Gå til innhold
Hundesonen.no

Kickbike eller master trail eller spark med hjul?


Recommended Posts

Jeg har to blandingshunder(belgiskfårehund/buhund, ser ut som belgisk fåre hund).

De elsker å løpe. For å gi de nok trening har de fått trekke litt på ski- og sparktur i vinter. Har ikke helse til å løpe, så når snø- og sparkføre nå snart er over så må jeg sykle med dem. Vet ikke om jeg tør det. Har sett på hunde-sparkesykler. Ser bra ut. Noen som har prøvd og kan gi råd om 3 eller 2 hjul...eller 4 hjul på spark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mye morsommere med kickbike og mer "hundekjøring" å stå på kickbike enn å sitte på en sykkel Dessuten er det kortere ned til bakken og får du ubalanse, er det bare å sette ned en fot.

Jeg har så syyyykt lyst på kickbike! Men føler det liksom er litt bortkastet å bruke så mye penger når jeg har de stuttbeinte grisene mine.

Jeg kicksparka frem og tilbake til jobb noen ganger i fjor! Null problem uten å bli trekt av hunder ja Utrolig lett og enkel er den

Guest lijenta

Jeg har ikke prøvd dem men se på vekta på doningen du skal kjøpe, se på stabiliteten og hvor praktisk dem er.

Sparkesykkel mener jeg dem kjører med opptil to vorsteher dem som konkurrerer i trekk. Den er lett og du kan stå på men også hjelpe til med å sparke i bratte bakker. Det er lett og kort veg for deg ned til bakken. Lett å transportere på bil.

tar mann saccovogn så veier den i seg selv 30 kg + din vekt som hundene skal trekke.og det er mer knotete å komme av for å hjelpe til i bratte bakker. Den er vanskeligere å transportere med seg hvis en vil reise til en annen plass for å mosjonere.

Du bør ta for deg hver doning og finne dine fordeler og ulemper med de forskjellige doningene for så å komme fram til rett doning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) tror det blir kickbike, som egner seg for tereng, stier i skogen. Dyrt, men håper den er løsning på å la hundene få løpe av seg litt energi. Den ene kan løpe løst i løpeline, men den andre tar seg en lang tur på egenhånd uten å lystre på tilbakekalling. Tørr ikke slippe henne mer..bortsett fra når vi kaster ball. Har god boltreplass i hagen, men de liker å løpe en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har så syyyykt lyst på kickbike! Men føler det liksom er litt bortkastet å bruke så mye penger når jeg har de stuttbeinte grisene mine.

 

Tuller du? Jeg er sikker på at grisene dine har trekt en kickbike ganske rått jeg. Men vet ikke hva makshastigheten deres er? Mine "små hunder" trekker i hvert fall kickbiken som noen helter, siden sykkelen i seg selv er så lett ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så syyyykt lyst på kickbike! Men føler det liksom er litt bortkastet å bruke så mye penger når jeg har de stuttbeinte grisene mine.

Null problem det! Jeg har blitt trukket på en slik, med litt hjelp av en stuttbeint gris ;) En lat en tilogmed :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trekker som bare rakkern og hadde nok elsket det, men det spørs jo hvor langt de hadde giddi å løpt liksom :P De klarer jo fint å løpe 2 mil på ski da, men da går vi jo bare ca 10 km/t, og det er jo ikke sånn fryktelig raskt. Må tenke litt på den altså, for det ser så utrolig morro ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kickbiken er såpass lett at om de blir lei av trekke kan man fint sparke fremover selv, i utgangspunktet er den jo laget med tanke på det. Selv om det er tyngre enn vanlig sykling da. Men desto bedre for rumpe og lår!

Til trådstarter, gå for kickbike du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kickbiken er såpass lett at om de blir lei av trekke kan man fint sparke fremover selv, i utgangspunktet er den jo laget med tanke på det. Selv om det er tyngre enn vanlig sykling da. Men desto bedre for rumpe og lår!

Til trådstarter, gå for kickbike du!

Jeg kicksparka frem og tilbake til jobb noen ganger i fjor! Null problem uten å bli trekt av hunder ja :) Utrolig lett og enkel er den :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt kickbike fordi da er jeg ikke så låst. Enklere å hoppe av, nærmere bakken, mye mer kontroll. Som jeg skrev over er det tyngre å komme seg frem på kickbike enn vanlig sykkel (om hunden ikke trekker), men desto bedre for rumpe og lår :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt kickbike fordi da er jeg ikke så låst. Enklere å hoppe av, nærmere bakken, mye mer kontroll. Som jeg skrev over er det tyngre å komme seg frem på kickbike enn vanlig sykkel (om hunden ikke trekker), men desto bedre for rumpe og lår :P

jeg tørr ikke sykle med hundene tilfelle jeg tryner (og slår hodet), så har veldig lyst på kickbike. Men hvordan er f.ex cross max å sparke med? hvilken variant har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper dere disse kickbikene deres? Bestiller dere de på nett eller kan de kjøpes i butikk noe sted?

jeg bestiller de via megselv :aww::P sett de på finn iallefall. Ikke så mange butikker som har de inne, de som har har evnt en demo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tørr ikke sykle med hundene tilfelle jeg tryner (og slår hodet), så har veldig lyst på kickbike. Men hvordan er f.ex cross max å sparke med? hvilken variant har du?

