Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjæledyrene våre lever et luksusliv


MiO
 Share

Recommended Posts

Guest Stella

Hvor stor vekt legger hundene i at de bor i hus med spesialbestilt lysekrone og fancy interiør? Kontra det at de er stengt inne på fremmed sted, borte fra flokken sin? Luksus sett med menneskers øyne er ikke det samme som luksus sett med hunders øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Kovu hadde nok ikke trivdes der uansett hvor dyr lysekronen var. Og spa kan du bare glemme, ingen av hundene her liker å bade. :P

Jeg tror ikke hundene har det særlig bedre der enn hjemme hos noen hvor de kan ligge i sofaen, få lang tur i skogen hver dag, og slippe å dele oppmerksomheten med 100 andre...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også at det så ikke ut som mye luksus der de sto i bur. De så ikke større ut enn det som er vanlig. Jeg kunne skjønt det dersom det var snakk om store rom med gode senger, utsikt og fri tilgang til stor, privat hundegård. Jeg ville vært skeptisk til å forlate hunden min på et sted hvor de overfører menneskelige ønsker og behov til hunden, i stedet for å ta utgangspunkt i hundens natur.

Men som dere andre sier, luksus for en hund er jo å få bo hos familie eller venner mens eier er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Interiøret er for å tilfredsstille eierne. Jeg er helt og fult overbevist om at de på Standal ikke mener at bikkjene bryr seg om driten de henger rundt.

Standal er en av svært få steder jeg ville satt igjen hunden om den måtte i pensjon. Og de kommer høyere på lista enn de fleste privatpersoner jeg kjenner i forhold til å få lov å passe mine hunder.

Kun en håndfull privatpersoner på toppen. Deretter tre pensjonater - og om ingen av de utvalgte hadde kunnet så hadde jeg ikke reist noe sted.

Forøvrig så er det vel gjerne sånn at det kun er eierne som mener hunder ikke vil trives på kennel. De aller fleste trives godt - og mange fordi de endelig får være hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har/har hatt hundene på kennel så er første bud at de har egen luftegård tilknyttet hvert rom, som er tilgjengelig hele tiden. Det har hundene her hatt hver gang de er på kennel. I tillegg bruker vi kun små kennler, da det naturligvis også blir bedre tid til hver hund da. Løsningen til standal så dårlig ut syns jeg, trange rom uten luftegård.

Hundene her (kun hatt dvergpinscherne på kennel) har trivdes bedre enn forventet på kennel. De har ikke vært blant hundene som har bjeffet eller ult, og har slått seg til ro raskt. De har også kost seg med personalet. Optimalt er det ikke, men som nødløsning i tilfeller vi ikke får privatpass er det en grei løsning. :)

Kunne gjerne brukt kennel igjen, men samboer nekter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lite engstelig for kennel som sådan, jeg tror de fleste hunder har det helt greit der. Men Odin som er utrygg på andre hunder og nå blir stresset av mye lyd tror jeg har det bedre i privat hjem. Og Kovu er så sosial med mennesker, så jeg er usikker på om han ville trivdes også, men han er greit sosial med andre hunder også, så det hadde kanskje gått bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk Saga på Standal en langhelg for noen år siden. Mitt første og (foreløpig) eneste kennelopphold. Selve oppholdet var bra og ingenting å utsette på fasilitetene og prosedyrene. Jeg hadde også valgt de igjen dersom jeg måtte bruke kennel. Ble derimot litt bekymra når jeg fikk tilbakemelding om at Saga hadde vært litt sky(?) de første dagene. SKY!?!? :nesevis: Det er aldri noe jeg ville beskrevet den hunden som, nærmere det stikk motsatte. :lol:

Jeg har heldigvis ikke hatt behov for kennelopphold siden da vi har hatt hundepassere ved behov. Da kan Saga være seg selv(??) og jeg og lommeboka slapper bedre av.

Selvfølgelig bryr ikke hundene seg om lysekroner til mangehundretusen, men dersom jeg hadde hatt valget mellom to jevngode kenneler som kunne tilby et likt opphold for hunden, men det ene så ut som et fjøs og det andre så nytt og fresht og fint ut, så hadde jeg valgt det nye, freshe fine. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg heldigvis aldri hatt behov for å ha hunden på kennel, og etter at ei venninne nylig fikk tilbake hunden sin, med beskjed om at den "hadde fått en liten rift på nesa", og kom hjem med noe som så ut som et slag fra en grizzly over snuten, så kjenner jeg at jeg er litt skeptisk. Hunden hadde hatt det SÅÅÅÅ bra og de satte bare hunder som passet sammen sammen, og likevel så har den sosiale, trivelige og greie hunden blitt påført dype sår under oppholdet?

