Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Jeg skal huske det til neste gang :P

Og jupp, han blir hos meg. Kan ikke noe annet denne gangen.

Ups, sojjy! :D

Og tusen takk!

Det har vært en lang ventetid, på mange måter, og jeg klarer ikke helt å forstå at jeg har ham nå enn gang.

Og vi er fremdeles i Turku, sitter på hotellrommet med en Burger King-meny. Ferga hjem i morgen kveld, det var ikke noe ledig før. Men da får jeg kanskje sovet skikkelig i natt, etter en søvnløs fergenatt bak meg og en ny foran meg. Det er en kjøretur fra Stockholm også.

Han heter Glam! Han er min lille rock'n' roller <3 Eller, på stamtavla heter han Goldbear's Adam Lambert.

Tusen takk!

Og hva så din mor for seg - puslespillkake? Kake som salatbar, sett sammen hva du vil ha?

Ikke helt sikker på hva hun så for seg jeg. Ikke så lett å henge med der. :lol:

Vår lille skatt har fått utrolig mye fint til bursdagen :D enda venter det noen gaver utover. Lille heldiggrisen. :D

Ok, elle meller om flåttmiddel her. Vi reiser senest torsdag, og får tidligst tak i det og hatt på i morgen ettermiddag. Er det egentlig noe vits? Vi har ikke flått der vi bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Guest Belgerpia

Pokker, skattetrekket mitt er fremdeles ikke riktig...ifg lønnsslippen skal de trekke 35%, men de trekker ikke nok. Må vel ringe lønningskontoret igjen da, men det irriterer meg at det skal være nødvendig. Om det fortsetter slik kommer jeg jo til å få en gedigen baksmell neste år...

Er du sikker på at du ikke har tabelltrekk da kanskje? Og at det står at det skal trekkes 35% av tillegg og overtid?

For lønnssystem regner automatisk og er det satt at det skal trekkes 35% så trekker den det. Arbeidsgivere må nå hente data fra skatteetaten og det lastes automatisk inn i de aller fleste lønnsystemer.

Hva står det på lønnslippen din? Står det skatt % eller skatt tabell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Dobbeltposter

@MarieR har du godtgjørelse for kjøring eller andre utgifter så beregnes det ikke skatt av det. Det er kunn lønn og naturalytelser (forsikring osv ) det skattes av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du ikke har tabelltrekk da kanskje? Og at det står at det skal trekkes 35% av tillegg og overtid?

For lønnssystem regner automatisk og er det satt at det skal trekkes 35% så trekker den det. Arbeidsgivere må nå hente data fra skatteetaten og det lastes automatisk inn i de aller fleste lønnsystemer.

Hva står det på lønnslippen din? Står det skatt % eller skatt tabell?

Hm, der sa du noe! Det har jeg ikke tenkt over.

Det står Tabell / Prosent 7100 / 35%

Jeg har liksom ikke tenkt over det med tabelltrekk, men hengt meg veldig opp i den prosenten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hm, der sa du noe! Det har jeg ikke tenkt over.

Det står Tabell / Prosent 7100 / 35%

Jeg har liksom ikke tenkt over det med tabelltrekk, men hengt meg veldig opp i den prosenten :P

Da har du tabelltrekk og 7100 er den høyeste - så da får du neppe baksmell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og hundene har lyst på en skikkelig tur, men jeg har så vondt i leggene i dag! Aner ikke hvorfor. Fint turvær er det også.

Får vel labbe ned til fjæra da, som vanlig. Hundene trives der da, mye å sniffe på, men noen kondistrening er det ikke, hverken for to- eller firbeinte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å være ute i god tid, levere bagasje og komme seg gjennom

Sikkerhetskontrollen så en ikke må løpe før gaten stenger.

Husker ikke om det var streng passkontroll til Island, i så tilfelle tar jo det også tid.

Tidlig fly eller? God tur! Island er fint!

Takk :) Halv 9...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: i love you er fin. Australia er fin. The proposal er fin.. Burlesque er fin..

