Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

@raksha og andre som har hatt ketoner i urinen. Merket du forskjell fra når du hadde ketoner og når du ikke hadde ketoner? Sist svangerskap hadde jeg bare litt utslag og merket ikke noe forskjell på det. Sist jeg var på kontroll hadde jeg ikke ketoner, men da kastet jeg bare opp mellom måltidene dvs bare galle, så jeg følte at jeg stort sett fikk i meg det jeg spiste. Denne uken har jeg hatt ekstremt mye oppkast og føler jeg ikke har beholdt noe av det jeg har spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

@raksha og andre som har hatt ketoner i urinen. Merket du forskjell fra når du hadde ketoner og når du ikke hadde ketoner? Sist svangerskap hadde jeg bare litt utslag og merket ikke noe forskjell på det. Sist jeg var på kontroll hadde jeg ikke ketoner, men da kastet jeg bare opp mellom måltidene dvs bare galle, så jeg følte at jeg stort sett fikk i meg det jeg spiste. Denne uken har jeg hatt ekstremt mye oppkast og føler jeg ikke har beholdt noe av det jeg har spist.

Jeg ble veldig slapp og skjelven. Men merket ikke så mye på lavt utslag av ketoner, men når det var høyt så kunne jeg ikke gå 100 meter engang uten å kaste opp og nesten ikke stå på beina fordi de skalv sånn.

Føler du deg dårlig på noen måte så ring legen og få sjekket, det går fryktelig fort fra "litt uggen" til "nå orker jeg ikke mer" er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@raksha og andre som har hatt ketoner i urinen. Merket du forskjell fra når du hadde ketoner og når du ikke hadde ketoner? Sist svangerskap hadde jeg bare litt utslag og merket ikke noe forskjell på det. Sist jeg var på kontroll hadde jeg ikke ketoner, men da kastet jeg bare opp mellom måltidene dvs bare galle, så jeg følte at jeg stort sett fikk i meg det jeg spiste. Denne uken har jeg hatt ekstremt mye oppkast og føler jeg ikke har beholdt noe av det jeg har spist.

Jeg merket at jeg ble mer svimmel, skjelven etc. Målte selv hjemme. Jeg har det jo her uansett pga diabetesen, men tror man får kjøpt uten resept også :) Tror jeg hadde kjøpt det om jeg ikke hadde hatt dia, for da slipper man å dra til legen for å måle. Kan bare ta en tlf i stedenfor, og høre hva de sier. Jeg ringte ikke heller da, men passet på å få i meg drikke (saft). Hadde blodsukkeret vært høyt også, så hadde jeg blitt lagt inn med en gang :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med foreldrepenger og aap?

Mannen er redd for at jeg skal være gravid nå som jeg går på aap, pga penger etc.

Vi har jo begge lyst på barn, men pga jeg går på aap så er han så usikker.

Man får foreldrepenger på aap. Om det var det du lurte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg lurte på ja!

Hvor mye er vanlig å få da? Går det på begges økonomi?

Kommer an på om du velger 80 eller 100% det :) Det er som om du fikk vanlig lønn. Jeg fikk akkurat det samme utbetalt i foreldrepenger som jeg fikk i aap. Nav setter aap'en på pause, så får du foreldrepenger i stedet. Må søke om å få gjenopptatt aap igjen etter permisjonens slutt. Far får vanlig permisjon med sin lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om du velger 80 eller 100% det :) Det er som om du fikk vanlig lønn. Jeg fikk akkurat det samme utbetalt i foreldrepenger som jeg fikk i aap. Nav setter aap'en på pause, så får du foreldrepenger i stedet. Må søke om å få gjenopptatt aap igjen etter permisjonens slutt. Far får vanlig permisjon med sin lønn.

Oki, da skjønner jeg litt mer!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med foreldrepenger og aap?

Mannen er redd for at jeg skal være gravid nå som jeg går på aap, pga penger etc.

Vi har jo begge lyst på barn, men pga jeg går på aap så er han så usikker.

Kan ikke noe om det der, men ser du har fårtt svar.

Bare lurte på om du hadde fått svar på tester og sånn siden sist når du lurte på om du kunne være gravid? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

Kan ikke noe om det der, men ser du har fårtt svar.
Bare lurte på om du hadde fått svar på tester og sånn siden sist når du lurte på om du kunne være gravid? :)

nei, ska få tak i test i dag.

Jeg begynner å bli veldig babysyk da!

Tror kroppen min tror jeg er gravid da, lagt på meg, fått større pupper, og har ømme pupper etc ;P

Får tak i en clear blue i dag, så for jet teste i morgen tidlig (: Min mor er veldig spent xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen slå meg i hode med en fisk :P

Har brukt altfor mye penger og bilen på verksted i tillegg. Så jeg må stoppe å handle .......nå har jeg drømt meg bort på siden til Blafre. Vil ha en termos og fikk anbefalt de. Og så mye lekkert. Jeg digger ekorn og her kunne jeg få termos og matboks og mer med ekorn. Klarte å la vær å kjøpe men vet ikke for hvor lenge. Jeg er håpløs noen ganger .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

nei, ska få tak i test i dag.

Jeg begynner å bli veldig babysyk da!

Tror kroppen min tror jeg er gravid da, lagt på meg, fått større pupper, og har ømme pupper etc ;P

Får tak i en clear blue i dag, så for jet teste i morgen tidlig (: Min mor er veldig spent xD

Om du er såpass lang på veit at du har lagt på deg og sånn pga. Graviditet kan du fint teste i kveld, er bare rett rundt mensen man helst bør teste på morgenurin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er såpass lang på veit at du har lagt på deg og sånn pga. Graviditet kan du fint teste i kveld, er bare rett rundt mensen man helst bør teste på morgenurin :)

I følge min mor skal jeg isåffal være 7 uker og 5 dager i dag. Hun er LITT vel engasjert!

