Aussieglis Skrevet 18. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2015 Man må jo nesten blande inn en morder, en psykopat eller noe slikt for at det ikke bare skal bli en romantisk og koselig film.. Tenker jeg da. Alle filmene/bøkene kan jo ikke være rosenrøde heller? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orca Skrevet 18. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2015 Man må jo nesten blande inn en morder, en psykopat eller noe slikt for at det ikke bare skal bli en romantisk og koselig film.. Tenker jeg da. Alle filmene/bøkene kan jo ikke være rosenrøde heller? Nei, men det som er problemet her er at psykopaten blir framstilt som en superheit sexgud og gentleman. Når han egentlig er en fryktelig sjalu og kontrollerende mann, den typen jenter burde holde seg unna. Men her blir de skumle tendensene framstilt som noe fint. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 18. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2015 Han er jo superheit. Og bøkene leste jeg ut på tre kvelder. Det betyr ikke at jeg ønsker meg en slik mann. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 18. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2015 Nei, men det som er problemet her er at psykopaten blir framstilt som en superheit sexgud og gentleman. Når han egentlig er en fryktelig sjalu og kontrollerende mann, den typen jenter burde holde seg unna. Men her blir de skumle tendensene framstilt som noe fint. Vel - kanskje det er på tide å innse da - at psykopater kommer i alle former og varianter. Blant dine nærmeste og blant bekjente. Selv de man tror man kjenner kan overraske. Jeg synes overhode ikke det er noe galt i at en film viser hvordan en psykisk forstyrret person kan ha sterk påvirkningskraft på en annen. Det viser jo hvor sårbare vi alle kan være, tenker jeg. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orca Skrevet 18. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2015 Vel - kanskje det er på tide å innse da - at psykopater kommer i alle former og varianter. Blant dine nærmeste og blant bekjente. Selv de man tror man kjenner kan overraske. Jeg synes overhode ikke det er noe galt i at en film viser hvordan en psykisk forstyrret person kan ha sterk påvirkningskraft på en annen. Det viser jo hvor sårbare vi alle kan være, tenker jeg. Joda, men det kommer liksom ikke fram i filmen at dette er psykopatiske trekk, det er ikke der fokuset ligger, fokuset ligger i at mannen er deilig om du skjønner. Jeg tror bekymringsgrunnlaget kommer av at man tror dette kanskje kan ha effekt på jenter som kanskje kan påvirkes til å tenke at slike trekk (stalking, kontrollering) er attraktivt og mandig osv. Og at de kanskje da kan ha lettere for å godta sånn skummel oppførsel fra partner. Jeg vet ikke jeg om det er realistisk eller ikke, jeg ser jo kritikken, at det er litt feil å glorifisere psykopatiske tendenser, men tenker på annen side at det er jo bare en film, og det er bra at det blir en debatt om det. Men jeg så filmen jeg og likte den bedre enn jeg hadde forventet, så jeg kommer jo til å se de neste og. Vurderer å prøve å fullføre siste boka, om jeg greier og... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Joda, men det kommer liksom ikke fram i filmen at dette er psykopatiske trekk, det er ikke der fokuset ligger, fokuset ligger i at mannen er deilig om du skjønner. Jeg tror bekymringsgrunnlaget kommer av at man tror dette kanskje kan ha effekt på jenter som kanskje kan påvirkes til å tenke at slike trekk (stalking, kontrollering) er attraktivt og mandig osv. Og at de kanskje da kan ha lettere for å godta sånn skummel oppførsel fra partner. Jeg vet ikke jeg om det er realistisk eller ikke, jeg ser jo kritikken, at det er litt feil å glorifisere psykopatiske tendenser, men tenker på annen side at det er jo bare en film, og det er bra at det blir en debatt om det. Men jeg så filmen jeg og likte den bedre enn jeg hadde forventet, så jeg kommer jo til å se de neste og. Vurderer å prøve å fullføre siste boka, om jeg greier og... Jeg har sett filmen med helt andre briller enn deg tror jeg. For jeg kjenner meg overhode ikke igjen i denne glorifiseringen. Tvert i mot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Men Christian Grey blir jo reddet til slutt, av sin kjærlighet til Anastasia og hennes kjærlighet til ham. Så jo, man maler et bilde av at samma hvor fucked up en stakkars dude er, så trenger han bare litt TLC, så blir han normal igjen. Det er i korte trekk hva som er galt med den triologien der. Man trenger ikke å være fucked up for å drive med BDSM, og det er ytterst sjeldent, om noen gang, at noen med psyko-tendenser som han har, blir bedre av litt TLC. Og derfor har jeg problemer med at de maler et rosa bilde av forhold som dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Men Christian Grey blir jo reddet til slutt, av sin kjærlighet til Anastasia og hennes kjærlighet til ham. Så jo, man maler et bilde av at samma hvor fucked up en stakkars dude er, så trenger han bare litt TLC, så blir han normal igjen. Det er i korte trekk hva som er galt med den triologien der. Man trenger ikke å være fucked up for å drive med BDSM, og det er ytterst sjeldent, om noen gang, at noen med psyko-tendenser som han har, blir bedre av litt TLC. Og derfor har jeg problemer med at de maler et rosa bilde av forhold som dette. Det er nok lettere å se det slik når man har lest bøkene. Jeg kan bare uttale meg basert på filmen, og vet ikke hvordan historien ender. Men jeg er enig med deg i at dersom historien ender slik er det en veldig lettvint og tynn historie ift det psykologiske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orca Skrevet 22. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 22. Februar 2015 Jeg har sett filmen med helt andre briller enn deg tror jeg. For jeg kjenner meg overhode ikke igjen i denne glorifiseringen. Tvert i mot. Jeg haddeikke de brillene på da jeg så den da. Var godt underholdt i kinosalen jeg. Men forstår kritikken mot boka/filmen som jeg har hørt etterpå. Men jeg tror jeg stiller meg litt nøytral i denne saken. Alle har gode argumenter fra begge sider syns jeg. Syns filmen var interessant Litt klein innimellom men virkelig ikke så klein som jeg hadde ventet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 5. