Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Det er visst kjempevanskelig å levere en pakke fra Hamar til Hamar i løpet av en dag... Bring står ikke høyt i kurs i dag :sint_01:

I dag sank jeg så dypt at jeg kjøpte ferdiglaget potetstappe på butikken, så nå har jeg spist pinnekjøtt og potetstappe til middag :aww:. Det smaker godt selv om det ikke er vinter....

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

Når det har vært 18-20 grader to dager på rad må det veies opp med litt tordenvær. Det slår aldri feil.

Jeg satte fjellskoene mine ut på verandaen for å lufte seg i formiddag. Da jeg kom hjem var de våte :( De stinker skikkelig myr fra før og brukte flere dager på å bli tørre. Jeg skal ikke gå spor i myra med dem flere ganger. Tips for å få dem vanntette igjen? Det er lærsko...

Skrevet

Det er visst kjempevanskelig å levere en pakke fra Hamar til Hamar i løpet av en dag... Bring står ikke høyt i kurs i dag :sint_01:

I dag sank jeg så dypt at jeg kjøpte ferdiglaget potetstappe på butikken, så nå har jeg spist pinnekjøtt og potetstappe til middag :aww:. Det smaker godt selv om det ikke er vinter....

Den ferdiglagete potetstappa er faktisk litt god den. Guilty pleasure! (Viktig å ikke bli for prinsippfast også, sant? :teehe: ).

Guest lijenta
Skrevet

Når det har vært 18-20 grader to dager på rad må det veies opp med litt tordenvær. Det slår aldri feil.

Jeg satte fjellskoene mine ut på verandaen for å lufte seg i formiddag. Da jeg kom hjem var de våte :( De stinker skikkelig myr fra før og brukte flere dager på å bli tørre. Jeg skal ikke gå spor i myra med dem flere ganger. Tips for å få dem vanntette igjen? Det er lærsko...

vask av løst skitt, Klin inn med fett la det stå og trekke inn blankpoler og gjenta til det blir tett

Skrevet

Nå fikk jeg tilbud om opptak til PPU. Bare synd jeg har signert arbeidsavtale...

Vil du helst jobbe eller helst ta PPU da? Hvis det er det siste så kan du jo prøve å ta en prat med rektor.

Mett. Det var godt, siden jeg har vært sulten i hele dag men ikke rotet meg til å spise :P

Skrevet

Nesten alle IPO-folk jeg kjenner bruker flexi til lufting. :P 

Det har kanskje noe med det at å lære hunden i gå pent i bånd havner ofte laaangt ned på lista *host* :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Jeg fikk skikkelig lyst på lutefisk tidligere i dag, men det var visst ikke helt greit syntes kollegaen min. Lyst på julemat sånn midt på sommeren! :P Spiste torsk til middag da, så jeg var ikke milevis unna.

Jeg gleder meg skikkelig skikkelig til vennene mine er tilbake på Ås kjenner jeg. Syns kveldene begynner å bli fryktelig lange nå. Klokka er bare seks liksom, hva skal jeg bruke resten av kvelden på? Jeg er ikke den som sliter mest med å aktivisere meg selv eller bare nyte å ligge med en bok på sofaen, men nå er det faktisk nesten så jeg begynner å kjede meg her.

Skrevet

Den ferdiglagete potetstappa er faktisk litt god den. Guilty pleasure! (Viktig å ikke bli for prinsippfast også, sant? :teehe: ).

Ja, den er faktisk supergod :D. Og prinsipper er til for å brytes... av og til :aww:.

Nå skal vi hute oss ut på tur - varmt og oppholdsvær... litt uvanlig.

.... også har endelig lavendelen min begynt å blomstre... er ikke det litt seint? Og jeg så med glede at et par tomatplanter jeg har også plutselig har satt blomster :).

• Like 1
Skrevet

Det har kanskje noe med det at å lære hunden i gå pent i bånd havner ofte laaangt ned på lista *host* :lol:

Det er langt nede på min liste og, gitt. :P Jeg bruker dog ikke flexi, jeg syns det er så klumpete å holde i, spesielt når man lufter flere om gangen. Det ER litt humor da, når de kommer tuslende i flexi fram til sporet sitt på NM, liksom. :P

• Like 2
Skrevet

Vil du helst jobbe eller helst ta PPU da? Hvis det er det siste så kan du jo prøve å ta en prat med rektor.

Jeg tror egentlig jeg har mest lyst til å jobbe, altså. Det er bare at nå starter jeg på mandag, så jeg er kjempenervøs, og så kom jeg hjem fra ferie i går, så jeg er kjempesliten i tillegg. :lol: Da er det mye lettere å tenke på å bare fortsette å studere, fremfor å starte med noe helt, helt nytt!

• Like 1
Skrevet

Det er langt nede på min liste og, gitt. :P Jeg bruker dog ikke flexi, jeg syns det er så klumpete å holde i, spesielt når man lufter flere om gangen. Det ER litt humor da, når de kommer tuslende i flexi fram til sporet sitt på NM, liksom. :P

Jeg lufter flere i flexi :lol:

Men ja, det er litt humor i det ja :lol:

Eller når der kommer ut bilder på face at den skumle ipo-mannen ligger å sover med den skumle ipo-hunden i armkroken på sofan :lol: eller at de ligger sammen i badekaret :lol:

Skrevet

Bare som et lite ops, det er ekstremt dumt å være bundet fast om man havner i elva. Den som holder lina bør også ha kniv veldig lett tilgjengelig.

• Like 1
Guest Klematis
Skrevet

Nå blir det spennende å se om Metacam fungerer på junior.

Hun foreslo Rimadyl, men når man veier så lite, er det vanskelig å få delt tabletter.

Så vi måtte over på mistur, og det var visst ikke alt som ble levert på den måten.

Da nevnte jeg Metacam siden han har fått det før, og det vet jeg at han tåler.

Så får vi se, da. Hvis det ikke har effekt så skulle vi prøve noe annet. Og finne ut hva lavest mulig dose han kan fungere godt på er.

Så nå skal han få 4 dråper i kveldsmaten frem til vi skal tilbake til henne om 2 uker.

Hun ville ha beskjed om jeg merker endring på han om en uke.

I morgen skal han begynne å gå rundt på en balansepute, og sitte og stå, sitte og stå, på den.

Så får vi flere øvelser etterhvert.

Skrevet

Rakk heldigvis en luftetur mellom regnskurene :P

Meldt bra vær i morgen, hva skal vi finne på da tro? Har lyst til å gå spor, men det er sånn tiltak å måtte gå herfra å opp i skogen for å legge det, enda det ikke er spesielt langt :P Ønsker meg skog rett utenfor ytterdøra :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...