Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Dersom du allerede har fått time til neste kontroll, ville jeg bare ringt helsestasjonen og sagt at du vil flytte den og ha videre oppfølging hos hun du var hos nå. :)

Neste time er bare hos legen, og timen etter der er det felles gruppetime (førstehjelp) og den skulle hun jeg var hos i dag holde.

Edit: på helsestasjonen her er det 3 helsesøstere, og vi går til samme hele veien om det da ikke er ferie o.l. Får bare "utlevert" en hs på første hjembesøket, og det blir da "din" hs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Neste time er bare hos legen, og timen etter der er det felles gruppetime (førstehjelp) og den skulle hun jeg var hos i dag holde.

Edit: på helsestasjonen her er det 3 helsesøstere, og vi går til samme hele veien om det da ikke er ferie o.l. Får bare "utlevert" en hs på første hjembesøket, og det blir da "din" hs.

Det er helt innafor å ønske å bytte helsesøster. Det er bare å si i fra neste gang det skal settes opp til time at du ønsker å komme til NN.

Det er viktig å være på bølgelengde med den personen som skal følge dere opp. Det blir mye unødvendig frustrasjon når man ikke er på nett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig vi skulle hatt en fast helsesøster men det er ulike jeg kommer til hver gang. Skal dit neste uke på 1 års kontroll.

Hvor lenge kan de ha diaré før man bør ringe legen? Almenntilstanden er normal/bra. Drikker godt.

Jeg ville ha sett det litt an.. Både alder, størrelse, vær, hvor kraftig diaré osv.. Men hvis det er både varmt og ille, ville jeg nok ha kontaktet fastlegen i morgen for å høre :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt innafor å ønske å bytte helsesøster. Det er bare å si i fra neste gang det skal settes opp til time at du ønsker å komme til NN.

Det er viktig å være på bølgelengde med den personen som skal følge dere opp. Det blir mye unødvendig frustrasjon når man ikke er på nett :)

Ja, får gjøre det, for det er greit å være på bølgelengde som du sier. Og hun vi har er litt fort hysterisk, og det trenger virkelig ikke jeg, for jeg klarer fing det selv :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha sett det litt an.. Både alder, størrelse, vær, hvor kraftig diaré osv.. Men hvis det er både varmt og ille, ville jeg nok ha kontaktet fastlegen i morgen for å høre :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Baby 1 år og hatt diaré siden mandag. Mandag til tirsdag hadde hun litt feber og var slapp. Lite matlyst. Vi trodde at tennene endelig kom, hun har ingen foreløpig. Tirsdag ettermiddag var frøkna pigg igjen. Og vært det siden. Spiser og drikker bra. Men har fortsatt diaré. I stad skiftet jeg fire bleier på en time ...... Ringer nok legen i morgen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby 1 år og hatt diaré siden mandag. Mandag til tirsdag hadde hun litt feber og var slapp. Lite matlyst. Vi trodde at tennene endelig kom, hun har ingen foreløpig. Tirsdag ettermiddag var frøkna pigg igjen. Og vært det siden. Spiser og drikker bra. Men har fortsatt diaré. I stad skiftet jeg fire bleier på en time ... Ringer nok legen i morgen uansett.

Jeg hadde ringt legen med bakgrunn av det du forteller..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første prøveperiode snart over og kjenner litt pp skuffelsen over negativ test idag, og forventer at mensen kommer innen helgen er omme.. Ingen hyggelig overraskelse med andre ord. :(

Fornuften forteller meg jo at det sjeldent skjer på første forsøk, at det vil ta tid og at det vil gå fint, men kjente veldig på skuffelsen over negativ test. Det er jo et lite nederlag.

Problemet mitt denne måneden var jo at jeg ikke vet om jeg har hatt EL. Hadde klare tegn for 2 uker siden, men ikke positiv LH-test. Neste måned blir det temping, LH-tester og happy humping - eller "bare å kjøre på" som mannen sier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første prøveperiode snart over og kjenner litt pp skuffelsen over negativ test idag, og forventer at mensen kommer innen helgen er omme.. Ingen hyggelig overraskelse med andre ord. :(

Fornuften forteller meg jo at det sjeldent skjer på første forsøk, at det vil ta tid og at det vil gå fint, men kjente veldig på skuffelsen over negativ test. Det er jo et lite nederlag.

