Gå til innhold
Hundesonen.no

VM i hestesport


Margrete
 Share

Recommended Posts

  • Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Voltige er gøy (og skummelt), jeg syslet litt med det i min ungdom selv. Men for min del så er ikke voltige så imponerende på hestesportmåten - det er egentlig bare et turnprogram som tilfeldigvis er

Det utsagnet der har jeg vansker for å kjøpe. De fleste konkurransehestene jeg har sett står på frimerkestørrelse paddocker ALENE, går i skrittemaskin, får en treningsøkt om dagen og står resten av ti

Her kan vi kose oss med å kommentere, snakke og spørre om VM i Hestesport! Gøy med feltritt, men trives best som tilskuer

Den velkjente spranghesten var vel Hickstead til Lamaz.

Og nå er det snart Gulliksen, har ikke store forhåpninger. Hvorfor er ikke datteren med?

Og er han som ble dopingtatt helt ute av hestesporten?

Det stemmer, var Hickstead jeg mente, hadde glemt hva han het :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er han som ble dopingtatt helt ute av hestesporten?

Jeg er fortsatt bitter over at han ikke fikk igjennom anken, jeg. Sikkerheten i stallen var dårlig, det kan ha vært påført dekken o.l for å hindre gnag, og jeg tror vel det må litt mer enn noen pikogram chili til for at det skal være prestasjonsfremmende for et dyr på 6-700 kg. Ugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt bitter over at han ikke fikk igjennom anken, jeg. Sikkerheten i stallen var dårlig, det kan ha vært påført dekken o.l for å hindre gnag, og jeg tror vel det må litt mer enn noen pikogram chili til for at det skal være prestasjonsfremmende for et dyr på 6-700 kg. Ugg.

Mulig jeg husker feil, men var det ikke salven de brukte som ikke var merket skikkelig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Kan godt være det, altså. Uansett fryktelig surt, bronsen glapp for noen pikogram, liksom :(

Man har et ansvar som rytter og hesteeier å sette seg inn i hva som er lov og ikke, og når man er idrettsutøver på topp-plan så LESER man ALT før man tar det i bruk.

Var på dopingkurs for ett par måneder siden og der var regelen klar - dersom et preparat virker så er sannsynligheten stor for at det inneholder ulovlige stoffer. For å være sikker så bør man kun bruke ting som er analysert på dertil bemyndigede labber.

Alle som blir tatt i doping sier "men jeg visste ikke" - og da er det dumt å ikke være helt sikker før man tilfører eller påfører noe.

Trist ja, for jeg husker ridningen - det var moro å se på - men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har et ansvar som rytter og hesteeier å sette seg inn i hva som er lov og ikke, og når man er idrettsutøver på topp-plan så LESER man ALT før man tar det i bruk.

Var på dopingkurs for ett par måneder siden og der var regelen klar - dersom et preparat virker så er sannsynligheten stor for at det inneholder ulovlige stoffer. For å være sikker så bør man kun bruke ting som er analysert på dertil bemyndigede labber.

Alle som blir tatt i doping sier "men jeg visste ikke" - og da er det dumt å ikke være helt sikker før man tilfører eller påfører noe.

Trist ja, for jeg husker ridningen - det var moro å se på - men sånn er det bare.

Var utrolig kipt og må ha vært en enorm påkjenning. Særlig i et land som Norge som dopingjegerne normalt ikke tør å røre. Det blir ekstra ståhei når man liksom er den eneste "ever" somåker fast. Var visst elendige rutiner rundt prøvetakingen også men det hjelper jo lite å komme med :/ Men,han har gjort opp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke har sett nr 1 og 2 herreklassen bør gjøre det. Var ikke mye klønete over det! Det var vakkert!

Så bra! :)

... har ikke fått sett noe etter jeg ble frisk igjen, satser på litt i helgen ellers blir det nok mye nettTV i voksentiden fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde feltritt var drøyt, men dette tak kaka altså :|

Er det noe spesiell grunn til at de fleste velger å ha samme type/rase hest av alle fire? Hvilke typer hester bruker de til denne typen arbeid? :)

(Ja, jeg har virkelig ikke peiling på hest :lol:)

Vi spør @Aya , moren kjører tror jeg

Hvorfor er det noen som sykler bak?

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde feltritt var drøyt, men dette tak kaka altså :|

Er det noe spesiell grunn til at de fleste velger å ha samme type/rase hest av alle fire? Hvilke typer hester bruker de til denne typen arbeid? :)

(Ja, jeg har virkelig ikke peiling på hest :lol:)

Dette er vilt ja! Jeg tror det er fordi steglengde og slikt skal være så likt som mulig. Det er jo også en dressurdel, og det er lettest å få alt jevnt, flytende og balansert om hestene er omtrent like høye og med omtrent likt steg. I tillegg er det jo en visuell bedømmelse også, og helhetsinntrykket blir mye penere om hestene er relativt like. Du kan bruke omtrent alle typer hester til dette, men på dette nivået er det nok bare noen få raser som går gjennom. I Norge bruker man ofte samme type raser som til vanlig dressur tror jeg, men det finnes også spesielle "kjøreraser", som er konstruert "perfekt" med tanke på å dra vogn, og samtidig være myk og bøyelig. Mamma har en sånn, en hackney ponni. De har litt "showete" forbensbevegelser og tar seg fint ut foran vogn.

Vi spør @Aya , moren kjører tror jeg

Hvorfor er det noen som sykler bak?

Er det noen som sykler bak? Det aner jeg ikke i så fall! :P

EDIT: Men jeg vet LITE om kjøring altså, ikke noe annet enn det jeg har snappet opp fra mamma. Jeg synes nemlig kjøring er skummelt :P Jeg liker å ha sjenkler og sete og føler meg så naken i en vogn, haha. Men jeg trooor @julnil driver med konkurransekjøring! Hun kan svare mye bedre enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...