Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Takk :)

Vi koser oss masse, og han overrasker alle. Det er mulig vi snart kan dra hjem, og det gleder vi oss veldig til! Storesøster er utrolig stolt, og skal susse og trøste han hele tiden :wub:

Så bra det går fint med han :) Veldig hyggelig at storesøster er stolt :)

Vi sliter litt med soving igjen. Det er ikke alltid de får henne til å sove i barnehagen. Det resulterer i en unge som sovner 19 og som våkner igjen 5.30. Så de dagene hun står opp så tidlig er hun selvsagt trøtt i barnehagen og hun sover på dagen. Men da sliter vi med å få henne til å sove, og hun sovner ikke før 21 eller senere, noe som igjen resulterer i at hun sover lenge neste morgen og derfor ikke sover i barnehagen.

Jeg har prøvd å vekke henne sånn at hun ikke sover så lenge, men det hjelper ingenting. Jeg får en kjempesur og sint unge som likevel ikke sover i barnehagen. Jeg gleder meg til dette går over igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

*******.. Nå husket jeg at jeg har glemt den j**** p-ringen midt oppi alt stresset. Hentet ny resept, men satt aldri inn. Og vi har kost oss ?

Jaja, februar er finfin måned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som gjerne ville hjem fra sykehuset etter fødsel, hvor fort fikk dere lov til det?

Her ble Tuva født på et annet sykehus og 12 timer gammel fikk vi kjøre til et sykehus som var nærmere. Da hadde jeg egentlig lyst til å reise hjem. De bare lo av meg når jeg ville hjem og trakk det ut med det ene og det andre, så endte opp med å være der i tre dager. Tre dager med ubrukelige jordmødre og mye surr med ammingen og sånn. Roen til å få til sånt fikk jeg først når jeg kom hjem til sofaen, sengen og hundene. Nesten litt bitter merker jeg :lol:

Så neste fødsel vil jeg så veldig gjerne tidlig hjem så sant alt er bra med oss begge, selvsagt. Får man lov til det? Kan de egentlig holde oss der mot vår vilje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som gjerne ville hjem fra sykehuset etter fødsel, hvor fort fikk dere lov til det? 

 

Her ble Tuva født på et annet sykehus og 12 timer gammel fikk vi kjøre til et sykehus som var nærmere. Da hadde jeg egentlig lyst til å reise hjem. De bare lo av meg når jeg ville hjem og trakk det ut med det ene og det andre, så endte opp med å være der i tre dager. Tre dager med ubrukelige jordmødre og mye surr med ammingen og sånn. Roen til å få til sånt fikk jeg først når jeg kom hjem til sofaen, sengen og hundene. Nesten litt bitter merker jeg :lol: 

 

Så neste fødsel vil jeg så veldig gjerne tidlig hjem så sant alt er bra med oss begge, selvsagt. Får man lov til det? Kan de egentlig holde oss der mot vår vilje?

Du kan ikke få dra hjem før det har gått 4 timer og barnelegen har sjekka barnet på st Olavs..

Men de anbefaler 3 døgn for førstegangsfødende og et døgn for flergangsføende vistnok her.. Men jeg dro hjem etter et døgn ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese her inne :) det er ikke sikkert det er såå lenge til jeg hiver meg med, kommer litt ann på hvor modig jeg er med tanke på at jeg har vikariat. Men ... Det ligger i kortene.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som gjerne ville hjem fra sykehuset etter fødsel, hvor fort fikk dere lov til det?

Her ble Tuva født på et annet sykehus og 12 timer gammel fikk vi kjøre til et sykehus som var nærmere. Da hadde jeg egentlig lyst til å reise hjem. De bare lo av meg når jeg ville hjem og trakk det ut med det ene og det andre, så endte opp med å være der i tre dager. Tre dager med ubrukelige jordmødre og mye surr med ammingen og sånn. Roen til å få til sånt fikk jeg først når jeg kom hjem til sofaen, sengen og hundene. Nesten litt bitter merker jeg :lol:

Så neste fødsel vil jeg så veldig gjerne tidlig hjem så sant alt er bra med oss begge, selvsagt. Får man lov til det? Kan de egentlig holde oss der mot vår vilje?

