Gå til innhold
Hundesonen.no

Få kontakt med petworld


Maria_ss
 Share

Recommended Posts

Fysj, angrer skikkelig på at jeg bestilte derfra. Nå har jeg satt sammen buret å det ser ut til at det ikke merkes at den plastbiten er løst. Kan evnt. lime den også. Vet ikke helt om jeg tør å sende hele greiene tilbake. Først og fremst er det en tung pakke,og hvis det er slik at jeg må betale frakt blir det et problem. For det andre er jeg redd for at jeg aldri får pengen igjen.

Litt ot. men er det noen som vet om det går an å få tak i reservedeler til buret? Det blir sikkert billigere for meg å bare fikse buret sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utrolig gode erfaringer med Petworld, Har fått nesten gratis Variocage hundebur, og fikk gratis Hurtta regndekken fra de. Har ikke opplevd annet en hyggelige folk når vi har tatt kontakt på telefon eller mail.

http://boerboelheidi.com/2013/05/03/nytt-hundebur-i-bilen/

http://boerboelheidi.com/2013/05/07/pakke-fra-petworld/

http://boerboelheidi.com/2013/06/20/regndekken-stormdekken-til-hund/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utrolig gode erfaringer med Petworld, Har fått nesten gratis Variocage hundebur, og fikk gratis Hurtta regndekken fra de. Har ikke opplevd annet en hyggelige folk når vi har tatt kontakt på telefon eller mail.

http://boerboelheidi.com/2013/05/03/nytt-hundebur-i-bilen/

http://boerboelheidi.com/2013/05/07/pakke-fra-petworld/

http://boerboelheidi.com/2013/06/20/regndekken-stormdekken-til-hund/

For meg kan de ha så god kundeservice de bare vil. Så lenge de driver valpefabrikk ved siden av så får de ingen av pengene mine.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg kan de ha så god kundeservice de bare vil. Så lenge de driver valpefabrikk ved siden av så får de ingen av pengene mine.

Om de driver noen valpefabrikk eller ikke vet jeg ikke noe om, har aldri hørt noe om det, men det var ikke det jeg svarte på heller :)

Hvilken valpefabrikk driver de, og hvor? Rekner med at det ikke er bare rykter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du har kjøpt på nett så har du også to ukers reklamasjonsrett.

Angrefrist du tenker på? I såfall gjelder ikke den om varen er skadet, da må man reklamere. Rekalmasjonsretten er vel ikke tidsbestemt på den måten. Sender man skadet vare tilbake på angrefristen så tar dem typisk ikke i mot varen på angrefristen og man må reklamere pga feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrefrist du tenker på? I såfall gjelder ikke den om varen er skadet, da må man reklamere. Rekalmasjonsretten er vel ikke tidsbestemt på den måten. Sender man skadet vare tilbake på angrefristen så tar dem typisk ikke i mot varen på angrefristen og man må reklamere pga feil.

Angrefristen ja. Man kan da vel angre selv om varen er skadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de driver noen valpefabrikk eller ikke vet jeg ikke noe om, har aldri hørt noe om det, men det var ikke det jeg svarte på heller :)

Hvilken valpefabrikk driver de, og hvor? Rekner med at det ikke er bare rykter?

http://hundesonen.no/forum/topic/74521-er-petworld-faktisk-norges-stoerste-nettbutikk-for-dyr/?p=1725400

http://www.canis.no/innlegg.php?id=1642606 (bruker er også her på forumet med samme nick)

http://www.canis.no/innlegg.php?start=1&nr=96570

Det er bare å søke litt på kennelnavnene deres så finnes man flere utsagn fra valpekjøpere og folk som har vært der og sett nok til å ikke kjøpe valp der. Vet ikke hvor mange av kullene deres som er reg i NKK, siden de er utestengt, men mulig man finner noe der også. Det er såvidt jeg vet relativt kjent i labradormiljøet ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de driver noen valpefabrikk eller ikke vet jeg ikke noe om, har aldri hørt noe om det, men det var ikke det jeg svarte på heller :)

Hvilken valpefabrikk driver de, og hvor? Rekner med at det ikke er bare rykter?

