Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jaa, vi er tydeligvis flere her som tror vi har mindre hunder enn vi har :lol: . Jeg har strikket en genser som er for trang i brystet, rett og slett... hmpf!!

Hvis noen vil kjøpe den så kan dere få den for 120,- + frakt, så får jeg hvertfall dekket garnkostnadene. Den er strikket i mini alpakka som er et veldig mykt garn som ikke klør, og den er supervarm!

Den skal egenlig ha bein, men jeg tenkte at jeg strikker dem på dersom noen vil ha genseren. Den er nokså trang helt foran på brystet og i beinhullene der beina stikker ut.

Du må nok ha en mindre hund enn en whippetvalp for at denne skal passe :P .

Fargen er nok mest lik de to siste bildene.

Skal få tatt noen mål av den så kanskje det er enklere å se for seg. Mirai veier vel ca 3,5 kg nå tenker jeg.

2015-03-19%2000.17.52.jpg

IMG_20150319_164959.jpg

Undersiden, hull til beina

IMG_20150319_165025.jpg

• Like 1
Skrevet

Takk! Ja, den er jo kjempefin, jeg skuler stygt på den her den ligger på bordet :lol: . Kanskje en italiensk mynde eller noe annet kjempesmalt?

Skrevet

Den var jo kanonfin! Italienervalpen min er fortsatt bitteliten men kan godt ha noe klart til hun vokser til :)

Skrevet

Den var jo kanonfin! Italienervalpen min er fortsatt bitteliten men kan godt ha noe klart til hun vokser til :)

Ja, det kan jo godt hende den passer! Skal jeg strikke på beina da, så håper vi på det beste? :P

Skrevet

Ot: @Sona du må lage valpetråd til valpisen din :)

Det kommer :D Må bare få tatt litt flere bilder som viser noe annet enn en blurry piraja :P

Ja, det kan jo godt hende den passer! Skal jeg strikke på beina da, så håper vi på det beste? :P

Gjerne det! Hvis den ender opp med å ikke passe så bare prøver jeg å selge den videre :) Hvor lang er den i ryggen?

Skrevet

Det kommer :D Må bare få tatt litt flere bilder som viser noe annet enn en blurry piraja :P

Gjerne det! Hvis den ender opp med å ikke passe så bare prøver jeg å selge den videre :) Hvor lang er den i ryggen?

Ja, det må du bare gjøre! Det hadde jo vært best om den faktisk kom i bruk ett eller annet sted! :)

Den er 30cm fra halsen og til kanten bak.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...