Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Virket dessverre som de ikke har Tinkafu i det hele tatt på de butikkene som finnes her i nærområdet. Står nemlig dette:

Tinkafu-produktene har vi kun her i nettbutikken, hos "Barnas Princess" på Amfi Elverum, Amfi Eikunda (Egersund), Sørlandssenteret (Kristiansand), Larvik og AMFI Borg (Sarpsborg).

Men de skal ha den på noen andre lokale barnebutikker da, dog ikke på tilbud :P

Det er sant, det blir endel glipper ja.

Men du har CityCross også eller? Hvilken farge har du siden du også har skinnhåndtak?

Jeg bestilte med levering på posten jeg :D

Jeg har City cross ja. Har sort med hvite detaljer på bagen, og grå sportsdel med hvite og sorte detaljer. Vi fikk velge helt fritt der vi kjøpte vogna, selvom det egentlig er 2 rene sorte og mørkeblå som hører til skinnhåndtaket :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Også må jeg bare skryte litt av veslejenta på to og et halvt som var med på agilitystevne i fire timer i dag. Blid som ei sol, skravla og sjarmerte alle på sin vei og med tidenes tålmodighet! Vi koste oss med norske jordbær og kald drikke i sola, herlig!

10433895_10153368549307225_8118790610481

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte med levering på posten jeg :D

Jeg har City cross ja. Har sort med hvite detaljer på bagen, og grå sportsdel med hvite og sorte detaljer. Vi fikk velge helt fritt der vi kjøpte vogna, selvom det egentlig er 2 rene sorte og mørkeblå som hører til skinnhåndtaket :)

Ja stemmer det :) du hadde litt luksus der ;)

Jeg endte med den sorte med sølvdetaljer. Men får slenge oppi en pose i petrol når den tid kommer har jeg konkludert med. Går uansett ikke å få sportsdelen i petrol tror jeg, evt mulig nå.i 2015 kolleksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer det :) du hadde litt luksus der ;)

Jeg endte med den sorte med sølvdetaljer. Men får slenge oppi en pose i petrol når den tid kommer har jeg konkludert med. Går uansett ikke å få sportsdelen i petrol tror jeg, evt mulig nå.i 2015 kolleksjonen.

Egentlig bare rart at Emmaljunga har gjort det sånn, klarer ikke å finne logikken i det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Cloudberry For smått ved 6 uker? :wub: høres ut som ei perfekt lita trultemor ja. :D

Her brukte vi 50-56 i over 4 mnd.

Hihi, ja :ahappy: Hun ser egentlig ikke så veldig rund ut, men har fått gode bollekinn, og jeg tipper hun kommer til å bli rundere :teehe:

H brukte 62 ganske lenge husker jeg, men hun også vokste ganske fort ut av 56. Men hun var lang og slank, lillesøster er mer på normalen.

Her er vi 9 uker og bruker allerede 68, og i HM klær er det akkurat passe, mens i noen andre merker har han litt å gå på. Men her er det lengden ikke vekta det går på.

Ja HM er jo små i størrelsen. Her passer feks Newbie og Cubus-klærne i 56 fint ennå, men HM og Name it er bare å glemme.

Her er vi på dag 2 med høy feber og hoste, stakkars lille H. Det blir vel antagelig årets varmeste og fineste sommerdag i dag, den går hun vel glipp av. For ikke å snakke om de siste dagene på småbarn i barnehagen :hmm: Hun tenker jo ikke over det, men jeg synes det er trist.

Og så tenker jeg på @Krelise og lurer på om hun skal være høygravid med nesten 30 grader ute..? Eller om babyen kanskje har kommet nå :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er crazy og dobbelposter :P Fikk ikke til å redigere forrige post med quoten. Mod får slå sammen om det er viktig.

Rar opplevelse på apoteket i dag. Kjøpte en graviditetstest og dama sier nesten anklagende "Du vet du må ta folat, ikke sant?". Er det virkelig normalt å si til noen som bare kjøper en test? Veldig, veldig mange gjør det sikkert for å utelukke at de er gravide feks? Greit med velmenende råd, altså, men... :P

Så snodig. Jeg har fått en liten post-it klistra på pakken med test i, med informasjon om folat. Det synes jeg er en diskret og fin måte å gi en sånn oppfordring på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er crazy og dobbelposter :P Fikk ikke til å redigere forrige post med quoten. Mod får slå sammen om det er viktig.