Søk på "labrador" på finn.no, når som helst i løpet av ett år. Alle måneder, alle uker, alle dager, hver time - så finnes det labradorvalper til salgs fra familien Hagen på finn.no. Jeg har ikke søkt nå, men jeg kan garantere for at hvis du søker på labrador så vil du finne valper hos de på finn.no akkurat nå. Dette har de drevet med siden tidlig 90-tallet. I starten dreiv de under kennelnavnet "Hollerudhagen" (det finnes valper registrert på det kennelnavnet hos NKK), men på grunn av utestengelse fra NKK (du kan selv ringe inn til NKK og du vil få svar at ja, familien Hagen / Hollerudhagens Kennel er utestengt) har de registreringsnekt. En periode forsøkte de å gå "rundt" registreringsnekten med å registrere på familiemedlemmer, men dette ble raskt avdekket og hele familien ble utestengt. De har periodevis miniatyrhunder til salgs, det har forekommet salg av cairn terrier, fransk bulldog, mops m.flr. Men labradoren har vært deres "gullgruve" i alle år. Siden de er utestengt fra NKK får man i prinsippet en blandingshund uten papirer (uregistrert hund, kan ikke delta i arrangementer i regi av NKK og stambokføres ikke internasjonalt). Siden det er svært mange uerfarne hundekjøpere som velger labrador pga. dens enorme populæritet, lever denne valpefabrikken på folks ignoranse. Folk vet ikke bedre, og butikken går rundt på bekostning av hundene.

Gjennomgående for "avlen" er under-gjennomsnittlige hunder som avles helt uten mål og mening. Tisper parres så ofte de kan og der hvor NKK har alders-regler når det gjelder yngste og eldste alder for valpekull kan vi vel trygt stadfeste at dette ikke er et tema her. Det eneste fokuset er å skape så mye valper som mulig for å få klirrende mynt i kassen. Allergier, kløer, eksem, dårlig eksteriøre (svake poter er f.eks utbredt) og mentale brister har ingen ting å si. Det avles på. Hundene holdes i kjelleren i "båser" (som det lå bilde av på den gamle hollerudhagen.no nettsiden deres) - noe som er ganske spesielt i og med at det er verdens mest sosiale hund: labradoren det er snakk om. Men med flere valpekull om gangen har de jo ikke mye andre valg - man kan jo se sånn på det og.

Senere på 2000-tallet forsøkte de seg på et nytt kennelnavn (Hagen Zoo) og begynte vel driften av Petworld ikke lang tid etterpå. De utvidet aspektet og begynte bl.a med import av papegøyer (google Hagen Zoo Engros hvis du vil se mer om det).

Spør man nekter de selvsagt det hele...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://hundesonen.no/forum/topic/74521-er-petworld-faktisk-norges-stoerste-nettbutikk-for-dyr/?p=1725400

http://www.canis.no/innlegg.php?id=1642606 (bruker er også her på forumet med samme nick)

http://www.canis.no/innlegg.php?start=1&nr=96570

Det er bare å søke litt på kennelnavnene deres så finnes man flere utsagn fra valpekjøpere og folk som har vært der og sett nok til å ikke kjøpe valp der. Vet ikke hvor mange av kullene deres som er reg i NKK, siden de er utestengt, men mulig man finner noe der også. Det er såvidt jeg vet relativt kjent i labradormiljøet ihvertfall.

Skummet gjennom det, har ikke hørt eller lest noe om dette før. Men om dette er sant, og så kjent og helt sikkert så er det da ikke lovlig? Da må man jo bare melde de til mattilsynet eller det som er rette instans.

Å drive valpefabrikk og rovdrift på hunder er vel ikke lovlig selv om man ikke registrere i NKK.

At så mange tydeligvis vet om det uten at det blir noen følger av det er jo mildt sagt merkelig, siden det har pågått i så mange år.

Jeg mener ikke at det er hverken sant eller ikke, men synes det er litt rart at ingen har fått stoppet det, om det er slik det blir framstilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummet gjennom det, har ikke hørt eller lest noe om dette før. Men om dette er sant, og så kjent og helt sikkert så er det da ikke lovlig? Da må man jo bare melde de til mattilsynet eller det som er rette instans.

Å drive valpefabrikk og rovdrift på hunder er vel ikke lovlig selv om man ikke registrere i NKK.

At så mange tydeligvis vet om det uten at det blir noen følger av det er jo mildt sagt merkelig, siden det har pågått i så mange år.

Jeg mener ikke at det er hverken sant eller ikke, men synes det er litt rart at ingen har fått stoppet det, om det er slik det blir framstilt.

Mattilsynet stopper ikke noe med mindre det er snakk om åpenbar vanskjøtsel. Når valpene får mat, husly og en mor - hva mer trenger de? :blink:

Petworld bør ikke støttes av noen som har dyrevelferd og etikk kjært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummet gjennom det, har ikke hørt eller lest noe om dette før. Men om dette er sant, og så kjent og helt sikkert så er det da ikke lovlig? Da må man jo bare melde de til mattilsynet eller det som er rette instans.

