Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens meny


laikamor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 276
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Frokost: Mocca Lunsj: To rugsprø med gulost, en mango Snack: Popcorn, 5 Bixit med sjokolade, Yt drikkeyoghurt Middag: Ovnsbakt laks, potet og aubergin, chilli-aioli og avokado Dessert: Tre kokosbo

Som kommet frem i andre tråder så skal jeg ned mye i vekt. Det går somregel veldig greit den første tiden, men siden jeg er dårlig på variasjon i matveien blir jeg etter hvert lei. Derfor tenkte jeg v

Hahaha, jeg er ikke akkurat tynn ass. Men når jeg leser innlegget mitt så ser det jo skikkelig stusselig ut og det ser ut som om jeg slanker meg eller piner meg. Men jeg gjør ikke det, jeg teller i

Frokost: Overnight oats med Biola og en neve skogsbær.

"Lunsj": 1 rødt eple (sov over lunsj siden jeg har jobbet natta)

Middag: Karrigryte/suppe lagd på lett kokosmelk, litt buljong, løk, hvitløk, kylling, annanas, vannkastanjer, aspargesbønner + en halv fullkornspita med vita hjertegod smør på.

Kvelds: Litt usikker da jeg kommer til å legge meg tidlig :yawn: Men blir nok noen knekkebrød med eple eller banan på.

Snacks: Litt Mynthol og Dent.

Veit det er lite, men sånn er det noen ganger når man har ukurant arbeidstid.

Red: Det ble en bolle med corn flakes og lettmelk til kvelds :)

Endret av Stine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: YT oppladingssmoothie med banan og jordbær

Lunsj: Synnøves gresk yoghurt med pecan og honning

Ettermiddagssnack: To rugsprø med kalkunpålegg og japapeños-ost

Middag: Tandoorikylling (lager alt fra bunnen og bruker lett kokosmelk) med squash, spisspaprika, masse hvitløk og rødløk og deilige krydderier. Ris til.

Hvilke deilige krydderier bruker du? :)

Jeg spiser jo som en elefant i forhold til enkelte av dere :shocked:

Frokost: 1 skive grovbrød med ost, skinke og litt kaviar. 1 glass biola.

Mellommåltid: go morgen zero

Lunsj: 2 små grove horn med ost, skinke og sopp inni (hjemmelaget)

Mellommåltid 2 (før tur rett etter jobb): liten salat bestående av to kyllingboller, litt couscous, litt bønner og litt paprika.

Middag: 1 kotelett, en dæsj surkål, en halv potet og en hel haug med grønnsaker

Kvelds: Sikkert en brødskive og en kopp te, evt et grovt horn.

Jeg må bli flinkere til å ha med lunsj som ikke bare består av brød, det blir litt mye av det føler jeg. Dessuten får jeg mye mer energi av "bedre" mat enn brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny i dag:

Frokost: En stor skål med god dag frokostblanding med melk og en proteinshake

lunsj: 4 brødskiver med egg

mellommåltid: ca 100g nøtter

middag: lettsaltet kokt torsk (250g) med en halv blomkål og en halv brokkoli, litt bacon og smeltet smør

Kvelds: omelett på 4 egg med en god porsjon salat, løk og tomat til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny i dag:

 

Frokost: En stor skål med god dag frokostblanding med melk og en proteinshake

lunsj: 4 brødskiver med egg

mellommåltid: ca 100g nøtter

middag: lettsaltet kokt torsk (250g) med en halv blomkål og en halv brokkoli, litt bacon og smeltet smør

Kvelds: omelett på 4 egg med en god porsjon salat, løk og tomat til.

Skulle ønske jeg kunne spise så mye som du gjør! Du er heldig. Mye og sunn mat det der :) Jeg kan maks spise 2000 kcal på en dag om jeg ikke skal gå opp i vekt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Skulle ønske jeg kunne spise så mye som du gjør! Du er heldig. Mye og sunn mat det der :) Jeg kan maks spise 2000 kcal på en dag om jeg ikke skal gå opp i vekt.
I prinsippet kan du vel spise akkurat det du vil, men det krever høyere aktivitet?! I dag spiste jeg en salat til lunsj, 3 skiver med makrell i tomat til middag også planlegger jeg 2 speilegg før natta. Har også spist 3 klementiner og en sjokolade. Edit: gadd ikke lage egg, så ble to skiver med resten av makrellen. Og en klementin til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: To grovbrødskiver, en med mager salami og en med leverpostei (en temmelig vanlig frokost her). Et glass appelsinjuice.

Middag: En porsjon big one double pepperoni.

