Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Time hos legen kl 13. I dag er hun plutselig pjusk igjen. Lille skatten min. Spent på om formen er bra nok til bursdagslag i helga. Hun blir 1 år i morgen :wub:

Ikke noe gøy når de ikke er i form.

Usj, hvordan går det med henne? :hug:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Hmm har ikke hørt noe om ikke å bruke solkrem...

Og på tur blir det fort mer en noen sekunder om det er en strekning det solen treffer sånn (da særlig på beina), er liksom ikke så fryktelig hysterisk på at han ikke skal få litt sol på seg, men da beskyttet av solkrem.

Har UV telt også, men det er bare plass til ham, så jeg koker på utsiden. Så blir ikke så lenge av gangen :P

Vi fikk i hvertfall beskjed om å unngå det, men nå sies det jo så mye forskjellig rundt om alt mulig å da :P

Har på overtrekket over bena også solskjermen så får hun så og si ikke sol på seg i vogna :)

Edit: her er link om solkrem og babyer, er riktig nok fra 2012 da men :)http://www.nrk.no/livsstil/ikke-gjor-dette-1.8226568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk i hvertfall beskjed om å unngå det, men nå sies det jo så mye forskjellig rundt om alt mulig å da :P

Har på overtrekket over bena også solskjermen så får hun så og si ikke sol på seg i vogna :)

Edit: her er link om solkrem og babyer, er riktig nok fra 2012 da men :)http://www.nrk.no/livsstil/ikke-gjor-dette-1.8226568

Ja fant den jeg også.. men tror jeg rett og slett fortsetter slik jeg har gjort.

Har en supervarm baby, så kan ikke ha på for mye klær, og overtrekket hjelper ikke med å kjøle han ned, og uansett stikker han bare beina over :P

Bare passe på å bruke "renest" mulig solkrem.

Dessuten sies det vel at selv mørke klær gir ikke høyere faktor enn 10. Da må man evt skaffe UV klær, kanskje jeg skal se litt på det da... uff skal ikke være lett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, hvordan går det med henne? :hug:

Vært hos legen. Hun fikk en rask sjekk og hjem igjen. Om hun spiser like dårlig resten av dagen og i morgen skal vi ringe legevakta. Om hun fortsatt har diaré mandag er det legen og mer sjekk. Det viktigste er at hun drikker og ikke har tørre bleier. Det har hun ikke hatt så langt. Kvikk og våken ellers. Litt mer slapp i dag, så akkurat nå sover hun. De tror det er virus og bør gå over i løpet av helga. Håper på det. Veldig godt å bli tatt alvorlig og seriøst hos legen og ikke føle seg som den hønemora.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos legen. Hun fikk en rask sjekk og hjem igjen. Om hun spiser like dårlig resten av dagen og i morgen skal vi ringe legevakta. Om hun fortsatt har diaré mandag er det legen og mer sjekk. Det viktigste er at hun drikker og ikke har tørre bleier. Det har hun ikke hatt så langt. Kvikk og våken ellers. Litt mer slapp i dag, så akkurat nå sover hun. De tror det er virus og bør gå over i løpet av helga. Håper på det. Veldig godt å bli tatt alvorlig og seriøst hos legen og ikke føle seg som den hønemora.

God bedring til lillemor ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos legen. Hun fikk en rask sjekk og hjem igjen. Om hun spiser like dårlig resten av dagen og i morgen skal vi ringe legevakta. Om hun fortsatt har diaré mandag er det legen og mer sjekk. Det viktigste er at hun drikker og ikke har tørre bleier. Det har hun ikke hatt så langt. Kvikk og våken ellers. Litt mer slapp i dag, så akkurat nå sover hun. De tror det er virus og bør gå over i løpet av helga. Håper på det. Veldig godt å bli tatt alvorlig og seriøst hos legen og ikke føle seg som den hønemora.

Det var fint å lese :) håper hun kommer seg igjen fort! Kanskje varmt hos dere og nå? Her er det null matlyst i varmen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmt her også så kan gi dårlig matlyst det også. Spist bra tirsdag til torsdag men lite i dag. Får bare følge med.

I morgen fyller hun 1 år allerede. Helt sprøtt, lille skatten min :wub:

Helt utrolig :wub: vi har snart en toåring, hvor ble det av det lille knøttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakdelen med unger som har blitt så store at de fikser mat selv om de blir sultne, er at de plutselig sitter og spiser jordbær med vaniljeis og sjokoladesaus.. :huh:

"Jeg fikk lyst på dessert til kveldsmat,skjønner du vel mamma!"