Hvordan et ser ut bryr jeg meg ikke så mye om, så lenge det er rent, god lufting, nok plass, skjermet osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste setningen i artikkelen: "– Jeg er stiv i prisen. Da får jeg mer seriøse kunder som bryr seg om katten sin"

Uff, her skulle jeg ikke gått inn nå @Tuvane, bikkjene skal avleveres på Drøbak Hundehotell om to timer fordi begge hundevaktene "sviktet" i siste øyeblikk og jeg ikke hadde noe annet valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Margrethe Og så Drøbak da, av alle ting? :P Men jeg tror som nevnt over at det i de aller fleste tilfeller så har hundene det helt greit på de fleste hundepensjonater. Kanskje ikke like bra som hjemme hos deg, men sikkert uten varige mén!

Prøv å få tak i skikkelige kenneler sånn i slutten av juli da :P Ja jeg skammer meg veldig!! Og ja, de greier seg garantert helt fint, men liker det ikke! De har det så bra på den vanlige kennelen vår, da kommer de hjem tykke og gode, og de to siste gangene har de ikke villet dra derfra uten å få snop på kontoret. Siden jeg hadde fått tak i hundevakter, så ville jeg jo heller det enn kennel, så derfor ble det slik i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste setningen i artikkelen: "– Jeg er stiv i prisen. Da får jeg mer seriøse kunder som bryr seg om katten sin"

Uff, her skulle jeg ikke gått inn nå @Tuvane, bikkjene skal avleveres på Drøbak Hundehotell om to timer fordi begge hundevaktene "sviktet" i siste øyeblikk og jeg ikke hadde noe annet valg.

Nå er det vel ikke veldig sannsynlig at Nix slippes sammen med en fremmed hund da, og Asti går vel sikkert sammen med Nix. :) Ergo tror jeg det er tvilsomt at noen av dem er i risikosonen for noe som helst. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Turbo på kennel i fem dager i Sverige for et par år siden. Likte skikkelig godt folka når jeg var der på besøk på forhånd, likte det de beskrev av hvordan de luftet hundene osv osv...

De folka som Turbo hadde fått hilse på på forhånd og som jeg hadde fått beskjed om at kom til å ta seg av ham dro på ferie dagen etter at jeg leverte ham. Når jeg hentet ham sto han i en hundegård med 10 andre hunder... Han hadde på seg et halsbånd som ikke var hans og vi så vidt klarte å få av ham uten å måtte klippe det av. Han hadde såre poter etter grusen i den luftegården han sto i og han hadde flere blåmerker på kroppen etter bitt fra andre hunder... Han skal aldri på kennel igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble derimot litt bekymra når jeg fikk tilbakemelding om at Saga hadde vært litt sky(?) de første dagene. SKY!?!? :nesevis: Det er aldri noe jeg ville beskrevet den hunden som, nærmere det stikk motsatte. :lol:

I alle dager O_o Det er noe av det sprøeste jeg har hørt på lenge :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Min hund har det topp på kennelen hun er på, og har nesten ikke tid til å være med hjem igjen. Der er det ingen lysekroner eller spa, men hun får anledning til å løpe løs på plenen der, treffe utvalgte nye lekevenner, og hun får masse kos og oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer nok med å sette mine hunder bort til folk jeg kjenner jeg...er superkresen der. Tror ikke jeg hadde greid å sette de på kennel. Nemi hadde nok savna meg veeeeldig. Blitz hadde sikkert ikke brydd seg så mye om hun hadde hatt selskap av en annen hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid hatt dyra på Standal. Grosseren var der ved et par anledninger, katta vår var der og Luna var der et par ganger. Har alltid fått tilbake hunder/katt som har luktet godt, sett fine og friske ut og det har virket som om de har trivdes veldig godt :) Nå har jeg jo folk som kan passe på Nyx, men jeg hadde vært mer skeptisk til å la henne være på kennel enn med Luna, for hun er ganske så røff med andre hunder. Luna var bare snill og god, og som oftest relativt uinteressert, mens Nyx er leken som fy og tøff i måten hun leker på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så glad da jeg hentet fjotten på kennelen i år, det første jeg fikk høre da jeg kom var "han er så søt!". Er andre året på rad han er der (mine foreldre er alltid vekke store deler av fellesferien, og har ingen andre bekjente som har mulighet for langtidspass), og ga beskjed i år som i fjor at han kan ha ressursforsvar på mat mot andre hunder og ukjente mennesker, samt være litt usikker på fremmede (ikke akkurat drømmehunden å ha på kennel). Han hadde fått delt kennel med en trygg tispe hele oppholdet, og hatt et fast menneske å forholde seg til, som hadde tatt seg god tid til han og etterhvert blitt kjempekompis med. Hadde oppført seg kjempefint, og spist godt (om han er stresset, spiser han ikke). Fikk langt referat av oppholdet hans, og virker som han har fått flott oppfølging, tross mangel på lysekroner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...