Men nå i helgen har jeg funnet de kravlende i hår og hals etter tre av tre turer i skogen :wacko: I samme skog som i fjor..er det blitt fler av dem ?! Kjenner jeg må konsentrere meg bittelitt for ikke få bittelitt panikk , de er driitekle!

Søøøte små krypa, det :wub:

:lol: :lol:

Skrevet

Da har hele flyttelasset ankommet med lastebilen :D siden vi har vært så flinke å fått alt inn, så pakker vi ut og ordner resten i morra :lol: skal jo tross alt på jobb om et par timer.. :aww:

Skrevet

.. Prøver @Raksha å lære meg tog, slik at jeg kommer hjem..

Når vi snakker om bortskjemte ungdommer liksom :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

*fnis* kanskje karriere som reiseveileder i nsb jeg skulle satset på. :lol:
Guest Christine
Skrevet

Jeg hadde planlagt å dra å kjøpe inn mat for å ha middagen klar til foreldrene mine kommer hjem fra jobb, men ser ut til at stipendet ikke kommer før i morgen. Da får det bare bli med tanken. Det er vel tanken som teller? :aww:

Skrevet

*fnis* kanskje karriere som reiseveileder i nsb jeg skulle satset på. :lol:

Ja, helt klart! Du som har appen og alt!

Jeg begynte å tenke på det at jeg vet jo ikke engang hvor togstasjonen jeg skal til er hen, men håper de som henter meg vet det :lol:

Bonde på bytur liksom :lol:

Skrevet

Lag deg gode lesevaner fra starten av, så får du det mye enklere utover :-) Finn deg en passelig plass på en lesesal, ta med nok mat og drikke, ørepropper hvis du trenger det, og kickstart arbeidslysta.

Må få meg noen gode vaner, ja. Har ikke det enda, for jeg sporer alt for fort av.

Tenker å sette opp en leseplan. En oversiktelig, grei en som jeg kan følge. Tror jeg får gjort mer om jeg bestemmer meg for å lese noe bestemt hver dag. Så evt endre den om timeplanen endres.

Skrevet

Ja, helt klart! Du som har appen og alt!

Jeg begynte å tenke på det at jeg vet jo ikke engang hvor togstasjonen jeg skal til er hen, men håper de som henter meg vet det :lol:

Bonde på bytur liksom :lol:

:lol: lykke til...
  • Like 1
Skrevet

Sånne har kommet til oss. :( Jeg hadde aldri sett dem før, syns liksom det var mer enn nok at vi lever med flått. Og så får vi dette i tillegg! :(

Samboer har vært plaga av de i et par år alt han, de vil bare plage han, så når vi alle går tur sammen er det bsre han som får de på seg :P

Skrevet

Argh. Synet har blitt MYE verre igjen. Lurer på hva som egentlig skjer... Det er ekkelt å gå i gangene på skolen, for jeg risikerer å kræsje med folk og stolper. Kunne se helt supert på morgenen i dag, så jeg har jo med meg bilen også. Den tør jeg ikke bruke nå hvertfall.

Skrevet

Argh. Synet har blitt MYE verre igjen. Lurer på hva som egentlig skjer... Det er ekkelt å gå i gangene på skolen, for jeg risikerer å kræsje med folk og stolper. Kunne se helt supert på morgenen i dag, så jeg har jo med meg bilen også. Den tør jeg ikke bruke nå hvertfall.

Dra til legen! Få noen til å kjøre deg.

:hug:

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Skrevet

Dra til legen! Få noen til å kjøre deg.

:hug:

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Har vært hos legen, både fastlege, nevrolog og øyelege. Skal til øyelege igjen snart.

Skrevet

Da har jeg gjort borgerplikten min :) Skal på jobb om et par timer, men det er visst farrang i huset, så frem til jeg drar skal jeg holde meg på rommet og be en stille bønn til imunforsvaret mitt :P

• Like 2
Skrevet

Da har jeg funnet frem valgkortet og skal aldeles straks kjøre en tur til Kløfta for å avlevere stemmen min :aww:

Skrevet

Da har jeg gjort borgerplikten min :) Skal på jobb om et par timer, men det er visst farrang i huset, så frem til jeg drar skal jeg holde meg på rommet og be en stille bønn til imunforsvaret mitt :P

Liker at du har stemt, ikke at folk er sjuke!
  • Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...