Gå til innhold
Hundesonen.no

Skjebnen til politihunden som beit barnet er bestemt


MiO
 Share

Recommended Posts

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er ikke en hund som skambiter unger til fare for samfunnet??? Den besto ikke virkelighetens test. En "test" som overgår en hver konstruert mentaltest.

Jeg forstår ikke svarene deres. Kanger påpeker bare at det ikke foreligger bittskader på nakke, slik som ble nevnt tidligere i tråden. Hun har ikke skrevet noe sted at det er greit å bite i skulder el

Hunden er et levende individ og det å gjøre feil er helt normalt og om man ikke kan godta det så kan man ikke bruke levende individer rett og slett... Hunden er trossalt 9(!) år og har gjort en feil!!

http://www.tv2.no/2014/10/28/nyheter/6169169

Jenta har skrubbsår på ryggen, og har kompress på skuldra hvor bittet er..

Jenta har dype kloremerker på ryggen..ikke skrubbsår.

Hunden sto oppå henne og klorte og beit i nakke /skulderregionen.

Jeg blir helt himmelfallen av at det er mulig å bagatellisere noe sånt så til de grader. Noen ørsmå centimeter forskjell og barnet hadde vært dødt.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrubbsår? Hva har hun skrubba seg opp på? 

Postet bilde

 

Postet bilde

REV AV SENER: Naomi Funkner måtte gjennom to operasjoner og får fortsatt behandling cfor skadene hun fikk i skulderen i hundeangrepet. Hunden rev av flere muskler og sener i skulderen. Foto: Privat

 

Fra VGs artikkel da saken ble kjent.. 

Sannsynligvis får hun varige menmed en skulder som aldri blir helt bra igjen :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen som forsvarer hendelsen?

Neida, bare bagatelliserer til det latterlige..

Det neste blir vel at bildene er photoshopet av media.

Jenta ble behandlet for bittskader i skulder, nakke og rygg på sykehuset i Fredrikstad. Ikke for skrubbsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muren de prøvde å sette jenta oppå? Jeg har slått meg på murer jeg og, og de kan lage noen fine skrapsår...

Men nå sier både vitner, sykehus og bildene at det er etter hunden så da er det kanskje greit å forholde seg til det i stedet for å gjette seg frem til andre absurde muligheter? Hun skal ha falt ned den muren på en rar måte flere ganger for å få de merkene liksom. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting har jeg lært, det er at belgere bruker labbene mye mer enn det jeg er vant til på schæfer. De er nesten som katter, og jeg har fått meg noen fine merker nedover armer bla av klørene. Vil tro at merkene på ryggen kan være etter dette.

Vi kan mene og krangle så mye vi vil, men retten har sagt sitt og Pelle får leve.

Jeg mener også at de aller fleste av oss har lite eller ingen kunnskap om tjenestehunder, og det er skremmende at folk skriver om ting de ikke kan noe om.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting har jeg lært, det er at belgere bruker labbene mye mer enn det jeg er vant til på schæfer. De er nesten som katter, og jeg har fått meg noen fine merker nedover armer bla av klørene. Vil tro at merkene på ryggen kan være etter dette.

Vi kan mene og krangle så mye vi vil, men retten har sagt sitt og Pelle får leve.

Jeg mener også at de aller fleste av oss har lite eller ingen kunnskap om tjenestehunder, og det er skremmende at folk skriver om ting de ikke kan noe om.

Men alle er i sin fulle rett til å mene noe om hunder som biter. Uansett hvilken hund. Oc mange her har barn og evner å sette seg inn i foreldrenes situasjon. Og enkelte av oss kan rimelig mye om menneskekroppen og skader.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor mye man kan/ikke kan om menneskekroppen så foreligger det bilder her som ikke viser en eneste skade på nakke. Vi ser en klar bittskade i ARM, og en del skrapemerker på rygg. Innvendig kan sikkert sener ha gått pga fall og draskader. Ergo har hunden agert slik den er trent opp til å gjøre, og argumentene om at denne hunden "gikk utenfor tjenesteområdet" feilaktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle er i sin fulle rett til å mene noe om hunder som biter. Uansett hvilken hund. Oc mange her har barn og evner å sette seg inn i foreldrenes situasjon. Og enkelte av oss kan rimelig mye om menneskekroppen og skader.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Alle har rett til å mene hva de vil, men det blir for meg følelser som rår og ikke kunnskap. I mitt hode bør en tilegne seg litt kunnskap også før en mener noe som helst.

Jeg har ikke barn selv, men syns jo at situasjonen er forferdelig trist.

Jeg har fått en liten innføring i hvordan biting, angrep, avbrutt angrep og forsvar av fører foregår, så jeg har litt forståelse på hva dette går ut på. Men enda skjønner jeg ikke helt alt en tjenestehund er igjennom, hvilke belastninger den er igjennom osv.

