Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Vi skal bruke skinnposen etter pappa vi.

Men jeg kan på det varmeste AVbefale den pingvinposen fra voksi. Jeg møtte noen av dem da jeg jobbet i bhg og de var alt for åpne i halsen og glidelåsen splittet seg veldig lett om barnet vred seg i posen. Voksi classic er utrolig mye bedre synes jeg. Den kan du jo bytte innmat i også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Vi skal bruke skinnposen etter pappa vi.

Men jeg kan på det varmeste AVbefale den pingvinposen fra voksi. Jeg møtte noen av dem da jeg jobbet i bhg og de var alt for åpne i halsen og glidelåsen splittet seg veldig lett om barnet vred seg i posen. Voksi classic er utrolig mye bedre synes jeg. Den kan du jo bytte innmat i også.

Det er det vi også har hørt nesten alle si, at den er altfor åpen. Derfor droppet vi den. Men samboer ville ikke ha knyting som lukking så da ble det city ull.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Ettårsdag er stort! :heart:

Takk :) veldig merkelig at hun nå er 1-år ja :)

Og det er artig å se hvor mange som har storkost seg i dag. De to siste dagene nå har vi hatt besøk av både besteforeldre, tanter, onkler og oldemødre. Lillemor fikk masse leker, og ble jo helt ivrig med å sjekke ut og vise frem. Kaker var en kjempe hit, og ikke minst var middagen super mente hun, der hun spiste lasange til hun lignet på en lasange selv.. Den hvite bodyn og strømpebuksa var ikke hvit lengre :lol:

Fikk snap i går av tanten til samboeren min, av at de hadde også sin bursdagsfest der de feiret at lillemor var 1 år.. De bor på andre siden av landet..

Kjempe artig at et barn kan påvirke ei hel slekt på den måten :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, fikk bæresele i dag og prøvde den på, konstanterer til samboer at jeg ikke skjønner åssen hun skal få plass inni der, var jo så trangt.. Han svarer "men du, hun er jo ikke inni magen din når du skal bruke den, og da er kulen din borte og plassen god" :lol:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet over masse masse sider for her har jeg vært på sykehuset siden natt til søndag og ikke fått oppdatert meg overhode :) Plutselig en del murringen og menssmerter rett før vi skulle legge oss på lørdag og da det kom noen dråper blod så ble det rett inn. Var ikke på sjukehuset før i 2 tiden på natten og kl.6 på morgene hadde vi fått vær vår seng, konstantert at det ikke er rier men at livmorhalsen bare var 20mm. Etter noen timers søvn og ny undersøkelse som ikke viste noen forandring så ville de likevell ha meg til mandag... De var visst innstilt på å sende meg hjem i går men det var før undersøkelsen for etterpå skulle jeg i hvert fall ikke hjem og de kom rimelig fort inn med første sprøyte med lungemodning. Livmorhalsen var nede på 15mm et døgn etter første måling. Så nå har jeg fått begge dosene med lungemodning og må være i hvert fall til i morgen for da er det oppnådd full effekt av behandlingen. Hva som skjer etter det er usikkert men de har ikke målt livmorhalsen i dag men skal gjøre det i morgen. Om jeg får komme hjem eller bli værende kommer nok ann på resultatet av målingne i morgen. :| Er ikke heeelt klar for baby ennå kjenner jeg... Tross alt 57 dager igjen til termin... men samtidig lei av å gå gravid og lei bekkenplagene men han kan godt få holde seg inn til uke 34-35 synes jeg. Etter uke 34 ville de ikke prøve å stoppe fødselen en gang så etter det kan han få komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet over masse masse sider for her har jeg vært på sykehuset siden natt til søndag og ikke fått oppdatert meg overhode :) Plutselig en del murringen og menssmerter rett før vi skulle legge oss på lørdag og da det kom noen dråper blod så ble det rett inn. Var ikke på sjukehuset før i 2 tiden på natten og kl.6 på morgene hadde vi fått vær vår seng, konstantert at det ikke er rier men at livmorhalsen bare var 20mm. Etter noen timers søvn og ny undersøkelse som ikke viste noen forandring så ville de likevell ha meg til mandag... De var visst innstilt på å sende meg hjem i går men det var før undersøkelsen for etterpå skulle jeg i hvert fall ikke hjem og de kom rimelig fort inn med første sprøyte med lungemodning. Livmorhalsen var nede på 15mm et døgn etter første måling. Så nå har jeg fått begge dosene med lungemodning og må være i hvert fall til i morgen for da er det oppnådd full effekt av behandlingen. Hva som skjer etter det er usikkert men de har ikke målt livmorhalsen i dag men skal gjøre det i morgen. Om jeg får komme hjem eller bli værende kommer nok ann på resultatet av målingne i morgen. :| Er ikke heeelt klar for baby ennå kjenner jeg... Tross alt 57 dager igjen til termin... men samtidig lei av å gå gravid og lei bekkenplagene men han kan godt få holde seg inn til uke 34-35 synes jeg. Etter uke 34 ville de ikke prøve å stoppe fødselen en gang så etter det kan han få komme :)