Å drive valpefabrikk og rovdrift på hunder er vel ikke lovlig selv om man ikke registrere i NKK.

At så mange tydeligvis vet om det uten at det blir noen følger av det er jo mildt sagt merkelig, siden det har pågått i så mange år.

Jeg mener ikke at det er hverken sant eller ikke, men synes det er litt rart at ingen har fått stoppet det, om det er slik det blir framstilt.

Jeg er den som startet en av trådene @simira linket til, og jeg har en Labbetispe fra Hollerudhagen/de som står bak petworld. Min hund er god som gull, men det er ikke familien Hagen sin skyld, det er den fantastiske rasen Labrador som er så stødig at man kan masseprodusere og fortsatt få ut fine hunder.

Det skal sies at både jeg og mine foreldre (jeg var 16 da vi kjøpte henne) aldri hadde kjøpt hund før, og vi var svært uerfarne. Det ble rett og slett det første og beste. "oppdretter" virket svært kunnskapsrik og flink, men jeg ser jo i ettertid at hun hadde klart å selge sand i Sahara.. Hun har nok spesialisert seg på å selge til førstegangskjøpere som ikke har helt peiling..

Da jeg fant ut av at de var svartelistet i NKK ringte jeg og sa rett og slett at jeg var skuffet over at hun ikke hadde fortalt meg det. Det gjorde meg egentlig ikke så mye der og da, men jeg liker ikke å ikke bli opplyst. Da fikk jeg bare kjeft og kvalm tilbake og det var alle andre sin feil. Jeg har hatt altfor mange samtaler fram og tilbake med NKK, men fant til slutt ut at nei, det er så godt som umulig å få henne registrert.

Svartelistingen kom forøvrig av at de fikset og trikset med blodprøver for å "legge til" et valpekull på en annen tispe enn den biologiske moren, så de kunne ha kull på samme tispe på neste løpetid. Samt at de gjorde det samme med fedrene for å få en bedre stamtavle. Dette skjedde for nærmere tredve år siden. Men det forekommer nok fortsatt, i hvert fall når de ikke har noen reguleringer som stopper dem fra å gjøre det lenger.

Så nei, dette er ikke noe jeg ville støttet...

Mannen til fru Hagen hadde forøvrig ganske mange, fine gullsmykker på håndledd og rundt halsen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://hundesonen.no/forum/topic/74521-er-petworld-faktisk-norges-stoerste-nettbutikk-for-dyr/?p=1725400

http://www.canis.no/innlegg.php?id=1642606 (bruker er også her på forumet med samme nick)

http://www.canis.no/innlegg.php?start=1&nr=96570

Det er bare å søke litt på kennelnavnene deres så finnes man flere utsagn fra valpekjøpere og folk som har vært der og sett nok til å ikke kjøpe valp der. Vet ikke hvor mange av kullene deres som er reg i NKK, siden de er utestengt, men mulig man finner noe der også. Det er såvidt jeg vet relativt kjent i labradormiljøet ihvertfall.

Jeg prøvde å sjekke litt på hvem som sto bak de forskjellige, men klarte ikke å finne noen forbindelse. Når jeg sjekket Drøbak hundehotell så finner jeg navnet på daglig leder, styreleder og aksjonærene (to stk som eier 50 % hver), ingen av de har så vidt jeg ser noen forbindelse med Petworld? Nå tok jeg bare et raskt søk, og kan godt hende jeg har oversett noe, eller ikke sjekket på riktige steder.

Jeg har overhode ikke noen interesse av å forsvare noen, men synes det er litt merkelig at ikke noen har tatt tak i dette om det er så ille.

Om det er slik det står i disse linkene, så synes jeg fremdeles det er rart at de kan fortsette,og at ingen har tipset en av de større avisene, som kan lage sak av det. Det må da være mer enn nok av stoff som man kan ta fatt i.

Jeg er helt imot det som det står om, men er også opptatt av at det ikke skal være bare løse rykter og slarv. I hundemiljøet som mange andre steder er det så mye dritt, at jeg synes man bør være bra sikker før man kommer med påstander om både det ene og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen sammenheng mellom Drøbak og petworld?

Nei, aner ikke hvordan brukeren over deg klarte å lese seg til det.

Også lurer jeg på hvordan til og med det at NKK bekrefter at de som står bak petworld er utestengt ikke er nok for vedkommende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt friskere og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...