Men jeg føler at jeg klarer å legge følelser tilside og se saken fra begge sider.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor mye man kan/ikke kan om menneskekroppen så foreligger det bilder her som ikke viser en eneste skade på nakke. Vi ser en klar bittskade i ARM, og en del skrapemerker på rygg. Innvendig kan sikkert sener ha gått pga fall og draskader. Ergo har hunden agert slik den er trent opp til å gjøre, og argumentene om at denne hunden "gikk utenfor tjenesteområdet" feilaktige.

Forstår jeg deg slik at det er greit at en hund påfører et menneske dype bittskader sålenge det ikke skjer på nakke og hode? At det bare er bittskader ovenfor skulder som kan karakterisereres som alvorlige og fatale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor mye man kan/ikke kan om menneskekroppen så foreligger det bilder her som ikke viser en eneste skade på nakke. Vi ser en klar bittskade i ARM, og en del skrapemerker på rygg. Innvendig kan sikkert sener ha gått pga fall og draskader. Ergo har hunden agert slik den er trent opp til å gjøre, og argumentene om at denne hunden "gikk utenfor tjenesteområdet" feilaktige.

Beskrivelsene av skulderskadene er ganske alvorlige. Og jeg tør påstå at jeg har spesialistkompetanse på området......

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke svarene deres. Kanger påpeker bare at det ikke foreligger bittskader på nakke, slik som ble nevnt tidligere i tråden. Hun har ikke skrevet noe sted at det er greit å bite i skulder eller at skulderbittene ikke er alvorlige. Ei heller er det ingen her som forsvarer eller mener det er greit at jenta ble skambitt.

Jeg klarer ikke forstå hvordan dere leser innleggene, for dere er ikke i nærheten av å argumentere mot det som faktisk skrives.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg deg slik at det er greit at en hund påfører et menneske dype bittskader sålenge det ikke skjer på nakke og hode? At det bare er bittskader ovenfor skulder som kan karakterisereres som alvorlige og fatale?

Hehehehehehehehe, sorry. Dette er den drøyeste tolkningen av setningen "og argumentene om at denne hunden "gikk utenfor tjenesteområdet" er derfor feilaktige" jeg noen sinne har sett. Burde gå inn i en slags hall of fame of all time.

At det ikke er mulig å bare følge disuksjonens gang uten å blande inn disse følelsesmessige tankesprangene er meg et mysterium.

Flyten var slik:

-Et uhell skjedde fordi en hund misforstod en jente for å angripe fører av hunden.

-Noen forklarer at patruljehunder er trent til å angripe armer og bein.

-Noen påstår denne jenta har bittskader i nakke og generelt alle andre steder enn armer og bein

-Et bilde motbeviser dette

-Ergo er vedkommende som påstår hunden agerte UTENFOR trent område feilaktig i sine påstander.

Intet mer, intet mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke svarene deres. Kanger påpeker bare at det ikke foreligger bittskader på nakke, slik som ble nevnt tidligere i tråden. Hun har ikke skrevet noe sted at det er greit å bite i skulder eller at skulderbittene ikke er alvorlige. Ei heller er det ingen her som forsvarer eller mener det er greit at jenta ble skambitt.

Jeg klarer ikke forstå hvordan dere leser innleggene, for dere er ikke i nærheten av å argumentere mot det som faktisk skrives.

Uansett hvor mye man kan/ikke kan om menneskekroppen så foreligger det bilder her som ikke viser en eneste skade på nakke. Vi ser en klar bittskade i ARM, og en del skrapemerker på rygg. Innvendig kan sikkert sener ha gått pga fall og draskader. Ergo har hunden agert slik den er trent opp til å gjøre, og argumentene om at denne hunden "gikk utenfor tjenesteområdet" feilaktige.

Kanger skriver vel sånn indirekte at siden jenta ikke fikk bittskader ovenfor skulderpartiet er skadene ikke spesielt alvorlige? For det er vel det som skrives - at hunden gjorde det som "den var trent for" og at den ikke hadde bitt ovenfor skulderpartiet? Og siden påførte skader ikke var ovenfor skuldrene var det "akseptabelt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom denne hendelsen og den nevnte tjenestehunden byttes ut til f.eks. bikkja til bruker "hvemsomhelst" her på sonen så tipper jeg at hunden ville blitt avlivet. Så hvorfor blir ikke denne tjenestehunden avlivet? Pga nytteverdien? Hva veier tyngst - handlingen (og resultatet) eller nytteverdien? Er bikkja uerstattelig med andre ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@madam mim (quote virker ikke på denne PCen): Fordi det er forskjell på en tjenestehund som gjør det den er opplært til og en ustabil familiehund som biter fordi den er redd/usikker/aggressiv på generell basis. Og, ja, pga nytteverdien.

Men denne hunden gjorde vel det den ikke var trent for - å angripe en tilfeldig person uten å bli kommandert til å angripe og med en hundefører tilstede som kunne avbryte angrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...