Min personlige erfaring er jo litt annerledes, men sånn jeg hører fra bekjente og familie som har født her de siste årene så blir de sendt hjem etter en til to dager så lenge det ikke er noe ekstra utfordringer (for eksempel gulsott e.l). Det er stort sett førstegangsfødende. Vet ikke hva slags føringer som er på det, men de fleste sykehusene/barselavdelingene her er jo så fulle at de ikke holder igjen folk "for moro skyld"... For andregangsfødende (og mer) vil jeg tro at de kan reise hjem så fort de vil så lenge alt fungerer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som gjerne ville hjem fra sykehuset etter fødsel, hvor fort fikk dere lov til det?

Her ble Tuva født på et annet sykehus og 12 timer gammel fikk vi kjøre til et sykehus som var nærmere. Da hadde jeg egentlig lyst til å reise hjem. De bare lo av meg når jeg ville hjem og trakk det ut med det ene og det andre, så endte opp med å være der i tre dager. Tre dager med ubrukelige jordmødre og mye surr med ammingen og sånn. Roen til å få til sånt fikk jeg først når jeg kom hjem til sofaen, sengen og hundene. Nesten litt bitter merker jeg :lol:

Så neste fødsel vil jeg så veldig gjerne tidlig hjem så sant alt er bra med oss begge, selvsagt. Får man lov til det? Kan de egentlig holde oss der mot vår vilje?

Det kommer vel ann på hvor langt unna man bor?

Vi bodde 15 min unna , ungen var frisk som en fisk og jeg fikk ikke sove på sykehuset, barnefar er sykepleier, vi var hjemme etter 2 døgn tror jeg? Husker ikke helt.

De var litt tvilende , men jeg klarte bare virkelig ikke å slappe av der så de skjønte at det var lurest å la meg slippe ut.

Men jeg måtte inn igjen hver dag i en uke eller noe, siden jeg mistet mye blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere :D

Min personlige erfaring er jo litt annerledes, men sånn jeg hører fra bekjente og familie som har født her de siste årene så blir de sendt hjem etter en til to dager så lenge det ikke er noe ekstra utfordringer (for eksempel gulsott e.l). Det er stort sett førstegangsfødende. Vet ikke hva slags føringer som er på det, men de fleste sykehusene/barselavdelingene her er jo så fulle at de ikke holder igjen folk "for moro skyld"... For andregangsfødende (og mer) vil jeg tro at de kan reise hjem så fort de vil så lenge alt fungerer.

Det kommer vel ann på hvor langt unna man bor?
Vi bodde 15 min unna , ungen var frisk som en fisk og jeg fikk ikke sove på sykehuset, barnefar er sykepleier, vi var hjemme etter 2 døgn tror jeg? Husker ikke helt.
De var litt tvilende , men jeg klarte bare virkelig ikke å slappe av der så de skjønte at det var lurest å la meg slippe ut.
Men jeg måtte inn igjen hver dag i en uke eller noe, siden jeg mistet mye blod.

Jeg synes 2 dager høres skrekkelig mye ut :P Jeg var virkelig klar for å reise hjem etter 12 timer sist :P

Vi bor bare 5 minutter unna sykehuset og det er null problem å reise dit for kontroller og sånn. Jeg har bare virkelig ikke lyst til å være der noe lenger enn jeg må (igjen, så sant formen vår er fin selvsagt).

Det er kun barnelege på dagtid på sykehuset vårt, må alle barn gjennom sjekk av lege før de reiser? I så fall må vi sikkert, om babyen feks er født på ettermiddagen, vente til neste dag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som gjerne ville hjem fra sykehuset etter fødsel, hvor fort fikk dere lov til det?