Hvor mange uker er du på vei nå? Supert at du har fått begge dosene allerede, det har mye å si for lungemodningen :) Krysser fingrene for at han holder seg inne litt til :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange uker er du på vei nå? Supert at du har fått begge dosene allerede, det har mye å si for lungemodningen :) Krysser fingrene for at han holder seg inne litt til :)

32+1 i dag så med lungemodningen og alt så er jeg ikke redd hvis han velger å komme nå :) Det går jo veldig bra men blir en lengre periode på sykehuset da. De er usikker på om de i det hele tatt ville stoppe fødselen hvis den startet nå så føler ikke det er noe fare hvis han velger å komme men ser jo helst at han kan være på innsiden en stund til sånn at vi kun trenger å være her noen dager med han og at han skal slippe cpap og masse pustehjelp, slager og sonde. :)

Krysser fingrene for at han holder seg inne litt til @Arielle :console:

takk :) Håper på noen uker til i magen i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var gubben på helsestasjonen, og vi fikk tilbudet om å bestille en time slik at vi kunne ha en samtale om legginga osv til lillemor.. Til tross for at vi ikke går og kjenner på dette som et problem. Så vi takket nei foreløpig..

Hun er jo ikke enkel å legge, men det går jo greit. Vi har jo enda ingen våkennetter osv. Jeg tenker at de er jo gjerne litt vanskelig på noen områder og at det er ikke vits å overtolke og overdrive noe som kanskje egentlig ikke er et problem.. Men bare litt vanskelig akkurat nå..

Er jeg optimistisk når jeg tenker slik?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at helsesøsteren vår er litt mer imot skrikekurer, mens vi er ikke intr å holde på slikt.

Og selvfølgelig hadde det vært veldig kjekt hvis det var bare å legge henne i senga og hun sov 12 timer uten noe mer, men det er jo ikke normen.. Jeg føler at eneste som er greia her er at lilletupp vil ha nærheten. Det er ikke for å stå opp eller at hun ikke vil sove osv, hun vil bare at vi skal være nær..

Og det er da vel helt naturlig det for en 1-åring?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at helsesøsteren vår er litt mer imot skrikekurer, mens vi er ikke intr å holde på slikt.

Og selvfølgelig hadde det vært veldig kjekt hvis det var bare å legge henne i senga og hun sov 12 timer uten noe mer, men det er jo ikke normen.. Jeg føler at eneste som er greia her er at lilletupp vil ha nærheten. Det er ikke for å stå opp eller at hun ikke vil sove osv, hun vil bare at vi skal være nær..

Og det er da vel helt naturlig det for en 1-åring?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har en på over 4 som vil ha nærhet når han sovner.

Helt ærlig synes jeg det er noe av det koseligste med å ha barn.

Å høre pusten hans forandre seg og se han bli til et pictureperfect englefjes i søvne.

Jeg gruer meg til det tar helt slutt *snufs*

Er det ikke et problem for dere så er det ikke et problem :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at helsesøsteren vår er litt mer imot skrikekurer, mens vi er ikke intr å holde på slikt.

Og selvfølgelig hadde det vært veldig kjekt hvis det var bare å legge henne i senga og hun sov 12 timer uten noe mer, men det er jo ikke normen.. Jeg føler at eneste som er greia her er at lilletupp vil ha nærheten. Det er ikke for å stå opp eller at hun ikke vil sove osv, hun vil bare at vi skal være nær..

Og det er da vel helt naturlig det for en 1-åring?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er dessverre en del helsesøstre som anbefaler ferber enda og jeg blir dårlig av å tenke tanken!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at helsesøsteren vår er litt mer imot skrikekurer, mens vi er ikke intr å holde på slikt.