Jeg har cross max, synes det er det mest anvendelige valget, mpt. kjøring offroad osv., bredere dekk og demping. Jeg har ikke prøvd noen av de andre, men antar at de er omtrent like tunge/lette. Det går an å velge om man vil ha den høy eller lav, altså. mtp bakkeklaring. Jeg har min på det høyeste, slik at jeg kommer over flest mulig røtter og steiner og sånn. Men da blir den naturligvis også tyngre å sparke med. Så kjører man mest på grusveier og pene stier, og vet at man blir nødt til å hjelpe til endel selv, kan man ha den på det laveste. Men ikke noe problem å sparke på det høyeste da, bare litt tyngre.

edit: eller, nå ble jeg usikker på om jeg har den på det høyeste eller laveste... har default iallefall, ikke gjort noe med den.

Hvor kjøper dere disse kickbikene deres? Bestiller dere de på nett eller kan de kjøpes i butikk noe sted?

Jeg kjøpte den av en hundekjører (Lena Boysen-Hillestad).

Men ser at noen dyrebutikker fører dem og. Samt nettbutikker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og hva var forskjellen på kickbike og pawtrekker igjen?

Hva bør jeg ha? :P Til bruk med én eller to hunder.

Kickbike er vel noe lettere, om jeg ikke husker feil. Og bedre å sparke med for egen maskin. Pawtrekker funker best om du har hunder som trekker hele veien. Også er pawtrekker endel dyrere? Eller var det omvendt... jeg vurderte de iallefall veldig opp mot hverandre da jeg skulle kjøpe, og kom frem til at kickbike var det desidert mest anvendelige valget. Jeg har ikke angret iallefall. Pawtrekker har ferdigmontert stang til feste av hunder, men dette kan man bare kjøpe som ekstrautstyr til kickbiken om man vil det. Jeg har klart meg uten stang i alle de årene jeg har hatt sykkelen. Kjøpte stang i høst, men har ikke fått testet enda. Innbiller meg at pawtrekker ikke egner seg like godt på skogstier som kickbiken (cross max).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kickbike er vel noe lettere, om jeg ikke husker feil. Og bedre å sparke med for egen maskin. Pawtrekker funker best om du har hunder som trekker hele veien. Også er pawtrekker endel dyrere? Eller var det omvendt... jeg vurderte de iallefall veldig opp mot hverandre da jeg skulle kjøpe, og kom frem til at kickbike var det desidert mest anvendelige valget. Jeg har ikke angret iallefall. Pawtrekker har ferdigmontert stang til feste av hunder, men dette kan man bare kjøpe som ekstrautstyr til kickbiken om man vil det. Jeg har klart meg uten stang i alle de årene jeg har hatt sykkelen. Kjøpte stang i høst, men har ikke fått testet enda. Innbiller meg at pawtrekker ikke egner seg like godt på skogstier som kickbiken (cross max).

Takker for svar. :) Det er viktig at den egner seg på traktorveier og skogsstier, ikke bare på jevne grusveier. :)

Fant en nettbutikk hvor de selger begge nå, og det ser ikke ut til at det er noe særlig prisforskjell. Men 5-6000 kroner er jo en betydelig sum for en sparkesykkel. Må være sikker på at den blir brukt før man kjøper. Har sparket en god del med mitt bittelille løperhjul med to hunder som trekker, så bør føle meg trygg og stabil på en kickbike. :P Det er veldig gøy da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Takker for svar. :) Det er viktig at den egner seg på traktorveier og skogsstier, ikke bare på jevne grusveier. :)

Fant en nettbutikk hvor de selger begge nå, og det ser ikke ut til at det er noe særlig prisforskjell. Men 5-6000 kroner er jo en betydelig sum for en sparkesykkel. Må være sikker på at den blir brukt før man kjøper. Har sparket en god del med mitt bittelille løperhjul med to hunder som trekker, så bør føle meg trygg og stabil på en kickbike. :P Det er veldig gøy da. :)

Største forskjellen på de to sparke syklene er vel høyden ned til bakken. Mener det er pawtrekkeren som er høyest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. :) Det er viktig at den egner seg på traktorveier og skogsstier, ikke bare på jevne grusveier. :)

Fant en nettbutikk hvor de selger begge nå, og det ser ikke ut til at det er noe særlig prisforskjell. Men 5-6000 kroner er jo en betydelig sum for en sparkesykkel. Må være sikker på at den blir brukt før man kjøper. Har sparket en god del med mitt bittelille løperhjul med to hunder som trekker, så bør føle meg trygg og stabil på en kickbike. :P Det er veldig gøy da. :)

på sommerbutikken.no tror jeg det er under 5000 for toppmodellen med 1 hundefeste hvertfall, av kickbike.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. :) Det er viktig at den egner seg på traktorveier og skogsstier, ikke bare på jevne grusveier. :)

Fant en nettbutikk hvor de selger begge nå, og det ser ikke ut til at det er noe særlig prisforskjell. Men 5-6000 kroner er jo en betydelig sum for en sparkesykkel. Må være sikker på at den blir brukt før man kjøper. Har sparket en god del med mitt bittelille løperhjul med to hunder som trekker, så bør føle meg trygg og stabil på en kickbike. :P Det er veldig gøy da. :)

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=55528593&searchclickthrough=true&searchQuery=kickbike

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...