Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Guttene nekta å sove på dagen i går, og sovna dermed halv sju på kvelden. Sovet urolig hele tida, helt til ca halv fire. Da ville de ikke sove mer. Fikk tvunget dem til å sove et par timer til fra klokka seks. Og nå vil de ikke sove på dagen igjen! :gaah: Det er jo helt uholdbart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid helsekortet mitt i veska sånn at jeg har det på meg til enhver tid. Tenker at det kan være greit om det skjer noe, er utfor en ulykke el.lignende.

Det er ikke alltid de får isabel til å sove i barnehagen. Hun har begynt å ha med seg en bamse og da går det litt bedre. Hun har aldri vært noe glad i å sove i vogn, så hun sover ikke så lenge. Hjemme derimot kan hun ofte sove 2-3 timer på dagen. Men da ligger hun i seng og hun legger seg vesentlig tidligere enn hva hun gjør i barnehagen.

Endelig har vi skjønt noen av ordene hun brukt lenge og ikke skjønt hva betyr! Hun ble så glad da vi skjønte hva hun mente! Vi må skrive en ordbok om noen skal passe henne, for hun har rare ord for ting :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid helsekortet mitt i veska sånn at jeg har det på meg til enhver tid. Tenker at det kan være greit om det skjer noe, er utfor en ulykke el.lignende.

Det hadde sikkert funket for meg om jeg hadde brukt veske :P

Men sant det med evt. ulykke *bank i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke veskebruker, men brukte det da jeg var gravid faktisk siden jeg ikke forlot huset uten kvalmestillende. Nå bruker jeg bare stellebagen til lillemor om hun er med, eller lommer. Kom på at jeg savner vesk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved hvilken alder sluttet dere med dagsoving (og var det evt. forskjell på helger og hverdag)?

H slutta å sove i helgene sånn gradvis og hadde vel slutta helt da hun var 2,5 år. Derfra tok det bare en måneds tid før hun hadde slutta i bhg også. Det bare gikk over av seg selv, hjemme hadde hun ikke lenger behov for dupp på dagtid. I barnehagen fikk hun velge selv, og det gikk gradvis over der også.

Og ang helsekort, jeg har fått streng beskjed i begge svangerskap om at helsekortet skal jeg alltid ha med meg, så det ligger alltid i ei plastlomme i veska. Underlig at det er noe som varierer fra sted til sted, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumbs:Wed: Vannet i do er kaldt og skiftes kontinuerlig. I dusjen, derimot...

Forresten, hvilken unge har IKKE lekt i do :teehe:

Nei, de kasta et leketøy i do :P De har vært nedi og plaska med hendene tidligere da :aww: Men dette er ikke første gang, og blir garantert ikke den siste :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helsekortet på flere kontroller jeg, var aldri noe pes.

Er ikke til kontrollene det er "kritisk", men nettopp hvis det skulle skje noe, som Fillerya er inne på :)

Man spør jo som man har vett til, eller? Jeg forstår ikke hvordan gangen i tragedien i Kristiansund må ha vært. Hvis et barn er livstruende sykt, hvorfor må det være en åpen barneavdeling som behandler? Kan ikke legevakt/akuttpersonell ta imot barn? Det må jo ha vært en eller annen ekstraordinær medisinsk situasjon som førte til at ungen istedet for å bli behandlet, dør i helikoptertransport? Jeg fatter det ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke til kontrollene det er "kritisk", men nettopp hvis det skulle skje noe, som Fillerya er inne på :)

Man spør jo som man har vett til, eller? Jeg forstår ikke hvordan gangen i tragedien i Kristiansund må ha vært. Hvis et barn er livstruende sykt, hvorfor må det være en åpen barneavdeling som behandler? Kan ikke legevakt/akuttpersonell ta imot barn? Det må jo ha vært en eller annen ekstraordinær medisinsk situasjon som førte til at ungen istedet for å bli behandlet, dør i helikoptertransport? Jeg fatter det ikke :(

Yep, vet. Men svimehue som jeg er så var det sjelden med uansett. :aww:

Jeg vet ikke, jeg grøsser litt for vi HAR tre timer til nærmeste barneavdeling, hver eneste dag. Men jeg tror kanskje terskelen for å sende barnet til barneavdeling litt unna er større når de har barneavdeling på stedet som bare er helgestengt? Jeg bare gjetter jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep, vet. Men svimehue som jeg er så var det sjelden med uansett. :aww:

Jeg vet ikke, jeg grøsser litt for vi HAR tre timer til nærmeste barneavdeling, hver eneste dag. Men jeg tror kanskje terskelen for å sende barnet til barneavdeling litt unna er større når de har barneavdeling på stedet som bare er helgestengt? Jeg bare gjetter jeg...

Såvidt jeg skjønner var gutten hjemme i helga i stedet for på barneavdelinga i Ålesund. Når han da kom inn igjen var han så dårlig, at han døde under transport til Ålesund eller Trondheim, fordi han da måtte til en åpen barneavdeling. Men hvorfor iallverden måtte han det? Det er sikkert en logisk forklaring på det, men jeg har jo ikke peiling på noe sånt, så for meg fremstår det hele helt uforståelig, for ikke å si tragisk og meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg skjønner var gutten hjemme i helga i stedet for på barneavdelinga i Ålesund. Når han da kom inn igjen var han så dårlig, at han døde under transport til Ålesund eller Trondheim, fordi han da måtte til en åpen barneavdeling. Men hvorfor iallverden måtte han det? Det er sikkert en logisk forklaring på det, men jeg har jo ikke peiling på noe sånt, så for meg fremstår det hele helt uforståelig, for ikke å si tragisk og meningsløst.

De har vel ikke utstyr tilpasset spedbarn på vanlig avdeling, ei heller leger som kan barn? Jeg gjetter videre. Saken er helt ufattelig tragisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke til kontrollene det er "kritisk", men nettopp hvis det skulle skje noe, som Fillerya er inne på :)

Man spør jo som man har vett til, eller? Jeg forstår ikke hvordan gangen i tragedien i Kristiansund må ha vært. Hvis et barn er livstruende sykt, hvorfor må det være en åpen barneavdeling som behandler? Kan ikke legevakt/akuttpersonell ta imot barn? Det må jo ha vært en eller annen ekstraordinær medisinsk situasjon som førte til at ungen istedet for å bli behandlet, dør i helikoptertransport? Jeg fatter det ikke :(

Det står at de var på legevakten på fredag, men ble sendt hjem igjen av legen. De kom tilbake på lørdagen, og legen på legevakten kontaktet barnelege i Ålesund (tror jeg det var). De fikk igjen beskjed om å dra hjem. På søndagen ble det besluttet å reise til Ålesund, men da var det for sent... Det betyr altså at legene gjorde feil som ikke fikk transportert barnet til sykehus med tilgjengelig helsepersonell med riktig kompetanse. Hadde barneavdelinger vært åpen, så hadde det vært personell med riktig kompetanse der da. Barn er IKKE små voksne.... Tragisk :cry:

På sykepleien er det i hvert fall eldre/voksne man lærer mest om. Vi hadde et prosjekt om barn, og litt om medikamenter ifht barn, ellers ingenting. Dvs at når jeg begynte å jobbe der jeg jobber nå, måtte jeg lære omtrent alt på nytt. Blodtrykk, etc er veldig annerledes hos 10 mnd gamle barn enn hos eldre mennesker. Barn er ekstremt flinke til å kompensere, og dermed skjule alvorlige symptomer. Derfor må barn til barneavdelinger, hvor ekspertisen er. Spesielt med den forhistorien han hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...