Her ble Tuva født på et annet sykehus og 12 timer gammel fikk vi kjøre til et sykehus som var nærmere. Da hadde jeg egentlig lyst til å reise hjem. De bare lo av meg når jeg ville hjem og trakk det ut med det ene og det andre, så endte opp med å være der i tre dager. Tre dager med ubrukelige jordmødre og mye surr med ammingen og sånn. Roen til å få til sånt fikk jeg først når jeg kom hjem til sofaen, sengen og hundene. Nesten litt bitter merker jeg :lol:

Så neste fødsel vil jeg så veldig gjerne tidlig hjem så sant alt er bra med oss begge, selvsagt. Får man lov til det? Kan de egentlig holde oss der mot vår vilje?

Ingen kan nekte deg å dra hjem. :) Jeg kjenner flere som har dratt hjem etter seks timer.

Skriv det i fødebrevet ditt og skriv om opplevelsen din sist gang.

Gi også beskjed på helsestasjonen sånn at du kan få tidlig hjemmebesøk av helsesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan nekte deg å dra hjem. :) Jeg kjenner flere som har dratt hjem etter seks timer.

Skriv det i fødebrevet ditt og skriv om opplevelsen din sist gang.

Gi også beskjed på helsestasjonen sånn at du kan få tidlig hjemmebesøk av helsesøster.

Fødebrev?? Hvem får det? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fødebrev?? Hvem får det? :P 

Jeg ble bedt av jordmor om å skrive fødebrev og det leverte vi da vi var på omvisning. Skriv og ta med deg, det er ikke så lett å si fra når man kommer inn med rier og har nok med seg selv. :)

Go brevet til jordmor som tar i mot deg når du kommer. Eller få partneren din til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble bedt av jordmor om å skrive fødebrev og det leverte vi da vi var på omvisning. Skriv og ta med deg, det er ikke så lett å si fra når man kommer inn med rier og har nok med seg selv. :)

Go brevet til jordmor som tar i mot deg når du kommer. Eller få partneren din til å gjøre det.

Jøss, noe sånt har jeg aldri gjort. For nei, det er ikke lett å stå opp for seg selv midt oppi det. Fødselen har jeg ikke så mange tanke rom, det gikk etter boka sist og det har jeg planer om igjen (:P). Men det er også vanskelig når man er dausliten og sårbar, å stå opp for seg selv og insistere på å få reise hjem når man vet det er best. Takk for info :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som gjerne ville hjem fra sykehuset etter fødsel, hvor fort fikk dere lov til det? 

 

Her ble Tuva født på et annet sykehus og 12 timer gammel fikk vi kjøre til et sykehus som var nærmere. Da hadde jeg egentlig lyst til å reise hjem. De bare lo av meg når jeg ville hjem og trakk det ut med det ene og det andre, så endte opp med å være der i tre dager. Tre dager med ubrukelige jordmødre og mye surr med ammingen og sånn. Roen til å få til sånt fikk jeg først når jeg kom hjem til sofaen, sengen og hundene. Nesten litt bitter merker jeg :lol: 

 

Så neste fødsel vil jeg så veldig gjerne tidlig hjem så sant alt er bra med oss begge, selvsagt. Får man lov til det? Kan de egentlig holde oss der mot vår vilje?

Vi reiste etter to døgn, jeg er jo som sagt førstegangsfødende.

Holdt på å måtte bli en dag til pga gulsott, men den var heldigvis lav nok til å unngå lyskasse.

For meg var det akkurat passe, da fikk jeg unna værste blødning (av renselsen altså) og fikk kommet meg litt til hektene. Men så bor jeg ca 20-30min fra sykehuset da også, men vi måtte tilbake på kontroll av gulsotten noen dager etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener man kan dra kjapt om formen tilsier det. Vi skulle riktig nok opp på barsel her, men da var planen å dra etter legesjekk. Det skar seg pga meg.

