Gå til innhold
Hundesonen.no

CRUFTS 2015 - alt mulig


Teserere
 Share

Recommended Posts

Noen interessante sammenligninger. Har avlen gått rett vei?

goldenrhs_zpsziwrkgza.jpg

granddanoishs_zpslwn67doh.jpg

labbhs_zps35dwvwtj.jpg

BIR douge de bordeaux:

douge_zpswrjahcgw.jpg

2015_DDB_BOB.jpg

Bilder av napolitansk mastiff fra årets Crufts. Noen som trenger litt ekstra hud?

napphs_zpsqxonyvys.jpg

nappehs_zpsa0ghlckz.jpg

MEN :)

Hvis vi sammenligner med nappene fra 2011:

cruftsw-374_zpscui1jwyy.jpg

BIM 2011:

cruftsw-484_zpsqvzpxsww.jpg

cruftsw-199_zpsdgaopq2g.jpg

...Og så sammenligner med BIM 2014:

bimnapphs_zpssilifwsa.jpg

Så går det kanskje riktig vei for nappene? :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 492
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg gremmes over å se slik behandling av hunder, virkelig gremmes . Jeg kan ikke forstå hvorfor det er nødvendig, for nei - pelsen BLIR ikke ødelagt av at hunden blir løftet skikkelig, det er bare tøy

Burde nesten blitt fratatt 1.plassen for å ha brutt reglene.

Posted Images

I Terrier group likte jeg best Ruhåret Foxterrier, Borderterrier, miniatyr Bullterrier (sjelden jeg ser de med så bra utstråling synes jeg), og Kerry Blue.

Border terrier! :cool::wub:

Airdale, eller fox terrier strihår :D

Airdale er litt stor, skal jeg ha terrier vil jeg ha mindre hund siden jeg allerede har en del middels store (Siberians), men absolutt en terrier jeg liker.

Ruhåret Foxterrier, Borderterrier, Parson terrier, Welsh terrier og Lakeland terrier er vel de mest trolige om det kommer en terrier i hus her, men må gjøre langt mer undersøkelser rundt rasene før jeg vet hvem jeg HELST ville hatt. Dog er jeg noe skeptisk til Foxterrier og Co, siden jeg synes de begynner å få et noe vel ekstremt hode. Da blir det Parson eller Border som er mest aktuelle ;)

Hound group likte jeg godt standard strihår dachs, kan være noe farget av at den så herlig bra ut i sin langt mindre ekstreme fremtoning enn korthårsdachsene...

Likte Blodhunden (synes egentlig den rasen er fin, skulle bare hatt et mye "tørrere" hode - altså mindre hud). Salukien var vakker og gjorde seg veldig godt i ringen. Likte også Borzoien. men det går vel strengt tatt mer på hvordan de så ut i ringen enn at jeg kan standarden så veldig godt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nappene synes jeg faktisk har gått rett vei, skal vi se på kun hva som har vunnet på Crufts.

Synes heller ikke golden og labben var det verste jeg har sett de senere år. Men personlig synes jeg jo rasene slik de var før, ser så mye bedre, og helsemessig så mye finere.

Men er det like mye trykk på sunne raser på Cruft i år ,som det var for noen år siden. Har ikke hørt at noen i år er diskvalifisert i noen av rasene, det ble jo oppstyr sist det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen interessante sammenligninger. Har avlen gått rett vei?

granddanoishs_zpslwn67doh.jpg

Denne synes jeg var litt teit rett og slett.

Dette f.eks. er en GD fra 1967-68

1465524.jpg

Så det er vel heller den ene hunden fra 73 som er litt utypisk her. GD er ikke en rase jeg har satt meg så veldig inn i, men jeg har delvis oppvokst med en (mormor og morfar sin) og er sånn sett ikke ukjent med rasen og dens utseende. Bortsett fra at de vikrer til å ha blitt mye milder i gemyttet og at noen er helt rævva konstruert så synes ikke jeg det virker som denne rasen har forandret seg så mye siden 60-70-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne synes jeg var litt teit rett og slett.

Dette f.eks. er en GD fra 1967-68

1465524.jpg

Så det er vel heller den ene hunden fra 73 som er litt utypisk her. GD er ikke en rase jeg har satt meg så veldig inn i, men jeg har delvis oppvokst med en (mormor og morfar sin) og er sånn sett ikke ukjent med rasen og dens utseende. Bortsett fra at de vikrer til å ha blitt mye milder i gemyttet og at noen er helt rævva konstruert så synes ikke jeg det virker som denne rasen har forandret seg så mye siden 60-70-tallet.

Den fra 1967-68 var nydelig!

79c5c869526a7845b0a1790fc9c5daa4.jpg

Fra 1900. Langt fra de enorme dyrene vi ser i dag. Den kjeven er og blir ekstrem.

Men denne så ikke særlig fin ut. Mindre (mulig dama er skikkelig kort, men hvis ikke så er den der like høy som Casper), men mindre pen og.

Det er vel ikke kjevene som er ekstreme? Bare alt for mye hud hos enkelte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da virker det som spørsmålet mitt lenger oppe, har fått svaret. Var visst bare det ene året det var viktig med helsen til rasene- veldig trist. TRIST.

Ellers er Prima nå reist på ferie, og det var litt stusslig å se Crufts alene, selv om hun bare sov på fanget mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...