Det så godt ut da, og jeg hadde ikke hjerte til å ta det i fra han, jeg bare forklarte at dessert ikke er mat og han ikke har lov til å ordne seg annet enn brødskiver og frukt uten å spørre meg først.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på rommet til lillemor jeg, hun vil ikke sove alene brått. Altså - ligger fint i senga si, men blir fullstendig krise om vi går ut. Hun var sånn i natt, våknet kl 4 og lå bare og grei, var inne og snakket med henne og trøsta og så gikk jeg, rakk å legge meg og vurdere å sovne før det begynte igjen. 5. gangen hun begynte å gråte -så sparket jeg pappaen ut av senga og sa "din tur" han gikk inn og var der leeeeenge med henne, men med en gang han gikk så starta katastrofen igjen. Så endte med at vi tok henne inn til oss og sov dårlig alle tre resten av natta.

Varmen, alder, mareritt... gudene veit, håper det gir seg etterhvert. At pappaen legger pleier å være løsningen på leggeproblemer her i huset, men nå funker ikke det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på rommet til lillemor jeg, hun vil ikke sove alene brått. Altså - ligger fint i senga si, men blir fullstendig krise om vi går ut. Hun var sånn i natt, våknet kl 4 og lå bare og grei, var inne og snakket med henne og trøsta og så gikk jeg, rakk å legge meg og vurdere å sovne før det begynte igjen. 5. gangen hun begynte å gråte -så sparket jeg pappaen ut av senga og sa "din tur" han gikk inn og var der leeeeenge med henne, men med en gang han gikk så starta katastrofen igjen. Så endte med at vi tok henne inn til oss og sov dårlig alle tre resten av natta.

Varmen, alder, mareritt... gudene veit, håper det gir seg etterhvert. At pappaen legger pleier å være løsningen på leggeproblemer her i huset, men nå funker ikke det engang.

Tuva har vært sånn siden november.. Nå begynner det å løsne igjen. Jeg opplevde at hun følte seg avvist når vi ikke ville være der. Vi har det så fint på dagtid og hun forstod ikke hvorfor hun måtte legge seg og vi ikke ville være mer med henne. Og så lenge vi konkluderte med at det var derfor så ville vi ikke "tvinge" henne til å være der alene. Ida er jo litt mindre, men med Tuva fungerer det veldig fint nå å snakke med henne og være tydelige på at vi også synes det er koselig å kose på fanget, være der, etc. Vet ikke om dette hjelper noe, men sånn har det vært hos oss :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer to barn på 10 mnd og 16 mnd, og det går så utrolig greit! Begge to sovnet på hvert sitt rom klokken 8, og i morgen skal vi på stranda og kose oss! Vi blir bare mer og mer sikre på at vi vil ha to som er så tette som mulig :):)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer to barn på 10 mnd og 16 mnd, og det går så utrolig greit! Begge to sovnet på hvert sitt rom klokken 8, og i morgen skal vi på stranda og kose oss! Vi blir bare mer og mer sikre på at vi vil ha to som er så tette som mulig :):)

Det hørtes strevsomt ut, men man overlever jo med tvillinger også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi funnet fram den store senga til Isa og hadde tenkt til å montere den i morgen. Det var godt timet for noen kom tuslende ut i stua med et veldig lurt blikk for ikke så lenge siden. Hun var veldig stolt over seg selv tydeligvis. Men da er det iallefall ikke noe poeng med sprinkelseng lengre, så da slipper vi å tenke mer på det!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente jeg ble litt forelsket i mannen da han på eget intiativ snakker om baby, oppdragelse og hvordan han ser for seg livet med barn vil bli :) Normalt sett bare ser han rart på meg og ber meg roe ned babypraten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva har vært sånn siden november.. Nå begynner det å løsne igjen. Jeg opplevde at hun følte seg avvist når vi ikke ville være der. Vi har det så fint på dagtid og hun forstod ikke hvorfor hun måtte legge seg og vi ikke ville være mer med henne. Og så lenge vi konkluderte med at det var derfor så ville vi ikke "tvinge" henne til å være der alene. Ida er jo litt mindre, men med Tuva fungerer det veldig fint nå å snakke med henne og være tydelige på at vi også synes det er koselig å kose på fanget, være der, etc. Vet ikke om dette hjelper noe, men sånn har det vært hos oss :)

Ja kan fint være noe der. Blir veldig korte dager med oss innimellom, så er jo ikke så rart om hun syns det er kjipt å ligge alene på rommet - for hun ligger ganske lenge før hun sovner. Jeg sovna først i kveld, for å si det sånn :lol:

Åh kjenner jeg gleder meg til hun skal ha ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet gikk natt til 2. juli og Mathias ble født 4.juli kl 08.49. Helt perfekt er han ❤� og vi koser oss nå masse på barselavdelingen �

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Åå gratulerer!!!

Og sånn på siden, apropo solkrem så endte jeg med å kjøpe solkrem som legger seg oppå huden da de anbefalte det til små babyer. Det vil si på apoteket var de veldig klare på at man ikke skal ha babyen i sola, men som jeg sa vil jeg ha noe når jeg ikke kan unngå det.

Egentlig skulle jeg gjerne hatt et godt pustende trekk til å ha over beina som stopper UV stråler men ikke luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...