Ja, det vil jo alltids kunne være noe som hindrer det, selvsagt. Men når Tuva ble født føltes det veldig meningsløst å ligge der når alt var bra, pappaen betalte fler ehundre per natt for å få være der med oss, etc. Så bra det høres ut som det er mulighet for å få reise hjem om alt er i orden.

@soelvd er det på tide å gratulere?

Ingenting å gratulere for enda ;-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som gjerne ville hjem fra sykehuset etter fødsel, hvor fort fikk dere lov til det? 

 

Her ble Tuva født på et annet sykehus og 12 timer gammel fikk vi kjøre til et sykehus som var nærmere. Da hadde jeg egentlig lyst til å reise hjem. De bare lo av meg når jeg ville hjem og trakk det ut med det ene og det andre, så endte opp med å være der i tre dager. Tre dager med ubrukelige jordmødre og mye surr med ammingen og sånn. Roen til å få til sånt fikk jeg først når jeg kom hjem til sofaen, sengen og hundene. Nesten litt bitter merker jeg :lol: 

 

Så neste fødsel vil jeg så veldig gjerne tidlig hjem så sant alt er bra med oss begge, selvsagt. Får man lov til det? Kan de egentlig holde oss der mot vår vilje?

Vi måtte vente 23 timer ( :aww: ) men bare fordi han kom på søndag og barnelegen var ikke tilgjengelig. Hadde han blitt født mandag hadde vi kunnet dra 4 timer etter fødselen om barnelegen sa ok :) Kjenner igjen følelsene dine og forstår godt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte vente 23 timer ( :aww: ) men bare fordi han kom på søndag og barnelegen var ikke tilgjengelig. Hadde han blitt født mandag hadde vi kunnet dra 4 timer etter fødselen om barnelegen sa ok :) Kjenner igjen følelsene dine og forstår godt!

Så bra :) Jeg var oppe og gikk 4 timer etter fødsel sist og da var jeg definitivt ikke klar for å reise :P Men det kom seg fort :) Godt andre kjenner seg igjen, synes alle jeg snakker med sier de skulle ønske de kunne blitt lenger og jeg klarer bare ikke å fatte det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok tenke meg at jeg vil hjem tidlig, selv om den kommende spiren er første. Trives lite på sykehus, og er mer komfortabel i mitt eget hjem. Mye mennesker og ukjente gjør meg også stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere  :D

 

 

 

Jeg synes 2 dager høres skrekkelig mye ut :P Jeg var virkelig klar for å reise hjem etter 12 timer sist :P 

 

Vi bor bare 5 minutter unna sykehuset og det er null problem å reise dit for kontroller og sånn. Jeg har bare virkelig ikke lyst til å være der noe lenger enn jeg må (igjen, så sant formen vår er fin selvsagt). 

 

Det er kun barnelege på dagtid på sykehuset vårt, må alle barn gjennom sjekk av lege før de reiser? I så fall må vi sikkert, om babyen feks er født på ettermiddagen, vente til neste dag. 

Ja, alle barn må sjekkes av lege før de får dra hjem.. Og etter tre dager ta hørselstest og føllingstest, så da må dere inn igjen :)

 

Jøss, noe sånt har jeg aldri gjort. For nei, det er ikke lett å stå opp for seg selv midt oppi det. Fødselen har jeg ikke så mange tanke rom, det gikk etter boka sist og det har jeg planer om igjen (:P). Men det er også vanskelig når man er dausliten og sårbar, å stå opp for seg selv og insistere på å få reise hjem når man vet det er best. Takk for info  :flowers:

Jeg hadde ikke fødebrev.. Men jeg tok krava og ble til en enighet før jeg la meg ned og lot de feste ting på meg :lol:

Hilsen frk vanskelig til og med under en fødsel :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...