Og selvfølgelig hadde det vært veldig kjekt hvis det var bare å legge henne i senga og hun sov 12 timer uten noe mer, men det er jo ikke normen.. Jeg føler at eneste som er greia her er at lilletupp vil ha nærheten. Det er ikke for å stå opp eller at hun ikke vil sove osv, hun vil bare at vi skal være nær..

Og det er da vel helt naturlig det for en 1-åring?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvis dere ikke føler det er noe problem og føler dere vet hva som er "greia" hennes hadde jeg ikke "orka" å ha samtale med helsesøster om det, spesielt om hun egentlig tenker på en måte dere ikke liker. Tuva er straks 2 år og har en sånn periode nå, her er det tydelig at hun trenger litt mer nærhet av mamma og pappa igjen, så da er det bare sånn for en periode, tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene Arielle! :)

Nå skal det sies at helsesøsteren vår er litt mer imot skrikekurer, mens vi er ikke intr å holde på slikt.

Og selvfølgelig hadde det vært veldig kjekt hvis det var bare å legge henne i senga og hun sov 12 timer uten noe mer, men det er jo ikke normen.. Jeg føler at eneste som er greia her er at lilletupp vil ha nærheten. Det er ikke for å stå opp eller at hun ikke vil sove osv, hun vil bare at vi skal være nær..

Og det er da vel helt naturlig det for en 1-åring?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg skjønner godt at det er et "problem" men mer som at dere skulle ønske det var lettere, ikke at dere ønsker å gjøre en stor greie ut av det for hennes del...
Mitt tips er heller og finne ut ting av dere selv.
Skriv ned hva dere har gjort en dag, hvordan dagsovingen var, hva dere spiste osv. og se om dere finner noen sammenhenger mellom de dagene som er enklere, eller de dagene som er verre enn vanlig.

Nå husker jeg ikke situasjonen deres, men om hun f.eks bare kan sovne inntil deg og det av og til føles for krevende, så går det ann å forsiktig prøve seg med fremdeles nærhet men gradvis mindre enn "hele deg", kanskje enda opp med å kun holde i hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene Arielle! :)

 

Jeg skjønner godt at det er et "problem" men mer som at dere skulle ønske det var lettere, ikke at dere ønsker å gjøre en stor greie ut av det for hennes del... 

Mitt tips er heller og finne ut ting av dere selv. 

Skriv ned hva dere har gjort en dag, hvordan dagsovingen var, hva dere spiste osv. og se om dere finner noen sammenhenger mellom de dagene som er enklere, eller de dagene som er verre enn vanlig.

Nå husker jeg ikke situasjonen deres, men om hun f.eks bare kan sovne inntil deg og det av og til føles for krevende, så går det ann å forsiktig prøve seg med fremdeles nærhet men gradvis mindre enn "hele deg", kanskje enda opp med å kun holde i hånda.

 

De dagene som er enkle: når mamman er tilstede hele tiden og tar alle leggingene.. Da er det nemlig kos i senga med og uten pupp, sang osv.. Pappas pupp er liksom ikke like interessant :lol:

Men det ordner seg!

Det som faktisk er slitsomt er når hun får feber, for da skal hun ikke sove. Blir bare veldig utilpass.. Og i kveld har hun fått feber av vaksinen.. Men heldigvis skal jo bare en av oss opp i morgen, så hun og pappan er oppe og studerer nabolaget ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

Noen som vet om en smal skittentøys kurv? Jeg har bare 20cm mellom stellebordet og dusjen. Nå har jeg sånn fra Ikea som henger på stellebordet men skulle hatt en skittentøys kurv som rommet litt mer.

Denne?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30224046/

Den er riktignok 22cm, men vil tro den kanskje kan skvises inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ref = document.referrer;

if(ref.match("google")){

window.location.href = window.location.href;

}

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

Denne?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30224046/

Den er riktignok 22cm, men vil tro den kanskje kan skvises inn?

Verdt en forsøk til den prisen uansett. Tusen takk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En full natt i egen seng, nestenatt = en full natt i storsenga :aww: Viktig med nærheten, så da får hun den. Hun ble rett og slett kjempe frustrert og lei seg når jeg prøvde å legge henne ned igjen i egen seng - nattesøvn er veeeeeldig mye viktigere en at hun sover i egen seng.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...