Gå til innhold
Hundesonen.no

Mann slått ned og hunden forsøkt stjålet


mushi
 Share

Recommended Posts

http://nettavisen.no/nyheter/innenriks/-de-spurte-etter-veien-men-kom-ut-av-bilen-og-slo-meg-rett-ned/3422773894.html

– Jeg ser ned på bikkja for å sjekke at jeg har kontroll på den. Da jeg snur meg mot mannen igjen slår han meg rett ned, sier Ola Kristiansen. Han skjønner at det er hunden de tre mennene er på jakt etter. – Jeg ser at han tar tak i rompa på bikkja og skal til å slenge den inn i bilen. Jeg slår ham, og heldigvis slipper han bikkja, som stikker av gårde. Jeg løper etter, og da jeg snur meg ser jeg at bilen kjører motsatt vei, sier Kristiansen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hmmmm.... Mye forsøk, og ingen lykkes? Og alle ser den samme hvite bilen, som ble fotografert for tre år siden.... Eneste sakene jeg finner med faktisk nappede hunder er småhundvalp, rappet av en blon

Skjønner jo at disse hundenapperne kunne vært stand-in for julenissen De er jo over alt, samtidig

Myten om den hvite varebilen. Den som googler ser at denne verserer i mange land, det varierer om den mystiske varebilen tar hunder, småbarn eller tenåringer, men det sies altså å være en "urban myth"

Er det en Dogo Canario? Litt overrasket i så fall, min ville ikke funnet seg i sånt, og det er jo ikke bare-bare å "ta tak i rompa for så å slenge den inn i bilen"...?

Ikke alle som er like tøffe, spesielt ikke når de bare er unge. Mange vokser jo på seg alvor da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mange forsøk på stjeling av hund for tiden :( Meldes jo om en ny hendelse nesten hver dag nå på fb. Skikkelig skummelt! Har lest om forsøk på å stjele både lapphund, cocker, basset og blandingshund - om jeg ikke husker feil. Heldigvis gikk det bra, men jeg har ikke lyst til å tenke på hva som skjer med de hundene de lykkes med å stjele. :(

http://mobil.vestbyavis.no/Utlover_dus_r_for_hundetyverier-5-47-12414.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... Mye forsøk, og ingen lykkes? Og alle ser den samme hvite bilen, som ble fotografert for tre år siden.... Eneste sakene jeg finner med faktisk nappede hunder er småhundvalp, rappet av en blond dame...

* Hvor talentløse er disse "hundetyvene"???

* Hvilket behov har de for Norske, ymse kjøtere?? (Når de kommer fra land hvor løsbikkjer og gratis kjøtere florerer)

* Hvor pr.kåte og evt. hysteriske er enkelte folk rundt om her til lands..

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra det jeg har lest har det vært forskjellige biler. Jeg kan ikke forstå hvorfor flere skulle kødde med det her?

Synes ikke det er hysteri om det ikke er tull. Da er det jo viktig å informere. At de er talentløse og ikke lykkes er jo bare bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... Mye forsøk, og ingen lykkes? Og alle ser den samme hvite bilen, som ble fotografert for tre år siden.... Eneste sakene jeg finner med faktisk nappede hunder er småhundvalp, rappet av en blond dame...

* Hvor talentløse er disse "hundetyvene"???

* Hvilket behov har de for Norske, ymse kjøtere?? (Når de kommer fra land hvor løsbikkjer og gratis kjøtere florerer)

* Hvor pr.kåte og evt. hysteriske er enkelte folk rundt om her til lands...

Løsepenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På div grupper på facebook fra trøndelag så er det ihvertfall mye hysteri, folk legger inn innlegg omtrent bare de ser en kassebil på veien, og gud forby at den kjører innom en butikk parkering for å ta en usving.. Da hyles det og oppfordres til det ene og det andre. Og gud veit hva folk har sett, først legges det ut om noen som har sett en hvit varebil, uten noe annet å gå på for å følge med bilen eller i det hele tatt vite om det er noen kriminelle med beskjed om å varsle politi om man observerer bilen, når det da blir forsøkt sagt at ikke alle hvite varebiler er hundetyver så kommer det et nytt innlegg hvor man plutselig har masse info og at hundene sto som sild i tønne å så med triste blikk ut bakruta på bilen.... Rart det ikke var noen stjelte bikkjer her den dagen eller de nærmeste dagene rundt... At det er hundetyver på ferde stemmer sikkert, det er jo et par nå som er vekke som er mistenkt stjelt? så å passe på hundene er nok veldig greit, ikke bare for utenlandske forsåvidt, det er jo like mange som blir stjelt av folk uten utenlandskregistrert varebil, men noe er det jo som foregår for tiden.

Aner ikke om dette er spøk eller fakta, men det hadde ihvertfall vært noe :)

11118628_10206534912315249_6391569798337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsepenger?

Seriøst; om jeg hadde hatt lyst til å stjele verdiløse bikkjedyr, så skulle jeg greid å naske med meg et titall om dagen...

