Gå til innhold
Hundesonen.no

VM i hestesport


Margrete
 Share

Recommended Posts

  • Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Voltige er gøy (og skummelt), jeg syslet litt med det i min ungdom selv. Men for min del så er ikke voltige så imponerende på hestesportmåten - det er egentlig bare et turnprogram som tilfeldigvis er

Det utsagnet der har jeg vansker for å kjøpe. De fleste konkurransehestene jeg har sett står på frimerkestørrelse paddocker ALENE, går i skrittemaskin, får en treningsøkt om dagen og står resten av ti

Her kan vi kose oss med å kommentere, snakke og spørre om VM i Hestesport! Gøy med feltritt, men trives best som tilskuer

Det er SÅ irriterende, spesielt når man har møkket hele stallen og alle skal inn, så kommer de inn en etter en og driter og pisser så fort de kommer inn :P

Jupp! Helt enormt irriterende det der! Eller når du bare skal ha hesten inne for å børste og sale den opp og det er fult i krysstauene så du må ha den i boksen, og så er det første den gjør å pisse ned den nymøkka boksen :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart de tør å bytte sal egentlig. Saltilpassning som er SÅ viktig. Hva om salen ikke passer i det hele tatt og irriterer hesten = dårlig runde. 

Er ikke så nøye om de bytter, som jeg har forstått, for salene er ikke tilpasset hesten i utgangspunktet...

Er bare vi hobbyryttere som bruker millioner på tilpasset sal(er), og har "sal som hobby"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel for en runde er det vel ikke så farlig. Og det høres merkelig ut at personer i topp idrett ikke gjør sitte beste for godt og veltilpasset seletøy.

Det jeg reagerte på idag var: da det ble kommentert på både svensk og norsk tv at den ene av kjørehestene til sølvinneren hadde blodskum, men det var ikke sikkert de tok han på det siden han ble sølv vinner. Hva slags innstilling er det????

Ellers utrolig gøy at NRK satset så bra på dette, kjempegøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel for en runde er det vel ikke så farlig. Og det høres merkelig ut at personer i topp idrett ikke gjør sitte beste for godt og veltilpasset seletøy.

Det jeg reagerte på idag var: da det ble kommentert på både svensk og norsk tv at den ene av kjørehestene til sølvinneren hadde blodskum, men det var ikke sikkert de tok han på det siden han ble sølv vinner. Hva slags innstilling er det????

Ellers utrolig gøy at NRK satset så bra på dette, kjempegøy.

Om hesten har bitt seg i tunga f.eks så får de gå videre. svjv. Ikke alltid det er rytter/kuskfeil at hesten blør fra munnen.

I islandshest konkuranser dog, er det sånn at allt blod i munnen fører til diskvalifisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Når du skal hoppe hindre som er opp mot 160 høye og nesten 2 meter breie så er det LANGT viktigere at salen er tilpasset rytter enn hest for å si det sånn. Og disse gutta har garantert ridd til salene sine, de er tilpasset deres sits - og da bruker man den. Helt vanlig.

Og det er for øvrig ganske vanlig at flere hester deler på en sal på store staller, alle hestene har ikke en spesialtilpasset sal hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er VM finale liksom :) TROR disse gutta har koll på utrustningen. Jeg så noen nevnte hobbyryttere som har sal som hobby: Vel disse "spesialutdannete saltilpasserne" som har fått utdanningen sin på noen weekendkurs lever av dere :)

Og; Har ikke sett en hest i VM uten tykk pad.... Det er vel ikke fordi salene deres er støpt for en enkelt hest :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan virkelig ikke tro at en hest bli ødelagt av å gå med en sal som ikke sitter perfekt i 5 x 4 minutter. At de kan få problemer hvis de går måned etter måned med sal som sitter helt feil er greit, men ikke så kort tid som det det tar rytterne å ri igjennom banen.

Jeg kan ikke noe om hestesport, men det har vel gjerne noe å si for løpet om hesten har på en sal som er litt annerledes, slik den ikke klarer å konsentrere seg like bra som ellers?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det er VM finale liksom :)  TROR disse gutta har koll på utrustningen. Jeg så noen nevnte hobbyryttere som har sal som hobby: Vel disse "spesialutdannete saltilpasserne" som har fått utdanningen sin på noen weekendkurs lever av dere :)

Jeg bruker helst noen med lengre utdannelse enn et helgekurs, for det har jeg nok av selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...