Det var de jeg kom på nå ;)

Jeg aner ikke jeg.. Dixi har ikke, men søstra har.. Er jo ei stund siden vi fikk hd-resultatet også.. Merkelig..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er nok pga tida:

Demi avlest i mars 15 (og fri) - har indeks

Doc avlest i mars 15 (og fri) - har indeks

Dina avlest i juni 15 (og fri) - ikke indeks

Dixi avlest i juli 15 (ikke fri) - ikke indeks

Så tipper det kommer ila høsten, tar vel fort 1-2 måneder kan det se ut som :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg kommet hjem etter å ha vært kattepasser for en kompis, og sitter og hører på opptak fra konserten sambo hadde i går og venter på at han skal bli ferdig med å mekke sen middag :P Innafor! Ikke så innafor at jeg egentlig burde sovet nå allerede siden vi skal opp tidlig i morgen, men det ble jo så himla seint natt til i dag, så jeg er ikke trøtt! :frantics:

Også burde jeg lese til konteeksamen NÅ og HELE TIDEN (bahh jeg klikker på meg selv..null motivasjon), men hodet mitt er ikke-fungerende i dag, pluss at jeg har fått sutrasjon og da er verden et fælt sted å være :faceless:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er nok pga tida:

 

Demi avlest i mars 15 (og fri) - har indeks

Doc avlest i mars 15 (og fri) - har indeks

Dina avlest i juni 15 (og fri) - ikke indeks

Dixi avlest i juli 15 (ikke fri) - ikke indeks

 

Så tipper det kommer ila høsten, tar vel fort 1-2 måneder kan det se ut som :)

Superenkel forskning viser at det er latskap å bare sjekke ene søstra :lol: :lol:

Takk! ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superenkel forskning viser at det er latskap å bare sjekke ene søstra :lol: :lol:

Takk! ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

:lol: Virker som at de siste som fikk indeks fikk avlesning i mai, så mulig tar det så lang tid eller så er det pga ferie. Men skal sette meg mer inn i det neste år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg er så lykkelig over at kink nummer to i nakken denne uka begynner å slippe taket. Har heldigvis kiropraktortime i morgen. Han mente jeg hadde litt skjev ryggrad, og at det ene beinet var litt lenger enn det andre. Og at spesialsåler var en god idè.

Jeg er lei av å ha vondt i nakke, rygg og skuldrer nå, så kanskje jeg burde høre på han.

Timmy har vært kjempeflink til å trene på balanseputa i dag igjen. Vi har gått fin tur med fin mann med fin hund, og Bizi har vært imponerende flink til å ligge rolig i skogen bundet til et tre i timevis uten å mase. Hun er så flink den jenta. 11 kg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket merke, og er du fornøyd? :)

Vi ønsker oss trommel, fordi latskap og det er deilig å kunne ta flere vasker på en dag når man har liten plass å henge tøy på. En kombimaskin kunne jo vært et alternativ...

Jeg har Indesit. Jeg er fornøyd, selv om min begynner å bli veldig gammel. Men neste gang blir det nok separert, da tørketrommelen ikke tåler så mye klær på en gang, så det tar liksom litt lang tid når jeg må dele opp vasken i to før jeg tørker :P

Har du litt høyde under taket, så ville jeg heller anbefalt å stable vaskemaskin og tørketrommel oppå hverandre :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Virker som at de siste som fikk indeks fikk avlesning i mai, så mulig tar det så lang tid eller så er det pga ferie. Men skal sette meg mer inn i det neste år :P

Så utrolig kjekt med kjentfolk som vet alt! Slipper jeg å bruke krefter på slikt! :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mauren er tilbake... ikke like gale som det var, men nå tok jeg nettopp 7stk rundtom i stua. Så utrolig lei, de er så ekle. Skjønner ikke hvorfor vi ikke blir kvitt de. Vanskelig når ikke vi finner ut hvor de kommer inn, også er det bare en her og en der. Går ikke i noe sti eller noe, og virker ikke som de tiltrekkes mat.

Noen som har peiling på hvor mye.det koster for å få profesjonelle til å fjerne de? Tenker de vi leier hos må betale, men greit å vite at vi kan ordne det selv om de absolutt ikke går med på det.

Vi betalte 2500 det første året med Pelias, de neste årene skulle det koste 1750 pr besøk som det vil være to av i året. Vel brukte penger for vår del, angrer ikke et sekund.

Nå er jo prisen individiuell da, men dette var det vi fikk for å fjerne litt diverse maur fra bolighus. De møtte opp samme dagen eller dagen etter og var utrolig hyggelige selv om det måtte nærmere 10 besøk før det var maurefritt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg ble glad når jeg oppdaga at vi ikke skulle hjem i mårre men på tirsdag :) Glad jeg oppdaga det i kveld og ikke i mårra på flyplassen når flyet vårt ikke ble å gå :D

I dag har vi vært på Temple Bar området og spist frokost, lunsj OG middag. Ene personen som reklamerer for en restaurant kjente oss igjen etterhvert da vi sikkert har gått forbi hun 10 ganger i dag. På kvelden ble det drinker på Badass kafe samtidig som vi hørte på noen sykt flinke gatemusikanter..

Gleder meg til i mårra :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...