Gå til innhold
Hundesonen.no

Kickbike eller master trail eller spark med hjul?


Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mye morsommere med kickbike og mer "hundekjøring" å stå på kickbike enn å sitte på en sykkel Dessuten er det kortere ned til bakken og får du ubalanse, er det bare å sette ned en fot.

Jeg har så syyyykt lyst på kickbike! Men føler det liksom er litt bortkastet å bruke så mye penger når jeg har de stuttbeinte grisene mine.

Jeg kicksparka frem og tilbake til jobb noen ganger i fjor! Null problem uten å bli trekt av hunder ja Utrolig lett og enkel er den

Og hvorfor velge skivebremser fremfor V-bremser?

Er pawtrekker høyere enn kickbiken altså? Da ser jeg jo for meg at den kan gjøre seg bedre i terrenget?

Skivebremsen tåler mer, spesielt om man bruker den endel, og i møkkete/våte forhold. Er vist endel mer holdbar enn v-brems ved trekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Og hvorfor velge skivebremser fremfor V-bremser?

Er pawtrekker høyere enn kickbiken altså? Da ser jeg jo for meg at den kan gjøre seg bedre i terrenget?

og tyngre å bruke aktivt hvis du ikke er så høy. Jeg som er 158 har blitt anbefalt kickbiken til bruk med hund av den grunnen. HVor grensa går vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor velge skivebremser fremfor V-bremser?

Er pawtrekker høyere enn kickbiken altså? Da ser jeg jo for meg at den kan gjøre seg bedre i terrenget?

Aner ikke jeg, jeg har bare vanlige bremser. Har ikke byttet dem enda :P (burde gjøre det).

Det er sant, men pawtrekker har ikke demping, og har mindre hjul.

Men, altså. Begge er nok gode valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kickbike. Väldigt nöjd med den även om jag inte fått den testad hårt ännu (bara småkillarna som "dragit" mig på den än).

Jag blev rekommenderad v-broms då de är lätta att byta och justera själv till skillnad från en skivbroms som kan vara ett riktigt elände att slåss med. Men så beror det på vad som drar också, en skivbroms är starkare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er av dem som ikke helt kunne forstå hvorfor man skulle ha kickbike, når man har sykkel.. Vel, etter at vi skaffet oss kickbike, har vi ikke brukt sykkel noe særlig. Har kickbike med v-bremser. Burde hatt skivebremser, men pytt. Bruker kickbike som "alternativ trening", for avveksling fra vogntrening. Moro for hunder og eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er av dem som ikke helt kunne forstå hvorfor man skulle ha kickbike, når man har sykkel.. Vel, etter at vi skaffet oss kickbike, har vi ikke brukt sykkel noe særlig. Har kickbike med v-bremser. Burde hatt skivebremser, men pytt. Bruker kickbike som "alternativ trening", for avveksling fra vogntrening. Moro for hunder og eier.

Jeg må innrømme at jeg har tenkt den tanken selv, så nå må jeg jo spørre om hva du foretrekker med kickbike sammenlignet med sykkel?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trekker, det er derfor jeg lurer på om det i det hele tatt er trim for oss?

Det kommer vel an på hvor sterke dine blir foran?

Jeg har også kjempe lyst på kickbike.. Skal kjøpe så fort vi vet hvor vi blir boende fremover tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg har tenkt den tanken selv, så nå må jeg jo spørre om hva du foretrekker med kickbike sammenlignet med sykkel?

:)

Mye morsommere med kickbike og mer "hundekjøring" å stå på kickbike enn å sitte på en sykkel :) Dessuten er det kortere ned til bakken og får du ubalanse, er det bare å sette ned en fot.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..dytter denne opp,litt ;)

Jeg kjøpte kickspark i vinter, hos Vinterbutikken.no og ble så fornøyd.

Nå er det tid for å finne frem andre løsninger for sommeren,og jeg vurderer å bestille kickbike fra samme sted :)

Men HVEM? Det er så mange forskjellige.. Jeg har sett litt på Kickbike Cross Max 20D+ og vurderer å bestille den..

Men jeg blir gal i den store verden av muligheter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat lurt på det samme og googlet en del. Mitt inntrykk er at den der egentlig ikke er så egnet til å kjøre med hund, og ikke på grus eller asfalt. Jeg endte opp med å bestille en cross max 20V. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat lurt på det samme og googlet en del. Mitt inntrykk er at den der egentlig ikke er så egnet til å kjøre med hund, og ikke på grus eller asfalt. Jeg endte opp med å bestille en cross max 20V. :)

Hvilke forskjeller er det egentlig? Ser den er mindre, og med særlig mindre bakhjul, men hvordan påvirker det kjøreegenskapene?

Sendte mail til Hillestad nå, så får jeg se hva hun mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har denne varianten som også har fått gode skussmål http://www.iq-dogsport.no/sparkesykkel.html

Men en god del dyrere enn Kickbikene :)

Nå er det tid for å finne frem andre løsninger for sommeren,og jeg vurderer å bestille kickbike fra samme sted :)

Men HVEM? Det er så mange forskjellige.. Jeg har sett litt på Kickbike Cross Max 20D+ og vurderer å bestille den..

Men jeg blir gal i den store verden av muligheter :P

Jeg har akkurat fått Kickbike Cross Max 20D+ fra Sommerbutikken, men venter på å få stang foran også - og bare veier her inne i skogen :). Det er jo litt annerledes enn å kjøre spark og krever litt mer balanse tror jeg. Kjenner jeg er litt spent på hvordan jeg skal greie å holde balansen med en halvtam Willy foran og en litt ukontrollerbar Yasmine i tillegg... ta på hjelm kanskje :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en god del dyrere enn Kickbikene :)

 

Jeg har akkurat fått Kickbike Cross Max 20D+ fra Sommerbutikken, men venter på å få stang foran også - og bare veier her inne i skogen :). Det er jo litt annerledes enn å kjøre spark og krever litt mer balanse tror jeg. Kjenner jeg er litt spent på hvordan jeg skal greie å holde balansen med en halvtam Willy foran og en litt ukontrollerbar Yasmine i tillegg... ta på hjelm kanskje :aww:

Det går fint! Første gangen jeg prøvde det måtte jeg hjelpe venninna mi med spannet sitt og holde lederne, så koble hunder på kickbiken og så kunne vi sette avgårde. Da var venninna mi langt avgårde allerede og jeg hadde to gale hunder som ville løpe alt de orket for å ta de igjen. Jeg var redd for starten, men det gikk helt fint og det var som om jeg alltid skulle ha brukt kickbike :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint! Første gangen jeg prøvde det måtte jeg hjelpe venninna mi med spannet sitt og holde lederne, så koble hunder på kickbiken og så kunne vi sette avgårde. Da var venninna mi langt avgårde allerede og jeg hadde to gale hunder som ville løpe alt de orket for å ta de igjen. Jeg var redd for starten, men det gikk helt fint og det var som om jeg alltid skulle ha brukt kickbike :)

Hahhaa, høres betryggende ut da... jeg har bare testet en liten tur uten hunder til nå, og syntes liksom det virket litt vinglete, og å bytte "sparkefot" var litt mer kronglete enn på spark liksom :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...