Så snodig. Jeg har fått en liten post-it klistra på pakken med test i, med informasjon om folat. Det synes jeg er en diskret og fin måte å gi en sånn oppfordring på :)

Jeg har også fått påminnelse om folat når jeg kjøpte test. Det var lenge siden, da, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kommet i en periode der søvn er problematisk igjen.. Sukk... Måtte den snart gå over :P

Da er vi flere :yawn:

Våknet kl 23, lys våken. Sovnet igjen kl 03, og så greide pappan å vekke oss når han skulle på jobb kl 8 :pinch:

Og "noen" hadde ingen planer om å sove videre, så her sitter jeg og gjesper kjevene ut av ledd og skulle ønske jeg likte kaffe :yawn::yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi flere :yawn: 

Våknet kl 23, lys våken. Sovnet igjen kl 03, og så greide pappan å vekke oss når han skulle på jobb kl 8 :pinch: 

Og "noen" hadde ingen planer om å sove videre, så her sitter jeg og gjesper kjevene ut av ledd og skulle ønske jeg likte kaffe :yawn:  :yawn:

Her i huset sto vi opp halv 9 i går, for å så droppe duppen, sovne kl 12 i natt, for å så stå opp igjen halv 9 i dag...

Både jeg, ungen og barnepikene i går er kjempe slitne, men sove.. Pff.. For pyser :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la meg halv ti i går, og dyttet bonden ut av senga ti på halv åtte i dag. Da hadde lillemor skravlet i et kvarter og var lei av bare kaninen som selskap :ahappy:

Det er håp for dere og, jeg lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la meg halv ti i går, og dyttet bonden ut av senga ti på halv åtte i dag. Da hadde lillemor skravlet i et kvarter og var lei av bare kaninen som selskap :ahappy:

Det er håp for dere og, jeg lover!

Bra du får sove for tiden, så får du være hjernen min i helga.. Min slår seg nemlig av ved for lite søvn :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset sto vi opp halv 9 i går, for å så droppe duppen, sovne kl 12 i natt, for å så stå opp igjen halv 9 i dag...

Både jeg, ungen og barnepikene i går er kjempe slitne, men sove.. Pff.. For pyser :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sove? Hvem har tid til det? :ike: Hilsen junior :banana:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, egentlig :lol: Edit: har dog en nødløsning ; iskaffe.. Det funker fjell, men da blir jeg jo høy på koffein omtrent :lol: og da pleier folk om å be meg holde kjeft :lol: Sent from my iPhone using Tapatalk

:lol: ! Jeg har heavy duty sovepiller :aww::lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellpå helsesøstere ja! Hun vi var hos i dag siden vår har ferie sa rett ut at hun aldri hadde startet sånn styr siden hun faktisk følger SIN kurve perfekt, hun blir ikke sånn baby med masse valker, men hun følger sine kurver. Og så våken, aktiv og blid hun er var og er det ingen grunn til bekymring.

Fikk mye bedre kjemi med hun her, så lurer litt på å høre om vi kan bytte men...

Fikk også 5 mnds vaksinene i dag, litt hyl og skrin men roet seg fort ned igjen og skravlet og smilte. Så krysser fingrene for at det ikke blir noe særlig feber og reaksjoner utover dagen.

Og fortalte mengden melk hun drikker i gjenomsnitt og det var vist mer enn nok sa hun, og da med grøt og diverse moser var det bare bra, kunbe godt gi hun litt vann til grøten istedet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du bør bytte jeg @Krilo for kjemi er alfa omega når det kommer til helsesøstre ;)

Ja er det jeg å føler, også skal vi jo tross alt gå der i mange år. Men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal formulere det, og kan jeg sende mail? Hater å ringe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det jeg å føler, også skal vi jo tross alt gå der i mange år. Men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal formulere det, og kan jeg sende mail? Hater å ringe :lol:

Dersom du allerede har fått time til neste kontroll, ville jeg bare ringt helsestasjonen og sagt at du vil flytte den og ha videre oppfølging hos hun du var hos nå. :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minuset med å bo på liten plass, vi har kun ei helsesøster... Hadde god kjemi med hun gamle, men hun gikk av med pensjon så nå har vi ei nyutdannet ung ei som ikke har unger selv, og er veldig glad i Ferber... Heldigvis skal vi ikke så ofte til helsesøster lenger med lillemor hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...