Problemet mitt denne måneden var jo at jeg ikke vet om jeg har hatt EL. Hadde klare tegn for 2 uker siden, men ikke positiv LH-test. Neste måned blir det temping, LH-tester og happy humping - eller "bare å kjøre på" som mannen sier ;)

Bare kjøre på ville jeg ha sagt :) ikke begynn å stress med all testinga osv.. Stress kan fort stoppe mye.. Ta det som kos, og kos dere! Så blir det når det blir ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk alle arbeidsuhellene som har skjedd, og i alle fall ved et one-night-stand.. Det skulle egentlig ikke vært mulig :lol:

Så senk skuldrene, dere fikser da biffen! Det viktigste er faktisk å ha sex, ikke stresse rundt ;) utforsk hverandre ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere sier noe der.. Kanskje testefri de neste månedene er det lureste :)

Det tror jeg! Slapp av og kos deg ;)

Vekta viste 3745g så ikke store økningen. Men denne HS sa at det ikke var noe å bekymre seg over. Han lå jo og sprella på den vekta konstant så man så jo at han var frisk og god :)

Så da fortsetter jeg med god samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere sier noe der.. Kanskje testefri de neste månedene er det lureste :)

Ville gjort det ja :) for det er ikke unormalt at det tar oppmot 1 år før det klaffer. Og mye av kosen med prøvinga blir fort borte om det blir for myr styr rundt det. Siden du har pcos ville jeg droppet tester og slikt i rundt 6 mnd, også heller begynt med det da om det ikke klaffer.

Med en runde i senga annenhver dag skal dere i prinsippet klare å treffe el :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter jo seg det at hvis man har sex hver dag i 3 Mnd, så er det veldig veldig stor sannsynlighet at man blir gravid.. Men Gud for et press da!

Men du, kroppen er laget slik til at når man har eggløsning, så blir man ekstra villig..

Men kroppen er også laget slik at ved store fysiske påkjenninger, som feks ved stress, så stanser den også mye.. For da er det ikke i stand til å ta seg av ekstra påkjennelser..

Det er jo ikke akkurat noe hokus pokus egentlig.. Så pust med magen, ha sex og kos deg.. Så tar du bekymringene om et år.. Et år uten barn kan dere ta som en liten ferie.. Bruk den tiden på å sove godt, dra på turer osv.. Mann dere opp til dere sitter der søvnløs, trangt i senga og ikke dusja på noen dager :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krilo jeg har en nevø som alltid har vært småspist. Han har fulgt sin kurve, men veier lite i forhold til sin høyde uten å være tynn. Er bare en slank type. Energi har han i bøtter og spann, noe han har hatt siden han var nyfødt. Så det går nok fint med di også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krilo jeg har en nevø som alltid har vært småspist. Han har fulgt sin kurve, men veier lite i forhold til sin høyde uten å være tynn. Er bare en slank type. Energi har han i bøtter og spann, noe han har hatt siden han var nyfødt. Så det går nok fint med di også :)

Ja, begynner å klare å slå meg til ro med at hun hs vår er litt hysterisk. For som hun vi var hos i går sa at om hun ikke hadde fått i seg det hin trengte hadde hun ikke vært så propell og med som hun var og er hele tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, begynner å klare å slå meg til ro med at hun hs vår er litt hysterisk. For som hun vi var hos i går sa at om hun ikke hadde fått i seg det hin trengte hadde hun ikke vært så propell og med som hun var og er hele tiden :P

Liker å høre det. C har jo "ramlet" ned på kurven under den han var på. Men er ganske propell så stoler på at han får det han skal ha.

Forresten, Tinkafu myggnetting og solskjerm var genialt :) Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å høre det. C har jo "ramlet" ned på kurven under den han var på. Men er ganske propell så stoler på at han får det han skal ha.

Forresten, Tinkafu myggnetting og solskjerm var genialt :) Takk for tipset!