Så da kan jeg teste i kveld altså? Det høres greit ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min mor skal jeg isåffal være 7 uker og 5 dager i dag. Hun er LITT vel engasjert!

Så da kan jeg teste i kveld altså? Det høres greit ut!

Ja, da er du så langt på vei at det ikke skal være noe problem å teste i kveld :) hadde du vært på tidlig ul nå og var gravid ville du sett hjerte slå ;) blir spennende å se hva svaret blir da! :D

Edit: første gang jeg var gravid testet jeg på morgnen først, men måtte ta en digital når jeg kom hjem fra jobb den dagen for å virkelig skjønne det, og de viste begge 2 positivt. Jeg var va 5 uker på vei da. Sånn tommelfinger "regel" er at når man opplever symptomer kan man teste når som helst på døgnet for da har man nok hcg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

Ja, da er du så langt på vei at det ikke skal være noe problem å teste i kveld :) hadde du vært på tidlig ul nå og var gravid ville du sett hjerte slå ;) blir spennende å se hva svaret blir da! :D

Edit: første gang jeg var gravid testet jeg på morgnen først, men måtte ta en digital når jeg kom hjem fra jobb den dagen for å virkelig skjønne det, og de viste begge 2 positivt. Jeg var va 5 uker på vei da. Sånn tommelfinger "regel" er at når man opplever symptomer kan man teste når som helst på døgnet for da har man nok hcg.

Det var nok bare kroppen gitt. Den digitale sto det "ikke gravid" på, og jeg kjenner jeg er litt skuffet og lei meg ;P

Men men, er vel egentlig best å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

Det var nok bare kroppen gitt. Den digitale sto det "ikke gravid" på, og jeg kjenner jeg er litt skuffet og lei meg ;P

Men men, er vel egentlig best å vente.

Er ikke så lenge siden du byttet prevensjon eller sluttet med det? Husker ikke helt hva du har skrevet tidligere. Men om du har det kan det ta ganske lang tid før kroppen blir normal igjen.

Også vil jeg gi deg en :hug: kjenner den følelsen så godt, man kan bli ordentlig skuffet selvom det ikke var planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lenge siden du byttet prevensjon eller sluttet med det? Husker ikke helt hva du har skrevet tidligere. Men om du har det kan det ta ganske lang tid før kroppen blir normal igjen.

Også vil jeg gi deg en :hug: kjenner den følelsen så godt, man kan bli ordentlig skuffet selvom det ikke var planlagt.

Byttet i oktober, og sluttet å snuse, så er nok derfor jeg har gått opp i vekt. Men etter å ha slitt med vekta og ikka klart å gå opp i vekt på 2 år, for så plutselig gjøre det sammen med masse andre symptomer begynner man å lure ;P

Det var en skikkelig downer, reagerte mye mer enn jeg trodde jeg skulle for å si det slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet i oktober, og sluttet å snuse, så er nok derfor jeg har gått opp i vekt. Men etter å ha slitt med vekta og ikka klart å gå opp i vekt på 2 år, for så plutselig gjøre det sammen med masse andre symptomer begynner man å lure ;P

Det var en skikkelig downer, reagerte mye mer enn jeg trodde jeg skulle for å si det slik!

æ

Det er veldig lett å finne symptomer om tanken om graviditet først har begynt, da blir liksom alt med kroppen ubevist relatert til det..

Men du går på annen prevansjon nå? Om man bytter hormonprevansjon så kan kroppen reagere ulikt på det også :)

Hva sa mannen din da? Kanskje tiden er inne for å faktisk starte prøvingen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

æ

Det er veldig lett å finne symptomer om tanken om graviditet først har begynt, da blir liksom alt med kroppen ubevist relatert til det..
Men du går på annen prevansjon nå? Om man bytter hormonprevansjon så kan kroppen reagere ulikt på det også :)

Hva sa mannen din da? Kanskje tiden er inne for å faktisk starte prøvingen? :)

ja, det er det nok absolutt!

Han mener vi bør vente, mtp at jeg har vært syk i to år, akkuratt begynt å bli bedre, så han vil jeg skal begynne i jobb først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre her inne. Naboen som bor under oss har to barn i barnehagealder, hver morgen våkner jeg av at når de åpner døren ut til felles gang er det intens grining og skriking fra den ene ungen og skriking/kjefting fra moren. Dette skjer altså hver dag når de er på vei fra leiligheten og ut i bilen og jeg hører det kjempegodt. Det er rett og slett et skikkelig drama, ungen skriker intenst. HVER DAG!

Hvor normalt er dette egentlig? Begynner å lure på å varsle barnevernet liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre her inne. Naboen som bor under oss har to barn i barnehagealder, hver morgen våkner jeg av at når de åpner døren ut til felles gang er det intens grining og skriking fra den ene ungen og skriking/kjefting fra moren. Dette skjer altså hver dag når de er på vei fra leiligheten og ut i bilen og jeg hører det kjempegodt. Det er rett og slett et skikkelig drama, ungen skriker intenst. HVER DAG!

Hvor normalt er dette egentlig? Begynner å lure på å varsle barnevernet liksom...

Vel, med tanke på hvordan morgenen med mitt B-menneske-barn var, så ville jeg vel ikke nødvendigvis ringt barnevernet. Ikke alle er like glade for at samfunnet mener man skal starte dagen før det er formiddag :P Hvordan er resten av døgnet deres? Det teller mer enn et kvarter du hører hver morgen, syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...