Kvelds: 1 eple, 1 banan og litt cottage cheese med kanel på. Og litt spekemat (fikk noen gode spekepølser til jul nemlig!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå driver jeg leker med en slik app bare for å endre litt spisevaner, så det er ganske nøyaktig notert:

Frokost:

1 stk rugsprø med philadepphia ost (soltørkete tomater) og en skive famillieskinke

1 kopp vanilje latte med ekstra espresso og en liten "dutt" med karamell.

1 glass grapefrukt juice.

0,5 liter iste som jeg hadde med meg etterpå.

(318 kalorier)

Lunsj:

0,5 liter saft

Middagsrester: orientalsk gryte og ris

(610 kalorier)

Middag:

Kyllingfile med tomater, wok grønnsaker, broccoli og sesamfrø som ble "bakt" i ovenen etter steking sammen med cream fresh og sambal oelek.

(658 kalorier)

Annet:

Melon

En kopp kaffe som til frokost med div i.

1 stk klementin (som jeg ble sjokkert av besto av 40 kalorier..... jeg som pleier sitte dytte det i meg)

4 ruter sjokolade.

(427 kalorier)

Totalt: 2013 kalorier, 15 kalorier mer enn beregnet for å bruke 22 uker på å gå ned 13 kg. (Da har jeg også totalt vært 60 min på spinning, hvor 15 min er beregnet som rolig-oppvarming)

Tror jeg skal være forsiktig med slik app :blink::ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost rakk jeg ikke i dag, og spiser det ikke ofte. Men priser jeg frokost, så er det stort sett en yogurt

Lunch på jobb: rett i koppen nudler. Oljefyren er ødelagt, så butikken er kald. Da må jeg ha varm mat :P

Middag: kjøttsuppe

Kveldsmat: rundstykker med et eller annet på. Ikke bestemt meg for hva enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 1 glass cultura

mellommåltid: 2 kokte egg og et glass melk

lunsj: 6 dadler, 140g bacon og 1 paprika, surret sammen i panne - nam!

mellommåltid: kaffe latte

middag: 1/2 eple, 1 neve mandler, 3ss cottage cheese, 1ss kesam vanilje og kanel

kvelds: 1 glass cola zero

Idag har jeg hatt en rolig dag, spiser mye mer de dagene jeg jobber feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan mange av dere overlever, dere spiser jo ingenting :|

Brukte å spise minst tre ganger så mye når jeg trente aktivt, nå er jeg i latterlig lite aktivitet og er matlei, så det blir mye mindre.

I dag:

Frokost: 1 espresso, 2 havreknekkebrød med avocado og soltørka tomat, tropisk juice

Snacks: Pepperkaker :heart:

Lunsj: gresk yogurt med musli, beger med nøtter og tørka frukt. Masse kaffe

Snacks/pre-middag: banan, klementin, lompe med smøreost og agurk, solbærtoddy

Middag/kvelds: fiskesuppe med masse fiskepudding og purreløk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: YT oppladingssmoothie med banan og jordbær

Lunsj: Synnøves gresk yoghurt med pecan og honning

Ettermiddagssnack: To rugsprø med kalkunpålegg og japapeños-ost

Middag: Tandoorikylling (lager alt fra bunnen og bruker lett kokosmelk) med squash, spisspaprika, masse hvitløk og rødløk og deilige krydderier. Ris til.

Går det an å spørre pent om oppskrift (så nøyaktig som mulig) på den tandorikyllingen? Syns de fleste kjøpetandorisausene blir for mye tomat etter min smak. *sær*

Dagens meny var

*frokost:

to knekkebrød (glutenfrie - så ikke spesielt sunne egentlig) med bittelitt dressing som smør, halvannen skive kyllingskinke, tomat, vårløk og et dryss pepper.

Lunsj utgikk siden frokosten var veldig sen.

Middag: ovnsbakt laks med ovnsbakte rotgrønnsaker.

Kveldsmat: samme som frokost. Men fremdeles sulten så kan hende det blir et par til. :aww:

Teller ikke kalorier eller er veldig opptatt av å spise "sunt" - men jeg prøver hardt å kutte ut godteri i ukene. :lol: So far so good. Rett i koppen kakao som drikke er utskjeeielsen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: nei...(eller, en kopp sjokolademelk, om det teller)

Lunsj: en slags minipizza med hvit geitost, tomat og spekepølse.

middag: suppe "soddstyle" (masse grønnsaker, god kraft og litt lammekjøtt) rødvin

Kvelds/nattmat: sikkert en bit muggen, hvit geitost :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes godt ut! Hva bruker du spm bunn?

ble litt for mye deig til fredagspizzaen, så halvstekte resten i små flak :) så vanlig deig (eller, vanlig er den kanskje ikke, bruker havt/halvt med spelt og potetmel. Lite gluten og sprø, fin bunn)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg burde henge meg på her sånn at jeg faktisk får et spark i ræva selv og ser selv at jeg må ta tak i enkelte ting... sssåå:

frokost: frokostblanding og ikke hvilken som helst - choco pops.. må virkelig finne noe å erstatt den frokosten med.

middag: hjemmelagde kjøttkaker

kvelds: 2 polarbrød med servelat og et glass oboy.