Hs i går viste meg skjemaet og hun har egentlig ikke detti den fra kurven sin i det hele tatt.. så skjønner ikke hva hun andre reagerte på..

Men i hvertfall så sa hun i går (og kusins mi som er barnelege) at så lenge de ikke blir apatiske og slappe, blå rundt øyne og tørr hud er det sjelden noe fare på ferde. Og at de vokser i lengde og hodetomkrets. Ig at de ikke plutselig detter veldig langt ned på kurven og fortsetter med det.

Og veldig aktive babyer flater tidligere ut på vekt kurven enn rolige babyer vistnok. Så her er det ikke så rart at økningen var bratt de første ukene for så å stige saktere, men jevnt :P

Så bra du ble fornøyd! Fikk du festa skjermen på vogna? Jeg kløna litt serru :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hs i går viste meg skjemaet og hun har egentlig ikke detti den fra kurven sin i det hele tatt.. så skjønner ikke hva hun andre reagerte på..

Men i hvertfall så sa hun i går (og kusins mi som er barnelege) at så lenge de ikke blir apatiske og slappe, blå rundt øyne og tørr hud er det sjelden noe fare på ferde. Og at de vokser i lengde og hodetomkrets. Ig at de ikke plutselig detter veldig langt ned på kurven og fortsetter med det.

Og veldig aktive babyer flater tidligere ut på vekt kurven enn rolige babyer vistnok. Så her er det ikke så rart at økningen var bratt de første ukene for så å stige saktere, men jevnt :P

Så bra du ble fornøyd! Fikk du festa skjermen på vogna? Jeg kløna litt serru :P

Fikk festa ja, men bare de nederste. Brukte ikke de øvre stroppene..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg å festa etter å ha kløna mye :P

Haha, nå hadde jeg sniktittet på videoen om hvordan feste den da :P Så kan hende det hjalp å ha det i bakhodet!

Men idag ble det mye innetid gitt, aner ikke hvor jeg har rotet vekk solkremen hans, og selvom jeg stortsett holder ham i skyggen vil jeg ikke ta ham ut uten solkrem (ihvertfall ikke på tur for da blir det alltid en stråle som lander litt feil). Selvfølgelig har jeg også akkurat lånt ut bilen og mannen kommer tydeligvis sent hjem :P

Jaja kanskje vi rekker en kveldstur i det minste :) Merker jeg er skikkelig rastløs og trenger å bevege meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå hadde jeg sniktittet på videoen om hvordan feste den da :P Så kan hende det hjalp å ha det i bakhodet!

Men idag ble det mye innetid gitt, aner ikke hvor jeg har rotet vekk solkremen hans, og selvom jeg stortsett holder ham i skyggen vil jeg ikke ta ham ut uten solkrem (ihvertfall ikke på tur for da blir det alltid en stråle som lander litt feil). Selvfølgelig har jeg også akkurat lånt ut bilen og mannen kommer tydeligvis sent hjem :P

Jaja kanskje vi rekker en kveldstur i det minste :) Merker jeg er skikkelig rastløs og trenger å bevege meg!

Vi fik beskjed om å ikke bruke solkrem før hun er minst 6 mnd vi :o men holde hun i skyggen, så vi har uv telt hun ligger i. Også sa hs her at de fint tåler litt sol i et par sekunder.

Ikke gått tur her i dag hellet, er for varmt her nå til å være ute med ho :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fik beskjed om å ikke bruke solkrem før hun er minst 6 mnd vi :o men holde hun i skyggen, så vi har uv telt hun ligger i. Også sa hs her at de fint tåler litt sol i et par sekunder.

Ikke gått tur her i dag hellet, er for varmt her nå til å være ute med ho :/

Hmm har ikke hørt noe om ikke å bruke solkrem...

Og på tur blir det fort mer en noen sekunder om det er en strekning det solen treffer sånn (da særlig på beina), er liksom ikke så fryktelig hysterisk på at han ikke skal få litt sol på seg, men da beskyttet av solkrem.

Har UV telt også, men det er bare plass til ham, så jeg koker på utsiden. Så blir ikke så lenge av gangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...