Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippet-oppdrettere, tips og råd?


Mirai
 Share

Recommended Posts

Vi snuser veldig på å kjøpe oss whippet :P . Siden samboer også skal tilbake til studiebenken og vi begge har lyst på hund, så utgår det å kjøpe seg ulvehund. Vi har veldig liten leilighet og har hatt besøk av en del hunder her, så vi har en følelse av hvor stor/liten hund som "tar opp" plass i leiligheten. Siden vi ønsker oss en enkel hund med lite lyd, men som tåler å være med på turer så har vi funnet ut av whippet kommer til å passe oss bra. Jeg har kjent noen tidligere og vi har null ambisjoner om å bruke den til annet enn tur (kanskje utstilling, da). Vi er forberedt på å kle på den på vinteren når det trengs.

Jeg er superfristet til å kjøpe en fra finn.no, har penger på konto :lol: . Hjelp!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er misunnelig! Whipsene synes jeg er sååå sjarmerende!! Og perfekte hunder når du "bare vil ha en hund" (misforstå meg rett). Dessuten på tide at du får hund igjen :) Gleder meg til å høre alle historiene fra valpetiden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvil ikke, det havner nok endel Whippetkull på Finn om ikke så alt for lenge. Jeg vet om flere valper "in the making" :)

Ellers venter vi to kull i år. Et forhåpentligvis rundt april (parring neste helg) og et senere i år.

Kulltråd finner du her: http://hundesonen.no/forum/topic/77379-pearls-legacys-e-kull-2015/#entry1851363

Link til hjemmesiden finner du i signaturen min:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hvorfor?

Min erfaring er at hannen nesten er enklere enn tispa. Men ikke veldig store forskjellen :)

Rett og slett fordi med de erfaringene vi har med hunder fra før av, så er det tispe vi ønsker oss :) .

Tvil ikke, det havner nok endel Whippetkull på Finn om ikke så alt for lenge. Jeg vet om flere valper "in the making" :)

Ellers venter vi to kull i år. Et forhåpentligvis rundt april (parring neste helg) og et senere i år.

Kulltråd finner du her: http://hundesonen.no/forum/topic/77379-pearls-legacys-e-kull-2015/#entry1851363

Link til hjemmesiden finner du i signaturen min:-)

Ja, jeg har vært inne og sett på hjemmesiden din, tenkte faktisk jeg skulle se om du hadde en kulltråd her inne nå :P ! Takk for tips og linker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...