Tilbragt nesten hele dagen i sengen i dag så har spist alt for lite og burde ha pressa inn et par til måltider der minst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2skiver med kokt skinke. Brødet var så tørt at jeg heiv på ei lita osteslingse på hver og inn i microen.

Lunch: Egentlig brød her også,men ga brødet var så tørt blir det byttet ut med frukt og en yoghurt.

Middag: kylling i pita. Deler kyllingkjøttet og steiker med mye godt krydder. Glad i sterk mat, så chillikrydder, kajennepepper osv. Grovt pitabrød, salat oppi. Også delte jeg hvitløk og blandet med litt magerkesam idag tidlig, håper det også smaker godt oppi :)

Kvelds: frukt eller grønnsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Gjett? Frokostblanding, blåbær og Biola :P

Lunsj: 1 brødskive med leverpostei og sylteagurk.

Middag: Samme som igår, karrigryte.

Kvelds: Litt usikker da jeg skal jobbe ikveld. Kan hende jeg spiser noe der, får se hva vi serverer ikveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: To rugsprø med mager skinkeost.

Mellommåltid: Fire mandler.

Lunsj: To hjemmelagde grove rundstykker med mager skinkeost og rødbetsalat. Ett eple.

Mellommåltid: En banan.

Middag: Skal lage en diger bøtte lapskaus, så det blir det i morgen og.

Jeg merker så innmari at jeg har vendt meg til å spise oftere igjen etter juleferien. Før jul var jeg mye mer "utholdende", nå må jeg ha mer mellommåltider igjen. Litt usikker på om jeg liker det, trivdes godt med litt færre måltider ...

Da jeg kom hjem og skulle lage middag kom jeg plutselig på at vi hadde POTETGULL. Så jeg spiste et par never av det. Pluss en proteinbar i bilen på vei hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frokost: 1 rundstykke med spekeskinke, 1 glass bringebærjuice

lunsj: cc, vaniljekesam, eple, mandler og kanel

middag: idag har jeg laget ordentlig kjøttsuppe fra bunn, brukte kjøttbuljong, gulrøtter, pastinakk, kålrabi, søtpotet og rødbete. krydret med litt salt, pepper og timian. på slutten hadde jeg i strimlet svinekjøtt av røkt bog. serverte med 1 skje creme fraiche.

til kvelds tenker jeg å lage smoothie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Samme som i går, og dagen før det igjen - to grovbrødskiver, en med mager salami og en med leverpostei. :P Et glass juice

Lunsj: to havrekjeks og et eple

Middag: Jegergryte

Kvelds: Vet ikke helt, litt cottage cheese og en frukt kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: To rugsprø med mager skinkeost og et eple

Lunsj: To hjemmelagde grove rundstykker og et eple

Mellommåltid: En neve nøtter

Middag: En tallerken lapskaus

Dessert: Grønnsaker og dipp av mager kesam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan mange av dere overlever, dere spiser jo ingenting :|.

Enig! Jeg hadde ikke klart meg med så lite mat:o

Frokost; 4 ryvita knekkebrød med leverpostei og majones

Lunsj; 2brødskiver med makrell, 1 med skinkeost og 1 med kaviar (nybakt grovbrød på jobb;))

Lunsj 2; to knekkebrød med leverpostei og en brødskive med kaviar

"Middag"; tre små grovbaguetter med tunfisk og majones

Kvelds; en banan og en kopp te

Ellers i løpet av dagen går det minst to-tre liter vann og sikkert en liter kaffe:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag:

- Frokost: samme som i går

- Mellommåltider (delt på 3): Stangselleri, en gulrot, en appelsin, litt kålrot. Go morgen zero.

- Lunsj: Hjemmelaget porsjon med pasta, cottage cheese, oliven, soltørkede tomater, salamistrimler og frisk basilikum. Det ble skikkelig godt. 320 kcal.

- Middag: Fiskekaker med hjemmelaget karri-grønnsaksstuing og poteter. Masse grønnsaker og masse god smak.

- Kvelds: Naturell yoghurt med sukkerfri granola

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...