Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens meny


laikamor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 276
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Frokost: Mocca Lunsj: To rugsprø med gulost, en mango Snack: Popcorn, 5 Bixit med sjokolade, Yt drikkeyoghurt Middag: Ovnsbakt laks, potet og aubergin, chilli-aioli og avokado Dessert: Tre kokosbo

Som kommet frem i andre tråder så skal jeg ned mye i vekt. Det går somregel veldig greit den første tiden, men siden jeg er dårlig på variasjon i matveien blir jeg etter hvert lei. Derfor tenkte jeg v

Hahaha, jeg er ikke akkurat tynn ass. Men når jeg leser innlegget mitt så ser det jo skikkelig stusselig ut og det ser ut som om jeg slanker meg eller piner meg. Men jeg gjør ikke det, jeg teller i

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

Enten så er dere grise-sunne alle sammen eller så er det noen som juger.. Wow!

Pfft, her skrives menyen min enten den er sunn eller ikke :D

I går:

Frokost: Tre knekkebrød med brunost

Lunsj: En sjokolademelk

Middag: Pizza

Kvelds: To berlinerboller

:ahappy::ahappy::ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Frokostblanding med melk idag :) Forandring fryder :P

Lunsj: CC med appelsin og 10 gram revet mørk sjokolade med appelsinsmak fra änglamark.

Middag: Fish'n crisp med kokte poteter, aspargesbønner, brokkoli, erter og revet gullerot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 1 1/2 banan, et halvt eple, en halv appelsin, en liten drueklase og to kjeks.

Lunsj: Tre lomper med smøreost/sennep, skinke og salat.

Middag: To store porsjoner Verdens Beste Salat. Hjertesalat, crispi, (?), fersk spinat, paprika, cherrytomater, epler, fullkornspasta, kyllingfilet stekt i biter, godt krydret. Servert med tsatziki og grønn pesto. Salat er det beste jeg vet i hele verden til middag!

I dag var det jo en relativt grei matdag - men i går! I går spiste jeg syv doble havreflarn med sjokolade, to drops og to pakker nudler til middag. Pluss litt annet innimellom. En gang i blant, med ganske jevne mellomrom, får jeg fullstendige meltdowns hvor jeg spiser ALT jeg kan få tak i. Min matfilosofi er dog at jeg vet jeg spiser så sunt at jeg får i meg alt jeg trenger og litt til, jeg spiser masse grønnsaker, salat, fisk, kikerter, bønner, linser og magre kjøttprodukter - så om jeg spiser syv doble havreflarn med sjokolade går det bare utover vekten, resten av kroppen klarer seg fint :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 3 lavkarbo-brødskiver. 1 med egg, 1 med ost og skinke og 1 med kesam og sukkerfritt syltetøy. Pluss et glass styrk kakao.

Mellommåltid mellom tur og trening: 1 kokt egg, 1 glass styrk kakao

Lunsj: 1/5 kyllingfilet i biter med fullkornsris og grønnsaker (rester fra i går)

Middag: 1 nakkekotelett, 2 små poteter, grønnsaker og rødvinssaus

Kvelds: Enten nutrilettbar eller 2 små brødskiver med egg og laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Go'morgen Zero

Lunsj: To brødskiver, en med leverpostei og en med mager salami

Middag: to fullkornswraps med mager cottage cheese, mager salami, ost og div. salat.

Kvelds: vurderer å gjenta middagen også til kvelds. Veldig godt. :) Og wrapsene må spises opp før de blir ødelagte. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Skyr kirsebærkyss

Lunsj: En grov skive (eller ble det to?) med baconost

Middag: Fajitas. To tortilla med svinekjøtt, paprika, litt løk, salat, agurk, mais, ost, rømme, tacosaus, guacemole.

Kvelds: En center, en peanøttkubbe og en kick. Angret på at jeg ikke kjøpte mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går:

Frokost: White mocca.

Lunsj: Ovnsbakt paprika, aubergine og paprika, med litt fetaost og artisjokkhjerter.

Middag: Rotmos av persillerot, pastinakk, potet og kålrot (uten smør, smakte ingenting :hmm: ), peppersautert paprika og kyllinggrillpølser.

Snacks: En pose smågodt fra Lucky Lips (rakk ikke bussen hjem. Huff, så leit. :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: "Matmuffins" brødskiver, siden jeg ikke fant muffinsformer i går. nam nam.. 2 espressoer.

Lunsj: havreknekkebrød med smøreost, 1 banan

Middag: torsk, tilbehør og vin. Sannsynligvis noe snop/dessert i tilegg.

Nattmat: garantert noen skiver til med "matmuffins"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som i går..og i forigårs..og dagen før det..... osv osv :icon_redface: (Variasjon er en fin bil :sleep:)

Frokost: Havregrynsgrøt kokt på vann

Lunsj: Et lite beger cottage cheese, deler et eple i småbiter og blander i. 1 egg, 2 eggehviter.

Mellommåltid: 1 banan

Middag: Grønnsakssuppe med noe oppi. Bønner kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Vill og gæern idag så det ble Biola og CC med frokostblanding og blåbær :D

Lunsj: Våknet nå, og det er snart middag så blir 1 knekkebrød og 1 eple.

Middag: Kyllinglår med mild curry, bulgur og salat.

Kvelds: Havregrøt med banan og kanel.

Kos: 10 gram mørk sjokolade med appelsin til kaffen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: To skiver, en med leverpostei og en med salami

Lunsj: Go' morgen Zero

Middag: Hjemmelaget pizza :drool:

Kveldsmat: Potetgull og/eller smågodt - om TJ husker å handle that is. 3 uker uten snop nå, så gleder meg veldig! :D Nomnomnom. :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost : Havregryn

Lunsj: 3 skiver med salami

Middag: Forhåpentligvis kinesisk (sprøstekt and)

Kvelds/Nattmat: 2-3 skiver med salami

Herregud jeg er glad jeg har fått matlyst tilbake :D

For bare 4 mnd siden så hadde lunsjen vært mer enn det jeg gjerne spiste på en hel dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: To grove rundstykker, et med leverpostei & agurk og et med kyllingpålegg & agurk

Lunsj/mellommåltid: Eple og en kopp kakao

Middag: Fullkornspasta med kylling, gulrot, løk, purre, paprika, creme fraiche og masse deilig krydder

Kvelds: Foreløpig pepsi max, pepsi max, pepsi max..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Et grovt hjemmelaget rundstykke med italiensk salat+røkt kyllingfilet, og med sukkerfritt syltetøy og bittelitt brunost.

Lunsj: Gulrøtter og blomkål med dipp av mager kesam.

Middag: Ut på faaancy restaurant for å feire en venninnes bursdag. Det pleier å være litt kronglete med laktoseintoleransen, men det ser ut som en grei meny for "sånne som meg".

Innimellom alt dette: Smågodt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...