Gå til innhold
Hundesonen.no

CRUFTS 2015 - alt mulig


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 492
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg gremmes over å se slik behandling av hunder, virkelig gremmes . Jeg kan ikke forstå hvorfor det er nødvendig, for nei - pelsen BLIR ikke ødelagt av at hunden blir løftet skikkelig, det er bare tøy

Burde nesten blitt fratatt 1.plassen for å ha brutt reglene.

Posted Images

Hva man lærer på hundesonen altså :heart: Hårspray endrer DNA'et ditt, så du blir i slekt med Eli Hagen! :D

Dvs at alle her er i slekt det da? Om man ikke vokste opp i ett av tiårene hårspray was tha shit, så har man vel en mamma som var raus med lakken?

Min mamma brukte aldri noe nevneverdig med hårspray, så tror kanskje jeg unngikk Eli Hagen genene, men kjærestemannen stakkar, mora hans er fortsatt i tidlig 80-tallet etter hårstilen å dømme :lol:

Malteseren var en helt fin vinner av denne gruppa synes jeg. Glad han i det minste stort sett plukka hunder som så fine ut. Heiet jo litt ekstra på den unge handleren som også var veldig flink med hunden :)

Klarer ikke å like pekigeseren, mulig den er god for rasen altså, men det bare er og blir for ekstremt. Jeg har gitt rasen en sjanse. Sett på de på utstillinger og hilst på et par. Til og med handlet en i BHK (kanskje de ikke er så ille som jeg trodde?) men huff.... ikke en rase for meg merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dommeren velger ut hunden for en siste kikk før han velger hvilke hunder som skal plasseres 1-4 i gruppen.

Okei, så om det er typ 10 i ei gruppe (ikke klasse?), plukker han kanskje ut 6 stk han vil se nærmere på og velger så ut 1-4 av disse 6? For de som ikke blir shortlista er ikke med lenger da?

Det betyr at en blir plukket ut som de få beste i gruppa, til å kjempe om å bli BIG

Jeg trodde det var alle BIR'ene som gikk videre til å kjempe om BIG, jeg?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gr Gundog feks har 15 forskjellige raser, så kommer alle 15 først inn, dommeren kikker på alle. Av disse plukker han kanskje ut 6 som han ser på en gang til, og derfra kårer en BIG. .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så om det er typ 10 i ei gruppe (ikke klasse?), plukker han kanskje ut 6 stk han vil se nærmere på og velger så ut 1-4 av disse 6? For de som ikke blir shortlista er ikke med lenger da?

Jeg trodde det var alle BIR'ene som gikk videre til å kjempe om BIG, jeg?

I utgangspunktet er jo alle BIR'ene som konkurrerer om BIG, men når dommeren da får sine BIR'er inn i ringen vil han som regel plukke mellom 4 og 8 hunder som han vil se litt ekstra på før han plasserer de i gruppen.

Her i Norge ser jeg vanligvis 6stk bli plukket ut, på Crufts i år har de kjørt 8stk i de fleste (alle?) gruppene (jeg har ikke telt i hver gruppe).

Når du ser på en gruppefinale så ser du stort sett at dommeren vinker "inn" noen hunder, ser på de en ekstra omgang, og så plasserer sine BIG hunder. Disse som blir vinket inn og ikke sendt rett ut igjen av ringen kalles "shortlisted"

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Norge ser jeg vanligvis 6stk bli plukket ut, på Crufts i år har de kjørt 8stk i de fleste (alle?) gruppene (jeg har ikke telt i hver gruppe).

Det har variert litt. Mener at en av dommerne plukket ut hele 11 raser her tidligere i uken. Men ja, sånn ca. åtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...