Men disse påståtte forsøkene? Prøve å banke en kraftkar med en dogo i bånd? Kløne med å knyte løs en bundet hund utenfor en kiosk? Prøve å kjøpe en bassett når hagen er halvfull av gneldrende staff/dogo miks-ting? Hvor er logikken og fornuften her da? Så får man legge til at østblokkfolk er noen av de få som faktisk har respekt for muskelhunder, for de kødder man ikke med i deres hjemland :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På div grupper på facebook fra trøndelag så er det ihvertfall mye hysteri, folk legger inn innlegg omtrent bare de ser en kassebil på veien, og gud forby at den kjører innom en butikk parkering for å ta en usving.. Da hyles det og oppfordres til det ene og det andre. Og gud veit hva folk har sett, først legges det ut om noen som har sett en hvit varebil, uten noe annet å gå på for å følge med bilen eller i det hele tatt vite om det er noen kriminelle med beskjed om å varsle politi om man observerer bilen, når det da blir forsøkt sagt at ikke alle hvite varebiler er hundetyver så kommer det et nytt innlegg hvor man plutselig har masse info og at hundene sto som sild i tønne å så med triste blikk ut bakruta på bilen.... Rart det ikke var noen stjelte bikkjer her den dagen eller de nærmeste dagene rundt... At det er hundetyver på ferde stemmer sikkert, det er jo et par nå som er vekke som er mistenkt stjelt? så å passe på hundene er nok veldig greit, ikke bare for utenlandske forsåvidt, det er jo like mange som blir stjelt av folk uten utenlandskregistrert varebil, men noe er det jo som foregår for tiden.

Aner ikke om dette er spøk eller fakta, men det hadde ihvertfall vært noe :)

11118628_10206534912315249_6391569798337

Trode ikke politiet hadde lov til det?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... Mye forsøk, og ingen lykkes? Og alle ser den samme hvite bilen, som ble fotografert for tre år siden.... Eneste sakene jeg finner med faktisk nappede hunder er småhundvalp, rappet av en blond dame...

* Hvor talentløse er disse "hundetyvene"???

* Hvilket behov har de for Norske, ymse kjøtere?? (Når de kommer fra land hvor løsbikkjer og gratis kjøtere florerer)

* Hvor pr.kåte og evt. hysteriske er enkelte folk rundt om her til lands...

Jeg skjønner heller ikke hva de skal med hundene, noe som gjør at jeg sliter litt med å bli revet med av hysteriet :P

Seriøst; om jeg hadde hatt lyst til å stjele verdiløse bikkjedyr, så skulle jeg greid å naske med meg et titall om dagen...

Men disse påståtte forsøkene? Prøve å banke en kraftkar med en dogo i bånd? Kløne med å knyte løs en bundet hund utenfor en kiosk? Prøve å kjøpe en bassett når hagen er halvfull av gneldrende staff/dogo miks-ting? Hvor er logikken og fornuften her da? Så får man legge til at østblokkfolk er noen av de få som faktisk har respekt for muskelhunder, for de kødder man ikke med i deres hjemland :P

Østblokkland har virkelig stor respekt for muskelhunder de.. Jeg bandt engang ene rottisen min i nærheten av traktoren til svigerfar. Rottisen rakk aldri bort til traktoren og hadde heller ingen stor interesse av den. Men polakken som jobbet for svigerfar var hellig overbevist at den rottisen var satt der for å vokte traktoren.. Så jeg måtte gå og fjerne bikkja for at han i hele tatt skulle få gjort fjøset..

Så selv om vi prøvde å forklare norsk hundehold osv, så var dette så innprenta i ryggmargen at det hjalp ikke. Alle som hadde rottis brukte de som regel til vakt på en eller annen måte, så det var en rase de automatisk skygger unna fortalte han..

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har naboer fra øst-Europa. De er virkelig livredd hunder. Til og med mine søte som overhodet ikke ser farlige ut (i mine øyne i hvert fall). Om vi treffer dem utenfor huset og frk spaniel bjeffer av begeistring går de i bue rundt oss m angst i blikket.....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myten om den hvite varebilen. Den som googler ser at denne verserer i mange land, det varierer om den mystiske varebilen tar hunder, småbarn eller tenåringer, men det sies altså å være en "urban myth". Om det i tillegg finnes noen som faktisk driver med stjeling av to- og firfotinger vet jeg ikke, men jeg tror det hadde fått større plass i media om det var hold i alle disse ryktene.

Jeg tipper at opphavet til dette er de tusenvis av varebiler med arbeidere fra bl. a. Østeuropa som cruiser rundt på leting etter hus som trenger maling og oppkjørsler som trenger steinlegging.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor lang tid det tar før jeg blir stoppet av politiet hvis jeg låner pappas hvite transporter og putter mine hunder i den, og kjører litt rundt på måfå?

Nei, jeg har ikke helt tro på alle disse observasjonene av hundenappere, kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...