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2015 Så filmen her forleden og ble positiv overrasket! Likte filmen godt. Flinke skuespillere og fin sensur. Ser frem til neste film Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 6. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2015 Så filmen her forleden og ble positiv overrasket! Likte filmen godt. Flinke skuespillere og fin sensur. Ser frem til neste film Samme her :-) når kommer neste? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 6. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2015 Så filmen her forleden og ble positiv overrasket! Likte filmen godt. Flinke skuespillere og fin sensur. Ser frem til neste film Jeg tenkte litt motsatt. Har ikke lest bøkene, men fått med meg i korte trekk hva filmen handler om før jeg så den. Syntes skuespillerne (spesielt han som spiller Christian Gray) ikke gjorde en god jobb. Syntes det ble for usammenhengende i måten han spilte på. Ikke noe sexy og dominerende personlighet på han, så alt ble veldig påtatt. Det er min mening i hvert fall Sensuren var helt grei. Kommer nok til å se neste fil også, bare fordi jeg er for nysgjerrig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 6. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2015 @Snoffe en av mine venninner synes mer eller mindre det samme om filmen, noe som gjør at jeg bare fikk ytterligere understreket at dette er ikke noe for meg... Det er ikke handlingen som er hovedproblemet, men at det virker til å holde så lav kvalitet. Både bøkene og filmen etter hva jeg har fått med meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 6. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2015 @Snoffe en av mine venninner synes mer eller mindre det samme om filmen, noe som gjør at jeg bare fikk ytterligere understreket at dette er ikke noe for meg...Det er ikke handlingen som er hovedproblemet, men at det virker til å holde så lav kvalitet. Både bøkene og filmen etter hva jeg har fått med meg. Jeg trodde at ut ifra traileren så kom filmen til å bli bra. For min del var det en stor skuffelse, dessverre. Veldig enig i det du skriver nederst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 6. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2015 Jeg trodde at ut ifra traileren så kom filmen til å bli bra. For min del var det en stor skuffelse, dessverre. Veldig enig i det du skriver nederst. Trailere består jo i 90% av alle tilfeller av det mest spennende i løpet av en hel film. Nesten alle filmer ser bra ut på trailere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 6. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2015 Vet ikke når neste film kommer. Men har hørt de har begynt innspillingen, også når de filmet film 1, spilte de inn scener for nr 2. Man har veldig ulik smak når det kommer til film, så derfor ser jeg alltid filmen selv og får min egen mening, i stedet for å høre hva andre sier. Jeg hadde selv ingen forhåpninger til filmen, siden mange hadde sagt dårlige ting om den, så derfor ble jeg positiv overrasket når jeg så den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 6. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2015 IMdb er ikke akkurat positive, kan man si En stjerne all over the place.. Men jeg tror jeg blir positivt overrasket jeg og. Har det på feelingen etter denne tråden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 6. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2015 Trailere består jo i 90% av alle tilfeller av det mest spennende i løpet av en hel film. Nesten alle filmer ser bra ut på trailere. Men jeg ble jo så spent! Denne filmen syntes jeg nesten var ekstrem på det, de hadde tatt ALT det gøye å puttet det inni traieren. Ingen ting gøy igjen i filmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 7. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2015 Noen som vet hvor lenge filmen går på kino? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 28. April 2017 Rapporter Share Skrevet 28. April 2017 Jeg kom på denne tråden da jeg surfet meg rundt på youtube, og måtte bare dele den her Nå er vel film nr 2 snart på trappene? Jeg har ikke sett den første, og kommer ikke til å se den andre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 28. April 2017 Rapporter Share Skrevet 28. April 2017 Den andre gikk på kino i februar, kommer vel ut på blueray/dvd etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 28. April 2017 Rapporter Share Skrevet 28. April 2017 44 minutter siden, Rocket skrev: Den andre gikk på kino i februar, kommer vel ut på blueray/dvd etterhvert. Så interessert var jeg, liksom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Futtikrutt Skrevet 29. April 2017 Rapporter Share Skrevet 29. April 2017 Haaaaaater Fifty shades. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 29. April 2017 Rapporter Share Skrevet 29. April 2017 Jeg har somlet meg til å lest bøkene og sett begge filmene, var nysgjerrig pga all snakket rundt dem. Må si jeg tenker veldig likt som han dominic i youtube videoen der, både i den og i de to andre review filmene han har laget om både bøkene og filmene. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orca Skrevet 29. April 2017 Rapporter Share Skrevet 29. April 2017 På 28.4.2017 at 3:46 PM, 2ne skrev: Jeg kom på denne tråden da jeg surfet meg rundt på youtube, og måtte bare dele den her Nå er vel film nr 2 snart på trappene? Jeg har ikke sett den første, og kommer ikke til å se den andre Denne var egentlig helt spot on. Han har faktisk rett i alt han sier her. Men jeg kommer nok likevel ikke til å greie å styre nysgjerrigheten min når neste film er ute Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts